dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Moderátor: Moderators General
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2029
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Sundat ten pomocný rám je maličkost, otázka pěti minut.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
- analytic
- Junior member
- Příspěvky: 240
- Registrován: sob pro 31, 2005 13:36
- Bydliště: Hořovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Ano,pomocný rám musí dolů - čtyři šrouby. Dva (asi M12 nebo 14) vepředu po stranách a potom dva u závěsů ramen nápravy. Chladič uvázat špagátem, aby ti nesjel dolů.
Ještě můžeš mít problém s povolením šroubů kolem vany. Např u kulisy poloosy nebo u kompresoru klimy. Mě tam sklouzával klíč, chce to 13 ráčnové rovné očko. Ještě jedna věc se mi stala. Vana má včechny šrouby stejné - jsou to M6 x 25/torx. Jenom dva z nich co jsou v čele (u převodovky) jsou dlouhé asi 140mm. Jeden z nich mi prdnul. Tak bacha na to. Pak jsem je nahradil stejně dlouhými nerez imbusy ale ty se hodně blbě sháněji. Možnost je použít i stejně dlouhý kus z nerezové závitové tyče M6.
Ještě můžeš mít problém s povolením šroubů kolem vany. Např u kulisy poloosy nebo u kompresoru klimy. Mě tam sklouzával klíč, chce to 13 ráčnové rovné očko. Ještě jedna věc se mi stala. Vana má včechny šrouby stejné - jsou to M6 x 25/torx. Jenom dva z nich co jsou v čele (u převodovky) jsou dlouhé asi 140mm. Jeden z nich mi prdnul. Tak bacha na to. Pak jsem je nahradil stejně dlouhými nerez imbusy ale ty se hodně blbě sháněji. Možnost je použít i stejně dlouhý kus z nerezové závitové tyče M6.
analytic@seznam.cz, skype: analytic31,
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Zdravím pánové, jen rovněž přihodím příspěvek do vlákna, nepročítal jsem ho opravdu celé nicméně i já mám nyní už za sebou GO motoru, megeru jsem koupil když měla asi 215tis a pravděpodobně už jeden výbrus za sebou, nezbylo nic než koupit novou kliku včetně ojnic, a samozřejmě komplet ložiska a těsnění atd. měl jsem motor rozebraný do šroubku vše jsem vyčistil, převlík i kroužky na pístech jen tak pro jistotu. Celá ta sranda vyšla na asi 18 tisíc s tím že práci nepočítám a většina dílů vyjma kliky a ojnic byla z kelly (máme tam jako firma trochu jiný ceny) co se týče kliky a ojnic, tak to vyšlo na 7800,- nové díly původ španělsko a podle kodu by to měla vyrábět stejná fabrika jako prvovýroba. nevím jestli mohu hodit odkaz ale tahá to sem jedna firma z klatov. K motoru jsem sehnal i komplet dílenský manuál sice v angličtině ale dá se to podle něj rozebrat i složit. je to asi 400 stránková bychle ale super udělaná. do ceny repase nepočítám ještě turbo které mě vyšlo na 6tis. - to jsem si taky dělal sám. Mohu tedy rovněž poskytnout nějaké rady i fotodokumentaci. Auto jsem měl rozebrané prakticky celé když nad tím tak přemýšlím.
Megane II combi 1.5 Dci 78kW 315000km původní je snad už jen kastle a obal motoru
Praha
Praha
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2029
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Kliku a ojnice umím za pět a půl, plus tisíc za šály.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Pánové všem upřímně děkuji za cenné rady dobrá věc se podařila a vše dole je ve výborném stavu . Odlehlo mě . Auto 1.5 Dci 76 kW 2008 . Spodek jsem rozebral s přesvědčením že najdu přidřenou kliku protože motor klepá a to dost ale teď vím že to je někde nahoře .
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2029
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Ventilová vůle?
Opotřebení vačky?
Poškozené hrníčkové zdvihátko ventilu?
Víko dolů a hledat. Vizuální kontrola, kontrola vůlí ventilů.
Opotřebení vačky?
Poškozené hrníčkové zdvihátko ventilu?
Víko dolů a hledat. Vizuální kontrola, kontrola vůlí ventilů.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Chlapi, jezdím od prvního auta po trabantu na prolongu a neřeším problémy typu "vydřený"
Espace IV 2.0T LPG 375t najeto
- prolong v motoru - motor nikdy nerozdělávaný
- v převodovce - minulý rok začala hučet 3 a 4,jen cementace na dvou ložiskách, jinak ji nic nebylo
- v servu - nikdy nerozdělávaný
- pokus injekční stříkačkou 50% prolong s převodovým olejem do kloubu píchnuto u polosy,kde se to neohýbá,zamazaný silikonem - nikdy nerozdělávaný
kamarád má vyběhaný homokineťáky u octavie na 270t.
Jako perličku - U Esp III jsem měl 5cm díru v převodovce a zjistili to až v servise na výměnu silentbloků ramene
řadila,neřvala - jen neměla žádný olej
Objevil jsem XADO a to je asi ještě o třidu výš, Scenicu 1,6 přestal rachtat přesuvník a Espace vydrží na náplň 15t(dolíval jsem tak 1-2l nic hroznýho)
Známý se vyhecoval s kamarádem a nakoupili všemožný zázraky a testovali
natupo kudlu na soustruhu.Na Prolong se nepálila kudla a vytlačila důlek
Espace IV 2.0T LPG 375t najeto
- prolong v motoru - motor nikdy nerozdělávaný
- v převodovce - minulý rok začala hučet 3 a 4,jen cementace na dvou ložiskách, jinak ji nic nebylo
- v servu - nikdy nerozdělávaný
- pokus injekční stříkačkou 50% prolong s převodovým olejem do kloubu píchnuto u polosy,kde se to neohýbá,zamazaný silikonem - nikdy nerozdělávaný
kamarád má vyběhaný homokineťáky u octavie na 270t.
Jako perličku - U Esp III jsem měl 5cm díru v převodovce a zjistili to až v servise na výměnu silentbloků ramene
řadila,neřvala - jen neměla žádný olej
Objevil jsem XADO a to je asi ještě o třidu výš, Scenicu 1,6 přestal rachtat přesuvník a Espace vydrží na náplň 15t(dolíval jsem tak 1-2l nic hroznýho)
Známý se vyhecoval s kamarádem a nakoupili všemožný zázraky a testovali
natupo kudlu na soustruhu.Na Prolong se nepálila kudla a vytlačila důlek
ex Trabant - střecha s lišejníkem a v materiálech předběhl čas
ex Megane I 1.6 55kw,
ex Ford Focus 1.8tdci
ex ESPACE III 2.i LPG r.v. 97 po 20 letech ho začala ničit degradace
Grand Scenic 1,6 2012 LPG - jezdím za kačku na km
ESPACE IV 2T LPG r.v. 2004 - 385t chudák neekonomická oprava - komplet olítaný spotřebák- lpg nádrž,světla vykoukaný,kotouče,stěrače,pření náprava .....
ESPACE IV 2T LPG.
ex Megane I 1.6 55kw,
ex Ford Focus 1.8tdci
ex ESPACE III 2.i LPG r.v. 97 po 20 letech ho začala ničit degradace
Grand Scenic 1,6 2012 LPG - jezdím za kačku na km
ESPACE IV 2T LPG r.v. 2004 - 385t chudák neekonomická oprava - komplet olítaný spotřebák- lpg nádrž,světla vykoukaný,kotouče,stěrače,pření náprava .....
ESPACE IV 2T LPG.
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Prosím vás, týká se tento problém i motoru 2,5 107kW r.v.2009 co se dával například do Traficu ? Měla bych si je nechat preventivně vyměnit ? Předchozí majitel měnil olej v motoru po 10tis. Výměna by mne stála 10tis. ( včetně oleje a olej, filtru ). Auto má najeto 380tis, převážně na dálkových jízdách.
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2029
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Ne.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
-
- Experienced member
- Příspěvky: 508
- Registrován: stř kvě 26, 2010 09:28
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Ahojte,
dokazal by mi niekto popisat prejavy nespravne nastavenych ventilovych voli u dieselu 1,5dCi? Pripadne vseobecne u naftovych motorov.
Pustil som sa nedobrovolne do generalky motora, ktory som pred rokom vymenil vo svojom Meganovi. Typ 1,5dCi K9K728. V neautorizovanom servise sa im podarilo zne nastavit rozvody a stretli sa piesty s ventilmi. Po druhom neuspesnom pokuse som auto zo servisu dotiahol na lane a pustil sa do opravy sam. A v duchu hesla vsetko zle je na nieco dobre, som sa rozhorol pre kompletnu generalku.
Vymenene klzne loziska kluky, ojnicne loziska, nove piestne kruzky, pretesneny motor, vybrus sediel ventilov, zrovnana hlava motoru, nove rozvody, ...
Po poskladani vsak motor nedrzi otacky a ma zvuk a chod jak stary traktor (nic proti traktorom). Pri otvoreni olejoveho vicka tlakuje motor do sania.
Vsetko okrem vybrusu hlavy a nastaveni ventilovych voli som robil sam a dal by som ruku do ohna za to, ze je to spravne.
Ventilove vole za studena su vsak nastavene volnejsie nez som sa docital, ze by mali byt.
Predpis pre 1,5dCi:
Sání 0.125 - 0.25 (mm)
Výfuk 0.325 - 0.45 (mm)
Stredna hodnota, kam by som sa s volami ventilov mal dostat:
Sani: 0,1875 mm
Vyfuk: 0,3875 mm
Namerane hodnoty voli ventilov od 1. valca k 4. valcu (od prevodovky k rozvodom):
0,3 ; 0,5 ; 0,3 ; 0,53 ; 0,28 ; 0,48 ; 0,28 ; 0,45
Pocitovo sa zda, ze 3. a 4. valec pri rozvodoch funguju OK (a v reale maju najmensiu odchylku od predpisu).
Moja otazka znie: Je mozne, ze vola vacsia o 0,05mm moze sposobit extremne nepravidelny chod motora tak, ze bez pridania plynu neudrzi volnobeh?
Teoreticky vacsia vola znamena, ze sa:
- saci ventil otvori neskor a zavrie skor, takze by mal mat motor malo vzduchu
- vyfukovy ventil otvori neskor a zavrie skor, takze by mal motor horsie vyprazdnovat spaliny z valcov.
Oboje znamena prirodzene nizsi vykon.
Niekde som sa docital, ze prejavy mozu byt podobne ako zle nastavene rozvody.
Bude teda stacit nastavit spravne ventilove vole, aby motor znova fungoval? Alebo mam hladat chybu este inde?
Vopred vdaka za kazdu radu a realnu skusenost!
dokazal by mi niekto popisat prejavy nespravne nastavenych ventilovych voli u dieselu 1,5dCi? Pripadne vseobecne u naftovych motorov.
Pustil som sa nedobrovolne do generalky motora, ktory som pred rokom vymenil vo svojom Meganovi. Typ 1,5dCi K9K728. V neautorizovanom servise sa im podarilo zne nastavit rozvody a stretli sa piesty s ventilmi. Po druhom neuspesnom pokuse som auto zo servisu dotiahol na lane a pustil sa do opravy sam. A v duchu hesla vsetko zle je na nieco dobre, som sa rozhorol pre kompletnu generalku.
Vymenene klzne loziska kluky, ojnicne loziska, nove piestne kruzky, pretesneny motor, vybrus sediel ventilov, zrovnana hlava motoru, nove rozvody, ...
Po poskladani vsak motor nedrzi otacky a ma zvuk a chod jak stary traktor (nic proti traktorom). Pri otvoreni olejoveho vicka tlakuje motor do sania.
Vsetko okrem vybrusu hlavy a nastaveni ventilovych voli som robil sam a dal by som ruku do ohna za to, ze je to spravne.
Ventilove vole za studena su vsak nastavene volnejsie nez som sa docital, ze by mali byt.
