dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Vasator
Starting member
Příspěvky: 32
Registrován: pát srp 14, 2015 21:39
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od Vasator » stř dub 19, 2017 14:17

Nové šály strčíš na místo původních a je hotovo. Žádné zámky u tohoto motoru nejsou.

vitas2
Experienced member
Příspěvky: 774
Registrován: sob črc 31, 2004 11:44

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od vitas2 » stř dub 19, 2017 14:23

Pořádně odmasti a vyčisti obě části ojničního oka, vlož ložiska (pokud možno souměrně), vyčisti a pak olejem namaž klikový čep no a nakonec vše smontuj a dotáhni. Vše by mělo sednout lehce a bez odporu, pouze ložiska do oka jdou nasadit trochu hůře. Před montáží zkontroluj, zda máš správný rozměr ložisek, motor by mohl být po výbrusu atd. Další věc je ta, že některé ložiska mají určenu polohu (nahoře - UP, dole -down ), tak to chce také ohlídat.

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od marek230177 » čtv dub 20, 2017 06:42

Je potřeba dodržet při montáži, je to opravdu důležité, aby šály byly uprostřed. Mělo by se správně měřit. Tedy pokud na to nemáš cvičené oko. Dovolená odchylka je půl milimetru od osy ojnice.
POZOR !!! - horní šály (do ojnice) jsou jinak široké, než ty dolní (do domečku). V balení jsou čtyři širší a čtyři užší. Je to poznat na první pohled. Tedy abych byl přesný - tohle se týká motoru K9K (u jiných to tak být nemusí).

A samozřejmě utahovací moment, tam není o čem diskutovat.
Naposledy upravil(a) marek230177 dne pát bře 23, 2018 14:54, celkem upraveno 1 x.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

izo2
Starting member
Příspěvky: 78
Registrován: ned led 19, 2014 20:23

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od izo2 » sob kvě 27, 2017 20:15

som po vymene salok nejdu mi dat sem fotky

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od Zefek » sob kvě 27, 2017 20:34

Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

izo2
Starting member
Příspěvky: 78
Registrován: ned led 19, 2014 20:23

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od izo2 » sob kvě 27, 2017 20:35

v skutocnosti tie horne uz presvital bronz spodne ako nove
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Caesar
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: pon lis 10, 2014 09:00

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od Caesar » pon lis 20, 2017 05:36

Tak, chlapi, trochu jsem to tady pročetl, a není mi úplně jasné, jestli dělat nebo nedělat. Mám Kangoo 1,5 dCi, 62 kW, rok 2006. Má to najeto akorát těsně přes 100k, nikdy se na tom motoru nic nedělalo (tedy závažnějšího, nebyl půlen). Jezdí to normálně, chvilkama to dělá různé pazvuky, ale ty spíš tipuju na dvouhmotu, protože s tím prvních 75k najezdily ženský a spojka je na konci. Jinak se problém nejeví. Takže dotazy:

1) jak poznat, že je třeba šály a ložiska udělat?
2) doporučíte nějakého mechanika v JmK, který se v těch motorech fakt vyzná a dělá to spolehlivě, ale za slušné peníze? Aby to zas nestálo batoh...

Díky.

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od marek230177 » pon lis 20, 2017 06:35

Nedáš to sám? Ono na tom jakoby nic moc není.

Ono mně se to kecá, já motory dělám přes pětadvacet let, ale i tak si myslím, že to zvládne trochu zručný kutil sám. Prakticky na tom nic není. Stačí dodržet jen pár důležitých věcí.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od Rado77 » pon lis 20, 2017 10:57

To vies, keby mal clovek skusobny motor, kde si to vie nacvicit....ale na vlastnom... :-)
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Caesar
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: pon lis 10, 2014 09:00

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od Caesar » pon lis 20, 2017 21:35

Nemám na to vybavení. Nejsem mechanik, i když si spoustu věcí na autě a na dalších věcech udělat umím, ale tohle už je na mě moc.

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od marek230177 » stř lis 22, 2017 21:06

Vybavení? Pár ořechů a ráčnu.

Tak to nech do jara a pak s tím přijeď.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

mikarik
Starting member
Příspěvky: 70
Registrován: sob dub 09, 2016 12:59

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od mikarik » stř led 03, 2018 14:02

Ahoj všem ...
Mám Megane II , 1,5 dci. r.v.2006, 63 kW, najeto cca 123 000 km. Chtěl by jsem preventívně vyměnit ojničné ložiska. Můžete mi někdo, kdo máte zkušenosti s výměnou těchto ložisek v Renaultě na Kladně kolik to stojí? Nebo nevíte o někom zodpovědném, kdo by to v okolí Kladna mohl udělat a za kolik ? Díky za odpověď.

loskar
Starting member
Příspěvky: 88
Registrován: pon čer 25, 2007 23:25

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od loskar » stř led 03, 2018 16:21

Ahoj, ja to nechal menit ve 180t km. Pokud je najezd do cca 170t km tak by se mel castecne Renault na oprave cenove podilet. Je to tady v tomto vlaknu spominane jako ofiko vyjadreni od renault. Doporucuji to nechat menit v autoriz servisu a original šaly od nich at na to mas zaruku. Napis SZ kdyz tak. Ja to menil v Brandyse nad Labem.
Renault Laguna III 4Control Grandtour, rv 2011, 2,0 dCi 150k - užásné auto.
Renault Megane ll Grandtour, rv 2004, 1,5 dCi, 4,4l/100km, prodano v 287t km

izo2
Starting member
Příspěvky: 78
Registrován: ned led 19, 2014 20:23

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od izo2 » ned led 14, 2018 19:07

Nebojte ja som to tiez nikdy pred tym nerobil a zvladol som to v pohode radsej som to vymenil a mam pokoj lebo mi uz jeden motor na to odisiel ,daval som Glyco ojnicne a sroby original v renaulte kupovane

makol999
Starting member
Příspěvky: 38
Registrován: pon říj 21, 2013 16:24

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od makol999 » pon led 15, 2018 18:52

Zdravim - saly jsem nechal preventivne vymenit cca pred 3-ma rokama a od te doby auto najelo dalsich zhruba 50 tisic km. Je potreba menit znovu nebo novejsi uz jsou z kvalitnejsiho materialu? Bylo delano v autorizovanem servisu Renault...Diky predem za odpoved.
Megane Grandtour 1.5dci / Camp Performance @ 88kw 300Nm

Jozef65
Starting member
Příspěvky: 22
Registrován: ned led 28, 2018 14:29
Bydliště: Zvolen

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od Jozef65 » sob bře 10, 2018 19:50

Len aby ste vedeli:
Mne prdlo pri 220 000 km,nevedel som o tejto poruche.Auto 10 rokov fungovalo, každí rok olej 5W -40 cca 10 000 km možno preto tak vydržalo.
Takže komplet výbrus kľuky ojnice istené ložiska ale musela sa vymeniť aj vačka vahadla prebrúsenie ventilov a hlavy ( Škrabský Banská Bystrica)
Komplet celá robota 1 300 € a dva mesiace.11/2016
Mégane II Grandtour 1,5 Dci 78kw 2006

Uživatelský avatar
analytic
Junior member
Příspěvky: 240
Registrován: sob pro 31, 2005 13:36
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od analytic » stř bře 21, 2018 20:41

Zdravím věechny, kdo tohle již dělali. Tento problém zatím nepozoruji (cca 200tis km, K9K 728, rok 2004, s motorem se nic nedělalo).
Pokud budu preventivně měnit ojniční ložiska, rozumím tomu dobře, že koupím standardní rozměr (např. GLYCO) a vyměním šály ze spodu motoru po odejmutí vany ?

1) Mohli byste sem dát montážní postup a utahovací momenty ?
2) Jak vymontuji horní šály? - stači je "pootočit" podle kliky poklepáním třeba šroubovákem ?
3) Montáž nových přímo ?
4) Je pak požadavek na nějaký záběh ?
5) Je to opravdu riziko pro takto starý motor a tento preventivní zásah je v praxi opravdu nutný ?

Koukal jsem do servisního manuálu, prohledal (letmo) i youtube, ale tento postup tam není. Takže toto asi není oficiální montážní postup, nebo ano ?


Jinak se zručností, a vybavením nemám problém, jen jsem to takhlr (zespodu) nikdy nedělal u Renaulta, jenom u Dacie1310 kdysi dávno a s rozebraným motorem.

Poprosil bych zejména Marka230177 o zprávu.
analytic@seznam.cz, skype: analytic31,
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od marek230177 » čtv bře 22, 2018 13:19

Děkuji za důvěru ;-).

Opomenu takové věci, jako například, že při výměně uložení kliky by se mělo měřit a počítat a blablabla. Prostě se budeme soustředit jen na to, co jsme schopni jako kutilové spáchat doma svépomocí, a to je prostá výměna ojničních uložení.


V podstatě stačí demontovat spodní víko motoru, tedy olejovou vanu (předtím bych s laskavým dovolením doporučil vypustit olej :-)) a demontovat olejové čerpadlo zespodu bloku.

Samozřejmě - pokud klika není broušená, použijí se pánve v originálním, technicky řečeno standardním (tedy nejslabším) provedení. Jestliže člověk ví o motoru vše, tedy především o servisu, má vůz od novoty a má tak jistotu, že motor nebyl na klice nikdy opravován, může sadu pánví v originálním rozměru koupit předem. Problém je v případě, že mám vůz z druhé ruky a nevím o servisní historii nic konkrétního. Pak tu jisté riziko být může. V takovém případě se doporučuje nejprve jednu ojnici rozhodit, změřit tloušťku pánví, které tam jsou, nebo lépe změřit přesný průměr ojničního čepu kliky. Na to je ovšem třeba mít možnost vůz odstavit (protože tohle se obvykle operativně řešit nedá) a taky přesná strojnická měřidla (minimálně digitální posuvku, nebo lépe mikrometr). Na základě zjištěných informací pak koupit sadu pánví - buď ve standardním rozměru, nebo v případě dříve broušené kliky sadu pánví výbrusových (tlustších o polovinu z rozměru +0,25, +0,50, +0,75 nebo někdy dokonce +1,00).

Povolí se dva šrouby na ojnici, načež spodní část oka ojnice, tzv. víko (včetně namontované staré pánve), odpadne od ojnice (pokud ne, stačí klepnout zlehka paličkou do víka - v ose kliky). Spodní pánev vyměnit jednoduše - starou ven, novou dovnitř. Nové pánve se vkládají holýma rukama, nejlépe čistýma (žádné rukavice, už vůbec ne žádné nástroje - prostě dva holé čisté palce rukou). Před vložením nové pánve je třeba místo pro její uložení otřít dosucha. Novou pánev montovat na střed - není nijak aretována, takže se to musí uložit na prostředek - pokud to nemáš "v oku", je třeba po vložení to změřit posuvkou (dovolené posunutí pánve od středu víka je max. půl milimetru). Pánev poté namazat motorovým olejem po celé její ploše.
Horní pánev se demontuje snadno. Klikou se otočí tak, aby ojniční čep byl skoro dole v dolní úvrati (jakoby někam na pět hodin), tím se ojnice dá rukou zastrčit výše do válce a odchýlit bokem a stáhnout dolů (klidně až nadoraz, bez obav - není možné píst spodem motoru vytáhnout víc, než je dovoleno). Na pánev v ojnici je pak krásný přístup, je v tu chvíli jakoby vedle ojničního čepu kliky. Výměna horní pánve je obdobná se spodní pánví. Opět novou pánev umístit na střed, opět celou plochu namazat. Aby se píst s ojnicí lehce posouval ve válci rukou, doporučuji před započetím práce demontovat žhavicí svíčky. Práce na pět minut, pomoc veliká.
Ojniční čep kliky otřít po celém obvodu do sucha a aspoň vizuálně zkontrolovat mechanické opotřebení. Nežádoucí jsou zejména koroze, vrypy, plošky, výstupky a další geometrické vady. V ideálním případě má být čep hladký a lesklý jak zrcadlo. Pak ojnici s pístem postrčit zpět nahoru a nasadit na kliku. Spasovat se spodní částí oka ojnice a sešroubovat. Střídavě dotahovat oba šrouby na kontakt, poté dotáhnout na moment 25 Nm + úhel 110°. Šrouby ojnice by se měly použít nové. Ale osobně jsem to nikdy neudělal, i nyní na svém motoru mám šrouby původní, a nic se neděje.
Spodní víko motoru (olejová vana) se lepí na tmel, žádná těsnění se nepoužívají. Proto je třeba před montáží vany obě dosedací plochy (bloku i vany) řádně očistit od starého tmelu a odmastit. Pak na víko nanést slabou souvislou vrstvu tmelu, obvykle housenku cca 5-6 mm silnou po vnitřní hraně (tedy přesněji mezi díry pro šrouby a vnitřní hranu) a plácnout na blok. Je třeba použít tmel na motory, nic jiného. Já používám DIRKO - špičková odolnost proti olejům i jiným chemikáliím, odolnost do teplot přes 300°C. Stojí pár korun a vydrží na deset van.

Z hlediska záběhu - chtělo by to prvních aspoň 1000 km jezdit s lehkou nohou na plynu a ideálně v otáčkách kolem maxima točivého momentu (dejme tomu 1800 - 2500 rpm). Jinak bych to s tím záběhem moc nedramatizoval :-).

Pozor !!! Ojniční pánve jsou různě široké. Jedna čtveřice je asi o 2 mm širší než druhá čtveřice. Nezaměnit polohu horní / spodní pánve. Podle toho, jak jsou uložené ty původní, musí se montovat ty nové.
Pozor 2 !!! Ojnice je se svou spodní částí (víkem) v jedinečném páru. Ojnice jsou v místě kontaktu lámané, tudíž lom je vždy unikátní. Nelze tedy použít ojnici s jiným, než svým vlastním protikusem. A ještě není jedno, jak se otočí. Prostě jak se to sundá, tak se to musí smontovat zpátky. Proto doporučuji nerozebírat všechny ojnice najednou, ale postupně.

Jediné, co nebudu komentovat, je poslední vznesená otázka. Znám mraky motorů, co mají najeto daleko přes 300 tisíc km na původní uložení kliky a jezdí bez problémů. Taky jsem ovšem viděl pár motorů, které po ujetí mnohem menšího počtu kilometrů zaklepaly a bylo hotovo. Myslím si osobně (neberte to nikdo jako směrodatné stanovisko), že preventivní výměnou ojničního uložení se rozhodně nic nezkazí. Sada 4 + 4 kusů ojničních uložení stojí necelých pět stovek a tmel je skoro zadarmo. Práce svépomocí není práce, nýbrž zábava, takže to se nepočítá. Na druhou stranu je pravděpodobné, že když motor najel tolik kilometrů bez problémů, asi by jel i dál bez nutnosti výměny. Ale to je jen názor.
Já jsem se taky nechal vystrašit. Po koupi motoru K9K732 mě desítky lidí tady a jinde vyděsily natolik, že jsem ojniční uložení ihned vyměnil. Motor tehdy měl najeto 111.400 km. Nutno říci, že jsem dělal zbytečnou práci, ojniční uložení u mého motoru bylo jako nové. Ale pravda je, že mám klidné spaní.
Naposledy upravil(a) marek230177 dne pon bře 26, 2018 06:39, celkem upraveno 13 x.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Uživatelský avatar
analytic
Junior member
Příspěvky: 240
Registrován: sob pro 31, 2005 13:36
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od analytic » čtv bře 22, 2018 20:07

Díky moc, tohle je vyčerpávající.
Předpokládám, že Tebou uvedený utahovací moment je platný pro všechny 1.5 dCi, tedy i K9K728.
analytic@seznam.cz, skype: analytic31,
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od marek230177 » pát bře 23, 2018 08:32

Pokud je mi známo, je to údaj platný pro všechny motory 1,5dCi o všech kódech a výkonových verzích.

Pravda je, že v některé literatuře se tu a tam objevil jiný údaj. Ale co vím, tak tento zde uvedený je pravdivý.

Nicméně určitě není bez zajímavosti, že u tohoto motoru je moment utažení hlavního uložení podstatně menší, než moment pro ojnice. S tím jsem se v životě nikdy předtím u žádného motoru nesetkal. Vždy a naprosto samozřejmě platilo, že hlavní ložiska se utahovala větším momentem, odjakživa to tak bylo. Ovšem u motoru 1,5dCi to tak není ;-).

On celkově mě tento motor dost překvapil. Mám tím na mysli konstrukci. Když jsem viděl ty ojničky, co uvnitř lítají, vypadaly spíš než pro vysokým tlakem přeplňovaný diesel, jako z nějakého hodinového strojku. Vemze si, že motor K9K732 o výkonu 78kW má plnicí tlak turba 2550 mBar absolutně (takže po odečtení atmosférického tlaku to dává skutečný plnicí tlak kolem 1,53-1,57 Bar). Pro srovnání - Motor 2,0 TDi PPD 125kW v Octavii II RS má plnicí tlak 1,45 Bar, tedy o desetinu Baru méně :-).
Jsem ze staré školy a zvyklý na motory, nikoli motůrky. Takový motor Lada, který měl podstatně jednodušší konstrukci, nesrovnatelně nižší kompresní poměr i tlaky na kliku a celkově byl mnohem obyčejnější, ten má ojnice, ten má kliku! To, co se vrtí v motorech 1,5dCi, je opravdu titěrnost sama. O to víc mě překvapuje, jak to jede, kolik to vydrží a jak spolehlivé to je. Tedy abych byl objektivní - ono to je v dnešní době takhle u všech motorů, ne jen u Renaultu. Takové TDi a TSi od koncernu dneska, to byste nechtěli vidět. Rádi buďme za Rendlika.....

Je známo, že u motorů 1,5dCi se tu a tam vyskytl problém se zadíráním ojničního uložení, nezřídkakdy to vedlo i ke kolapsu motoru, což byl jen důsledek věci. Ostatně o tom je tu právě toto obsáhlé téma, které již nyní má skoro 60 stran textu.
Problém je dle mého názoru v nejasné příčině této poruchy. Prostě se s určitostí neví, proč se to stávalo. Kdybychom totiž věděli, co to způsobuje, dalo by se tomu předcházet a postupně to úplně vyřešit.
Proč se to děje jen někdy? Nedělo se to jen u silnějších výkonových verzí. Nedělo se to jen u těžších aut. Nedělo se to jen u motorů s dlouhými výměnnými intervaly oleje. Nedělo se to jen u motorů vyrobených od- do- určitého data. Prostě se nedá naprosto jasně říci "ANO, tento motor je v pohodě a neměj strach", nebo "POZOR na tenhle motor, je pravděpodobnost problému, řeš to, dokud je čas".
Možná to bylo dáno nějakou nekvalitní subdodávkou ojničních pánví do prvovýroby, jak se tu nejednou objevilo. Já si to nemyslím - kdyby tomu totiž tak bylo, nestalo by se to některým uživatelům na jednom motoru dvakrát. Přece nevěříte tomu, že by jim při opravě zadřené kliky jako na potvoru namontovaly opět "závadnou" sadu pánví. Jaká je pravděpodobnost, že by se to mohlo stát? Dle mého nižší, než že vyhraju první ve Sportce.
Možná je to způsobem užívání vozu. I to bych vyloučil. Znám kolem sebe mnoho lidí, co s tímto motorem jezdí jako prasata. Nebo jezdí jen velmi krátké trasy (celkově najedou podstatně méně než 10 tisíc km ročně), tedy často se studeným motorem, degradovaným olejem, všechno špatně. Dokonce můj kolega z práce má Clio III z roku 2006, kde na motoru 1,5dCi 63kW má najeto 270 tisíc km v autoškole (jeho otec vlastní autoškolu a po odpisu vozu s ním nyní jezdí kolega). Navíc nikdy do motoru nepoužili "předepsaný" motorový olej - pokaždé se tam dal jiný, takový, co zrovna byl po ruce. Opravdu si myslíte, že takový způsob užívání není rizikový? Jistě je, a přesto jeho motor šlape jako švýcarské hodinky. Takže podle mého soudu ani tudy cesta nevede.
Tak čím to tedy je?
Možná bych měl nápad: Jak jsem se výše zmínil, existuje literatura, v níž se udává jiný (menší) utahovací moment ojničních šroubů. Tu literaturu jsem viděl na vlastní oči - dokonce to nebyl jediný zdroj, bylo jich víc. Co kdyby se skutečně stalo, že někde (nevím, kde a proč) ve výrobě se utahovaly ojnice menším utahovacím momentem, čímž došlo k nesprávné vůli v uložení kliky a předčasnému opotřebení pánví? Jak známo, motory si Renault vyrábí na více místech po celém světě, nemá jen jednu výrobní linku pro celý světový trh. Proč by to tedy nemohlo být možné? Je to podle mě z toho, co jsem tu psal, asi nejpravděpodobnější situace - tedy rozhodně pravděpodobnější, než nekvalitní prvovýrobní díl, nebo způsob užívání vozidla. Ano, říkáte si možná, že kdyby to tedy byla pravda, proč by se to někomu po opravě této závady stalo na stejném motoru po čase znovu? Odpovím vám - protože mechanik, co to skládal, třeba měl k dispozici literaturu, v níž by právě uveden nesprávný utahovací moment. Ano, i to by byla velká náhoda, nepopírám, ale proč by se to nemohlo stát? Ono zase tolik těch případů opakované stejné poruchy ojničního uložení na jednom motoru nebylo.

Já nevím, asi řeším blbosti, protože to už dneska asi nikoho moc nezajímá. Ale jsem motorář, tak by mě to zajímalo. Totiž ty motory jsou jinak prostě skvělé, poměr výkonu a spotřeby nemá konkurenci a výdrž či spolehlivost je také víc než dobrá. Tohle je prostě taková piha na kráse. Naštěstí ne moc častá.
Naposledy upravil(a) marek230177 dne pon bře 26, 2018 06:39, celkem upraveno 1 x.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

pete1969
Starting member
Příspěvky: 63
Registrován: pát bře 23, 2018 09:26

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od pete1969 » pát bře 23, 2018 22:45

Návod od marek230177 je veľmi podrobný, ďakujem.
Pridám jedno video aby také lajky ako ja lepšie pochopili postup výmeny ojničných ložísk.
Postup pre PORSCHER 944, ale princíp je to istý, Čo ak niekto je taký šikovný podľa postupu zmení MEGANE na PORSCHER :D
Postup od 6.30 minuta videa.
https://www.youtube.com/watch?v=nVukzSQ9vO0
Megane II k9k 732 1.5 dci 78kw - v šrote
Megane II 1.9 dci 88kw nachipovaný na 96 (aspoň podľa predajcu)

pete1969
Starting member
Příspěvky: 63
Registrován: pát bře 23, 2018 09:26

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od pete1969 » sob dub 07, 2018 09:59

Ahojte.
Som v klube, jedna ojnica a hlavná kľukovka v haji, teraz mám dilemu.
Ten známy mi povedal, že ak dám vymeniť tie veci, určite sa objavia ďalšie problémy neskôr- tesnenie......, že najlepšie je zohnať iný motor a vymení sa.
Poraďte, prosím, či mám sa pustiť do opravy motora, na internet som najšiel set Kľukovka 1.5 dci K9K (nová ori. RENAULT) + 1 ojnica + sada hlavných ložisiek + sada ojničných ložisiek za 259€, za prácu by bolo 550€, ale nezaručí, že nebúdu problémy.
Ak niekto už má takú opravu, prosím daj sem skúsenosti po oprave !
Ospravedlňujem sa Adminu, že sem píšem, keď som založil inú tému (to keď som nečital ešte celé fórum - ak je možné tak prosím zlúčovať moju tému sem, Ďakujem.)
Megane II k9k 732 1.5 dci 78kw - v šrote
Megane II 1.9 dci 88kw nachipovaný na 96 (aspoň podľa predajcu)

lakinooo
Senior member
Příspěvky: 1035
Registrován: pon zář 27, 2004 09:33

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od lakinooo » sob dub 07, 2018 11:28

Rozhodne oprava a u niekoho kto ti zaruci vysledok.

Druhy motor je macka vo vreci, o 10km moze dopadnut rovnako ako ten tvoj.
Megane II 2.0 16V AT4, Eberspächer HYDRONIC B5WSC

Jozef65
Starting member
Příspěvky: 22
Registrován: ned led 28, 2018 14:29
Bydliště: Zvolen

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od Jozef65 » sob dub 07, 2018 20:42

Za motor dáš tiež 1000 a záruka žiadna,oprava u motorára zo zárukou.Je to trošku na dlhšie ale stojí to za to.
Mégane II Grandtour 1,5 Dci 78kw 2006

Jozef65
Starting member
Příspěvky: 22
Registrován: ned led 28, 2018 14:29
Bydliště: Zvolen

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od Jozef65 » sob dub 07, 2018 20:43

Za motor dáš tiež 1000 a záruka žiadna,oprava u motorára zo zárukou.Je to trošku na dlhšie ale stojí to za to.
Mégane II Grandtour 1,5 Dci 78kw 2006

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 30 hostů