Tak já nevím, ale mně 400 korun českých (asi 15 eur) za sadu ojničních ložisek přijde jako drobné.Rado77 píše:Tak ale su to uz prevazne 9-rocne auta...a vrazat do toho, ked to clovek aj tak bude mat dalsie max 2 roky...a za 2 dalsie roky tomu predajna cena klesne uz uplne
dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Moderátor: Moderators General
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2030
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Naposledy upravil(a) marek230177 dne čtv úno 16, 2017 19:12, celkem upraveno 1 x.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
A myslite ze ked to rozoberiem moze byt ta kluka ako oval?to mi vraveli v renaulte
-
- Starting member
- Příspěvky: 32
- Registrován: pát srp 14, 2015 21:39
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Už dvakrát jsem Ti na to odpověděl.izo2 píše:A myslite ze ked to rozoberiem moze byt ta kluka ako oval?to mi vraveli v renaulte
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2030
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Pokud se motor točí, neklepe, neztrácí se tlak oleje, pokud ty šály chceš měnit jen preventivně, klika nemá důvod být jakkoli poškozená.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
A aky ma byt moment utiahnutia na 1.9dci?
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2030
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
K tomu je třeba vědět přesný kód motoru a rok výroby. Je tam více možností.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Je tam 1.9dci 88kw f9q r.v.2004 a kde najdem tie utahovacie momenty?
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2030
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Já je najdu. Proto jsem chtěl ten kód motoru.
Utahovací moment pro tento motor je 20 Nm + 45°.
Utahovací moment pro tento motor je 20 Nm + 45°.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
A co znamena tých uhol 45?to dotiahnen na 20nm a dotiahnem o 45 stupnov?
-
- Starting member
- Příspěvky: 32
- Registrován: pát srp 14, 2015 21:39
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
ano.
Marku, to je moment dotažení ojnic, nebo i klikovky?
Marku, to je moment dotažení ojnic, nebo i klikovky?
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
A vřele doporučuji pořídit si přípravek na určení toho úhlu. Od oka je to nepřesné.
Renault-19 GTS 54kW
Scenic II 1.5 dCi 78kW
Scenic II 1.5 dCi 78kW
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2030
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Ojnic. Hlavní uložení u motoru F8Q má moment 30 Nm + 65°.Vasator píše:ano.
Marku, to je moment dotažení ojnic, nebo i klikovky?
Naposledy upravil(a) marek230177 dne úte úno 21, 2017 15:26, celkem upraveno 1 x.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2030
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Není třeba. Je tam poměrně velkorysá tolerance. I od oka se to trefí s přehledem. Samozřejmostí je snad jen to, aby člověk věděl, kolik je 45°.alkon píše:A vřele doporučuji pořídit si přípravek na určení toho úhlu. Od oka je to nepřesné.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Na 1,5 /78kw je moment 25 Nm a 110°
Megane II Grandtour Sportway 1,5 dCi 78 kW 2008
najeto 82500 Km
14.3.2015 Výměna ojničních ložisek při 82500km
K 30.7.2019 stav tachometru 141 000km
najeto 82500 Km
14.3.2015 Výměna ojničních ložisek při 82500km
K 30.7.2019 stav tachometru 141 000km
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
110° je ale úhel na klice (rozvodech) a ne na ojnicich. Tam by takto přetažaný šroub asi časem prasknul.
Renault-19 GTS 54kW
Scenic II 1.5 dCi 78kW
Scenic II 1.5 dCi 78kW
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Mě toto poslali z Autoavantu z Ďáblic.alkon píše:110° je ale úhel na klice (rozvodech) a ne na ojnicich. Tam by takto přetažaný šroub asi časem prasknul.
Snad vědí co píší ....
Dobrý den
posílam hodnoty na dotažení ojnic
Utáhněte na předepsaný moment a úhel šrouby vík ojnic 25 N.m + 110˚ ±
6˚
Megane II Grandtour Sportway 1,5 dCi 78 kW 2008
najeto 82500 Km
14.3.2015 Výměna ojničních ložisek při 82500km
K 30.7.2019 stav tachometru 141 000km
najeto 82500 Km
14.3.2015 Výměna ojničních ložisek při 82500km
K 30.7.2019 stav tachometru 141 000km
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Tak to může být docela průser.
Pokud se šrouby utáhnou moc, dojde k jeho natažení a prasknutí. Navíc při vysokých otáčkách dochází k velkému
dynamickému zatížení. Taky nedotažení šroubu je problém.
Na dvacáté stránce se píše:
(Pár doplňujících info
-byl docela problém sundat vanu, vadil tam sací koš a nešlo žádným činem vykroutit vanu ven, takže je potřeba ten sací koš povolit
-utahovací moment, ukázálo se neshoda utahovacích momentů, takže na 1.5dci K9K732 je 1.stupeň 20NM, 2.stupeň 45° (pozor jedná se o úhel)
množí se dotazy typu kde jsem sehnal ty šály, musíte si zavolat do svého servisu kde mají určitě kontakt na někoho kdo jim dělá GO opravy motorů, ty určitě mají zdroje kde je sehnat. V jednom nejmenovaném známem auto france servisu v Praze dávají ložiska značky King Bearings (mají pěknej web - marketing) asi jen podle toho co jim dodavatel dodá, podle guru člověka který je nejznámější v Praze na GO opravy motorů je nejlepší volba jednoznačně Kolben Schmidt (web jednoduchej, neměcká kvalita)).
Tyto hodnoty jsou napsány i v knize Jak na to SCENIC II.
Navíc jsem měl pocit že dotahuji stejnou silou jakou jsem povoloval.
Moc nejezdím ale tisícovku kiláků zatím přežil.
Pokud se šrouby utáhnou moc, dojde k jeho natažení a prasknutí. Navíc při vysokých otáčkách dochází k velkému
dynamickému zatížení. Taky nedotažení šroubu je problém.
Na dvacáté stránce se píše:
(Pár doplňujících info
-byl docela problém sundat vanu, vadil tam sací koš a nešlo žádným činem vykroutit vanu ven, takže je potřeba ten sací koš povolit
-utahovací moment, ukázálo se neshoda utahovacích momentů, takže na 1.5dci K9K732 je 1.stupeň 20NM, 2.stupeň 45° (pozor jedná se o úhel)
množí se dotazy typu kde jsem sehnal ty šály, musíte si zavolat do svého servisu kde mají určitě kontakt na někoho kdo jim dělá GO opravy motorů, ty určitě mají zdroje kde je sehnat. V jednom nejmenovaném známem auto france servisu v Praze dávají ložiska značky King Bearings (mají pěknej web - marketing) asi jen podle toho co jim dodavatel dodá, podle guru člověka který je nejznámější v Praze na GO opravy motorů je nejlepší volba jednoznačně Kolben Schmidt (web jednoduchej, neměcká kvalita)).
Tyto hodnoty jsou napsány i v knize Jak na to SCENIC II.
Navíc jsem měl pocit že dotahuji stejnou silou jakou jsem povoloval.
Moc nejezdím ale tisícovku kiláků zatím přežil.
Renault-19 GTS 54kW
Scenic II 1.5 dCi 78kW
Scenic II 1.5 dCi 78kW
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Díky za info.Dnes není už ani spolehnutí na značkový servis.Ja dostal takovou to informaci od servisu a podle toho jsem to dotáhl.Holt to budu muset předělat tak jak píšeš ty . Mám na tom najeto již cca 30 tis/km.Diky za informaci...alkon píše:Tak to může být docela průser.
Pokud se šrouby utáhnou moc, dojde k jeho natažení a prasknutí. Navíc při vysokých otáčkách dochází k velkému
dynamickému zatížení. Taky nedotažení šroubu je problém.
Na dvacáté stránce se píše:
(Pár doplňujících info
-byl docela problém sundat vanu, vadil tam sací koš a nešlo žádným činem vykroutit vanu ven, takže je potřeba ten sací koš povolit
-utahovací moment, ukázálo se neshoda utahovacích momentů, takže na 1.5dci K9K732 je 1.stupeň 20NM, 2.stupeň 45° (pozor jedná se o úhel)
množí se dotazy typu kde jsem sehnal ty šály, musíte si zavolat do svého servisu kde mají určitě kontakt na někoho kdo jim dělá GO opravy motorů, ty určitě mají zdroje kde je sehnat. V jednom nejmenovaném známem auto france servisu v Praze dávají ložiska značky King Bearings (mají pěknej web - marketing) asi jen podle toho co jim dodavatel dodá, podle guru člověka který je nejznámější v Praze na GO opravy motorů je nejlepší volba jednoznačně Kolben Schmidt (web jednoduchej, neměcká kvalita)).
Tyto hodnoty jsou napsány i v knize Jak na to SCENIC II.
Navíc jsem měl pocit že dotahuji stejnou silou jakou jsem povoloval.
Moc nejezdím ale tisícovku kiláků zatím přežil.
Megane II Grandtour Sportway 1,5 dCi 78 kW 2008
najeto 82500 Km
14.3.2015 Výměna ojničních ložisek při 82500km
K 30.7.2019 stav tachometru 141 000km
najeto 82500 Km
14.3.2015 Výměna ojničních ložisek při 82500km
K 30.7.2019 stav tachometru 141 000km
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
A teď babo raď. V knížce může být tisková chyba (a bývá to docela běžná věc), tak bych se taky spoléhal na informace ze značkového
servisu. Na druhou stranu můžou někteří hajzlíci říct schválně špatnou hodnotu, nebo se splést, či nedejbože mít špatná data a blbě
opravovat všechny motory.
Vzpomínám si na článek o průseru motoru 1.9 TDI z Oktávek z roku asi 2008. Tam na lince taky přetáhli dotažení šroubů a hrozila po delším čase destrukce motoru. Doporučovali pro jistotu šrouby vyměnit. (chci teda vidět kdo se to vůbec dozvěděl a provedl)
A těch zničených motorů bylo poměrně dost (asi jo když už jim stálo za to napsat článek).
Chtělo by se to poptat i v jiných servisech.
servisu. Na druhou stranu můžou někteří hajzlíci říct schválně špatnou hodnotu, nebo se splést, či nedejbože mít špatná data a blbě
opravovat všechny motory.
Vzpomínám si na článek o průseru motoru 1.9 TDI z Oktávek z roku asi 2008. Tam na lince taky přetáhli dotažení šroubů a hrozila po delším čase destrukce motoru. Doporučovali pro jistotu šrouby vyměnit. (chci teda vidět kdo se to vůbec dozvěděl a provedl)
A těch zničených motorů bylo poměrně dost (asi jo když už jim stálo za to napsat článek).
Chtělo by se to poptat i v jiných servisech.
Renault-19 GTS 54kW
Scenic II 1.5 dCi 78kW
Scenic II 1.5 dCi 78kW
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2030
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Autodata také udávají pro K9K732 hodnotu momentu pro ojnice 25 Nm + 110°. Sám jsem je takto utahoval. Budu doufat, že je to správně.
Ačkoli musím uznat, že mě dost překvapilo, že moment ojnic je větší než moment hlavního uložení. To není obvyklé.
Ačkoli musím uznat, že mě dost překvapilo, že moment ojnic je větší než moment hlavního uložení. To není obvyklé.
Naposledy upravil(a) marek230177 dne stř kvě 08, 2019 08:05, celkem upraveno 1 x.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
25 N.m + 110˚ ± 6˚ je správně, takže není důvod k obavám
Edit:
Pro úplnost hodnota pro šrouby vík ložisek klikového hřídele 25 Nm + 47˚ ± 6˚
Edit:
Pro úplnost hodnota pro šrouby vík ložisek klikového hřídele 25 Nm + 47˚ ± 6˚
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
A f9q ma 20nm 45 stupnov?
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
pro F9Q
šrouby vík ojnice 25 Nm + 110˚ ± 6˚
šrouby vík ložisek klikového hřídele (bloku) 20 Nm + 62˚ ±4
šrouby vík ojnice 25 Nm + 110˚ ± 6˚
šrouby vík ložisek klikového hřídele (bloku) 20 Nm + 62˚ ±4
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
Pro info: Hodnotám v knize JAK NA TO ,se nedá věřit !!!
K9K732 hodnotu momentu pro ojnice 25 Nm + 110° +-6°. Podle servisu.
Pak se tu někteří diví, pokud to utáhli podle knížky, že se jim za chvíli protočilo ložisko znovu.
K9K732 hodnotu momentu pro ojnice 25 Nm + 110° +-6°. Podle servisu.
Pak se tu někteří diví, pokud to utáhli podle knížky, že se jim za chvíli protočilo ložisko znovu.
Renault-19 GTS 54kW
Scenic II 1.5 dCi 78kW
Scenic II 1.5 dCi 78kW
Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ
JAK NA TO je hrozne vseobecna, u niektorych aut pouzivaju fotky z uplne inych aut, informacie doslova Copy-Paste. V knizke na Fiestu teraz pred par dnami co som kukal - demontaz zadneho svetla - pisali ze zozadu je nejaka matica plastova. A kdeze - islo o 2 torx srobiky zpredu
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 31 hostů