Predpis pre 1,5dCi:
Sání 0.125 - 0.25 (mm)
Výfuk 0.325 - 0.45 (mm)
Stredna hodnota, kam by som sa s volami ventilov mal dostat:
Sani: 0,1875 mm
Vyfuk: 0,3875 mm
Namerane hodnoty voli ventilov od 1. valca k 4. valcu (od prevodovky k rozvodom):
0,3 ; 0,5 ; 0,3 ; 0,53 ; 0,28 ; 0,48 ; 0,28 ; 0,45
Pocitovo sa zda, ze 3. a 4. valec pri rozvodoch funguju OK (a v reale maju najmensiu odchylku od predpisu).
Moja otazka znie: Je mozne, ze vola vacsia o 0,05mm moze sposobit extremne nepravidelny chod motora tak, ze bez pridania plynu neudrzi volnobeh?
Teoreticky vacsia vola znamena, ze sa:
- saci ventil otvori neskor a zavrie skor, takze by mal mat motor malo vzduchu
- vyfukovy ventil otvori neskor a zavrie skor, takze by mal motor horsie vyprazdnovat spaliny z valcov.
Oboje znamena prirodzene nizsi vykon.
Niekde som sa docital, ze prejavy mozu byt podobne ako zle nastavene rozvody.
Bude teda stacit nastavit spravne ventilove vole, aby motor znova fungoval? Alebo mam hladat chybu este inde?
Vopred vdaka za kazdu radu a realnu skusenost!
Renault Megane II Grandtour 1,5dCi 74kW/101k, r.v.: 01/2005 http://moje.auto.cz/Master13/megane.html
Renault Laguna III Grandtour 4-Control 2.0dCi 127kW/175k, r.v. 10/2013
V občasnej údržbe:
Renault Thalia 1,4 16V 72kW/98k, r.v.: 2001
Renault Fluence Privilege 1,6 16V 81kW/110k, r.v.: 2010
Renault Fluence Technofeel 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Renault Megane III Grandtour 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Renault Laguna III Grandtour 4-Control 2.0dCi 127kW/175k, r.v. 10/2013
V občasnej údržbe:
Renault Thalia 1,4 16V 72kW/98k, r.v.: 2001
Renault Fluence Privilege 1,6 16V 81kW/110k, r.v.: 2010
Renault Fluence Technofeel 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Renault Megane III Grandtour 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2029
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Vůle ventilů bude třeba řešit v každém případě. A nebude to laciná záležitost. Je nutné vyměnit všech osm zdvihátek za silnější.
Ale nemyslím si, že to vyřeší problém s volnoběhem.....
Ale nemyslím si, že to vyřeší problém s volnoběhem.....
Naposledy upravil(a) marek230177 dne pon lis 22, 2021 21:33, celkem upraveno 1 x.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
- analytic
- Junior member
- Příspěvky: 240
- Registrován: sob pro 31, 2005 13:36
- Bydliště: Hořovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Mohlo se ti stát během opravy, že došlo k zašpinění váhy vzduchu, špatnému připojení nějakého senzoru. Projdi to. Ta váha by se mi zdála i možná.
analytic@seznam.cz, skype: analytic31,
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!
-
- Experienced member
- Příspěvky: 508
- Registrován: stř kvě 26, 2010 09:28
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Vdaka za rady. Senzory som presiel, kontakty su OK. Diagnostika nehlasi ziadnu chybu.
Vyriesim teda ventilove vole a uvidime. Mam este druhu hlavu zo stareho motora, ktory sa mi pred rokom zadrel na ojnicnom lozisku na 1. valci a dalsi motor na nahradne diely. Tak tie zdvihatka snad aspon z casti vyskladam z toho.
Vyriesim teda ventilove vole a uvidime. Mam este druhu hlavu zo stareho motora, ktory sa mi pred rokom zadrel na ojnicnom lozisku na 1. valci a dalsi motor na nahradne diely. Tak tie zdvihatka snad aspon z casti vyskladam z toho.
Renault Megane II Grandtour 1,5dCi 74kW/101k, r.v.: 01/2005 http://moje.auto.cz/Master13/megane.html
Renault Laguna III Grandtour 4-Control 2.0dCi 127kW/175k, r.v. 10/2013
V občasnej údržbe:
Renault Thalia 1,4 16V 72kW/98k, r.v.: 2001
Renault Fluence Privilege 1,6 16V 81kW/110k, r.v.: 2010
Renault Fluence Technofeel 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Renault Megane III Grandtour 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Renault Laguna III Grandtour 4-Control 2.0dCi 127kW/175k, r.v. 10/2013
V občasnej údržbe:
Renault Thalia 1,4 16V 72kW/98k, r.v.: 2001
Renault Fluence Privilege 1,6 16V 81kW/110k, r.v.: 2010
Renault Fluence Technofeel 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Renault Megane III Grandtour 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
-
- Experienced member
- Příspěvky: 508
- Registrován: stř kvě 26, 2010 09:28
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
marek230177, vo vedlajsom vlakne pises, ze si menil ojnicne saly kvoli sponam v oleji. Mozes to prosim viac rozviest v tejto teme?
Ak si dobre spominam, pred nejakym casom si menil saly preventivne a ukazalo sa, ze tie povodne boli v skvelej kondicii. Mas predstavu, preco vymenene saly nevydrzali, ak sa to potvrdilo? Kolko km si s nimi najazdil?
Ja som na cca 180 tisic km zvazoval vymenu sal na svojom motore. Nakoniec som do toho nesiel a pri 350 tisic km sa mi motor zadrel a ojnica sa pozrela von z bloku. Realita po rozobrali zbytku bola o to horsia, ze chytene boli vsetky ojnicne loziska a dokonca aj vacsina lozisiek na kluke. Takze to vlastne bola len otazka casu, kedy sa to stane.
Aktualne na druhom motore mam uz loziska vymenene. Dal som tam Kolben-Schmidt a udajne by uz mali vydrzat navzdy (dufam, ze aspon dalsich 350 tisic km). Ak ale pri vsetkych Tvojich skusenostiach vymenene ojnicne loziska vydrzali len takto kratko, tak to teoriu o trvanlivosti vymenenych lozisk znacne naburava.
Ak si dobre spominam, pred nejakym casom si menil saly preventivne a ukazalo sa, ze tie povodne boli v skvelej kondicii. Mas predstavu, preco vymenene saly nevydrzali, ak sa to potvrdilo? Kolko km si s nimi najazdil?
Ja som na cca 180 tisic km zvazoval vymenu sal na svojom motore. Nakoniec som do toho nesiel a pri 350 tisic km sa mi motor zadrel a ojnica sa pozrela von z bloku. Realita po rozobrali zbytku bola o to horsia, ze chytene boli vsetky ojnicne loziska a dokonca aj vacsina lozisiek na kluke. Takze to vlastne bola len otazka casu, kedy sa to stane.
Aktualne na druhom motore mam uz loziska vymenene. Dal som tam Kolben-Schmidt a udajne by uz mali vydrzat navzdy (dufam, ze aspon dalsich 350 tisic km). Ak ale pri vsetkych Tvojich skusenostiach vymenene ojnicne loziska vydrzali len takto kratko, tak to teoriu o trvanlivosti vymenenych lozisk znacne naburava.
Renault Megane II Grandtour 1,5dCi 74kW/101k, r.v.: 01/2005 http://moje.auto.cz/Master13/megane.html
Renault Laguna III Grandtour 4-Control 2.0dCi 127kW/175k, r.v. 10/2013
V občasnej údržbe:
Renault Thalia 1,4 16V 72kW/98k, r.v.: 2001
Renault Fluence Privilege 1,6 16V 81kW/110k, r.v.: 2010
Renault Fluence Technofeel 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Renault Megane III Grandtour 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Renault Laguna III Grandtour 4-Control 2.0dCi 127kW/175k, r.v. 10/2013
V občasnej údržbe:
Renault Thalia 1,4 16V 72kW/98k, r.v.: 2001
Renault Fluence Privilege 1,6 16V 81kW/110k, r.v.: 2010
Renault Fluence Technofeel 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Renault Megane III Grandtour 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2029
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Ano, bohužel jsem ve čtvrtek měnil ojniční šály podruhé a tentokrát to zbytečné nebylo.
Celé to bylo tak: Auto jsem koupil v létě 2016 jako osmileté. Mělo najeto 110 tisíc km, pravděpodobně kombinací městského (Brno) a mimoměstského provozu. Za 8 let 110 tisíc km není až tolik. Bývalá majitelka, jak jsem zjistil ze servisní knížky, olej měnila v nějakém servisu v Brně po 30 tisících km, resp. po dvou letech, a olej tam byl pokaždé od jiné značky.
Všichni mě strašili, jak tyhle motory jsou náchylné na opotřebení ojničních uložení. Proto jsem neváhal, koupil novou sadu a motor rozebral. Ojniční šály, co jsem z motoru vyndal, tehdy byly jako nové. Když jsem však měl novou sadu koupenou, vyměnil jsem je. Prevencí člověk přece nic nezkazí, že? Dnes však už vím, že to byla chyba. Možná jsem je tam měl nechat. Byly totiž zřejmě kvalitní.
Nyní minulou sobotu jsem měnil olej při stavu 225 tisíc km. Na dně té nádoby jsem posléze našel zbytky kovu. Měkký matný stříbrný kov, jakoby kuličky to vypadalo. Původně jsem si myslel, že to jsou kapky vody na dně. Když jsem do toho však sáhl prstem, vypadalo to jako hliníková pasta. A bylo jasno.
Šály jsem vyndal podruhé a tentokrát rozhodně nelze říci, že zbytečně. Naopak, horní půlky, co jsou v ojnicích, byly všechny sedřené, že na víc než polovině jejich ploch jasně svítila bronzová podvrstva. Bylo po nich a oprava přišla skutečně v hodině dvanácté. Přitom motor šlapal jako hodinky. Ani náznak jiného zvuku, klepání, nic.
Původně před pěti lety jsem použil sadu od výrobce ET EngineTeam LP002600. S největší pravděpodobností kvalita na prd.
Nyní jsem použil sadu od výrobce Kolbenschmidt 77837600, což je kvalita velice vysoká, dodávají do prvovýroby. Čili doufám a předpokládám, že už mě to přežije.
Nejsmutnější na celé věci je, že si motoru mimořádně hledím a dopřávám mu myslím ten nejlepší servis, údržbu a způsob užívání. Olej měním v polovičním intervalu, tedy 15 tisíc km. Dávám výhradně ELF SXR900. Filtry pouze MANN. Jezdím velice klidným defenzivním stylem, skoro bych řekl na spotřebu. Otáčky motoru držím obvykle v mezích 1800-2500, čili v tom nejoptimálnějším rozsahu. Vůbec nejezdím město, ani krátké poskoky. Moje nejkratší cesta je 25 km mimo město do práce. Jinak delší a dlouhé cesty.
A přesto se to stalo. Takže podle mého názoru chyba není na straně uživatelů. Chyba je na straně použitého dílu. Prostě si myslím, že když jsou v motoru šály mizerné kvality, motor vám odejde, i kdybyste se o něj starali jakýmkoli způsobem. A vůbec se nedivím, že se tahle závada klidně mohla jednomu člověku na stejném motoru stát i dvakrát. Prostě z výroby blbé šály, po opravě kliky opět blbé šály.
Naopak můj kolega má Clio III z roku 2006. Motor 1,5dCi 63kw. Najeto má nyní přes 300 tisíc, z toho přes 200 tisíc v autoškole, čili snad tím nejhorším možným způsobem. Druhý stejný vůz v té autoškole prý dodnes jezdí, má přes 450 tisíc km. Žádné výměny oleje v polovičním intervalu, žádné oleje ELF, žádná nadstandardní údržba. Naopak, sere se na to celé roky. A výsledek? Oba tyto vozy mají původní ojniční šály.
Celé to bylo tak: Auto jsem koupil v létě 2016 jako osmileté. Mělo najeto 110 tisíc km, pravděpodobně kombinací městského (Brno) a mimoměstského provozu. Za 8 let 110 tisíc km není až tolik. Bývalá majitelka, jak jsem zjistil ze servisní knížky, olej měnila v nějakém servisu v Brně po 30 tisících km, resp. po dvou letech, a olej tam byl pokaždé od jiné značky.
Všichni mě strašili, jak tyhle motory jsou náchylné na opotřebení ojničních uložení. Proto jsem neváhal, koupil novou sadu a motor rozebral. Ojniční šály, co jsem z motoru vyndal, tehdy byly jako nové. Když jsem však měl novou sadu koupenou, vyměnil jsem je. Prevencí člověk přece nic nezkazí, že? Dnes však už vím, že to byla chyba. Možná jsem je tam měl nechat. Byly totiž zřejmě kvalitní.
Nyní minulou sobotu jsem měnil olej při stavu 225 tisíc km. Na dně té nádoby jsem posléze našel zbytky kovu. Měkký matný stříbrný kov, jakoby kuličky to vypadalo. Původně jsem si myslel, že to jsou kapky vody na dně. Když jsem do toho však sáhl prstem, vypadalo to jako hliníková pasta. A bylo jasno.
Šály jsem vyndal podruhé a tentokrát rozhodně nelze říci, že zbytečně. Naopak, horní půlky, co jsou v ojnicích, byly všechny sedřené, že na víc než polovině jejich ploch jasně svítila bronzová podvrstva. Bylo po nich a oprava přišla skutečně v hodině dvanácté. Přitom motor šlapal jako hodinky. Ani náznak jiného zvuku, klepání, nic.
Původně před pěti lety jsem použil sadu od výrobce ET EngineTeam LP002600. S největší pravděpodobností kvalita na prd.
Nyní jsem použil sadu od výrobce Kolbenschmidt 77837600, což je kvalita velice vysoká, dodávají do prvovýroby. Čili doufám a předpokládám, že už mě to přežije.
Nejsmutnější na celé věci je, že si motoru mimořádně hledím a dopřávám mu myslím ten nejlepší servis, údržbu a způsob užívání. Olej měním v polovičním intervalu, tedy 15 tisíc km. Dávám výhradně ELF SXR900. Filtry pouze MANN. Jezdím velice klidným defenzivním stylem, skoro bych řekl na spotřebu. Otáčky motoru držím obvykle v mezích 1800-2500, čili v tom nejoptimálnějším rozsahu. Vůbec nejezdím město, ani krátké poskoky. Moje nejkratší cesta je 25 km mimo město do práce. Jinak delší a dlouhé cesty.
A přesto se to stalo. Takže podle mého názoru chyba není na straně uživatelů. Chyba je na straně použitého dílu. Prostě si myslím, že když jsou v motoru šály mizerné kvality, motor vám odejde, i kdybyste se o něj starali jakýmkoli způsobem. A vůbec se nedivím, že se tahle závada klidně mohla jednomu člověku na stejném motoru stát i dvakrát. Prostě z výroby blbé šály, po opravě kliky opět blbé šály.
Naopak můj kolega má Clio III z roku 2006. Motor 1,5dCi 63kw. Najeto má nyní přes 300 tisíc, z toho přes 200 tisíc v autoškole, čili snad tím nejhorším možným způsobem. Druhý stejný vůz v té autoškole prý dodnes jezdí, má přes 450 tisíc km. Žádné výměny oleje v polovičním intervalu, žádné oleje ELF, žádná nadstandardní údržba. Naopak, sere se na to celé roky. A výsledek? Oba tyto vozy mají původní ojniční šály.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2029
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Ještě bych navázal na můj předchozí příspěvek.....
Všiml jsem si jedné pro mě dost zvláštní věci. Při první výměně ojničního uložení před pěti lety jsem si toho buď nevšiml, anebo tomu nepřikládal nějaký zvláštní význam, ovšem nyní mě to dost zarazilo.
Jedná se o olejové čerpadlo, konkrétně o sací koš. Na sacím koši je otvor pro vstup oleje do čerpadla, jehož velikost je menší než půlka kostičky čokolády. Takový obdélníkový otvor, který opravdu není velký. Napadá mě, zda právě to nemůže být slabé místo mazací soustavy. Prostě si říkám, jestli třeba zastudena, kdy olej má podstatně vyšší viskozitu, nemůže v některých režimech práce motoru docházet k zhoršenému průtoku oleje do sacího koše čerpadla, tím k špatnému mazání.
Měl jsem chuť ten otvor zvětšit na co největší možnou velikost, tedy na průměr sítka sacího koše. Nakonec jsem to neudělal......
Teď si říkám, co je správně.
Všiml jsem si jedné pro mě dost zvláštní věci. Při první výměně ojničního uložení před pěti lety jsem si toho buď nevšiml, anebo tomu nepřikládal nějaký zvláštní význam, ovšem nyní mě to dost zarazilo.
Jedná se o olejové čerpadlo, konkrétně o sací koš. Na sacím koši je otvor pro vstup oleje do čerpadla, jehož velikost je menší než půlka kostičky čokolády. Takový obdélníkový otvor, který opravdu není velký. Napadá mě, zda právě to nemůže být slabé místo mazací soustavy. Prostě si říkám, jestli třeba zastudena, kdy olej má podstatně vyšší viskozitu, nemůže v některých režimech práce motoru docházet k zhoršenému průtoku oleje do sacího koše čerpadla, tím k špatnému mazání.
Měl jsem chuť ten otvor zvětšit na co největší možnou velikost, tedy na průměr sítka sacího koše. Nakonec jsem to neudělal......
Teď si říkám, co je správně.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Hej viem co myslis Clovek si povie logicky - cim vecsi otvor, tym lahsie pojde olej cez cerpadlo nahor. Ale uvazujem tak ze vyrobcu uz pri prvom dizajne sacieho kosa na papieri napadlo to iste, napriek tomu tam ten otvor je nadizajnovany taky maly... Myslim ze je to na to ze ak sa dole do vane dostane nieco vecsie (napr mechanikovi spadne v hlave cez dieru pre odtok oleja), any to neupchalo cele nasabacie sitko , ale aby sa to zachytilo na tej dierke... ASI...
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Ahoj,
když jsem před půl rokem dával nové těsnění pod vanu, také jsem na ten malý otvor nevěřícně koukal a proběhlo mi hlavou to samé o zvětšení otvoru. Pak jsem si ovšem začal vybavovat a vzpomínat na nějakou příhodu s tímto problémem spjatou. A pak jsem si vzpoměl, někdy před více lety, tohle řešil kamarád s nějakým Oplem,nebo Fordem. Myslel si to samé o velikosti otvoru a řešení měl jednodušší v tom,že ta spodní miska s tím malým otvorem byla jen nacvaknutá na to síto. Takže s dobrým pocitem to sundal nasadil vanu a dal vše dohromady. Myslím že i řízení musel sundavat Jenže pak se začal potýkat se slabým tlakem oleje,zkoušel vyměnit čidlo, jiný olej a nic nepomohlo. Začal si tedy myslet jestli to nemůže být tím sundaným víčkem,jako že by byl kvůli absenci té menší dírky byl sice větší průtok,ale menší tlak (nevím jak to přesně formulovat s ohledem na fyziku) Ptal se na to různých lidí.dokonce nějakého učitele fyziky a všichni mu shodně říkali,že to tím být nemůže, že je to před čerpadlem, a na to to nemůže mít vliv, kdyby to bylo na výstupu tak že ano. Takže zkoušel další možnosti a nic. Nakonec si sehnal jiné čerpadlo s tím,že ho vymění. pak když měl sundanou vanu,tak si vzpoměl na svoje úvahy a řekl si, že to zkusí, jinak se to nedozví a na původní čerpadlo zase nacvakl tu misku s tím směšným otvůrkem, Narychlo tam nasadil vanu a zkusil to a hele, problémy zmizely. Takže i když si chytří a študovaní lidé mysleli že to možné není, miska s malou dírkou u sacího koše byla jiného názoru...
P.S. myslím si (jen můj názor) že u dieselového motoru s malinkatým filtříkem a směšným obsahem oleje 4ltr je i 15tis km mezi výměnami moc. Ne že by to nevydržel olej jako takový,ale nečistoty z dieselu které malý filtřík za chvíli už nezvládá zachytávat z oleje udélají takovou jemnou brusnou pastu,která motoru moc nesvědčí. Tak to je asi vše na co jsem si vzpoměl s příhodou s ¨dírkou¨ v sacím koši...
když jsem před půl rokem dával nové těsnění pod vanu, také jsem na ten malý otvor nevěřícně koukal a proběhlo mi hlavou to samé o zvětšení otvoru. Pak jsem si ovšem začal vybavovat a vzpomínat na nějakou příhodu s tímto problémem spjatou. A pak jsem si vzpoměl, někdy před více lety, tohle řešil kamarád s nějakým Oplem,nebo Fordem. Myslel si to samé o velikosti otvoru a řešení měl jednodušší v tom,že ta spodní miska s tím malým otvorem byla jen nacvaknutá na to síto. Takže s dobrým pocitem to sundal nasadil vanu a dal vše dohromady. Myslím že i řízení musel sundavat Jenže pak se začal potýkat se slabým tlakem oleje,zkoušel vyměnit čidlo, jiný olej a nic nepomohlo. Začal si tedy myslet jestli to nemůže být tím sundaným víčkem,jako že by byl kvůli absenci té menší dírky byl sice větší průtok,ale menší tlak (nevím jak to přesně formulovat s ohledem na fyziku) Ptal se na to různých lidí.dokonce nějakého učitele fyziky a všichni mu shodně říkali,že to tím být nemůže, že je to před čerpadlem, a na to to nemůže mít vliv, kdyby to bylo na výstupu tak že ano. Takže zkoušel další možnosti a nic. Nakonec si sehnal jiné čerpadlo s tím,že ho vymění. pak když měl sundanou vanu,tak si vzpoměl na svoje úvahy a řekl si, že to zkusí, jinak se to nedozví a na původní čerpadlo zase nacvakl tu misku s tím směšným otvůrkem, Narychlo tam nasadil vanu a zkusil to a hele, problémy zmizely. Takže i když si chytří a študovaní lidé mysleli že to možné není, miska s malou dírkou u sacího koše byla jiného názoru...
P.S. myslím si (jen můj názor) že u dieselového motoru s malinkatým filtříkem a směšným obsahem oleje 4ltr je i 15tis km mezi výměnami moc. Ne že by to nevydržel olej jako takový,ale nečistoty z dieselu které malý filtřík za chvíli už nezvládá zachytávat z oleje udélají takovou jemnou brusnou pastu,která motoru moc nesvědčí. Tak to je asi vše na co jsem si vzpoměl s příhodou s ¨dírkou¨ v sacím koši...
Renault Megane CC, 2005, 1,9 Dci 88kW
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Jo jo, myslim ze ziaden vyrobca neda do auta suciastku, ktora je nepotrebna = peniazky. A tiez ze si je vedomy toho, preco nadizajnoval otvor aky je
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
-
- Experienced member
- Příspěvky: 508
- Registrován: stř kvě 26, 2010 09:28
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
V prispevku viewtopic.php?f=42&t=25161&start=1450#p1486450 som pisal o mojich starostiach s motorom 1,5dCi v Megane II po tom, ako som ho dal do neautorizovaneho servisu na vymenu rozvodov.
Ventilove vole
Ventilove vole som uz vyriesil - nastastie sa ukazalo, ze najvacsia odchylka bola sposobena chybou mojho merania. Aktualne su vole nastavene na 0,2 sanie a 0,4 vyfuk, co je v povolenom limite a malo by to byt OK.
A kedze verim, ze vsetko zle, moze byt na nieco dobre, na motore som do dnesneho dna vlastnorucne urobil v podstate kompletnu generalku.
Mam vymenene:
Rozvodove ozubene koleso na klukovke som vymenil za verziu s klinkom, ktora brani rozhodeniu rozvodov. (Servis sa totiz stazoval, ze originalne kolecko bez klinku sa im pretacalo aj ked ho dotiahli na max a kvoli tomu sa im udajne stretli piesty s ventilmi.)
Po poskladani vsak motor najskor bezal nepravidelne, dymil a nieco v nom klepalo. Po hladani priciny som narazil na to, ze by problemom mohli byt vstrekovace. Doslo teda na ich rozobratie a precistenie ich mechanickej casti. Po namontovani naspat motor prestal dymit, ma pravidelny chod, ale klepanie bohuzial zostalo.
Vyskusal som teda pouzit sadu inych (aj ked uz starsich) vstrekovacov. Motor bezi o nieco kludnejsie, ale stale sa z neho ozyva klepanie.
Klepanie narasta s otackami a je silnejsie, ked je motor v zatahu.
Klepanie
Na 99% to bude mat nieco spolocne s kompresiou alebo vstrekovanim. Ked som skusal nastartovat motor s odpojenym snimacom zotrvacnika (kedy nedojde k vstrekovaniu paliva do motora), starter tocil motorom krasne a ziadne klepanie sa neozyvalo. To zaroven vylucuje, ze by bol problem v nejakej kladke alebo vodnej pumpe.
Skusal som tiez nastartovat motor vzdy len s troma zapojenymi vstrekovacmi (pre pripad, ze by to robil konkretny vstrekovac), ale zvuk bol vo vsetkych pripadoch rovnaky. Ozyvalo sa klepanie, ale chod bol plynuly.
Diagnostika neukazuje ziadnu chybu - a to ani ked je motor v zatahu.
Chcel som tiez zmerat kompresiu jednotlivych valcov, ale s nastavcami, ktore mam k pripravku na meraniu tlakov, sa do priestoru pre zhavicku zial neviem dostat. Vsimol som si tiez, ze ked otvorim olejove vicko, tak je tam trochu citit tlak (moze byt normalne u tohto typu motoru, kedze pod vickom sa toci vackova hriadel).
Zvazoval som, ze si nemuselo sadnut spravne tesnenie pod hlavou. Lenze olej v chladiacej kvapaline nemam (ani nepozorujem zapach po spalinach). Na vicku od oleja tiez nie je ziadny biely film, ktory by ukazoval na prenikanie chladiacej kvapaliny do oleja.
Mate niekto napad, co by mohlo byt pricinou toho klepania? Zda sa, ze po zahriati to klepanie o trochu stichne, ale celkovo je motor stale hlucnejsi nez byval kedysi.
Odkazy na videa z behu motora:
Pre zaujemcov odkaz na cely album z rozoberania motora:
https://photos.app.goo.gl/Py6zWHvKUfYvu3dw8
Ak ma niekto kontakt na skuseneho motorara z Prahy a okolia, ktory by to podla zvuku mohol poznat, budem rad.
Vopred vdaka za rady!
Ventilove vole
Ventilove vole som uz vyriesil - nastastie sa ukazalo, ze najvacsia odchylka bola sposobena chybou mojho merania. Aktualne su vole nastavene na 0,2 sanie a 0,4 vyfuk, co je v povolenom limite a malo by to byt OK.
A kedze verim, ze vsetko zle, moze byt na nieco dobre, na motore som do dnesneho dna vlastnorucne urobil v podstate kompletnu generalku.
Mam vymenene:
- hlavne loziska na kluke
- vedlajsie loziska na kluke (tzv. saly)
- piestne kruzky
Rozvodove ozubene koleso na klukovke som vymenil za verziu s klinkom, ktora brani rozhodeniu rozvodov. (Servis sa totiz stazoval, ze originalne kolecko bez klinku sa im pretacalo aj ked ho dotiahli na max a kvoli tomu sa im udajne stretli piesty s ventilmi.)
Po poskladani vsak motor najskor bezal nepravidelne, dymil a nieco v nom klepalo. Po hladani priciny som narazil na to, ze by problemom mohli byt vstrekovace. Doslo teda na ich rozobratie a precistenie ich mechanickej casti. Po namontovani naspat motor prestal dymit, ma pravidelny chod, ale klepanie bohuzial zostalo.
Vyskusal som teda pouzit sadu inych (aj ked uz starsich) vstrekovacov. Motor bezi o nieco kludnejsie, ale stale sa z neho ozyva klepanie.
Klepanie narasta s otackami a je silnejsie, ked je motor v zatahu.
Klepanie
Na 99% to bude mat nieco spolocne s kompresiou alebo vstrekovanim. Ked som skusal nastartovat motor s odpojenym snimacom zotrvacnika (kedy nedojde k vstrekovaniu paliva do motora), starter tocil motorom krasne a ziadne klepanie sa neozyvalo. To zaroven vylucuje, ze by bol problem v nejakej kladke alebo vodnej pumpe.
Skusal som tiez nastartovat motor vzdy len s troma zapojenymi vstrekovacmi (pre pripad, ze by to robil konkretny vstrekovac), ale zvuk bol vo vsetkych pripadoch rovnaky. Ozyvalo sa klepanie, ale chod bol plynuly.
Diagnostika neukazuje ziadnu chybu - a to ani ked je motor v zatahu.
Chcel som tiez zmerat kompresiu jednotlivych valcov, ale s nastavcami, ktore mam k pripravku na meraniu tlakov, sa do priestoru pre zhavicku zial neviem dostat. Vsimol som si tiez, ze ked otvorim olejove vicko, tak je tam trochu citit tlak (moze byt normalne u tohto typu motoru, kedze pod vickom sa toci vackova hriadel).
Zvazoval som, ze si nemuselo sadnut spravne tesnenie pod hlavou. Lenze olej v chladiacej kvapaline nemam (ani nepozorujem zapach po spalinach). Na vicku od oleja tiez nie je ziadny biely film, ktory by ukazoval na prenikanie chladiacej kvapaliny do oleja.
Mate niekto napad, co by mohlo byt pricinou toho klepania? Zda sa, ze po zahriati to klepanie o trochu stichne, ale celkovo je motor stale hlucnejsi nez byval kedysi.
Odkazy na videa z behu motora:
- Beh na 4 valce s klepanim z kabiny s pridavami otacok - https://photos.app.goo.gl/HtPuLNVd4esJmnB6A
- Odpojeny valec 1 (v smere od zotrvacnika) - https://photos.app.goo.gl/9U2SXA4YbtvTBjHy7
- Odpojeny valec 2 - https://photos.app.goo.gl/jZFYsaAEvXwjyGLB8
- Odpojeny valec 3 - https://photos.app.goo.gl/vbTetizLBSZdu54Y7
- Odpojeny valec 4 - https://photos.app.goo.gl/GfQhs6NBHy95TVT7A
- Beh na 4 valce s klepanim na volnobeh - https://photos.app.goo.gl/2mva8MRjmyofzZik9
Pre zaujemcov odkaz na cely album z rozoberania motora:
https://photos.app.goo.gl/Py6zWHvKUfYvu3dw8
Ak ma niekto kontakt na skuseneho motorara z Prahy a okolia, ktory by to podla zvuku mohol poznat, budem rad.
Vopred vdaka za rady!
Renault Megane II Grandtour 1,5dCi 74kW/101k, r.v.: 01/2005 http://moje.auto.cz/Master13/megane.html
Renault Laguna III Grandtour 4-Control 2.0dCi 127kW/175k, r.v. 10/2013
V občasnej údržbe:
Renault Thalia 1,4 16V 72kW/98k, r.v.: 2001
Renault Fluence Privilege 1,6 16V 81kW/110k, r.v.: 2010
Renault Fluence Technofeel 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Renault Megane III Grandtour 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Renault Laguna III Grandtour 4-Control 2.0dCi 127kW/175k, r.v. 10/2013
V občasnej údržbe:
Renault Thalia 1,4 16V 72kW/98k, r.v.: 2001
Renault Fluence Privilege 1,6 16V 81kW/110k, r.v.: 2010
Renault Fluence Technofeel 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Renault Megane III Grandtour 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2029
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
To má zvuk jak stará octavka.
Podle čerpadla se jedná o Delphi, což má výhodu, že vstřikovače jdou repasovat. Já bych měl smůlu, mám Siemens. Na druhou stranu ten je mnohem odolnější a bezproblémový.
Podle čerpadla se jedná o Delphi, což má výhodu, že vstřikovače jdou repasovat. Já bych měl smůlu, mám Siemens. Na druhou stranu ten je mnohem odolnější a bezproblémový.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
-
- Experienced member
- Příspěvky: 508
- Registrován: stř kvě 26, 2010 09:28
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
To ano. Ten zvuk je velmi podobny. Stale vsak nie som presvedceny, ze je to vstrekovacmi. To by snad diagnostika vypisala aspon chybu Check injection pri akceleracii.
Necakal by som, ze by mohli vstrekovace odist len tak z nicoho nic. Nez sa im v servise podarilo znicit ventily, totiz fungovali bez problemov. A pri stretnuti sa piestov s ventilmi maju piesty vybratie, aby nebuchali do vstrekovacov a zhaviacich cievok.
A hlavne by sa to verim chovalo inak, ked som prehodil vstrekovace za ine. Ak na nic ine nepridem, prinajhorsom necham vstreky aj cerpadlo zrepasovat a uvidim.
PS: Vstrekovace Delphi su sice nachylnejsie na kvalitu paliva a kvoli tomu poruchovejsie, ale zasa by mal byt ich repas lacnejsi nez u Siemensu.
Snad to ale nebudeme musiet riesit.
Necakal by som, ze by mohli vstrekovace odist len tak z nicoho nic. Nez sa im v servise podarilo znicit ventily, totiz fungovali bez problemov. A pri stretnuti sa piestov s ventilmi maju piesty vybratie, aby nebuchali do vstrekovacov a zhaviacich cievok.
A hlavne by sa to verim chovalo inak, ked som prehodil vstrekovace za ine. Ak na nic ine nepridem, prinajhorsom necham vstreky aj cerpadlo zrepasovat a uvidim.
PS: Vstrekovace Delphi su sice nachylnejsie na kvalitu paliva a kvoli tomu poruchovejsie, ale zasa by mal byt ich repas lacnejsi nez u Siemensu.
Snad to ale nebudeme musiet riesit.
Renault Megane II Grandtour 1,5dCi 74kW/101k, r.v.: 01/2005 http://moje.auto.cz/Master13/megane.html
Renault Laguna III Grandtour 4-Control 2.0dCi 127kW/175k, r.v. 10/2013
V občasnej údržbe:
Renault Thalia 1,4 16V 72kW/98k, r.v.: 2001
Renault Fluence Privilege 1,6 16V 81kW/110k, r.v.: 2010
Renault Fluence Technofeel 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Renault Megane III Grandtour 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Renault Laguna III Grandtour 4-Control 2.0dCi 127kW/175k, r.v. 10/2013
V občasnej údržbe:
Renault Thalia 1,4 16V 72kW/98k, r.v.: 2001
Renault Fluence Privilege 1,6 16V 81kW/110k, r.v.: 2010
Renault Fluence Technofeel 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Renault Megane III Grandtour 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
To je mechanicky zvuk, nieco ako piston slap. Dobre by bolo keby sa dalo pocut motor stetoskopom a komplic by pridaval otacky, ci to ide zhora od vacky, zo stredu (piston slap) alebo zdola (rod knock)
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2029
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Mně to zvukem přijde jako ostrý předvstřik.
Čerpadlo Delphi se časuje? Pokud ano, pak bych měl podezření, že je tam problém. Siemens se nečasuje, tam tohle řešit netřeba.
Čerpadlo Delphi se časuje? Pokud ano, pak bych měl podezření, že je tam problém. Siemens se nečasuje, tam tohle řešit netřeba.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů