dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2014
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od marek230177 » úte úno 28, 2017 12:14

Přesně tak. JAK NA TO je spíš časopis, než nějaká příručka. O aspoň základní míře odbornosti by se dalo polemizovat. Takže s těmito publikacemi opatrně.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od Šamša » úte úno 28, 2017 23:29

Kdysi jsem sehnal knížku diesel vznětové motory a tam je podrobná rozborka, míry a momenty. Daroval jsem ji svému mechanikovi. Jen nevím zda je tam i ta 1.5dCi. Myslím tato:
Obrázek
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2014
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od marek230177 » stř bře 01, 2017 13:17

Ta ale nebyla špatná. Sice nevím, jestli v ní bylo úplně všechno dobře, ale co jsem potřeboval, jsem zjistil a údaje byly správné.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2014
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od marek230177 » čtv bře 02, 2017 12:07

Tak mě napadla jedna věc:

V minulé stránce jsme řešili problematiku utahovacích momentů ojnic u 1,5dCi. Tak mě v souvislosti s tím napadlo, jestli ty šály neodcházely třeba proto, že ojnice byly utažené nesprávným momentem. Jak známo, motory se u mnoha automobilek nemontují na jednom místě, ale třeba na dvou i více různých místech na světě a teprve potom se vozí do výrobních závodů a montují na linkách do vozidel. Tak jestli třeba někde v motorárně v Tramtárii nemohli mít problém s nesprávně nastaveným momentovým klíčem a z toho důvodu pak ty šály na ojnicích u některých motorů odcházely, zatímco u spousty dalších, které smontovali jinde, nebyl problém.

Je to možná blbost, ale teoreticky možné to snad je.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od Rado77 » čtv bře 02, 2017 13:51

Mne sa zda ze oni na to maju ten automaticky kluc napojeny na komp s monitorom, ktory najprv dotiahne srob a potom hned spravi kontrolu a na displeji musi dany obrazok srobu svietit na zeleno...ale pokazit sa moze vselico, predsa len nejako kalibrovat sa to musi, ktovie ci to nezmrvili prave pri kalibracii...
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11271
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od krt.ecek » čtv bře 02, 2017 14:03

Případně musí být nastavena nějak tolerance vyhodnocení, možná byla špatně nastavena tato tolerance o 0 v procentech, jkao třeba +/- 0,5% a nastaveno na +/- 5%... ale je otázkou zda se tento motor vyráběl ve více fabrikách...
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2014
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od marek230177 » čtv bře 02, 2017 14:03

Jak je vidno z minulých příspěvků, v literatuře se udávají dva utahovací momenty pro ojnice, které bohužel jsou diametrálně odlišné. Z toho právě vycházela moje hypotéza. Jestli náhodou někdo někdy někde ve výrobě motorů nemohl určitou dobu ojnice utahovat jiným (tím menším, nesprávným) utahovacím momentem a na základě toho jestli třeba nedocházelo k těm problémům s ojničním uložením.

Berte, prosím, mé myšlenkové pochody s rezervou, třeba je to úplná pitomost. Ale prostě se snažím přijít na to, proč se tenhle problém stával poměrně často (nebyl to určitě ojedinělý jev), ovšem na různých místech světa, v různých modelech vozů, různých výkonových verzích, při různých způsobech užívání vozidel. Musí to mít nějakou souvislost, nějaký společný atribut. Tak mě napadlo tohle.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od Rado77 » čtv bře 02, 2017 15:31

Urcite je to na zamyslenie, kedze rovnaky agregat moze mat tieto loziska po 8 rokoch prevadzky a najazde 200tkm ako nove, a iny ich ma vydrate-tesne pred smrtou. Tych vydratych je zjavne hodne, ale aj tych dobrych. Takze tato uvaha o konkretnej tovarni je zaujimava, aj ked ale neverim ze by stroj, ktory automaticky utahuje sroby na dany moment by nebol spravne nakalibrovany cele roky...Lebo tie postihnute auta nie su jeden rocnik. Skor mi to potom pride tak, ze:
:arrow: konkretna farbika bud proste dostala nespravny udaj priamo od Renaultu, alebo v mgmt proste niekto nieco nechtiac zamenil, a proste fabrika cele roky pouzivala nespravnu hodnotu. Tym chcem povedal ze to mohla byt kludne chyba konkretneho cloveka, nie iba omylom zle nakalibrovaneho stroja. Oni podla mna meraju kvalitu priebezne, zoberu kazdy X-ty agregat a skumaju vsetko co sa len da v ramci kvality vyrobneho procesu. Inak tie procesy kontroly kvality byvaju vcelku premakane. A tam by urcite zly moment odhalili - pokial teda by aj oni nemali v ich zdroji dat chybny udaj...
:arrow: alebo mozno je to uplne inak a proste tie salky dodavalo viacero vyrobcov a jeden konkretny vyrobca dodaval vyroby zo zle namiesanej zmesi, mozno chyba v jeho procese vyroby...

:idea: To ze vo verejnych materialoch sa uvadzaju rozne hodnoty, z toho by som si nic nerobil, to proste nieje oficialny zdroj dat. Mozno by sa vedel priamo Renault SK/CZ vyjadrit, aky ma byt spravny moment, prip. v ktorych tovarnach sa tento typ motora vyrabal. Ale pochybujem ze by taketo infos vobec zhanali a este aj poskytli verejne
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

alkon
Junior member
Příspěvky: 105
Registrován: ned srp 02, 2009 17:22
Bydliště: Č.Budějovice

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od alkon » ned bře 05, 2017 18:43

Stav ložisek ani ne po tisíci kilometrech.
http://mustang51.sweb.cz/WP_20170305_005.jpg
http://mustang51.sweb.cz/WP_20170305_012.jpg
(třetí ojnice, která byla nejvíce poškozena)
Renault-19 GTS 54kW
Scenic II 1.5 dCi 78kW

pedrous
Junior member
Příspěvky: 166
Registrován: pon dub 26, 2010 20:37
Bydliště: Praha

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od pedrous » pon bře 06, 2017 08:33

alkon píše:Stav ložisek ani ne po tisíci kilometrech.
http://mustang51.sweb.cz/WP_20170305_005.jpg
http://mustang51.sweb.cz/WP_20170305_012.jpg
(třetí ojnice, která byla nejvíce poškozena)
Ta kvalita fotky není dobrá ,ale je vidět že horní pánev je v jednom místě trochu barevná nic méně není to nic vážného.Jakou značku ložisek jsi dával? Jakým momentem jsi to utahoval ( nyní) tuším že jsi to měl dotažené (předtím) málo na moment hlavní.lozisek.
Megane II Grandtour Sportway 1,5 dCi 78 kW 2008
najeto 82500 Km
14.3.2015 Výměna ojničních ložisek při 82500km
K 30.7.2019 stav tachometru 141 000km

alkon
Junior member
Příspěvky: 105
Registrován: ned srp 02, 2009 17:22
Bydliště: Č.Budějovice

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od alkon » pon bře 06, 2017 19:16

Foto z Lumie 510, za těch světelných podmínek maximum z mobilu. Ložiska KS, lízlá je vrchní matně světlešedá vrstvička na leskle stříbrnou. Utahoval jsem to podle knížky Jak na to , 20Nm+45° , teď 25Nm+110°. Podle odhadu to chtělo dotáhnout ještě nejmíň o
90°. Snad to teď bude v cajku :-).
Renault-19 GTS 54kW
Scenic II 1.5 dCi 78kW

izo2
Starting member
Příspěvky: 78
Registrován: ned led 19, 2014 20:23

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od izo2 » pon bře 13, 2017 21:06

Kde najdem presne momenty dotiahnutia a chcem sa opytyt na f9q boli ojnicne rovnake na vsetky druhy?

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2014
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od marek230177 » úte bře 14, 2017 05:19

Je to na předchozí stránce.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Paulix96
Advanced member
Příspěvky: 306
Registrován: úte úno 23, 2016 07:49

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od Paulix96 » pát bře 17, 2017 08:10

Dobré ráno. :D

Nedávno jsem pořídil dvojkového Megana s 1.5 dci a 78kw. Je to ročník 2007 a má najeto nějakých 178 tisíc. Proto jsem se rozhodl vyměnit ojniční ložiska. Nicméně. Na internetu jsem našel jen toto. Které z nich mám pořídit? Případně, kdybych šel do origo z Renaultu, tak bych měl dostat už z novější série, které dávali do post 2010 ne? Tudíž by měli být lepší a už bych tento problém více méně nemusel řešit, alespoň to tak chápu. V tomto vlákně je až moc příspěvků, takže jsem mírně zmaten.

A poslední věc. Kde mi doporučíte výměnu udělat? Jsem z Ústeckého kraje, tak se mi nikam daleko jezdit nechce... Jezdím do Pyramidy Průhonice (což je vzdáleností na hraně), ale těžko říct, kolik by si v oficiálním servisu řekli (leč je Pyramida poměrně levná a můžu tam dodat i vlastní díly).

Dále jsem pochopil, že při výměně ojnic je třeba i vyměnit olej a olejový filtr, že?

Díky.

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2014
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od marek230177 » pát bře 17, 2017 09:59

Pokud kupuješ ojniční uložení z aftermarketu, je úplně jedno, které koupíš. Nikdo si nedovolí udělat je blbě, protože by na trhu skončil. Osobně doporučuji Kolbenschmidt. ET, tedy EngineTeam, jsou taky dobré, dával jsem je loni k sobě do motoru.

Při výměně se olej měnit nemusí, není k tomu žádný důvod. Nicméně součástí výměny ojničního uložení je krom jiného i demontáž olejové vany, tudíž se před započetím prací musí vypustit olej. Je pak na zvážení, zda do motoru vracet ten původní, nebo jej rovnou vyměnit. To je na zvážení majitele. Ale měnit se nutně nemusí.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Paulix96
Advanced member
Příspěvky: 306
Registrován: úte úno 23, 2016 07:49

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od Paulix96 » pát bře 17, 2017 10:58

Díky. Ono je problém, že tam jsou 3 typy, každý s jiným rozměrem, což je docela zvláštní. A já fakt netuším, jaké tam mám.

Ad olej. Měnil jsem jej ani ne před 800 km, takže je v podstatě nový, ale zase to není tak hrozná investice.

Vasator
Starting member
Příspěvky: 32
Registrován: pát srp 14, 2015 21:39
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od Vasator » pát bře 17, 2017 12:43

Pokud motor nikdo ještě nedělal a jsou tam originály, potřebuješ standartní rozměr, tzn. označen jako STD či xxxx-00 , či výbrus 00. Glyco jsou rovněž velmi kvalitní.
Ty další rozměry: 0,25 a 0,50 jsou již výbrusové , tzn. klikovka musí ven, do brusírny kde ji přebrousí a opět do motoru.

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2014
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od marek230177 » sob bře 18, 2017 11:39

Zvláštní to není, to je v naprostém pořádku. Ke stoprocentní jistotě je třeba přeměřit ojniční čepy kliky. Tedy rozebrat (odpojit ojnice od klikového hřídele) a přesným měřidlem změřit průměr ojničních čepů. Podle toho se pak kupují pánve (uložení ojnic). Pokud tedy nemáš jistotu historie motoru, máš problém, Houstone :-).

Totiž - v minulosti mohlo u toho motoru třeba dojít k opravě kliky, jejímu výbrusu a tudíž tam mohou být výbrusové pánve (první +0,25, druhý +0,50, případně u některých motorů i třetí výbrus).

Anebo to riskni. Kup STD rozměr a modli se, že s motorem v minulosti nic nebylo.


Můj kamarád koupil nedávno Octavii 1,4 16V s vadou kliky. Klepalo to, až se to rozmlátilo úplně. Kliku jsme museli nechat přebrousit. Hlavní uložení bylo v naprostém pořádku, tudíž se víceméně preventivně brousilo jen na první výbrus a koupily se šály +0,25. Ovšem díky té natlučené ojnici a jejímu čepu se musely ojniční čepy brousit až na druhý výbrus (na první to bylo málo), čímž ojniční uložení máme +0,50.

Totéž se mohlo stát v minulosti i na Tvém motoru. Ale samozřejmě nemuselo. Rozhodně Tě nechci nijak strašit, to nemám v povaze, ale je třeba počítat se vším.

Pokud by sis to opravoval sám, je postup jasný: Rozebrat, proměřit a hned by se vidělo, jak je to s rozměrem, následně až objednat sadu pánví. Pokud to bude dělat servis, pak i oni by měli motor nejprve rozebrat a proměřit, aby věděli, jaké díly budou k opravě potřebovat. Ale bohužel díky nutnosti tohoto postupu se to oproti jiným opravám časově protáhne. Není totiž možné díly nakoupit předem.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od Rado77 » sob bře 18, 2017 16:39

No, ono ojazdene dCi je strasiak uz sam o sebe :twisted: Keby bol predosly majitel spokojny, asi by auto nepredaval
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

izo2
Starting member
Příspěvky: 78
Registrován: ned led 19, 2014 20:23

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od izo2 » sob bře 18, 2017 17:08

A ky rozmer by mala mat kluka ked je std?a skrutky sa daju kupit len v Renaulte?

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2014
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od marek230177 » sob bře 18, 2017 20:08

Rado77 píše:No, ono ojazdene dCi je strasiak uz sam o sebe :twisted: Keby bol predosly majitel spokojny, asi by auto nepredaval
To si nemyslím. Jsou to skvělé motory. Znám kolem sebe mraky lidí, co jsou s tímhle motorem velmi spokojeni. A už vůbec nerozumím tomu, proč by někdo musel prodávat auto jen proto, že není spokojený. Třeba chce jen novější, nebo diesel přestal potřebovat, anebo milion jiných důvodů. Já jsem toho důkazem - koupil jsem skvělé auto, které po osmi letech majitelka prostě prodala.

Ojeté dCi právě vůbec strašák není. Strašák by pro mě byl málo jetý motor. U jetého motoru je jistota, že neduhem vadných ojničních ložisek evidentně netrpí. Protože kdyby jo, dávno by se to projevilo.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Vasator
Starting member
Příspěvky: 32
Registrován: pát srp 14, 2015 21:39
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od Vasator » ned bře 19, 2017 10:08

Standartní rozměr ojničního čepu klikové hřídele je:
motor F9Qxxx - 48,001-48,019mm
motor K9Kxxx - 43,960-43,980mm
A pozor, měří se především ovalita. Čep se musí měřit na několika místech. V čepu zároveň nesmí být žádné drážky, musí být hladký. A z toho co jsem slyšel o těchto klikovkách, nedoporučuje se je brousit ani na těch +0,50 , rádi prý praskají.

soptik
Experienced member
Příspěvky: 693
Registrován: pon bře 04, 2013 22:14

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od soptik » ned bře 19, 2017 14:49

Vasator píše: A pozor, měří se především ovalita. Čep se musí měřit na několika místech. V čepu zároveň nesmí být žádné drážky, musí být hladký.
Kdo to nikdy nedělal, tak ať se do toho nepouští neb má zaděláno na problém. Každý svého štěstí strojvůdce.
Megane II 1.6 16V r.v.2009

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2014
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od marek230177 » pon bře 20, 2017 06:38

To rozhodně! Tohle není oprava auta typu výměna destiček nebo kulového čepu. Chce to zkušenosti a vybavení.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

izo2
Starting member
Příspěvky: 78
Registrován: ned led 19, 2014 20:23

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od izo2 » pon bře 20, 2017 17:16

Treba menit aj skrutky?objednat sa daju asi len v renaulte.

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů