dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Moderátor: Moderators General
dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Zdravím...tak sa mi vo štvrtok ten skvelý megoš bez poruchy, čo mám v podpise pokazil a to takým spôsobom, že horšie to už snáď ani nemôže byť. Išiel som do NR na výstavu a po krátkom úseku diaľnice medzi BB a ZnH (išiel som asi 160-170) som sa rozbiehal na semafore. Okolo 2000 rpm však začalo auto poskakovať , zrýchlovalo neochotne a nepravidelne. V pozadí zvuku motora som začal počuť dívný zvuk, také mechanické cinkanie závislé od otáčok motora...do NR ostávalo ešte 80 km, došiel som, ale ten zvuk bol stále hlasnejší. Šiel som rovno do servisu a nechal ho tam. Na druhý deň mi volali, že je v háji kĺuka, ložiská a ojnica, predbežná cena opravy 88000 sk + práca. Tak som ho bol včera zobrať. Nevedeli mi ani povedať, ako sa to mohlo stať...má 3,5 roka a 166000km. Bol to 1.9 dCi 88kW, žiadny chip tuning. Počuli ste už niekedy o podobnom prípade ? Ja nie, to predsa nie je vadné turbo ani vstreky, ale vnútornosti motora !! Čo je podľa vás lepšie, dať to opraviť alebo zohnať druhý motor s ktovieakou minulosťou a vymeniť ho celý ? Jedno je isté, renault už nikdy viac...
EDIT by RADO77: zlucil som tento generalny problem u dCi motorov r.v. 2004 - 2008 ohladom znicenia ojnicnych lozisiek/klukoviek
EDIT by RADO77: zlucil som tento generalny problem u dCi motorov r.v. 2004 - 2008 ohladom znicenia ojnicnych lozisiek/klukoviek
Megane Grandtour 2005 Dynamique Luxe, 1.9 dCi
-
- Junior member
- Příspěvky: 246
- Registrován: pát pro 02, 2005 20:18
- Bydliště: Řesanice - Kasejovice
- Kontaktovat uživatele:
No, nejsi v tom sám, podívej se na odkaz co ti dám tady a co potkalo mně a jak jsem to vyřešil a taky za kolik, je to včetně fotek...
http://grandscenic.forumn.net/motor-f9/ ... w-t114.htm
http://grandscenic.forumn.net/motor-f9/ ... w-t114.htm
-
- Junior member
- Příspěvky: 246
- Registrován: pát pro 02, 2005 20:18
- Bydliště: Řesanice - Kasejovice
- Kontaktovat uživatele:
No vydřel se ten šálek a protočil se, tím pádem vznikla vůle mezi ojnicí a klikou a začalo to klepat. To protočení je z důvodu, že to od výroby není nijak jištěno. Ted už tam mám udělané i zajištění, jde to vidět v te druhé serii fotek. Po přebrusu se dají atypické šálky přímo na míru a je to vše ok, troufám si říct, že je to ted lepší než od novoty.
- flighttom
- Experienced member
- Příspěvky: 554
- Registrován: ned pro 23, 2007 20:24
- Bydliště: Odolena Voda
Pokud to bude "jen klika + šály" tak to bude lepší fakt opravit - nechat přebrousit kliku a nové abnormální šály. Na vrakáči jsem takhle kdysi koupil přidřenej motor takže rovnou generálka doma Ale ta ojnice podle toho jak moc je ohnutá (pokud bude). Můžou ji samozřejmě srovnat, jen jde o to aby neztratila pevnost a neměla uvnitř materiálu praskliny. Nebo od někoho z potkaného motoru jednu z těch zdravých. Myslím že sada ojnic (nových) stojí okolo 13000Kč - to nemá cenu. Takže klidně i ze stejného motoru a pak je zvážit a případně dovyvážit. Myslím že ten olej 0W bude dost řídkej, spíš bych dal 5W... Známý zadřel Opel Astra 1,6 po 20.000Km fungl novej a nikdo taky neví proč Je to prostě sázka do loterie se vším dnes.
Renault Scénic 1.9dTi 72Kw, r.v.1999, 5,2L/100Km, 236.000Km, domácí G.O. převodovky JC5,
Nové turbo, převodovka, rozvody, startér, brzdy, spínačka, ŘJ airbagů, kroužek airbagů, spojka, tlumiče, stahovačka okna, ŘJ žhavení, ložiska kol, čepy, táhla,................atd..................
A prodáno - neustálé nekončící problémy...
Kia Cee´d 1.6CRDi 85KW
Zakoupena Škoda Octavia 1.6 74KW
konečně autí a ne kasička
Nové turbo, převodovka, rozvody, startér, brzdy, spínačka, ŘJ airbagů, kroužek airbagů, spojka, tlumiče, stahovačka okna, ŘJ žhavení, ložiska kol, čepy, táhla,................atd..................
A prodáno - neustálé nekončící problémy...
Kia Cee´d 1.6CRDi 85KW
Zakoupena Škoda Octavia 1.6 74KW
konečně autí a ne kasička
- Luke.CZ
- Junior member
- Příspěvky: 245
- Registrován: ned lis 04, 2007 18:54
- Bydliště: Nejjihovýchodnější morava
- Kontaktovat uživatele:
Vitaj u nás ....
mě se stalo to stejné na 2,2dCi při 167t km. Už je to skoro 4 měsíce a čekám, že bude příští týden konečně opět jezdit.
Po důkladném zvážení včech pro a proti jsem nechal motor zgenerálkovat. Výbrus kliky, ojnic, nové šálky a při té příležitosti repas hlavy, nové rozvody a pochopitelně všechna těsnění a gufera.
Šálek se nevydře tím, že by nebyl mazaný, ale vinou měkkého materiálu se vymačká a vznikne tak vůle mezi ním a klikou.
Údajně je to všeobecně známá nemoc ( o které jsem nikdy před tím neslyšel) která postihuje všechny dCi. Renault prý údajně vydal pokyn k preventivní výměně šálků v rámci záruky a to prý mezi 100 a 120t km. Pokud se toto neudělá motor mezí 160 a 170 t km odejde. Stejný problém měl i známý na LII s 1,9dCi, nejspíš stejným co v tom Méganu.
mě se stalo to stejné na 2,2dCi při 167t km. Už je to skoro 4 měsíce a čekám, že bude příští týden konečně opět jezdit.
Po důkladném zvážení včech pro a proti jsem nechal motor zgenerálkovat. Výbrus kliky, ojnic, nové šálky a při té příležitosti repas hlavy, nové rozvody a pochopitelně všechna těsnění a gufera.
Šálek se nevydře tím, že by nebyl mazaný, ale vinou měkkého materiálu se vymačká a vznikne tak vůle mezi ním a klikou.
Údajně je to všeobecně známá nemoc ( o které jsem nikdy před tím neslyšel) která postihuje všechny dCi. Renault prý údajně vydal pokyn k preventivní výměně šálků v rámci záruky a to prý mezi 100 a 120t km. Pokud se toto neudělá motor mezí 160 a 170 t km odejde. Stejný problém měl i známý na LII s 1,9dCi, nejspíš stejným co v tom Méganu.
Naposledy upravil(a) Luke.CZ dne ned úno 15, 2009 19:45, celkem upraveno 2 x.
Audi S4, r. 2009
VW Phaeton 3,0TDI, r. 2005
Reanult Laguna 1,9dCi, Dynamique, r. 2005
VW Phaeton 3,0TDI, r. 2005
Reanult Laguna 1,9dCi, Dynamique, r. 2005
Toe nějaké divné...
Hlavní ložiska musí mít zámky, pootočení šálku zastaví přívod oleje přes díru v pánvi a ložisko se po pár otočeních musí zákonitě zadřít.
Souhlasím s tvrzením, že je to hnus. Taková věc se sice dá poměrně jednoduše opravit, množství související práce je ale šílené ... už jenom vyhodit ten 200 kilový motor s převodovkou ven je práce minimálně na šichtu.
Nejsou to příliž potěšující zprávy...
Dám mu ještě 2 roky a pude...pak už se načítají i další hrozby - turbo, čerpadlo, vstřiky, spojka, setrvák... krásné poježdění, ale není na věky.
wecka
Hlavní ložiska musí mít zámky, pootočení šálku zastaví přívod oleje přes díru v pánvi a ložisko se po pár otočeních musí zákonitě zadřít.
Souhlasím s tvrzením, že je to hnus. Taková věc se sice dá poměrně jednoduše opravit, množství související práce je ale šílené ... už jenom vyhodit ten 200 kilový motor s převodovkou ven je práce minimálně na šichtu.
Nejsou to příliž potěšující zprávy...
Dám mu ještě 2 roky a pude...pak už se načítají i další hrozby - turbo, čerpadlo, vstřiky, spojka, setrvák... krásné poježdění, ale není na věky.
wecka
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km
6,0 l/100Km
Pouzi pripadne spolocny album: http://picasaweb.google.com/rado.megane.rakovicky , sekcia "Motor, rozvody, mechanicke casti..."
Username: rrakovicky@soitron.com
Pwd: renaultmegane2
Username: rrakovicky@soitron.com
Pwd: renaultmegane2
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
- Luke.CZ
- Junior member
- Příspěvky: 245
- Registrován: ned lis 04, 2007 18:54
- Bydliště: Nejjihovýchodnější morava
- Kontaktovat uživatele:
Donutilo mě to si zřídit vlastní účet. Fotky šálků jsou tady:
http://picasaweb.google.cz/lukas.jurenka/RenaultMotor#
http://picasaweb.google.cz/lukas.jurenka/RenaultMotor#
Naposledy upravil(a) Luke.CZ dne úte úno 17, 2009 07:32, celkem upraveno 1 x.
Audi S4, r. 2009
VW Phaeton 3,0TDI, r. 2005
Reanult Laguna 1,9dCi, Dynamique, r. 2005
VW Phaeton 3,0TDI, r. 2005
Reanult Laguna 1,9dCi, Dynamique, r. 2005
Use the Force, Luke ... eh, co to taram, no proste pouzi skor tento link
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
Ja by som zase prijal tie ostatne fotky rozobraneho motora (teda okrem tych z liniek z druheho fora):
http://lazak.rajce.idnes.cz/Motor_1,9DCI_88kW/#album
http://lazak.rajce.idnes.cz/1.9DCI_pokracovani
Su este nejake ine fotos? Ak hej, supnes ich pls na http://picasaweb.google.cz/lukas.jurenka/RenaultMotor# ?
http://lazak.rajce.idnes.cz/Motor_1,9DCI_88kW/#album
http://lazak.rajce.idnes.cz/1.9DCI_pokracovani
Su este nejake ine fotos? Ak hej, supnes ich pls na http://picasaweb.google.cz/lukas.jurenka/RenaultMotor# ?
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
-
- Junior member
- Příspěvky: 246
- Registrován: pát pro 02, 2005 20:18
- Bydliště: Řesanice - Kasejovice
- Kontaktovat uživatele:
Víc fotek nemám, jestli chceš tak si vyber z toho jaké chceš a dej je na ty tvé stránky. Jinak těch 7000,- je jen materiál, práci jsem odvedl sám ze švagrem a nebyla to taková hrůza, akorát nedostatek času, jinak se to dá zmáknout, den na odstrojení, vyndání motoru a rozebrání a potom cca den na poskládání. Za vybroušení kliky včetně vyúhlování ojnic a nových všech šálku jak ojničních tak hlavních, včetně aretace kliky vzal 5000,-, potom olej a filtr cca 1100,-, těsnění pod hlavu v Renaultu Hlučín 846,- s DPH,(nekupovat to v nějakých autodílech, ti chtějí za to těsnění cca 2000,-), litr chladící kapaliny v Renaultu 160,- a 3l destilky, nějaký olej do převodovky a brzdovou kapalinu, tak že jsem dal za věci 7000,-. Jezdím a zatím pohoda, kapánek vyšší spotřeba, ale to si musí sednout. Jinak koukněte jaké tam udělal luxusní zajištění těch šálku proti protočení, ted už by se to nemělo stát. Jinak příčin může být několik, ta hlavní je slabý originál materiál na šálcích, dále to může ovlivnit silný mráz a špatný olej kdy je hodně hustý, no a v neposlední řadě interval výměny 30000km.
- Luke.CZ
- Junior member
- Příspěvky: 245
- Registrován: ned lis 04, 2007 18:54
- Bydliště: Nejjihovýchodnější morava
- Kontaktovat uživatele:
Já mám fotky rozebraného motoru v druhém počítači. Až se k němu dostanu, tak to uploadnu do toho alba.
To wecka: až půjdu do dílny, tak ti to změřím, ale od oka byl ten protočený šálek asi o 1/3 tenší, než ty ostatní.
To wecka: až půjdu do dílny, tak ti to změřím, ale od oka byl ten protočený šálek asi o 1/3 tenší, než ty ostatní.
Audi S4, r. 2009
VW Phaeton 3,0TDI, r. 2005
Reanult Laguna 1,9dCi, Dynamique, r. 2005
VW Phaeton 3,0TDI, r. 2005
Reanult Laguna 1,9dCi, Dynamique, r. 2005
Tyjo, kazdopadne chlapi pred vama smekam. Ja bych se do neceho takovyho bych se nepustil ani nahodou (snad mozna kdyby nezalezelo na tom jak dopadne "sborka" ).
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
4 mesice?Luke.CZ píše:Vitaj u nás ....
mě se stalo to stejné na 2,2dCi při 167t km. Už je to skoro 4 měsíce a čekám, že bude příští týden konečně opět jezdit.
Po důkladném zvážení včech pro a proti jsem nechal motor zgenerálkovat. Výbrus kliky, ojnic, nové šálky a při té příležitosti repas hlavy, nové rozvody a pochopitelně všechna těsnění a gufera.
Šálek se nevydře tím, že by nebyl mazaný, ale vinou měkkého materiálu se vymačká a vznikne tak vůle mezi ním a klikou.
Údajně je to všeobecně známá nemoc ( o které jsem nikdy před tím neslyšel) která postihuje všechny dCi. Renault prý údajně vydal pokyn k preventivní výměně šálků v rámci záruky a to prý mezi 100 a 120t km. Pokud se toto neudělá motor mezí 160 a 170 t km odejde. Stejný problém měl i známý na LII s 1,9dCi, nejspíš stejným co v tom Méganu.
Martin
Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale
Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 38 hostů