EGR - DEMONTÁŽ, ČISTENIE...
Moderátor: Moderators General
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2030
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: EGR - DEMONTÁŽ, ČISTENIE...
Zdravím.
Celé toto téma jsem nečetl, na to nemám čas. Ale slyšel jsem, že vyčištění EGRu po cca 150.000 km prý může snížit spotřebu.
Řečeno jinak - postupným zanášením EGRu se prý malinko zvyšuje spotřeba. Po jeho vyčištění tedy klesne.
Je to pravda, nebo blábol?
Celé toto téma jsem nečetl, na to nemám čas. Ale slyšel jsem, že vyčištění EGRu po cca 150.000 km prý může snížit spotřebu.
Řečeno jinak - postupným zanášením EGRu se prý malinko zvyšuje spotřeba. Po jeho vyčištění tedy klesne.
Je to pravda, nebo blábol?
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Re: EGR - DEMONTÁŽ, ČISTENIE...
Je to jedna z príčin vysokej spotreby
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2030
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: EGR - DEMONTÁŽ, ČISTENIE...
A protože jsem ostatní možné příčiny vyloučil, bude čištění EGRu na pořadu některého z nejbližších víkendů.
Zeptám se: Je lepší to vyčistit a dát zpátky, nebo zaslepit (vyřadit z činnosti) a mít jednou pro vždy pokoj?
V případě zaslepení - bude to normálně chodit, nebo se musí nějak upravovat soft v jednotce motoru? Co měření emisí, nebude s tím problém?
Motor K9K732
Zeptám se: Je lepší to vyčistit a dát zpátky, nebo zaslepit (vyřadit z činnosti) a mít jednou pro vždy pokoj?
V případě zaslepení - bude to normálně chodit, nebo se musí nějak upravovat soft v jednotce motoru? Co měření emisí, nebude s tím problém?
Motor K9K732
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Re: EGR - DEMONTÁŽ, ČISTENIE...
Teraz mas vysoku spotrebu so zasvinenym egr, ked ho zaslepis spravis to iste.
Egr pomaha rychlejsiemu zohrievaniu motora, rj rata so spalovanim inertnych plynov a v neposlednej rade znizuje emisie.
Inak idealne je vycistit cele sanie, nielen egr.
Egr pomaha rychlejsiemu zohrievaniu motora, rj rata so spalovanim inertnych plynov a v neposlednej rade znizuje emisie.
Inak idealne je vycistit cele sanie, nielen egr.
Megane II 2.0 16V AT4, Eberspächer HYDRONIC B5WSC
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2030
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: EGR - DEMONTÁŽ, ČISTENIE...
Takže mi chceš tvrdit, že ta vyšší spotřeba je způsobena jen tím, že se mi motor nepatrně déle ohřívá? To se mi nechce věřit. Je sice pravda, že se mi motor trochu déle ohřívá, ale zas taková tragedie to není.
Pokud by to bylo tak, radši to zaslepím, i za cenu malinko vyšší spotřeby. EGR totiž motoru jednoznačně škodí, poškozuje jej, ničí kvalitu oleje a co je nejhorší, že je k ničemu (jeho účinnost je pouze kolem 10-15%).
Pokud by to bylo tak, radši to zaslepím, i za cenu malinko vyšší spotřeby. EGR totiž motoru jednoznačně škodí, poškozuje jej, ničí kvalitu oleje a co je nejhorší, že je k ničemu (jeho účinnost je pouze kolem 10-15%).
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Re: EGR - DEMONTÁŽ, ČISTENIE...
Nemas pravdu, ale mne je jedno co si s vlatnym autom budes robit.
Megane II 2.0 16V AT4, Eberspächer HYDRONIC B5WSC
Re: EGR - DEMONTÁŽ, ČISTENIE...
S EGR ventilem to je jako s FAP (DPF). Pokud se s autem nejezdí krátký trasy (kolem "komína"), tankuje kvalitní nafta a pravidelně se mění olej v motoru, tak o nich člověk vůbec neví.
Laguna III Grandtour 2013, BOSE, 4Control, 2.0 dCi 131 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Diagnostika vozidel Renault a Dacia (Renault Clip, Dialogys, VISU schémata)
ex Laguna II Grandtour 2005, Dynamique, 2.0 dCi 110 kW
ex Laguna I 2000, 1.9 dCi 79 kW
ex R19 1994, 1.8S, 66 kW
Re: EGR - DEMONTÁŽ, ČISTENIE...
Dobrý den, pánové a dámy. Mám jeden problém, který bych potřeboval rychle vyřešit. Koupil jsem si Megana II s motorem 1,5 DCi. Mám jej 4 měsíce a odpočátku mi jde do kabiny smrad z motoru. Po zkoumaní odkud vítr vane jsem našli u EGRu očouzené šroubky, takže závada padla na těsnění. Jenže po rozebrání je chyba v propálené a nebo prasknuté trubce. Ještě se tady ve fóru moc neorientuji a tak bych vás chtěl poprosit o radu a nebo aspoň správné nasměrování. Jelikož mi auto stojí rozebrané v servisu tak bych potřeboval jednat rychle. Potřebuji někde koupit starší nebo novou onu vadnou rourku. Bohužel v prodejně náhradních dílů mi vykřikli cenu 3 tisíc. Mohli by jste mi poradit, třeba jak se díl jmenuje, číslo dílu, kde nejlíp nakupujete díly atd? Byl bych vám moc vděčen.
jedná se o motor K9K P 7, 78 kW
V příloze posílám fotku, o kterou trubku se jedná.
jedná se o motor K9K P 7, 78 kW
V příloze posílám fotku, o kterou trubku se jedná.
Re: EGR - DEMONTÁŽ, ČISTENIE...
No a je tu problém, nechce mi nahrát přílohy. jak na to?
Re: EGR - DEMONTÁŽ, ČISTENIE...
Megane II 2.0 16V AT4, Eberspächer HYDRONIC B5WSC
Re: EGR - DEMONTÁŽ, ČISTENIE...
Tohle jsem měl chvilku po koupi, tu trubnku jsem musel koupit origo za 3000. Takže asi nic jiného nenaděláš. Dávat tam starou a doufat, že vydrží dlouho bych asi nedělal.
Renault Mégane II Grandtour 1.5 dCi 78kW (106HP) 6ti kvalt r.v. 2007, Najeto 200 ... km
Vyměněny ojniční šálky na klice při 158xxx
Dodělávaná loketní opěrka, Xenony, Alu kola RSW 244 Black 16", Matador MP 44 Elite 3 205/55/16 nic nevydržely, Dunlop SP Bluresponse 205/55/16
Znojmo
Fiat Punto 1.6 90, 90HP-tolik oprav jsem v životě nezažil, budiž mu země lehká-EX
Vyměněny ojniční šálky na klice při 158xxx
Dodělávaná loketní opěrka, Xenony, Alu kola RSW 244 Black 16", Matador MP 44 Elite 3 205/55/16 nic nevydržely, Dunlop SP Bluresponse 205/55/16
Znojmo
Fiat Punto 1.6 90, 90HP-tolik oprav jsem v životě nezažil, budiž mu země lehká-EX
Re: EGR - DEMONTÁŽ, ČISTENIE...
Dobrý deň,
vedeli by ste mi poradiť ako najlepšie vybrať zaseknuty egr ventil na 1.9 dci?
Ďakujem za nápady.
vedeli by ste mi poradiť ako najlepšie vybrať zaseknuty egr ventil na 1.9 dci?
Ďakujem za nápady.
Re: EGR - DEMONTÁŽ, ČISTENIE...
Tazko….
Znamy vybral sanie a egr striekal s Mafrou. Casom pustilo.
Znamy vybral sanie a egr striekal s Mafrou. Casom pustilo.
Megane II 2.0 16V AT4, Eberspächer HYDRONIC B5WSC
Re: EGR - DEMONTÁŽ, ČISTENIE...
Dobrý den,
nevěděl by prosím někdo, jaké napětí a na kterých pinech má být na konektoru EGR ventilu na 2.0 dci 110kw? Má tám být i 12V? Hledal jsem různě po netu a našel na různé jiné Renaulty(1.9 dci, clio 1.5dci) a vždy tam 12V bylo. Nenašel jsem ale přímo na ten můj, tak nevím jestli to nemůže být jinak.
Měnil jsem EGR, protože zlobil, ale po výměně stále hází chybu P0409. Měřil jsem napětí na konektoru a na jednom naměřil 5V, na druhém cca 1V (předpokládám že to je ovládací napětí, které se pohybuje v nějakém rozmezí 1-5V, nebo informace ze snímače polohy) a na třetím pinu jsem naměřil cca 4,5V - toto nevím jestli není špatně.. Zbylé dva by měly být kostra.
Než budu kupovat jiný a tento reklamovat (aftermarket) tak se chci ujistit, že mám OK elektroinstalaci.
Díky moc za informaci.
Renault Megane II kombi - 2.0dci 110kw
nevěděl by prosím někdo, jaké napětí a na kterých pinech má být na konektoru EGR ventilu na 2.0 dci 110kw? Má tám být i 12V? Hledal jsem různě po netu a našel na různé jiné Renaulty(1.9 dci, clio 1.5dci) a vždy tam 12V bylo. Nenašel jsem ale přímo na ten můj, tak nevím jestli to nemůže být jinak.
Měnil jsem EGR, protože zlobil, ale po výměně stále hází chybu P0409. Měřil jsem napětí na konektoru a na jednom naměřil 5V, na druhém cca 1V (předpokládám že to je ovládací napětí, které se pohybuje v nějakém rozmezí 1-5V, nebo informace ze snímače polohy) a na třetím pinu jsem naměřil cca 4,5V - toto nevím jestli není špatně.. Zbylé dva by měly být kostra.
Než budu kupovat jiný a tento reklamovat (aftermarket) tak se chci ujistit, že mám OK elektroinstalaci.
Díky moc za informaci.
Renault Megane II kombi - 2.0dci 110kw
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 23 hostů