dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Moderátor: Moderators General
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2021
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Já jsem je neměnil.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
mám renault megane ii 1.5 dCi a najeto přes 288t km, jak zjistím jestli nějkterý předchozí majtel nechal ty ložiska měnit jestli to bylo opravované či nikoli? Jinak motor drží parádně, není slyšet a otáčky drží perfektně stabilně, neni slyšet nic co k jeho činnosti nepatří.
Renault Mégane II 1.5 dCi kombi r.v. 2004
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2021
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Tak nic neřeš.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Takze v Renaulte objednane ojnicne srouby kus 5,18€coz je ok,objednane ojnicne loziska Glyco 37€uz len olej filter tesnenie olejovej vani a v maji idem nato.
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2021
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
37 Eur za ojniční ložiska? Za to bych měl dvoje.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
-
- Starting member
- Příspěvky: 32
- Registrován: pát srp 14, 2015 21:39
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Dvoje a ještě by zůstalo na tři točený pivkamarek230177 píše:37 Eur za ojniční ložiska? Za to bych měl dvoje.
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Nuz lacnejsie som od Glyco som nenasiel ale neva hlavne som sa bal čo budú pytat v renaulte za srouby ale 5€za kus to je ok
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2021
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
To docela jde. Vyjde to plus minus na tisíc korun.
Těsnění pod vanu kupovat nemusíš. Stačí to staré namazat tmelem a dát ho zpátky. Je to bez problému.
Těsnění pod vanu kupovat nemusíš. Stačí to staré namazat tmelem a dát ho zpátky. Je to bez problému.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
To není dobrá rada, vzhledem k tomu, že těsnění stojí pár korun a tmel může nadělat v motoru pěknou paseku !!!marek230177 píše:Těsnění pod vanu kupovat nemusíš. Stačí to staré namazat tmelem a dát ho zpátky. Je to bez problému.
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Já si těsnění sice koupil, ale při první rozborce mi staré zůstalo nepoškozené viset na bloku, tak jsem ho nepoužil.
Až při druhém sundání mi prasklo, tak jsem použil nové.
Až při druhém sundání mi prasklo, tak jsem použil nové.
Renault-19 GTS 54kW
Scenic II 1.5 dCi 78kW
Scenic II 1.5 dCi 78kW
-
- Starting member
- Příspěvky: 32
- Registrován: pát srp 14, 2015 21:39
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
To by mne zajímalo, jakou paseku v motoru může udělat těsnící tmel, když jej spousta automobilek používá už při výrobě samotné. Olejové čerpadlo má sací koš, za ním je pak olejový filtr. I kdyby se kus tmelu utrhl, nemá se kam dostat...vitas2 píše:To není dobrá rada, vzhledem k tomu, že těsnění stojí pár korun a tmel může nadělat v motoru pěknou paseku !!!marek230177 píše:Těsnění pod vanu kupovat nemusíš. Stačí to staré namazat tmelem a dát ho zpátky. Je to bez problému.
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Vasator píše:To by mne zajímalo, jakou paseku v motoru může udělat těsnící tmel, když jej spousta automobilek používá už při výrobě samotné. Olejové čerpadlo má sací koš, za ním je pak olejový filtr. I kdyby se kus tmelu utrhl, nemá se kam dostat...vitas2 píše:To není dobrá rada, vzhledem k tomu, že těsnění stojí pár korun a tmel může nadělat v motoru pěknou paseku !!!marek230177 píše:Těsnění pod vanu kupovat nemusíš. Stačí to staré namazat tmelem a dát ho zpátky. Je to bez problému.
To je všechno pravda, až na tu poslední větu. Jen tak mimochodem, viděl jsi už někdy sací koš u čerpadla ? Řekl bych, že ne.
-
- Starting member
- Příspěvky: 32
- Registrován: pát srp 14, 2015 21:39
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Tak jasně, můžeme si tu měřit pindíky a hádat se kdo viděl kolik rozdělaných motorů. Rozdělaných motorů jsi možná viděl víc jak já, ale kolik jsi jich kompletně zgenerálkoval? Víc jak já? Divil bych se A možná by ses divil, co všechno lze ve vaně motoru nalézt...
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Pánové, konstruktivně prosím...
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Pindíka si měřit nemusíme, to že děláš GO na motorech (což dnes zvládne zručnější člověk s vybavením), neznamená, že to děláš dobře, přestože to funguje . Motorů po GO jsem viděl dost a kolikrát se divím, co jsou lidi schopný pro pár ušetřených kaček udělat . Mohl bych sem dát foto z nedávné výměny ložisek, kde byl použit právě těsnící tmel, ale tebe by to stejně nepřesvědčilo .
Všechno je to vlastně o praxi daného mechanika, já to tu píšu pro lidi, kteří sundávají olejovou vanu jednou(možná párkrát) za život a kteří tam většinou toho tmelu napatlají pro jistotu tolik, že to motoru dobře neudělá.
Jinak jen tak mezi námi, osobně bych si v nouzi taky dovolil v klidu použít těsnící tmel a vím, že bych nic nezkazil, ale tmel v nepovolaných rukou může motor zabít, to snad uznáš.
Takže, pro mě za mě, si dávej dál tmel pod vanu místo nového těsnění, kam nepatří (krom vyznačených spojů), ostatní ať se nad tím alespoň zamyslí a uvědomí si, jaké škody si mohou způsobit, POKUD SE TO S TMELEM PŘEŽENE !
Všechno je to vlastně o praxi daného mechanika, já to tu píšu pro lidi, kteří sundávají olejovou vanu jednou(možná párkrát) za život a kteří tam většinou toho tmelu napatlají pro jistotu tolik, že to motoru dobře neudělá.
Jinak jen tak mezi námi, osobně bych si v nouzi taky dovolil v klidu použít těsnící tmel a vím, že bych nic nezkazil, ale tmel v nepovolaných rukou může motor zabít, to snad uznáš.
Takže, pro mě za mě, si dávej dál tmel pod vanu místo nového těsnění, kam nepatří (krom vyznačených spojů), ostatní ať se nad tím alespoň zamyslí a uvědomí si, jaké škody si mohou způsobit, POKUD SE TO S TMELEM PŘEŽENE !
-
- Starting member
- Příspěvky: 32
- Registrován: pát srp 14, 2015 21:39
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Naprosto souhlasím s tím, že se to s tmelem nesmí přehánět. Rovněž souhlasím, že kam patří těsnění, je nejlepší dát těsnění. Nicméně pokud těsnění po ruce není a dá se rozumná vrstva tmelu, NIC se motoru nemůže stát! Ostatně i samotné automobilky notnou řádku let dávají na většinu spojů těsnící tmel, včetně pod vanu. Navíc i ze samotného principu olejového mazání motoru je víc než jasné, že nějaký větší utržený cucek tmelu nic nemůže udělat. Sací koš je poměrně dost husté sítko a to co přes něj projde, nakonec chytí olejový filtr. Do mazacího kanálu klikové hřídele, vačky, atp. se nic nedostane. Mnohem větší pravděpodobnost poškození motoru kvůli špatnému mazání, je daná spíše neodbornou prací, kdy si daný jedinec nakydá bordel přímo do mazacích kanálů, např. při sundávání vačky. Anebo při zde zmíněné výměně ojničních ložisek.
Kdybychom se tu bavili o automatických převodovkách, je to něco jiného. Tam tmel nesmí v žádném případě.
P.S. Prosím nekomentuj moji práci, když ji neznáš. Já tu Tvou také nekomentuji. Co jsou lidi schopni udělat pro pár ušetřených kaček, to já nevím. Za mnou jezdí z naprosto jiného důvodu...
Kdybychom se tu bavili o automatických převodovkách, je to něco jiného. Tam tmel nesmí v žádném případě.
P.S. Prosím nekomentuj moji práci, když ji neznáš. Já tu Tvou také nekomentuji. Co jsou lidi schopni udělat pro pár ušetřených kaček, to já nevím. Za mnou jezdí z naprosto jiného důvodu...
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Ano máš pravdu, oni ty kousky toho tmelu přes to sítko neprojdou , ale taky se nevypaří !!! a to je právě to, kousky tmelu(pokud se to přežene) se shromažďují postupně na sítku a ve vstupu plechového krytu sítka až se průchod pro olej tak zúží, že skoro žádný olej neprojde a pak se stane asi co ?Vasator píše: Navíc i ze samotného principu olejového mazání motoru je víc než jasné, že nějaký větší utržený cucek tmelu nic nemůže udělat. Sací koš je poměrně dost husté sítko a to co přes něj projde, nakonec chytí olejový filtr.
Ale to je přeci jasné, to tu ani nikdo netvrdil !!Vasator píše:Do mazacího kanálu klikové hřídele, vačky, atp. se nic nedostane.
To bych si ani nedovolil, jen jsem napsal, že to, že si dělal hodně GO na motorech automaticky neznamená, že vše děláš dobře, co se ti na tom nelíbí ? . A to, že k tobě lidi jezdí, znamená pouze to, že buď seš prostě dobrej a nebo jsou ty lidi blbý. Obě možnosti jsou bohužel reálnýVasator píše:P.S. Prosím nekomentuj moji práci, když ji neznáš. Já tu Tvou také nekomentuji. Co jsou lidi schopni udělat pro pár ušetřených kaček, to já nevím. Za mnou jezdí z naprosto jiného důvodu...
-
- Starting member
- Příspěvky: 32
- Registrován: pát srp 14, 2015 21:39
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Šmankote babičko čaruj ... má tohle smysl?
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Nemá, proto nechápu proč si s tím začínal
-
- Starting member
- Příspěvky: 32
- Registrován: pát srp 14, 2015 21:39
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Začal jsi s tím ty, reakcí na Marka. A následně tu jen slovíčkaříš a jinými slovy píšeš to co já. Proto nemá smysl tu s Tebou dál debatovat. K celé diskusi chybí třeba ještě druhy těsnících tmelů, ale v OT zde já už pokračovat nebudu. Takže, napiš si to poslední slovo a vraťme se zpět k tématu o ojničních ložiskách.
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Ano, reakci si neodpustím, nechápu proč si opět reagoval, shodli jsme se ve dvou předchozích příspěvcích, že nemá cenu pokračovat.Vasator píše:Začal jsi s tím ty, reakcí na Marka. A následně tu jen slovíčkaříš a jinými slovy píšeš to co já. Proto nemá smysl tu s Tebou dál debatovat. K celé diskusi chybí třeba ještě druhy těsnících tmelů, ale v OT zde já už pokračovat nebudu. Takže, napiš si to poslední slovo a vraťme se zpět k tématu o ojničních ložiskách.
Jinak promiň, nevěděl jsem, že si jeho bodyguard , myslím, že kdyby chtěl reagovat ozval by se sám . Jinak já nepíšu jinými slovy to co ty, to se pleteš, já chtěl nezkušené DŮRAZNĚ VAROVAT před použitím různých tmelů(krom vyznačených míst) v tomto konkrétním případě, ty zkušení totiž rady nepotřebují. Pokud se tedy považuješ za zkušeného(seš přeci ten machr přes GO motorů), neměl si na můj příspěvek vůbec reagovat, protože dle své inteligence sis mohl domyslet, že varování je tu pro ty co se nevyznají a mají pocit, čím více tím lépe.
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Super chlapci dohadali ste sa teraz k veci na f9q je utohovaci moment 25nm a 110 uhol ked budem chciet vytiahnut a vlozit nove ojnicne tak aby som aa dostal k vrchnej salke musim pootocit kluku a pretocit si ojnicu aby som mql miesto?
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Přesně tak, hodit mimo čep a stáhnout dolů. Dej pozor abys nezaměnil polohu vík ojnic !!! tzn. ohlídat válec a neotočit o 180°, pro zjednodušení si to klidně označ a máš klidizo2 píše:Super chlapci dohadali ste sa teraz k veci na f9q je utohovaci moment 25nm a 110 uhol ked budem chciet vytiahnut a vlozit nove ojnicne tak aby som aa dostal k vrchnej salke musim pootocit kluku a pretocit si ojnicu aby som mql miesto?
-
- Starting member
- Příspěvky: 32
- Registrován: pát srp 14, 2015 21:39
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Ojnice jsou označené a oka lámaná. Otočení víka ojnice sice možné je, ale nebude to sedět. Pokud si tedy nebudeš jistý, přilož si to k sobě bez ložisek. U motoru v autě je do bloku špatně vidět, proto je potřeba si dát pozor.
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
A ked tam vlozim nove saly je to treba na kluku neak napasovat alebo si to pekne sadne
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů