dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
Diesel
Advanced member
Příspěvky: 408
Registrován: pon kvě 30, 2005 23:08
Bydliště: LM, Slovakia

dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od Diesel » ned úno 15, 2009 15:16

Zdravím...tak sa mi vo štvrtok ten skvelý megoš bez poruchy, čo mám v podpise pokazil a to takým spôsobom, že horšie to už snáď ani nemôže byť. Išiel som do NR na výstavu a po krátkom úseku diaľnice medzi BB a ZnH (išiel som asi 160-170) som sa rozbiehal na semafore. Okolo 2000 rpm však začalo auto poskakovať , zrýchlovalo neochotne a nepravidelne. V pozadí zvuku motora som začal počuť dívný zvuk, také mechanické cinkanie závislé od otáčok motora...do NR ostávalo ešte 80 km, došiel som, ale ten zvuk bol stále hlasnejší. Šiel som rovno do servisu a nechal ho tam. Na druhý deň mi volali, že je v háji kĺuka, ložiská a ojnica, predbežná cena opravy 88000 sk + práca. Tak som ho bol včera zobrať. Nevedeli mi ani povedať, ako sa to mohlo stať...má 3,5 roka a 166000km. Bol to 1.9 dCi 88kW, žiadny chip tuning. Počuli ste už niekedy o podobnom prípade ? Ja nie, to predsa nie je vadné turbo ani vstreky, ale vnútornosti motora !! Čo je podľa vás lepšie, dať to opraviť alebo zohnať druhý motor s ktovieakou minulosťou a vymeniť ho celý ? Jedno je isté, renault už nikdy viac... :evil:

EDIT by RADO77: zlucil som tento generalny problem u dCi motorov r.v. 2004 - 2008 ohladom znicenia ojnicnych lozisiek/klukoviek
Megane Grandtour 2005 Dynamique Luxe, 1.9 dCi

lazak
Junior member
Příspěvky: 246
Registrován: pát pro 02, 2005 20:18
Bydliště: Řesanice - Kasejovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od lazak » ned úno 15, 2009 15:25

No, nejsi v tom sám, podívej se na odkaz co ti dám tady a co potkalo mně a jak jsem to vyřešil a taky za kolik, je to včetně fotek...

http://grandscenic.forumn.net/motor-f9/ ... w-t114.htm
Laguna lll Grandtour, 2.0DCI 110kW, Automat...

Grand Scénic fórum

Uživatelský avatar
Diesel
Advanced member
Příspěvky: 408
Registrován: pon kvě 30, 2005 23:08
Bydliště: LM, Slovakia

Příspěvek od Diesel » ned úno 15, 2009 15:41

Keď som im ho tam doviezol, spomínali, že pred týždňom tam bol nejaký scenic s podobným problémom... vďaka za odkaz, máš tam super fotky z opravy...ale aj tak, je to hnus, že sa dnes môže niečo také stať :x
Megane Grandtour 2005 Dynamique Luxe, 1.9 dCi

lazak
Junior member
Příspěvky: 246
Registrován: pát pro 02, 2005 20:18
Bydliště: Řesanice - Kasejovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od lazak » ned úno 15, 2009 15:43

Taky jsem z toho byl hodně špatný, ale postupem jsem zchladl a ted jsem rád že je vše ok, jezdím od středy a zatím pohoda. V případě potřeby dám rád kontakt na toho co to přebrušoval, fakt profík...
Laguna lll Grandtour, 2.0DCI 110kW, Automat...

Grand Scénic fórum

Uživatelský avatar
Diesel
Advanced member
Příspěvky: 408
Registrován: pon kvě 30, 2005 23:08
Bydliště: LM, Slovakia

Příspěvek od Diesel » ned úno 15, 2009 15:48

Vážne to stačí len prebrúsiť ? Neviem, ja by som už "ohnutej" ojnici viac neveril... čo teda spôsobovalo ten zvuk ?
Megane Grandtour 2005 Dynamique Luxe, 1.9 dCi

lazak
Junior member
Příspěvky: 246
Registrován: pát pro 02, 2005 20:18
Bydliště: Řesanice - Kasejovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od lazak » ned úno 15, 2009 15:52

No vydřel se ten šálek a protočil se, tím pádem vznikla vůle mezi ojnicí a klikou a začalo to klepat. To protočení je z důvodu, že to od výroby není nijak jištěno. Ted už tam mám udělané i zajištění, jde to vidět v te druhé serii fotek. Po přebrusu se dají atypické šálky přímo na míru a je to vše ok, troufám si říct, že je to ted lepší než od novoty.
Laguna lll Grandtour, 2.0DCI 110kW, Automat...

Grand Scénic fórum

Uživatelský avatar
Diesel
Advanced member
Příspěvky: 408
Registrován: pon kvě 30, 2005 23:08
Bydliště: LM, Slovakia

Příspěvek od Diesel » ned úno 15, 2009 16:16

Vydral...to nebol mazaný ? Používam olej Mobil 1 0W-40 Turbodiesel...mal by som sa obzrieť po inom ?
Megane Grandtour 2005 Dynamique Luxe, 1.9 dCi

Uživatelský avatar
flighttom
Experienced member
Příspěvky: 554
Registrován: ned pro 23, 2007 20:24
Bydliště: Odolena Voda

Příspěvek od flighttom » ned úno 15, 2009 19:23

Pokud to bude "jen klika + šály" tak to bude lepší fakt opravit - nechat přebrousit kliku a nové abnormální šály. Na vrakáči jsem takhle kdysi koupil přidřenej motor takže rovnou generálka doma :D Ale ta ojnice podle toho jak moc je ohnutá (pokud bude). Můžou ji samozřejmě srovnat, jen jde o to aby neztratila pevnost a neměla uvnitř materiálu praskliny. Nebo od někoho z potkaného motoru jednu z těch zdravých. Myslím že sada ojnic (nových) stojí okolo 13000Kč - to nemá cenu. Takže klidně i ze stejného motoru a pak je zvážit a případně dovyvážit. Myslím že ten olej 0W bude dost řídkej, spíš bych dal 5W... Známý zadřel Opel Astra 1,6 po 20.000Km fungl novej a nikdo taky neví proč :D Je to prostě sázka do loterie se vším dnes.
Renault Scénic 1.9dTi 72Kw, r.v.1999, 5,2L/100Km, 236.000Km, domácí G.O. převodovky JC5,

Nové turbo, převodovka, rozvody, startér, brzdy, spínačka, ŘJ airbagů, kroužek airbagů, spojka, tlumiče, stahovačka okna, ŘJ žhavení, ložiska kol, čepy, táhla,................atd..................
A prodáno - neustálé nekončící problémy...

Kia Cee´d 1.6CRDi 85KW
Zakoupena Škoda Octavia 1.6 74KW
konečně autí a ne kasička :-D

Uživatelský avatar
Luke.CZ
Junior member
Příspěvky: 245
Registrován: ned lis 04, 2007 18:54
Bydliště: Nejjihovýchodnější morava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luke.CZ » ned úno 15, 2009 19:36

Vitaj u nás ....
mě se stalo to stejné na 2,2dCi při 167t km. Už je to skoro 4 měsíce a čekám, že bude příští týden konečně opět jezdit.
Po důkladném zvážení včech pro a proti jsem nechal motor zgenerálkovat. Výbrus kliky, ojnic, nové šálky a při té příležitosti repas hlavy, nové rozvody a pochopitelně všechna těsnění a gufera.
Šálek se nevydře tím, že by nebyl mazaný, ale vinou měkkého materiálu se vymačká a vznikne tak vůle mezi ním a klikou.
Údajně je to všeobecně známá nemoc ( o které jsem nikdy před tím neslyšel) která postihuje všechny dCi. Renault prý údajně vydal pokyn k preventivní výměně šálků v rámci záruky a to prý mezi 100 a 120t km. Pokud se toto neudělá motor mezí 160 a 170 t km odejde. Stejný problém měl i známý na LII s 1,9dCi, nejspíš stejným co v tom Méganu.
Naposledy upravil(a) Luke.CZ dne ned úno 15, 2009 19:45, celkem upraveno 2 x.
Audi S4, r. 2009
VW Phaeton 3,0TDI, r. 2005
Reanult Laguna 1,9dCi, Dynamique, r. 2005

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Příspěvek od Kuno » ned úno 15, 2009 19:42

Je pro mne záhadou,že hlavní ložiska klikového hřídele NEMAJÍ ZÁMKY....

Jinak gratuluji Lazarovi,že tuto opravu pořídil tak levně. Budto má hodně dorých kamarádů mezi mechaniky,nebo si to vše dělal sám a počítá pouze cenu materialu anebo....... :D :D :D :D

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » ned úno 15, 2009 20:47

Kokos uz mi to fakt pripada, ze vedenie Tvorcu fici na nejakom cudnom druhu praskov....Ako keby vyrabali auta par rokov... "Sak dajme do dCi-cok salky z ineho materialu....to bude dobre....sak uvidime..."
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Kuno
Senior member
Příspěvky: 1941
Registrován: stř led 16, 2008 21:05

Příspěvek od Kuno » ned úno 15, 2009 21:42

Rado: Mě je divné,že pokud jsou šály se zámky,musí být odpovídající vybrání i v ojnicích.
Pokud výrobce přesto ustaví šálky bez zámků,nechápu důvod a smysl tohoto řešení už vůbec ne.

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » pon úno 16, 2009 06:51

Toe nějaké divné...

Hlavní ložiska musí mít zámky, pootočení šálku zastaví přívod oleje přes díru v pánvi a ložisko se po pár otočeních musí zákonitě zadřít.

Souhlasím s tvrzením, že je to hnus. Taková věc se sice dá poměrně jednoduše opravit, množství související práce je ale šílené ... už jenom vyhodit ten 200 kilový motor s převodovkou ven je práce minimálně na šichtu.

Nejsou to příliž potěšující zprávy... :roll:

Dám mu ještě 2 roky a pude...pak už se načítají i další hrozby - turbo, čerpadlo, vstřiky, spojka, setrvák... krásné poježdění, ale není na věky.

wecka
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

Uživatelský avatar
Luke.CZ
Junior member
Příspěvky: 245
Registrován: ned lis 04, 2007 18:54
Bydliště: Nejjihovýchodnější morava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luke.CZ » pon úno 16, 2009 07:59

Mám taky spoustu fotek toho jak vypadá rozebraný motor a hlavně ty šálky, ale sem to asi nejak nedostanu.
Audi S4, r. 2009
VW Phaeton 3,0TDI, r. 2005
Reanult Laguna 1,9dCi, Dynamique, r. 2005

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » pon úno 16, 2009 08:04

Pouzi pripadne spolocny album: http://picasaweb.google.com/rado.megane.rakovicky , sekcia "Motor, rozvody, mechanicke casti..."

Username: rrakovicky@soitron.com
Pwd: renaultmegane2
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Luke.CZ
Junior member
Příspěvky: 245
Registrován: ned lis 04, 2007 18:54
Bydliště: Nejjihovýchodnější morava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luke.CZ » pon úno 16, 2009 13:55

Donutilo mě to si zřídit vlastní účet. Fotky šálků jsou tady:

http://picasaweb.google.cz/lukas.jurenka/RenaultMotor#
Naposledy upravil(a) Luke.CZ dne úte úno 17, 2009 07:32, celkem upraveno 1 x.
Audi S4, r. 2009
VW Phaeton 3,0TDI, r. 2005
Reanult Laguna 1,9dCi, Dynamique, r. 2005

Uživatelský avatar
kmarty
Člen RCČR
Příspěvky: 2541
Registrován: pon led 24, 2005 10:28
Bydliště: Praha

Příspěvek od kmarty » pon úno 16, 2009 21:36

Use the Force, Luke ... eh, co to taram, no proste pouzi skor tento link :-)
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » úte úno 17, 2009 07:41

Fotky šálků jsou na hoho.

Dej sem míry změřené mikrometrem

wecka :D
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » úte úno 17, 2009 07:57

Ja by som zase prijal tie ostatne fotky rozobraneho motora (teda okrem tych z liniek z druheho fora):
http://lazak.rajce.idnes.cz/Motor_1,9DCI_88kW/#album
http://lazak.rajce.idnes.cz/1.9DCI_pokracovani

Su este nejake ine fotos? Ak hej, supnes ich pls na http://picasaweb.google.cz/lukas.jurenka/RenaultMotor# ?
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

lazak
Junior member
Příspěvky: 246
Registrován: pát pro 02, 2005 20:18
Bydliště: Řesanice - Kasejovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od lazak » úte úno 17, 2009 08:53

Víc fotek nemám, jestli chceš tak si vyber z toho jaké chceš a dej je na ty tvé stránky. Jinak těch 7000,- je jen materiál, práci jsem odvedl sám ze švagrem a nebyla to taková hrůza, akorát nedostatek času, jinak se to dá zmáknout, den na odstrojení, vyndání motoru a rozebrání a potom cca den na poskládání. Za vybroušení kliky včetně vyúhlování ojnic a nových všech šálku jak ojničních tak hlavních, včetně aretace kliky vzal 5000,-, potom olej a filtr cca 1100,-, těsnění pod hlavu v Renaultu Hlučín 846,- s DPH,(nekupovat to v nějakých autodílech, ti chtějí za to těsnění cca 2000,-), litr chladící kapaliny v Renaultu 160,- a 3l destilky, nějaký olej do převodovky a brzdovou kapalinu, tak že jsem dal za věci 7000,-. Jezdím a zatím pohoda, kapánek vyšší spotřeba, ale to si musí sednout. Jinak koukněte jaké tam udělal luxusní zajištění těch šálku proti protočení, ted už by se to nemělo stát. Jinak příčin může být několik, ta hlavní je slabý originál materiál na šálcích, dále to může ovlivnit silný mráz a špatný olej kdy je hodně hustý, no a v neposlední řadě interval výměny 30000km.
Laguna lll Grandtour, 2.0DCI 110kW, Automat...

Grand Scénic fórum

Uživatelský avatar
Luke.CZ
Junior member
Příspěvky: 245
Registrován: ned lis 04, 2007 18:54
Bydliště: Nejjihovýchodnější morava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luke.CZ » úte úno 17, 2009 09:34

Já mám fotky rozebraného motoru v druhém počítači. Až se k němu dostanu, tak to uploadnu do toho alba.

To wecka: až půjdu do dílny, tak ti to změřím, ale od oka byl ten protočený šálek asi o 1/3 tenší, než ty ostatní.
Audi S4, r. 2009
VW Phaeton 3,0TDI, r. 2005
Reanult Laguna 1,9dCi, Dynamique, r. 2005

Uživatelský avatar
kmarty
Člen RCČR
Příspěvky: 2541
Registrován: pon led 24, 2005 10:28
Bydliště: Praha

Příspěvek od kmarty » úte úno 17, 2009 09:43

Tyjo, kazdopadne chlapi pred vama smekam. Ja bych se do neceho takovyho bych se nepustil ani nahodou (snad mozna kdyby nezalezelo na tom jak dopadne "sborka" :-) ).
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)

Uživatelský avatar
Luke.CZ
Junior member
Příspěvky: 245
Registrován: ned lis 04, 2007 18:54
Bydliště: Nejjihovýchodnější morava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luke.CZ » úte úno 17, 2009 10:57

Přidáno pár fotek.

No dobrovolně se do toho nepustí nikdo, ale co chceš dělat, když ti takhle klekne motor u auta, které ještě není zrovna na odpis.
Audi S4, r. 2009
VW Phaeton 3,0TDI, r. 2005
Reanult Laguna 1,9dCi, Dynamique, r. 2005

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » úte úno 17, 2009 11:07

Ono to nieje zlozite z hornej stany, co sa tyka tesnenia hlavy valcov. Ja by som sa bal hlavne tej klukovky, ci to dam spet do spravnej polohy atd... bez pripravku.... :roll:
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
pivi
Člen RCČR
Příspěvky: 1888
Registrován: stř led 25, 2006 17:43
Bydliště: Znojmo

Příspěvek od pivi » úte úno 17, 2009 11:20

Luke.CZ píše:Vitaj u nás ....
mě se stalo to stejné na 2,2dCi při 167t km. Už je to skoro 4 měsíce a čekám, že bude příští týden konečně opět jezdit.
Po důkladném zvážení včech pro a proti jsem nechal motor zgenerálkovat. Výbrus kliky, ojnic, nové šálky a při té příležitosti repas hlavy, nové rozvody a pochopitelně všechna těsnění a gufera.
Šálek se nevydře tím, že by nebyl mazaný, ale vinou měkkého materiálu se vymačká a vznikne tak vůle mezi ním a klikou.
Údajně je to všeobecně známá nemoc ( o které jsem nikdy před tím neslyšel) která postihuje všechny dCi. Renault prý údajně vydal pokyn k preventivní výměně šálků v rámci záruky a to prý mezi 100 a 120t km. Pokud se toto neudělá motor mezí 160 a 170 t km odejde. Stejný problém měl i známý na LII s 1,9dCi, nejspíš stejným co v tom Méganu.
4 mesice? :shock:
Martin

Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 hostů