dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2030
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od marek230177 » ned pro 04, 2016 15:17

Ale potom by musela taková vadná várka být i v druhovýrobě, resp. v servisech jako náhradní díl. Jsou tu totiž lidé, kterým se tato závada stala i dvakrát na stejném motoru. Tím by se vylučovalo, že vadné ojniční šály byly jen v prvovýrobě.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Uživatelský avatar
West
Starting member
Příspěvky: 96
Registrován: ned črc 12, 2015 16:06

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od West » ned led 15, 2017 22:41

zasielam memento pre tych, ktori si myslia, ze sa ich problem s loziskami na ich 1.5 netyka.

toto je klukovka, ojnicna cast, po destrukcii, z casti lozisk nezostalo nic len piliny po celom motore
Obrázek

toto su loziska klukovky v bloku
Obrázek

a toto je tiez jedno lozisko klukovky v bloku
Obrázek

motor mal cca 110t km, majitel tvrdil ze raz za jazdy zaklepal a uz nenastartoval, nic blizsieho neviem. motor som kupil ako pokazeny na nahradne diely pre moje Clio
Renault Clio 2002 1,5dCi 60 kW Privilege Šedá Boreal

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2030
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od marek230177 » stř led 18, 2017 07:12

Nic moc, ale taková hrůza to zas není. Výbrus kliky i s novým hlavním a ojničním uložením mě nedávno stál necelé tři tisíce.

Prostě soudruzi dodavatelé komponent do prvovýroby asi někde udělali chybu.

Teď zrovna nedávno jsem tu měl Octavii z roku 2001 s motorem 1,4 16V, který měl naprosto stejný problém. Tedy přesněji řečeno jedna ojniční pánev se protočila na druhou a bylo vykydáno. Ovalita na ojničním čepu byla taková, že to dalo jednoznačně hned druhý výbrus. Ojnice šišatá.
Takže hlavní uložení je v prvním výbrusu, ojniční uložení v druhém. Motor se točí, jede jako vítr a nemá problém. Ovšem ten motor měl 230.000 km a jezdil celé roky na LongLife výměnný interval oleje. Takže podle tabulek výrobce je vlastně už dávno po smrti.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

izo2
Starting member
Příspěvky: 78
Registrován: ned led 19, 2014 20:23

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od izo2 » čtv úno 09, 2017 14:09

Vie niekto ci po preventivnej vymene ojnicnych lozisk sa to nezopakovalo???Mne uz jeden motor klakol na ojnicnych loziskach a teraz sa bojim aby aj tento neklakol preto by som ich chcel preventivne vymenit ale bojim sa ze ked vymenim ojnicne tak ze sa pretocia.este by som chcel vediet kedze 1,9dci 88kw maju rozne oznacenie ako napr.F9Q,F9K,F9A a neviem este ake ci sa to nestava len ne jednom oznaceni mne klakol na F9K grand scenic 2004 dakujem

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2030
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od marek230177 » čtv úno 09, 2017 16:51

Já jsem měnil ojniční uložení taky preventivně.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

murnik01
Advanced member
Příspěvky: 310
Registrován: pát říj 01, 2010 17:08
Bydliště: Znojmo

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od murnik01 » čtv úno 09, 2017 23:02

Já jsem je měnil preventivně při 158 tis. km.
Renault Mégane II Grandtour 1.5 dCi 78kW (106HP) 6ti kvalt r.v. 2007, Najeto 200 ... km
Vyměněny ojniční šálky na klice při 158xxx
Dodělávaná loketní opěrka, Xenony, Alu kola RSW 244 Black 16", Matador MP 44 Elite 3 205/55/16 nic nevydržely, Dunlop SP Bluresponse 205/55/16
Znojmo
Fiat Punto 1.6 90, 90HP-tolik oprav jsem v životě nezažil, budiž mu země lehká-EX

izo2
Starting member
Příspěvky: 78
Registrován: ned led 19, 2014 20:23

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od izo2 » pát úno 10, 2017 19:19

A boli vydrate?a kde ste to dali robit?tie ojnicne stare sa len vyberu a nove sa vlozia?ci sa podlepuju.

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2030
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od marek230177 » sob úno 11, 2017 19:29

U mě byly jak nové, bylo vlastně zbytečný je měnit, ale pro jistotu. Dělal jsem to sám. Na svém autě dělám vše sám.

Nic se nepodlepuje, nové se dají místo původních, namažou olejem a utáhnou správným momentem.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

izo2
Starting member
Příspěvky: 78
Registrován: ned led 19, 2014 20:23

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od izo2 » sob úno 11, 2017 21:03

Cize zvladol by som to vpohode sam na jame?

Uživatelský avatar
West
Starting member
Příspěvky: 96
Registrován: ned črc 12, 2015 16:06

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od West » ned úno 12, 2017 00:33

urcite
Renault Clio 2002 1,5dCi 60 kW Privilege Šedá Boreal

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2030
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od marek230177 » ned úno 12, 2017 09:19

Otázka je, co o motorech víš a jaké máš technické znalosti. Ale myslím si, že valná většina lidí to určitě je schopna zvládnout.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Vasator
Starting member
Příspěvky: 32
Registrován: pát srp 14, 2015 21:39
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od Vasator » ned úno 12, 2017 18:34

marek230177 píše:Otázka je, co o motorech víš a jaké máš technické znalosti. Ale myslím si, že valná většina lidí to určitě je schopna zvládnout.
Pokud ovšem ví správný moment dotažení a má momentový klíč. Bez něj bych se do výměny rozhodně nepouštěl.

murnik01
Advanced member
Příspěvky: 310
Registrován: pát říj 01, 2010 17:08
Bydliště: Znojmo

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od murnik01 » ned úno 12, 2017 23:18

izo2 píše:A boli vydrate?a kde ste to dali robit?tie ojnicne stare sa len vyberu a nove sa vlozia?ci sa podlepuju.

Já jsem je nechal dělat přímo v Renault Brno Pokorný. Měnil se s tím i olej a prý byly 3 za 4 chycené a jedna dokonce hodně.
Renault Mégane II Grandtour 1.5 dCi 78kW (106HP) 6ti kvalt r.v. 2007, Najeto 200 ... km
Vyměněny ojniční šálky na klice při 158xxx
Dodělávaná loketní opěrka, Xenony, Alu kola RSW 244 Black 16", Matador MP 44 Elite 3 205/55/16 nic nevydržely, Dunlop SP Bluresponse 205/55/16
Znojmo
Fiat Punto 1.6 90, 90HP-tolik oprav jsem v životě nezažil, budiž mu země lehká-EX

izo2
Starting member
Příspěvky: 78
Registrován: ned led 19, 2014 20:23

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od izo2 » úte úno 14, 2017 17:57

Vela veci si menim sam cize vpohode by som to vymenil ale myslel som keby som isiel do renaultu sice zaplatim viac ale mali by tam dat na to neaku zaruku ak sa nemylim

Vasator
Starting member
Příspěvky: 32
Registrován: pát srp 14, 2015 21:39
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od Vasator » úte úno 14, 2017 19:09

Tak ono jde v podstatě jen o to zvednout auto, vypustit olej, sundat vanu, sundat překlady a vyndat kluzná ložiska. Pokud budou v rámci možností v pořádku, není se čeho bát, ostatní komponenty poškozené nebudou. Hlavně je potřeba zakoupit kvalitní nová kluzná ložiska, např. Glyco, King Bearings, či original, před montáží vše pořádně namazat motorovým olejem, složit, zlehka dotáhnout aby si překlady sednuly, dotáhnout předepsaným momentem, nasadit vanu, nalít olej a hurá.

izo2
Starting member
Příspěvky: 78
Registrován: ned led 19, 2014 20:23

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od izo2 » úte úno 14, 2017 20:12

Nechapem ake překlady?

Vasator
Starting member
Příspěvky: 32
Registrován: pát srp 14, 2015 21:39
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od Vasator » úte úno 14, 2017 20:19


izo2
Starting member
Příspěvky: 78
Registrován: ned led 19, 2014 20:23

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od izo2 » úte úno 14, 2017 20:35

Aha?jasne a myslite ze ked to dam spravit v renaulte daju mi na to zaruku?

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2030
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od marek230177 » úte úno 14, 2017 20:39

Záruka na práci je ze zákona 6 měsíců.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

SLuděk
Starting member
Příspěvky: 34
Registrován: stř bře 05, 2008 18:22
Bydliště: Pardubice

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od SLuděk » úte úno 14, 2017 21:42

Zdar,taky jsem preventivně měnil ložiska kliky a ojnic.Dal jsem značku GLYCO. Výměna byla provedena ve 100 000km a můžu říct že to bylo za minutu 12.Ojniční ložiska byla sjetá až na bronz.(nevím co to je za materiál ,ale vypadalo to jako bronz),Auto má pravidelný servis a výměna oleje mezi 10 až 15000 km.

izo2
Starting member
Příspěvky: 78
Registrován: ned led 19, 2014 20:23

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od izo2 » stř úno 15, 2017 11:15

Takze dnes som bol v renaulte v Trnave a povedali ze cca 600€by to stalo ale ze nezarucuju ze sa to nepretoci lebo nevedia zmerat ci kluka nieje ovalna tak neviem,to ako keby som mal cakat aby som zas menil motor.

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od Rado77 » stř úno 15, 2017 12:55

Zase si rypnem - mat dCi s tymto moznym problemom, tak ten 9-rocny krap este dnes predam ;-)
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Vasator
Starting member
Příspěvky: 32
Registrován: pát srp 14, 2015 21:39
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od Vasator » stř úno 15, 2017 13:28

izo2 píše:Takze dnes som bol v renaulte v Trnave a povedali ze cca 600€by to stalo ale ze nezarucuju ze sa to nepretoci lebo nevedia zmerat ci kluka nieje ovalna tak neviem,to ako keby som mal cakat aby som zas menil motor.
Vasator píše:... a vyndat kluzná ložiska. Pokud budou v rámci možností v pořádku, není se čeho bát, ostatní komponenty poškozené nebudou. ...
Rado77 píše:Zase si rypnem - mat dCi s tymto moznym problemom, tak ten 9-rocny krap este dnes predam ;-)
Vzhledem k tomu, že jsou jinak tyto auta spolehlivá, nevidím důvod, proč kvůli takové malichernosti auto prodávat. Obzvláště když vím, co s motorem udělat aby k destrukci nedošlo, navíc když to stojí pár peněz.

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od Rado77 » stř úno 15, 2017 13:49

Tak ale su to uz prevazne 9-rocne auta...a vrazat do toho, ked to clovek aj tak bude mat dalsie max 2 roky...a za 2 dalsie roky tomu predajna cena klesne uz uplne
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Vasator
Starting member
Příspěvky: 32
Registrován: pát srp 14, 2015 21:39
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od Vasator » stř úno 15, 2017 18:58

Je to o přístupu každého jedince. Pro mne osobně je 9 let staré auto naopak velmi mladé. Já jezdím 19 let starým Opelem, na tachu mám 125.000km a i přes to všechno na voze dělám pouze běžnou údržbu. Olej, filtry, pneu, výfuk, brzdové destičky (poprvé ve 100.000km), nástřik podvozku a dutin, ve 110.000km lambda sonda + váha vzduchu. Nic víc.
Ale to jsme trošku odbočili od tématu.

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 hostů