dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Moderátor: Moderators General
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2021
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Přesně tak. JAK NA TO je spíš časopis, než nějaká příručka. O aspoň základní míře odbornosti by se dalo polemizovat. Takže s těmito publikacemi opatrně.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Kdysi jsem sehnal knížku diesel vznětové motory a tam je podrobná rozborka, míry a momenty. Daroval jsem ji svému mechanikovi. Jen nevím zda je tam i ta 1.5dCi. Myslím tato:
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2021
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Ta ale nebyla špatná. Sice nevím, jestli v ní bylo úplně všechno dobře, ale co jsem potřeboval, jsem zjistil a údaje byly správné.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2021
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Tak mě napadla jedna věc:
V minulé stránce jsme řešili problematiku utahovacích momentů ojnic u 1,5dCi. Tak mě v souvislosti s tím napadlo, jestli ty šály neodcházely třeba proto, že ojnice byly utažené nesprávným momentem. Jak známo, motory se u mnoha automobilek nemontují na jednom místě, ale třeba na dvou i více různých místech na světě a teprve potom se vozí do výrobních závodů a montují na linkách do vozidel. Tak jestli třeba někde v motorárně v Tramtárii nemohli mít problém s nesprávně nastaveným momentovým klíčem a z toho důvodu pak ty šály na ojnicích u některých motorů odcházely, zatímco u spousty dalších, které smontovali jinde, nebyl problém.
Je to možná blbost, ale teoreticky možné to snad je.
V minulé stránce jsme řešili problematiku utahovacích momentů ojnic u 1,5dCi. Tak mě v souvislosti s tím napadlo, jestli ty šály neodcházely třeba proto, že ojnice byly utažené nesprávným momentem. Jak známo, motory se u mnoha automobilek nemontují na jednom místě, ale třeba na dvou i více různých místech na světě a teprve potom se vozí do výrobních závodů a montují na linkách do vozidel. Tak jestli třeba někde v motorárně v Tramtárii nemohli mít problém s nesprávně nastaveným momentovým klíčem a z toho důvodu pak ty šály na ojnicích u některých motorů odcházely, zatímco u spousty dalších, které smontovali jinde, nebyl problém.
Je to možná blbost, ale teoreticky možné to snad je.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Mne sa zda ze oni na to maju ten automaticky kluc napojeny na komp s monitorom, ktory najprv dotiahne srob a potom hned spravi kontrolu a na displeji musi dany obrazok srobu svietit na zeleno...ale pokazit sa moze vselico, predsa len nejako kalibrovat sa to musi, ktovie ci to nezmrvili prave pri kalibracii...
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Případně musí být nastavena nějak tolerance vyhodnocení, možná byla špatně nastavena tato tolerance o 0 v procentech, jkao třeba +/- 0,5% a nastaveno na +/- 5%... ale je otázkou zda se tento motor vyráběl ve více fabrikách...
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2021
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Jak je vidno z minulých příspěvků, v literatuře se udávají dva utahovací momenty pro ojnice, které bohužel jsou diametrálně odlišné. Z toho právě vycházela moje hypotéza. Jestli náhodou někdo někdy někde ve výrobě motorů nemohl určitou dobu ojnice utahovat jiným (tím menším, nesprávným) utahovacím momentem a na základě toho jestli třeba nedocházelo k těm problémům s ojničním uložením.
Berte, prosím, mé myšlenkové pochody s rezervou, třeba je to úplná pitomost. Ale prostě se snažím přijít na to, proč se tenhle problém stával poměrně často (nebyl to určitě ojedinělý jev), ovšem na různých místech světa, v různých modelech vozů, různých výkonových verzích, při různých způsobech užívání vozidel. Musí to mít nějakou souvislost, nějaký společný atribut. Tak mě napadlo tohle.
Berte, prosím, mé myšlenkové pochody s rezervou, třeba je to úplná pitomost. Ale prostě se snažím přijít na to, proč se tenhle problém stával poměrně často (nebyl to určitě ojedinělý jev), ovšem na různých místech světa, v různých modelech vozů, různých výkonových verzích, při různých způsobech užívání vozidel. Musí to mít nějakou souvislost, nějaký společný atribut. Tak mě napadlo tohle.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Urcite je to na zamyslenie, kedze rovnaky agregat moze mat tieto loziska po 8 rokoch prevadzky a najazde 200tkm ako nove, a iny ich ma vydrate-tesne pred smrtou. Tych vydratych je zjavne hodne, ale aj tych dobrych. Takze tato uvaha o konkretnej tovarni je zaujimava, aj ked ale neverim ze by stroj, ktory automaticky utahuje sroby na dany moment by nebol spravne nakalibrovany cele roky...Lebo tie postihnute auta nie su jeden rocnik. Skor mi to potom pride tak, ze:
konkretna farbika bud proste dostala nespravny udaj priamo od Renaultu, alebo v mgmt proste niekto nieco nechtiac zamenil, a proste fabrika cele roky pouzivala nespravnu hodnotu. Tym chcem povedal ze to mohla byt kludne chyba konkretneho cloveka, nie iba omylom zle nakalibrovaneho stroja. Oni podla mna meraju kvalitu priebezne, zoberu kazdy X-ty agregat a skumaju vsetko co sa len da v ramci kvality vyrobneho procesu. Inak tie procesy kontroly kvality byvaju vcelku premakane. A tam by urcite zly moment odhalili - pokial teda by aj oni nemali v ich zdroji dat chybny udaj...
alebo mozno je to uplne inak a proste tie salky dodavalo viacero vyrobcov a jeden konkretny vyrobca dodaval vyroby zo zle namiesanej zmesi, mozno chyba v jeho procese vyroby...
To ze vo verejnych materialoch sa uvadzaju rozne hodnoty, z toho by som si nic nerobil, to proste nieje oficialny zdroj dat. Mozno by sa vedel priamo Renault SK/CZ vyjadrit, aky ma byt spravny moment, prip. v ktorych tovarnach sa tento typ motora vyrabal. Ale pochybujem ze by taketo infos vobec zhanali a este aj poskytli verejne
konkretna farbika bud proste dostala nespravny udaj priamo od Renaultu, alebo v mgmt proste niekto nieco nechtiac zamenil, a proste fabrika cele roky pouzivala nespravnu hodnotu. Tym chcem povedal ze to mohla byt kludne chyba konkretneho cloveka, nie iba omylom zle nakalibrovaneho stroja. Oni podla mna meraju kvalitu priebezne, zoberu kazdy X-ty agregat a skumaju vsetko co sa len da v ramci kvality vyrobneho procesu. Inak tie procesy kontroly kvality byvaju vcelku premakane. A tam by urcite zly moment odhalili - pokial teda by aj oni nemali v ich zdroji dat chybny udaj...
alebo mozno je to uplne inak a proste tie salky dodavalo viacero vyrobcov a jeden konkretny vyrobca dodaval vyroby zo zle namiesanej zmesi, mozno chyba v jeho procese vyroby...
To ze vo verejnych materialoch sa uvadzaju rozne hodnoty, z toho by som si nic nerobil, to proste nieje oficialny zdroj dat. Mozno by sa vedel priamo Renault SK/CZ vyjadrit, aky ma byt spravny moment, prip. v ktorych tovarnach sa tento typ motora vyrabal. Ale pochybujem ze by taketo infos vobec zhanali a este aj poskytli verejne
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Stav ložisek ani ne po tisíci kilometrech.
http://mustang51.sweb.cz/WP_20170305_005.jpg
http://mustang51.sweb.cz/WP_20170305_012.jpg
(třetí ojnice, která byla nejvíce poškozena)
http://mustang51.sweb.cz/WP_20170305_005.jpg
http://mustang51.sweb.cz/WP_20170305_012.jpg
(třetí ojnice, která byla nejvíce poškozena)
Renault-19 GTS 54kW
Scenic II 1.5 dCi 78kW
Scenic II 1.5 dCi 78kW
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Ta kvalita fotky není dobrá ,ale je vidět že horní pánev je v jednom místě trochu barevná nic méně není to nic vážného.Jakou značku ložisek jsi dával? Jakým momentem jsi to utahoval ( nyní) tuším že jsi to měl dotažené (předtím) málo na moment hlavní.lozisek.alkon píše:Stav ložisek ani ne po tisíci kilometrech.
http://mustang51.sweb.cz/WP_20170305_005.jpg
http://mustang51.sweb.cz/WP_20170305_012.jpg
(třetí ojnice, která byla nejvíce poškozena)
Megane II Grandtour Sportway 1,5 dCi 78 kW 2008
najeto 82500 Km
14.3.2015 Výměna ojničních ložisek při 82500km
K 30.7.2019 stav tachometru 141 000km
najeto 82500 Km
14.3.2015 Výměna ojničních ložisek při 82500km
K 30.7.2019 stav tachometru 141 000km
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Foto z Lumie 510, za těch světelných podmínek maximum z mobilu. Ložiska KS, lízlá je vrchní matně světlešedá vrstvička na leskle stříbrnou. Utahoval jsem to podle knížky Jak na to , 20Nm+45° , teď 25Nm+110°. Podle odhadu to chtělo dotáhnout ještě nejmíň o
90°. Snad to teď bude v cajku .
90°. Snad to teď bude v cajku .
Renault-19 GTS 54kW
Scenic II 1.5 dCi 78kW
Scenic II 1.5 dCi 78kW
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Kde najdem presne momenty dotiahnutia a chcem sa opytyt na f9q boli ojnicne rovnake na vsetky druhy?
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2021
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Je to na předchozí stránce.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Dobré ráno.
Nedávno jsem pořídil dvojkového Megana s 1.5 dci a 78kw. Je to ročník 2007 a má najeto nějakých 178 tisíc. Proto jsem se rozhodl vyměnit ojniční ložiska. Nicméně. Na internetu jsem našel jen toto. Které z nich mám pořídit? Případně, kdybych šel do origo z Renaultu, tak bych měl dostat už z novější série, které dávali do post 2010 ne? Tudíž by měli být lepší a už bych tento problém více méně nemusel řešit, alespoň to tak chápu. V tomto vlákně je až moc příspěvků, takže jsem mírně zmaten.
A poslední věc. Kde mi doporučíte výměnu udělat? Jsem z Ústeckého kraje, tak se mi nikam daleko jezdit nechce... Jezdím do Pyramidy Průhonice (což je vzdáleností na hraně), ale těžko říct, kolik by si v oficiálním servisu řekli (leč je Pyramida poměrně levná a můžu tam dodat i vlastní díly).
Dále jsem pochopil, že při výměně ojnic je třeba i vyměnit olej a olejový filtr, že?
Díky.
Nedávno jsem pořídil dvojkového Megana s 1.5 dci a 78kw. Je to ročník 2007 a má najeto nějakých 178 tisíc. Proto jsem se rozhodl vyměnit ojniční ložiska. Nicméně. Na internetu jsem našel jen toto. Které z nich mám pořídit? Případně, kdybych šel do origo z Renaultu, tak bych měl dostat už z novější série, které dávali do post 2010 ne? Tudíž by měli být lepší a už bych tento problém více méně nemusel řešit, alespoň to tak chápu. V tomto vlákně je až moc příspěvků, takže jsem mírně zmaten.
A poslední věc. Kde mi doporučíte výměnu udělat? Jsem z Ústeckého kraje, tak se mi nikam daleko jezdit nechce... Jezdím do Pyramidy Průhonice (což je vzdáleností na hraně), ale těžko říct, kolik by si v oficiálním servisu řekli (leč je Pyramida poměrně levná a můžu tam dodat i vlastní díly).
Dále jsem pochopil, že při výměně ojnic je třeba i vyměnit olej a olejový filtr, že?
Díky.
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2021
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Pokud kupuješ ojniční uložení z aftermarketu, je úplně jedno, které koupíš. Nikdo si nedovolí udělat je blbě, protože by na trhu skončil. Osobně doporučuji Kolbenschmidt. ET, tedy EngineTeam, jsou taky dobré, dával jsem je loni k sobě do motoru.
Při výměně se olej měnit nemusí, není k tomu žádný důvod. Nicméně součástí výměny ojničního uložení je krom jiného i demontáž olejové vany, tudíž se před započetím prací musí vypustit olej. Je pak na zvážení, zda do motoru vracet ten původní, nebo jej rovnou vyměnit. To je na zvážení majitele. Ale měnit se nutně nemusí.
Při výměně se olej měnit nemusí, není k tomu žádný důvod. Nicméně součástí výměny ojničního uložení je krom jiného i demontáž olejové vany, tudíž se před započetím prací musí vypustit olej. Je pak na zvážení, zda do motoru vracet ten původní, nebo jej rovnou vyměnit. To je na zvážení majitele. Ale měnit se nutně nemusí.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Díky. Ono je problém, že tam jsou 3 typy, každý s jiným rozměrem, což je docela zvláštní. A já fakt netuším, jaké tam mám.
Ad olej. Měnil jsem jej ani ne před 800 km, takže je v podstatě nový, ale zase to není tak hrozná investice.
Ad olej. Měnil jsem jej ani ne před 800 km, takže je v podstatě nový, ale zase to není tak hrozná investice.
-
- Starting member
- Příspěvky: 32
- Registrován: pát srp 14, 2015 21:39
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Pokud motor nikdo ještě nedělal a jsou tam originály, potřebuješ standartní rozměr, tzn. označen jako STD či xxxx-00 , či výbrus 00. Glyco jsou rovněž velmi kvalitní.
Ty další rozměry: 0,25 a 0,50 jsou již výbrusové , tzn. klikovka musí ven, do brusírny kde ji přebrousí a opět do motoru.
Ty další rozměry: 0,25 a 0,50 jsou již výbrusové , tzn. klikovka musí ven, do brusírny kde ji přebrousí a opět do motoru.
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2021
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Zvláštní to není, to je v naprostém pořádku. Ke stoprocentní jistotě je třeba přeměřit ojniční čepy kliky. Tedy rozebrat (odpojit ojnice od klikového hřídele) a přesným měřidlem změřit průměr ojničních čepů. Podle toho se pak kupují pánve (uložení ojnic). Pokud tedy nemáš jistotu historie motoru, máš problém, Houstone .
Totiž - v minulosti mohlo u toho motoru třeba dojít k opravě kliky, jejímu výbrusu a tudíž tam mohou být výbrusové pánve (první +0,25, druhý +0,50, případně u některých motorů i třetí výbrus).
Anebo to riskni. Kup STD rozměr a modli se, že s motorem v minulosti nic nebylo.
Můj kamarád koupil nedávno Octavii 1,4 16V s vadou kliky. Klepalo to, až se to rozmlátilo úplně. Kliku jsme museli nechat přebrousit. Hlavní uložení bylo v naprostém pořádku, tudíž se víceméně preventivně brousilo jen na první výbrus a koupily se šály +0,25. Ovšem díky té natlučené ojnici a jejímu čepu se musely ojniční čepy brousit až na druhý výbrus (na první to bylo málo), čímž ojniční uložení máme +0,50.
Totéž se mohlo stát v minulosti i na Tvém motoru. Ale samozřejmě nemuselo. Rozhodně Tě nechci nijak strašit, to nemám v povaze, ale je třeba počítat se vším.
Pokud by sis to opravoval sám, je postup jasný: Rozebrat, proměřit a hned by se vidělo, jak je to s rozměrem, následně až objednat sadu pánví. Pokud to bude dělat servis, pak i oni by měli motor nejprve rozebrat a proměřit, aby věděli, jaké díly budou k opravě potřebovat. Ale bohužel díky nutnosti tohoto postupu se to oproti jiným opravám časově protáhne. Není totiž možné díly nakoupit předem.
Totiž - v minulosti mohlo u toho motoru třeba dojít k opravě kliky, jejímu výbrusu a tudíž tam mohou být výbrusové pánve (první +0,25, druhý +0,50, případně u některých motorů i třetí výbrus).
Anebo to riskni. Kup STD rozměr a modli se, že s motorem v minulosti nic nebylo.
Můj kamarád koupil nedávno Octavii 1,4 16V s vadou kliky. Klepalo to, až se to rozmlátilo úplně. Kliku jsme museli nechat přebrousit. Hlavní uložení bylo v naprostém pořádku, tudíž se víceméně preventivně brousilo jen na první výbrus a koupily se šály +0,25. Ovšem díky té natlučené ojnici a jejímu čepu se musely ojniční čepy brousit až na druhý výbrus (na první to bylo málo), čímž ojniční uložení máme +0,50.
Totéž se mohlo stát v minulosti i na Tvém motoru. Ale samozřejmě nemuselo. Rozhodně Tě nechci nijak strašit, to nemám v povaze, ale je třeba počítat se vším.
Pokud by sis to opravoval sám, je postup jasný: Rozebrat, proměřit a hned by se vidělo, jak je to s rozměrem, následně až objednat sadu pánví. Pokud to bude dělat servis, pak i oni by měli motor nejprve rozebrat a proměřit, aby věděli, jaké díly budou k opravě potřebovat. Ale bohužel díky nutnosti tohoto postupu se to oproti jiným opravám časově protáhne. Není totiž možné díly nakoupit předem.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
No, ono ojazdene dCi je strasiak uz sam o sebe Keby bol predosly majitel spokojny, asi by auto nepredaval
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
A ky rozmer by mala mat kluka ked je std?a skrutky sa daju kupit len v Renaulte?
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2021
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
To si nemyslím. Jsou to skvělé motory. Znám kolem sebe mraky lidí, co jsou s tímhle motorem velmi spokojeni. A už vůbec nerozumím tomu, proč by někdo musel prodávat auto jen proto, že není spokojený. Třeba chce jen novější, nebo diesel přestal potřebovat, anebo milion jiných důvodů. Já jsem toho důkazem - koupil jsem skvělé auto, které po osmi letech majitelka prostě prodala.Rado77 píše:No, ono ojazdene dCi je strasiak uz sam o sebe Keby bol predosly majitel spokojny, asi by auto nepredaval
Ojeté dCi právě vůbec strašák není. Strašák by pro mě byl málo jetý motor. U jetého motoru je jistota, že neduhem vadných ojničních ložisek evidentně netrpí. Protože kdyby jo, dávno by se to projevilo.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
-
- Starting member
- Příspěvky: 32
- Registrován: pát srp 14, 2015 21:39
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Standartní rozměr ojničního čepu klikové hřídele je:
motor F9Qxxx - 48,001-48,019mm
motor K9Kxxx - 43,960-43,980mm
A pozor, měří se především ovalita. Čep se musí měřit na několika místech. V čepu zároveň nesmí být žádné drážky, musí být hladký. A z toho co jsem slyšel o těchto klikovkách, nedoporučuje se je brousit ani na těch +0,50 , rádi prý praskají.
motor F9Qxxx - 48,001-48,019mm
motor K9Kxxx - 43,960-43,980mm
A pozor, měří se především ovalita. Čep se musí měřit na několika místech. V čepu zároveň nesmí být žádné drážky, musí být hladký. A z toho co jsem slyšel o těchto klikovkách, nedoporučuje se je brousit ani na těch +0,50 , rádi prý praskají.
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Kdo to nikdy nedělal, tak ať se do toho nepouští neb má zaděláno na problém. Každý svého štěstí strojvůdce.Vasator píše: A pozor, měří se především ovalita. Čep se musí měřit na několika místech. V čepu zároveň nesmí být žádné drážky, musí být hladký.
Megane II 1.6 16V r.v.2009
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2021
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
To rozhodně! Tohle není oprava auta typu výměna destiček nebo kulového čepu. Chce to zkušenosti a vybavení.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Treba menit aj skrutky?objednat sa daju asi len v renaulte.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů