dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2021
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od marek230177 » stř úno 15, 2017 19:53

Rado77 píše:Tak ale su to uz prevazne 9-rocne auta...a vrazat do toho, ked to clovek aj tak bude mat dalsie max 2 roky...a za 2 dalsie roky tomu predajna cena klesne uz uplne
Tak já nevím, ale mně 400 korun českých (asi 15 eur) za sadu ojničních ložisek přijde jako drobné.
Naposledy upravil(a) marek230177 dne čtv úno 16, 2017 19:12, celkem upraveno 1 x.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

izo2
Starting member
Příspěvky: 78
Registrován: ned led 19, 2014 20:23

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od izo2 » stř úno 15, 2017 20:12

A myslite ze ked to rozoberiem moze byt ta kluka ako oval?to mi vraveli v renaulte

Vasator
Starting member
Příspěvky: 32
Registrován: pát srp 14, 2015 21:39
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od Vasator » stř úno 15, 2017 20:22

izo2 píše:A myslite ze ked to rozoberiem moze byt ta kluka ako oval?to mi vraveli v renaulte
Už dvakrát jsem Ti na to odpověděl.

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2021
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od marek230177 » čtv úno 16, 2017 19:09

Pokud se motor točí, neklepe, neztrácí se tlak oleje, pokud ty šály chceš měnit jen preventivně, klika nemá důvod být jakkoli poškozená.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

izo2
Starting member
Příspěvky: 78
Registrován: ned led 19, 2014 20:23

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od izo2 » sob úno 18, 2017 21:25

A aky ma byt moment utiahnutia na 1.9dci?

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2021
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od marek230177 » ned úno 19, 2017 08:40

K tomu je třeba vědět přesný kód motoru a rok výroby. Je tam více možností.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

izo2
Starting member
Příspěvky: 78
Registrován: ned led 19, 2014 20:23

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od izo2 » ned úno 19, 2017 11:42

Je tam 1.9dci 88kw f9q r.v.2004 a kde najdem tie utahovacie momenty?

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2021
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od marek230177 » ned úno 19, 2017 14:07

Já je najdu. Proto jsem chtěl ten kód motoru.

Utahovací moment pro tento motor je 20 Nm + 45°.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

izo2
Starting member
Příspěvky: 78
Registrován: ned led 19, 2014 20:23

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od izo2 » ned úno 19, 2017 18:56

A co znamena tých uhol 45?to dotiahnen na 20nm a dotiahnem o 45 stupnov?

Vasator
Starting member
Příspěvky: 32
Registrován: pát srp 14, 2015 21:39
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od Vasator » ned úno 19, 2017 19:10

ano.
Marku, to je moment dotažení ojnic, nebo i klikovky?

alkon
Junior member
Příspěvky: 105
Registrován: ned srp 02, 2009 17:22
Bydliště: Č.Budějovice

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od alkon » ned úno 19, 2017 19:56

A vřele doporučuji pořídit si přípravek na určení toho úhlu. Od oka je to nepřesné.
Renault-19 GTS 54kW
Scenic II 1.5 dCi 78kW

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2021
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od marek230177 » úte úno 21, 2017 15:20

Vasator píše:ano.
Marku, to je moment dotažení ojnic, nebo i klikovky?
Ojnic. Hlavní uložení u motoru F8Q má moment 30 Nm + 65°.
Naposledy upravil(a) marek230177 dne úte úno 21, 2017 15:26, celkem upraveno 1 x.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2021
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od marek230177 » úte úno 21, 2017 15:21

alkon píše:A vřele doporučuji pořídit si přípravek na určení toho úhlu. Od oka je to nepřesné.
Není třeba. Je tam poměrně velkorysá tolerance. I od oka se to trefí s přehledem. Samozřejmostí je snad jen to, aby člověk věděl, kolik je 45°.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

pedrous
Junior member
Příspěvky: 166
Registrován: pon dub 26, 2010 20:37
Bydliště: Praha

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od pedrous » stř úno 22, 2017 19:42

Na 1,5 /78kw je moment 25 Nm a 110°
Megane II Grandtour Sportway 1,5 dCi 78 kW 2008
najeto 82500 Km
14.3.2015 Výměna ojničních ložisek při 82500km
K 30.7.2019 stav tachometru 141 000km

alkon
Junior member
Příspěvky: 105
Registrován: ned srp 02, 2009 17:22
Bydliště: Č.Budějovice

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od alkon » pát úno 24, 2017 05:42

110° je ale úhel na klice (rozvodech) a ne na ojnicich. Tam by takto přetažaný šroub asi časem prasknul.
Renault-19 GTS 54kW
Scenic II 1.5 dCi 78kW

pedrous
Junior member
Příspěvky: 166
Registrován: pon dub 26, 2010 20:37
Bydliště: Praha

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od pedrous » pát úno 24, 2017 14:23

alkon píše:110° je ale úhel na klice (rozvodech) a ne na ojnicich. Tam by takto přetažaný šroub asi časem prasknul.
Mě toto poslali z Autoavantu z Ďáblic.
Snad vědí co píší ....

Dobrý den
posílam hodnoty na dotažení ojnic

Utáhněte na předepsaný moment a úhel šrouby vík ojnic 25 N.m + 110˚ ±
Megane II Grandtour Sportway 1,5 dCi 78 kW 2008
najeto 82500 Km
14.3.2015 Výměna ojničních ložisek při 82500km
K 30.7.2019 stav tachometru 141 000km

alkon
Junior member
Příspěvky: 105
Registrován: ned srp 02, 2009 17:22
Bydliště: Č.Budějovice

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od alkon » pát úno 24, 2017 16:45

Tak to může být docela průser.
Pokud se šrouby utáhnou moc, dojde k jeho natažení a prasknutí. Navíc při vysokých otáčkách dochází k velkému
dynamickému zatížení. Taky nedotažení šroubu je problém.
Na dvacáté stránce se píše:
(Pár doplňujících info
-byl docela problém sundat vanu, vadil tam sací koš a nešlo žádným činem vykroutit vanu ven, takže je potřeba ten sací koš povolit
-utahovací moment, ukázálo se neshoda utahovacích momentů, takže na 1.5dci K9K732 je 1.stupeň 20NM, 2.stupeň 45° (pozor jedná se o úhel)
:idea: množí se dotazy typu kde jsem sehnal ty šály, musíte si zavolat do svého servisu kde mají určitě kontakt na někoho kdo jim dělá GO opravy motorů, ty určitě mají zdroje kde je sehnat. V jednom nejmenovaném známem auto france servisu v Praze dávají ložiska značky King Bearings (mají pěknej web - marketing) asi jen podle toho co jim dodavatel dodá, podle guru člověka který je nejznámější v Praze na GO opravy motorů je nejlepší volba jednoznačně Kolben Schmidt (web jednoduchej, neměcká kvalita)).

Tyto hodnoty jsou napsány i v knize Jak na to SCENIC II.
Navíc jsem měl pocit že dotahuji stejnou silou jakou jsem povoloval.
Moc nejezdím ale tisícovku kiláků zatím přežil.
Renault-19 GTS 54kW
Scenic II 1.5 dCi 78kW

pedrous
Junior member
Příspěvky: 166
Registrován: pon dub 26, 2010 20:37
Bydliště: Praha

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od pedrous » pát úno 24, 2017 17:15

alkon píše:Tak to může být docela průser.
Pokud se šrouby utáhnou moc, dojde k jeho natažení a prasknutí. Navíc při vysokých otáčkách dochází k velkému
dynamickému zatížení. Taky nedotažení šroubu je problém.
Na dvacáté stránce se píše:
(Pár doplňujících info
-byl docela problém sundat vanu, vadil tam sací koš a nešlo žádným činem vykroutit vanu ven, takže je potřeba ten sací koš povolit
-utahovací moment, ukázálo se neshoda utahovacích momentů, takže na 1.5dci K9K732 je 1.stupeň 20NM, 2.stupeň 45° (pozor jedná se o úhel)
:idea: množí se dotazy typu kde jsem sehnal ty šály, musíte si zavolat do svého servisu kde mají určitě kontakt na někoho kdo jim dělá GO opravy motorů, ty určitě mají zdroje kde je sehnat. V jednom nejmenovaném známem auto france servisu v Praze dávají ložiska značky King Bearings (mají pěknej web - marketing) asi jen podle toho co jim dodavatel dodá, podle guru člověka který je nejznámější v Praze na GO opravy motorů je nejlepší volba jednoznačně Kolben Schmidt (web jednoduchej, neměcká kvalita)).

Tyto hodnoty jsou napsány i v knize Jak na to SCENIC II.
Navíc jsem měl pocit že dotahuji stejnou silou jakou jsem povoloval.
Moc nejezdím ale tisícovku kiláků zatím přežil.
Díky za info.Dnes není už ani spolehnutí na značkový servis.Ja dostal takovou to informaci od servisu a podle toho jsem to dotáhl.Holt to budu muset předělat tak jak píšeš ty . Mám na tom najeto již cca 30 tis/km.Diky za informaci...
Megane II Grandtour Sportway 1,5 dCi 78 kW 2008
najeto 82500 Km
14.3.2015 Výměna ojničních ložisek při 82500km
K 30.7.2019 stav tachometru 141 000km

alkon
Junior member
Příspěvky: 105
Registrován: ned srp 02, 2009 17:22
Bydliště: Č.Budějovice

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od alkon » pát úno 24, 2017 20:56

A teď babo raď. V knížce může být tisková chyba (a bývá to docela běžná věc), tak bych se taky spoléhal na informace ze značkového
servisu. Na druhou stranu můžou někteří hajzlíci říct schválně špatnou hodnotu, nebo se splést, či nedejbože mít špatná data a blbě
opravovat všechny motory.
Vzpomínám si na článek o průseru motoru 1.9 TDI z Oktávek z roku asi 2008. Tam na lince taky přetáhli dotažení šroubů a hrozila po delším čase destrukce motoru. Doporučovali pro jistotu šrouby vyměnit. (chci teda vidět kdo se to vůbec dozvěděl a provedl)
A těch zničených motorů bylo poměrně dost (asi jo když už jim stálo za to napsat článek).
Chtělo by se to poptat i v jiných servisech.
Renault-19 GTS 54kW
Scenic II 1.5 dCi 78kW

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2021
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od marek230177 » sob úno 25, 2017 17:50

Autodata také udávají pro K9K732 hodnotu momentu pro ojnice 25 Nm + 110°. Sám jsem je takto utahoval. Budu doufat, že je to správně.
Ačkoli musím uznat, že mě dost překvapilo, že moment ojnic je větší než moment hlavního uložení. To není obvyklé.
Naposledy upravil(a) marek230177 dne stř kvě 08, 2019 08:05, celkem upraveno 1 x.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

vitas2
Experienced member
Příspěvky: 774
Registrován: sob črc 31, 2004 11:44

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od vitas2 » sob úno 25, 2017 18:59

25 N.m + 110˚ ± 6˚ je správně, takže není důvod k obavám :-)



Edit:
Pro úplnost hodnota pro šrouby vík ložisek klikového hřídele 25 Nm + 47˚ ± 6˚

izo2
Starting member
Příspěvky: 78
Registrován: ned led 19, 2014 20:23

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od izo2 » sob úno 25, 2017 21:47

A f9q ma 20nm 45 stupnov?

vitas2
Experienced member
Příspěvky: 774
Registrován: sob črc 31, 2004 11:44

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od vitas2 » sob úno 25, 2017 22:06

pro F9Q

šrouby vík ojnice 25 Nm + 110˚ ± 6˚
šrouby vík ložisek klikového hřídele (bloku) 20 Nm + 62˚ ±4

alkon
Junior member
Příspěvky: 105
Registrován: ned srp 02, 2009 17:22
Bydliště: Č.Budějovice

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od alkon » pon úno 27, 2017 19:12

Pro info: Hodnotám v knize JAK NA TO ,se nedá věřit !!!
K9K732 hodnotu momentu pro ojnice 25 Nm + 110° +-6°. Podle servisu.
Pak se tu někteří diví, pokud to utáhli podle knížky, že se jim za chvíli protočilo ložisko znovu.
Renault-19 GTS 54kW
Scenic II 1.5 dCi 78kW

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od Rado77 » úte úno 28, 2017 12:13

JAK NA TO je hrozne vseobecna, u niektorych aut pouzivaju fotky z uplne inych aut, informacie doslova Copy-Paste. V knizke na Fiestu teraz pred par dnami co som kukal - demontaz zadneho svetla - pisali ze zozadu je nejaka matica plastova. A kdeze - islo o 2 torx srobiky zpredu :-)
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 hostů