dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Moderátor: Moderators General
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2029
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Ale potom by musela taková vadná várka být i v druhovýrobě, resp. v servisech jako náhradní díl. Jsou tu totiž lidé, kterým se tato závada stala i dvakrát na stejném motoru. Tím by se vylučovalo, že vadné ojniční šály byly jen v prvovýrobě.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
zasielam memento pre tych, ktori si myslia, ze sa ich problem s loziskami na ich 1.5 netyka.
toto je klukovka, ojnicna cast, po destrukcii, z casti lozisk nezostalo nic len piliny po celom motore
toto su loziska klukovky v bloku
a toto je tiez jedno lozisko klukovky v bloku
motor mal cca 110t km, majitel tvrdil ze raz za jazdy zaklepal a uz nenastartoval, nic blizsieho neviem. motor som kupil ako pokazeny na nahradne diely pre moje Clio
toto je klukovka, ojnicna cast, po destrukcii, z casti lozisk nezostalo nic len piliny po celom motore
toto su loziska klukovky v bloku
a toto je tiez jedno lozisko klukovky v bloku
motor mal cca 110t km, majitel tvrdil ze raz za jazdy zaklepal a uz nenastartoval, nic blizsieho neviem. motor som kupil ako pokazeny na nahradne diely pre moje Clio
Renault Clio 2002 1,5dCi 60 kW Privilege Šedá Boreal
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2029
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Nic moc, ale taková hrůza to zas není. Výbrus kliky i s novým hlavním a ojničním uložením mě nedávno stál necelé tři tisíce.
Prostě soudruzi dodavatelé komponent do prvovýroby asi někde udělali chybu.
Teď zrovna nedávno jsem tu měl Octavii z roku 2001 s motorem 1,4 16V, který měl naprosto stejný problém. Tedy přesněji řečeno jedna ojniční pánev se protočila na druhou a bylo vykydáno. Ovalita na ojničním čepu byla taková, že to dalo jednoznačně hned druhý výbrus. Ojnice šišatá.
Takže hlavní uložení je v prvním výbrusu, ojniční uložení v druhém. Motor se točí, jede jako vítr a nemá problém. Ovšem ten motor měl 230.000 km a jezdil celé roky na LongLife výměnný interval oleje. Takže podle tabulek výrobce je vlastně už dávno po smrti.
Prostě soudruzi dodavatelé komponent do prvovýroby asi někde udělali chybu.
Teď zrovna nedávno jsem tu měl Octavii z roku 2001 s motorem 1,4 16V, který měl naprosto stejný problém. Tedy přesněji řečeno jedna ojniční pánev se protočila na druhou a bylo vykydáno. Ovalita na ojničním čepu byla taková, že to dalo jednoznačně hned druhý výbrus. Ojnice šišatá.
Takže hlavní uložení je v prvním výbrusu, ojniční uložení v druhém. Motor se točí, jede jako vítr a nemá problém. Ovšem ten motor měl 230.000 km a jezdil celé roky na LongLife výměnný interval oleje. Takže podle tabulek výrobce je vlastně už dávno po smrti.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Vie niekto ci po preventivnej vymene ojnicnych lozisk sa to nezopakovalo???Mne uz jeden motor klakol na ojnicnych loziskach a teraz sa bojim aby aj tento neklakol preto by som ich chcel preventivne vymenit ale bojim sa ze ked vymenim ojnicne tak ze sa pretocia.este by som chcel vediet kedze 1,9dci 88kw maju rozne oznacenie ako napr.F9Q,F9K,F9A a neviem este ake ci sa to nestava len ne jednom oznaceni mne klakol na F9K grand scenic 2004 dakujem
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2029
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Já jsem měnil ojniční uložení taky preventivně.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Já jsem je měnil preventivně při 158 tis. km.
Renault Mégane II Grandtour 1.5 dCi 78kW (106HP) 6ti kvalt r.v. 2007, Najeto 200 ... km
Vyměněny ojniční šálky na klice při 158xxx
Dodělávaná loketní opěrka, Xenony, Alu kola RSW 244 Black 16", Matador MP 44 Elite 3 205/55/16 nic nevydržely, Dunlop SP Bluresponse 205/55/16
Znojmo
Fiat Punto 1.6 90, 90HP-tolik oprav jsem v životě nezažil, budiž mu země lehká-EX
Vyměněny ojniční šálky na klice při 158xxx
Dodělávaná loketní opěrka, Xenony, Alu kola RSW 244 Black 16", Matador MP 44 Elite 3 205/55/16 nic nevydržely, Dunlop SP Bluresponse 205/55/16
Znojmo
Fiat Punto 1.6 90, 90HP-tolik oprav jsem v životě nezažil, budiž mu země lehká-EX
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
A boli vydrate?a kde ste to dali robit?tie ojnicne stare sa len vyberu a nove sa vlozia?ci sa podlepuju.
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2029
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
U mě byly jak nové, bylo vlastně zbytečný je měnit, ale pro jistotu. Dělal jsem to sám. Na svém autě dělám vše sám.
Nic se nepodlepuje, nové se dají místo původních, namažou olejem a utáhnou správným momentem.
Nic se nepodlepuje, nové se dají místo původních, namažou olejem a utáhnou správným momentem.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Cize zvladol by som to vpohode sam na jame?
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
urcite
Renault Clio 2002 1,5dCi 60 kW Privilege Šedá Boreal
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2029
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Otázka je, co o motorech víš a jaké máš technické znalosti. Ale myslím si, že valná většina lidí to určitě je schopna zvládnout.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
-
- Starting member
- Příspěvky: 32
- Registrován: pát srp 14, 2015 21:39
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Pokud ovšem ví správný moment dotažení a má momentový klíč. Bez něj bych se do výměny rozhodně nepouštěl.marek230177 píše:Otázka je, co o motorech víš a jaké máš technické znalosti. Ale myslím si, že valná většina lidí to určitě je schopna zvládnout.
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
izo2 píše:A boli vydrate?a kde ste to dali robit?tie ojnicne stare sa len vyberu a nove sa vlozia?ci sa podlepuju.
Já jsem je nechal dělat přímo v Renault Brno Pokorný. Měnil se s tím i olej a prý byly 3 za 4 chycené a jedna dokonce hodně.
Renault Mégane II Grandtour 1.5 dCi 78kW (106HP) 6ti kvalt r.v. 2007, Najeto 200 ... km
Vyměněny ojniční šálky na klice při 158xxx
Dodělávaná loketní opěrka, Xenony, Alu kola RSW 244 Black 16", Matador MP 44 Elite 3 205/55/16 nic nevydržely, Dunlop SP Bluresponse 205/55/16
Znojmo
Fiat Punto 1.6 90, 90HP-tolik oprav jsem v životě nezažil, budiž mu země lehká-EX
Vyměněny ojniční šálky na klice při 158xxx
Dodělávaná loketní opěrka, Xenony, Alu kola RSW 244 Black 16", Matador MP 44 Elite 3 205/55/16 nic nevydržely, Dunlop SP Bluresponse 205/55/16
Znojmo
Fiat Punto 1.6 90, 90HP-tolik oprav jsem v životě nezažil, budiž mu země lehká-EX
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Vela veci si menim sam cize vpohode by som to vymenil ale myslel som keby som isiel do renaultu sice zaplatim viac ale mali by tam dat na to neaku zaruku ak sa nemylim
-
- Starting member
- Příspěvky: 32
- Registrován: pát srp 14, 2015 21:39
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Tak ono jde v podstatě jen o to zvednout auto, vypustit olej, sundat vanu, sundat překlady a vyndat kluzná ložiska. Pokud budou v rámci možností v pořádku, není se čeho bát, ostatní komponenty poškozené nebudou. Hlavně je potřeba zakoupit kvalitní nová kluzná ložiska, např. Glyco, King Bearings, či original, před montáží vše pořádně namazat motorovým olejem, složit, zlehka dotáhnout aby si překlady sednuly, dotáhnout předepsaným momentem, nasadit vanu, nalít olej a hurá.
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Nechapem ake překlady?
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Aha?jasne a myslite ze ked to dam spravit v renaulte daju mi na to zaruku?
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2029
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Záruka na práci je ze zákona 6 měsíců.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Zdar,taky jsem preventivně měnil ložiska kliky a ojnic.Dal jsem značku GLYCO. Výměna byla provedena ve 100 000km a můžu říct že to bylo za minutu 12.Ojniční ložiska byla sjetá až na bronz.(nevím co to je za materiál ,ale vypadalo to jako bronz),Auto má pravidelný servis a výměna oleje mezi 10 až 15000 km.
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Takze dnes som bol v renaulte v Trnave a povedali ze cca 600€by to stalo ale ze nezarucuju ze sa to nepretoci lebo nevedia zmerat ci kluka nieje ovalna tak neviem,to ako keby som mal cakat aby som zas menil motor.
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Zase si rypnem - mat dCi s tymto moznym problemom, tak ten 9-rocny krap este dnes predam
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
-
- Starting member
- Příspěvky: 32
- Registrován: pát srp 14, 2015 21:39
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
izo2 píše:Takze dnes som bol v renaulte v Trnave a povedali ze cca 600€by to stalo ale ze nezarucuju ze sa to nepretoci lebo nevedia zmerat ci kluka nieje ovalna tak neviem,to ako keby som mal cakat aby som zas menil motor.
Vasator píše:... a vyndat kluzná ložiska. Pokud budou v rámci možností v pořádku, není se čeho bát, ostatní komponenty poškozené nebudou. ...
Vzhledem k tomu, že jsou jinak tyto auta spolehlivá, nevidím důvod, proč kvůli takové malichernosti auto prodávat. Obzvláště když vím, co s motorem udělat aby k destrukci nedošlo, navíc když to stojí pár peněz.Rado77 píše:Zase si rypnem - mat dCi s tymto moznym problemom, tak ten 9-rocny krap este dnes predam
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Tak ale su to uz prevazne 9-rocne auta...a vrazat do toho, ked to clovek aj tak bude mat dalsie max 2 roky...a za 2 dalsie roky tomu predajna cena klesne uz uplne
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
-
- Starting member
- Příspěvky: 32
- Registrován: pát srp 14, 2015 21:39
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Je to o přístupu každého jedince. Pro mne osobně je 9 let staré auto naopak velmi mladé. Já jezdím 19 let starým Opelem, na tachu mám 125.000km a i přes to všechno na voze dělám pouze běžnou údržbu. Olej, filtry, pneu, výfuk, brzdové destičky (poprvé ve 100.000km), nástřik podvozku a dutin, ve 110.000km lambda sonda + váha vzduchu. Nic víc.
Ale to jsme trošku odbočili od tématu.
Ale to jsme trošku odbočili od tématu.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 hostů