dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
Shenkyy
Junior member
Příspěvky: 240
Registrován: úte dub 03, 2012 20:31
Bydliště: Jindřichův Hradec
Kontaktovat uživatele:

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od Shenkyy » sob lis 28, 2015 13:06

No asi to bude tou ojnicí..i na rozvodech, dole na klice je ustřiženej klínek.
Renault Megane Grandtour III 1.4TCe 96kw
Hyundai Galloper 2.5TD 73kw
Suzuki Samurai 1.3i offroad special
ex Renault Clio III 1.2TCe 74kwRip Curl
ex Renault Megane II 2005, 1.9 dCi 88kw, 270nm.

Uživatelský avatar
Shenkyy
Junior member
Příspěvky: 240
Registrován: úte dub 03, 2012 20:31
Bydliště: Jindřichův Hradec
Kontaktovat uživatele:

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od Shenkyy » sob led 30, 2016 17:01

Tak jsem dnes rozebral ten motor..vypadá to, že to mají za vinu ojniční ložiska.. Akorát u mě nebylo slyšet žádné klepání, ale rozvnou se roztrhnula ojnice, o kterou se motor zastavil..

Obrázek

Obrázek

Obrázek
Renault Megane Grandtour III 1.4TCe 96kw
Hyundai Galloper 2.5TD 73kw
Suzuki Samurai 1.3i offroad special
ex Renault Clio III 1.2TCe 74kwRip Curl
ex Renault Megane II 2005, 1.9 dCi 88kw, 270nm.

MeganecII
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: úte bře 01, 2016 16:36

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od MeganecII » úte bře 01, 2016 17:06

pedrous píše:Ahoj všem tak jsem včera vyměnil preventivně ojniční ložiska na motoru po 82500 km. Dával jsem KS. Práce trvala cca 6 hodin i z obědem :-).Šály na fotkách vypadají hůře než ve skutečnosti ,ale chycené jsou hlavně horní zato spodní nejeví žádné známky opotřebení. Bohužel nepovedlo se mi řádně nasadit těsnění vany a při zkoušce trochu tekl olej na straně převodovky tak jsem si to dnes zopakoval přetěsnění vany a již to vypadá být ok .Bohužel nasazení vany na sací koš je vcelku horor bohužel tam může dojít k posunutí těsnění ,kterého si ani nevšimnete a po dotažení a následné zkoušce může vana rosit. Jinak olej měním po max.15000km/rok a filtr používám mann 712/8 je větší o cca 100% o proti originálu.

http://pkysel.sweb.cz/IMG_20150314_151614_HDR.jpg
http://pkysel.sweb.cz/IMG_20150314_151639_HDR.jpg
http://pkysel.sweb.cz/IMG_20150314_151647_HDR.jpg
http://pkysel.sweb.cz/IMG_20150314_151722_HDR.jpg
http://pkysel.sweb.cz/IMG_20150314_151739_HDR.jpg
http://pkysel.sweb.cz/IMG_20150314_151757_HDR.jpg
Odvolávám se na Pedrouse, protože jsem líný fotit. Po 120 000km u 63 kW 1.5 dCi stejné opotřebení. Myslím, že byl nejvyšší čas, aby to neodnesla klika. Servisák říkal ještě tak 40 000. To už by bylo asi pozdě. Překvapila mě rozdílná šíre horních a dolních. Jinak cena v R servisu cca 5000 Kč i s výpisem z počítače - vše OK až na 1 žhavící svíčku - ale nijak se to neprojevuje. Měním olej ELF po roce tedy cca 12000 km. Nevím jak bych dopadl s výměnou po 2 letech a 25000 km. Poslední 3 roky 3 studené starty denně po městě. Předtím převážně jen dlouhé trasy. Nové auto vidělo předtím servis jen jednou a asi neměnili po 7000 km olej, tak jsem ho tam přestal dávat( i za cenu ztráty garance) až teď na ty šály a zatím spokojenost. Jinak spotřeba 4.5 až 4.8 - nikdy víc ( i převážně po městě). Po 60000Km měněn rozvodový řemen u známého a 2x palivový filtr. Ostatní filtry dle předpisu. Jediné co jsem už asi 3x opravoval, jsou dráty ve svazku v zadních dveřích. Vaše zkušenosti mi moc pomohly a tak jsem se takhle rozepsal.
P.S. u feldy mi jednou při jiné opravě vyměnili vstřik za vadný, vyreklamoval jsem to - byl vizuálně jiný a auto ztratilo na výkonu. Proto teď díly, co nemají být měněny "plombuji" bílou barvou a focením. Servisy si o to samy řekly.Jinak felda 250000Km bez jediného ponechání na cestě, stejně jako zatím teď Megánek. Spokojenost - ty šály to je moucha. Hlavně že o nich víme.

Uživatelský avatar
Shenkyy
Junior member
Příspěvky: 240
Registrován: úte dub 03, 2012 20:31
Bydliště: Jindřichův Hradec
Kontaktovat uživatele:

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od Shenkyy » úte bře 01, 2016 19:17

To si ještě dopadnul dobře.. :)
Renault Megane Grandtour III 1.4TCe 96kw
Hyundai Galloper 2.5TD 73kw
Suzuki Samurai 1.3i offroad special
ex Renault Clio III 1.2TCe 74kwRip Curl
ex Renault Megane II 2005, 1.9 dCi 88kw, 270nm.

vlastikd
Advanced member
Příspěvky: 311
Registrován: pon bře 14, 2011 08:43

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od vlastikd » čtv bře 03, 2016 16:58

Pokud by někdo potřeboval, mám celý polomotor s přebroušenou klikou v garáži. Na ceně se určitě domluvíme. 1,5dci 105k
Renault megane IV Grandtour 2017 1,5dci 81 kW
Reanult grand espace IV phII 2010 2.0 dci 110 kW
bylo
Ford S-Max 2008 2,0 TDCI 103 kW
Renault scenic 2001 1,9 dci
renault megane II Grand 2006 1,5 dci
VW polo 2002 1.2 HTP
Fiat Palio 2001 1,9 TD
Citroen AX 1,4D

izo2
Starting member
Příspěvky: 78
Registrován: ned led 19, 2014 20:23

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od izo2 » sob kvě 07, 2016 12:12

Zdravim chlapi mám Grand scenic r.v.2004 1.9 dci 88kw a keď som šiel z nicoho nic začal klesať motor neviem či to môžu byť ojnicne ložiská ale písali ste že to býva cinkanie alebo kov na kov ale to bol iný zvuk viete mi poradiť?

Vasator
Starting member
Příspěvky: 32
Registrován: pát srp 14, 2015 21:39
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od Vasator » sob kvě 07, 2016 13:36

Ojnice klepou jak permoník do kovadlinky, zvuk může znít kovově i tupě, na volnoběh lze klepot spočítat. Je to prostě klepání a rozhodně bych s tím nikam nejezdil.

izo2
Starting member
Příspěvky: 78
Registrován: ned led 19, 2014 20:23

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od izo2 » ned kvě 08, 2016 19:07

Posielam video priblizne takyto zvuk to bol a hlavne znutra to pocut
https://www.youtube.com/watch?v=smCXhMqe_h8

izo2
Starting member
Příspěvky: 78
Registrován: ned led 19, 2014 20:23

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od izo2 » pon kvě 09, 2016 18:10

Takže na druhom valci pretocené lozisko kluka v háji
Olej mal 1200km a ziadny náznak že by bolo niečo zlé len zrazu klepot hneď som to vypol ale aj tak kluku chytilo super tesim sa!

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2021
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od marek230177 » úte čer 14, 2016 20:05

Jak to tu tak čtu, docela mě strašíte !!!!!

Dobrá - teď mám na motoru 110 tisíc, takže při 120 tisících, až nastane výměna oleje, vyměním pro jistotu ojniční šály. Sada stojí pět set korun - to je pakatel ve srovnání s přebrusem kliky.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2021
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od marek230177 » stř čer 15, 2016 22:12

Přišla nám dnes poštou obálka, v ní TP, OTP a servisní knížka od vozu (koupen před třemi dny).

Vůz je po jediné majitelce. Druhým majitelem je uveden bazar. Úplně přesně - prvním majitelem byla leasingová společnost, pak paní P. a pak bazar. Nicméně uživatel fakticky jeden.

No, a teď to přijde..... Už v bazaru mi vrtalo palicí, proč je uvnitř vozu ledabyle vhozená jakási mříž. Z toho jsem dedukoval, že majitel měl asi pejska a ten, aby měl v kufru pohodlí, měl krásnou oddělovací mříž. Jakej já jsem vůůůůůl !!!!! To auto je registrováno v kategorii N1. Ano, páni milí, je to náklaďák.

Ono to v zásadě až tak ničemu nevadí - krom toho, že tu blbou mříž tam musím mít namontovanou, jinak se prý snad dopouštím trestněprávního jednání.

Při nahlédnutí do servisní knížky mi ztuhly rysy. Servisní záznamy jsou velmi výmluvné.
První výměna oleje po roce provozu (v pořádku) při stavu tachometru 22100 km (to už tak v pořádku není, ale proti předpisu výrobce taky ne).
Ovšem druhá výměna oleje je po třech letech provozu při stavu tachometru 66500 km (a to už je průser jako barák, olej v motoru byl 44400 km - strašný !!!!!).
Třetí výměna oleje je uvedena pouze v poznámkách (bez razítka servisu), a sice v únoru 2014 při stavu tachometru 94000 km.
Poslední dosud provedená výměna oleje je pak uvedena rovněž bez razítka servisu (pouhou poznámkou) v srpnu 2015 při stavu tachometru 105800 km.
Nyní, v červnu 2016, je stav tachometru 111000 km. To je snad jediná skutečnost, která mě pro dnešek potěšila. Vypadá to totiž, jak ze záznamů servisní knížky, tak stavem vozu, že ty kilometry jsou skutečně skutečné.


Takže verdikt je jednoznačný: Objednány ojniční šály na kliku, olej a filtr. V sobotu jdu na to - dřív, než bude pozdě.

Zeptám se - opravdu jsou problémové jen ojniční šály? Není třeba měnit i hlavní? Cena sady hlavních ložisek je cca 500 Kč, což je pakatel - a když už to budu dělat......... Nebo mám udělat jen ty ojniční?

S Renaultem nemám zkušenosti, jsem koncerňák a žigulíkář, proto se ptám jako Hotentót.

Díky za postřehy......
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Vasator
Starting member
Příspěvky: 32
Registrován: pát srp 14, 2015 21:39
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od Vasator » čtv čer 16, 2016 12:40

Marku, co jsem vyčetl a vyzjistil při GO motoru švárova dCíčka, problémové jsou jen šály ojniční.

SLuděk
Starting member
Příspěvky: 34
Registrován: stř bře 05, 2008 18:22
Bydliště: Pardubice

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od SLuděk » čtv čer 16, 2016 17:23

Čus,taky si přidám s trochou do mlýna.V Renaultu mi tvrdili že tento problém se týká pouze nejsilnější varianty Dci.
Ale nedalo mi to a při vyměně oleje při najezdu 100 000km ( mám verzi 63kw)jsem nechal preventivně vyměnit ojniční sály.(Dělal to starší pán co cely život děla jen diesely) Rozebral spodek motoru,vyndal ojniční šály a hned mi volal ať se přijdu na to podívat že tohle ještě neviděl. ŠÁLY BYLY SJETÉ AŽ NA BRONZ!!!!!! neuvěřitelné opotřebení!!! Tak mi navrhnul jestli nechci vyměnit šály i na uložení kliky.Souhlasil jsem a udelal jsem dobře!!! Hlavní ložiska byla též nadměrně opotřebovaná.Ale na bronz to ještě nebylo!! :(

Podotýkám že olej měním pravidelně po 10 -12000km! A předepsaný Elf SRX 5w40
Mám namontované šály od fy.Glyco

Takže u mě to bylo za 1minutu 12

Zdarec všem!!

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2021
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od marek230177 » čtv čer 16, 2016 18:51

Jinak výborné motory, co slyším. Ovšem tohle je vyloženě dost velká vada na kráse.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

SLuděk
Starting member
Příspěvky: 34
Registrován: stř bře 05, 2008 18:22
Bydliště: Pardubice

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od SLuděk » čtv čer 16, 2016 19:34

Ale dnes bych se toho motoru nebál,je uplně přepracovaný.Klika ma nové uložení,a vstřikování je už taky v pohodě -vysokotlaké cerpadlo je hodně odolné.Vačka je potažená syntetickým diamantem,atd.Tento motor nakupuje od Renaultu Mercedes.

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2021
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od marek230177 » čtv čer 16, 2016 23:10

No jo, ale mám takový motor právě já? ;-)
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

SLuděk
Starting member
Příspěvky: 34
Registrován: stř bře 05, 2008 18:22
Bydliště: Pardubice

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od SLuděk » pát čer 17, 2016 09:18

No pokud máš Megana Dci rv.2008 tak rozhodně tyto úpravy na motoru nemáš.
Já mám megoše Dci 63kw rv.2007

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2021
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od marek230177 » sob čer 18, 2016 07:03

Jasně, to tak nějak beru.

Když tu kliku dneska udělám, můžu se spolehnout, že už to bude navěky v pohodě, nebo "hrozí" že třeba zase za sto tisíc km to budu muset přelágrovat?
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

pedrous
Junior member
Příspěvky: 166
Registrován: pon dub 26, 2010 20:37
Bydliště: Praha

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od pedrous » sob čer 18, 2016 07:26

Počítej že cca každých100 tis (konstrukční vada) možná dříve já měnil po 82 tis.a byly dost sjeté někde tady jsou fotky.Pri výměně šál je vhodné dát i nové šrouby do ojnic a ty koupíš jen v Renaultu za cca 1000kc.
Megane II Grandtour Sportway 1,5 dCi 78 kW 2008
najeto 82500 Km
14.3.2015 Výměna ojničních ložisek při 82500km
K 30.7.2019 stav tachometru 141 000km

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2021
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od marek230177 » ned čer 19, 2016 08:40

Včera jsem se pustil do výměny ojničních šál. Pro klid duše a klidné spaní. Po těch tragických příspěvcích na fórech, zejména v tomhle příspěvku, jsem chtěl mít jistotu. Motor má najeto 111400 km, což je takový ten čas, kdy na fórech psávali o tom, jak se jim to sype jeden motor za druhým.

Po demontáži vany a povolení domečků na ojnicích jsem zjistil, že jsem se pustil do zcela zbytečné práce. Ojniční šály na mém motoru byly v naprostém pořádku, jako nové. Nepoznal jsem rozdíl mezi těmi novými z krabičky a jetými z motoru. Měněné v minulosti určitě nebyly, protože na nich bylo vyraženo 14/08 (což odpovídá výrobě vozu - jaro 2008).

Nicméně když už jsem to měl otevřené, samozřejmě jsem osadil nové šály a celé to složil.
I sítko na sacím koši olejové pumpy bylo naprosto čisté, olejová pumpa uvnitř jako nová.

Tak jsem to zavřel, nalil olej a jezdím ;-).

A dobře se mi spalo, to potvrzuju.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

pedrous
Junior member
Příspěvky: 166
Registrován: pon dub 26, 2010 20:37
Bydliště: Praha

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od pedrous » ned čer 19, 2016 13:59

marek230177 píše:Včera jsem se pustil do výměny ojničních šál. Pro klid duše a klidné spaní. Po těch tragických příspěvcích na fórech, zejména v tomhle příspěvku, jsem chtěl mít jistotu. Motor má najeto 111400 km, což je takový ten čas, kdy na fórech psávali o tom, jak se jim to sype jeden motor za druhým.

Po demontáži vany a povolení domečků na ojnicích jsem zjistil, že jsem se pustil do zcela zbytečné práce. Ojniční šály na mém motoru byly v naprostém pořádku, jako nové. Nepoznal jsem rozdíl mezi těmi novými z krabičky a jetými z motoru. Měněné v minulosti určitě nebyly, protože na nich bylo vyraženo 14/08 (což odpovídá výrobě vozu - jaro 2008)
Nicméně když už jsem to měl otevřené, samozřejmě jsem osadil nové šály a celé to složil.
I sítko na sacím koši olejové pumpy bylo naprosto čisté, olejová pumpa uvnitř jako nová.

Tak jsem to zavřel, nalil olej a jezdím ;-).

A dobře se mi spalo, to potvrzuju.
Tak to je dobře že šály jsou ok já to nemohu potvrdit já měl horní šály fialové a spodní taky byly jako nové nic méně pro klid duše jsi udělal správně .Mnoho šťastných km ti přeji.
Megane II Grandtour Sportway 1,5 dCi 78 kW 2008
najeto 82500 Km
14.3.2015 Výměna ojničních ložisek při 82500km
K 30.7.2019 stav tachometru 141 000km

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2021
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od marek230177 » ned čer 19, 2016 14:09

Díky.

To auto nám naprosto vyhovuje a líbí se nám. Je to po deseti letech, co jsme koupili auto (máme ještě staré Galaxy a Matiza, ale to jsou stroje před smrtí), takže si toho považujeme.
Jsme oba pohodoví řidiči, co rádi jezdí na spotřebu, ale přitom nebrzdí provoz. Takže myslím, že nám bude dlouho dobře sloužit. A už vymýšlím, jak do toho domontovat tempomat. Sice auto má snad skoro vše, co může mít, ovšem na tuto maličkost zapomněli (bohužel). Na tempomat jsme oba zvyklí, já jej používám skoro trvale, i po městě třeba, takže jsem teď trochu jako bez ruky. Naštěstí jsem tu našel pěkné téma na dodělání tempomatu pomocí tří rezistorů. Jediné, co jakoby řeším, je ovládání. Tu páčku rádia na levou stranu nechci, to se mi opticky moc nelíbí. Tak vymýšlím nějaký panýlek s tlačítky, nebo něco takového. Rád se nechám i inspirovat.

Rozhodně nemíním natahovat výměnné intervaly oleje na 30 tisíc km. Protože auto bude zčásti jezdit po městě, zčásti střední i delší trasy, myslím, že výměnný interval 12-15 tisíc km bude tak strop.

Jinak vypadá po osmi letech provozu prakticky téměř jako nové, až na nepatrné a pouhým okem skoro neviditelné kosmetické vady je to "nový" vůz.

Nikdy jsem osobně Renaulta nevlastnil, takže jsem pln očekávání, co si na mě vymyslí za překvápka :-).
Naposledy upravil(a) marek230177 dne ned čer 19, 2016 14:24, celkem upraveno 3 x.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od Zefek » ned čer 19, 2016 14:11

Zažil jsem to jen jednou. Servisní historie auta neznámá, kilometry neznámé, když se otevřel motor, stačilo se podívat na svazky a bylo vidět, že to byl horký kup a auto mělo krušný servisní život. Na volnoběh svítila kontrolka mazání, ve zvýšených otáčkách ne. Tlak oleje na volnoběh 0,3atmo, ve vyšších otáčkách dal sotva 1atmo (snímač je 0,5 atmo). Samozřejmě že se s tím bez jakýkoliv problémů jezdilo tak dlouho, až to začalo klepat.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2021
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od marek230177 » ned čer 19, 2016 14:16

Já to několikrát zažil na jiných vozech. Ačkoli na to, že dělám do aut přes dvacet let, toho zas tolik nebylo.
Třeba zrovna nedávno kamarádovi zaklepala Octavia 1,4 16V na prvním válci.

Koupil to za deset tisíc, rok 2001 a celkem pěkná a zachovalá, jen že tomu malinko klepe motor. Že prý asi zdvihátka. Jsem to slyšel a říkám "Klepe ti klika". Ještě dva týdny klepala, až doklepala. Stálo to trojku za přebrus + šály, k tomu samozřejmě starší ojnice (nové se prodávají jen v sadě 4ks v ceně daleko převyšující hodnotu celého vozu), nový píst s kroužky, no a když už se to dělalo, tak komplet rozvody, těsnění, simeringy, ostatní spotřebák, k tomu asi dvacet hodin mojí práce. Ale jezdí.......

Ono to asi není výsadou konkrétní značky nebo modelu. Je to spíš o tom, jak se kdo o to stará, jak s tím jezdí a samozřejmě i případné konstrukční vývojové nedostatky. Konkrétně ta 1,4 v Octavii je lenochod obecný a chápu, že pokud to někdo ve snaze o výkon honil jako skotného ševce, muselo se to nutně někde podepsat. Navíc to původně několik let jezdilo na LL oleje, což osobně považuji za tu hlavní příčinu problémů.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

pedrous
Junior member
Příspěvky: 166
Registrován: pon dub 26, 2010 20:37
Bydliště: Praha

Re: dCi - PROBLÉM SO ZADIERANÍM KĽUKOVKY - OJNIČNÉ LOŽISKÁ

Příspěvek od pedrous » ned čer 19, 2016 16:04

marek230177 píše:Díky.

To auto nám naprosto vyhovuje a líbí se nám. Je to po deseti letech, co jsme koupili auto (máme ještě staré Galaxy a Matiza, ale to jsou stroje před smrtí), takže si toho považujeme.
Jsme oba pohodoví řidiči, co rádi jezdí na spotřebu, ale přitom nebrzdí provoz. Takže myslím, že nám bude dlouho dobře sloužit. A už vymýšlím, jak do toho domontovat tempomat. Sice auto má snad skoro vše, co může mít, ovšem na tuto maličkost zapomněli (bohužel). Na tempomat jsme oba zvyklí, já jej používám skoro trvale, i po městě třeba, takže jsem teď trochu jako bez ruky. Naštěstí jsem tu našel pěkné téma na dodělání tempomatu pomocí tří rezistorů. Jediné, co jakoby řeším, je ovládání. Tu páčku rádia na levou stranu nechci, to se mi opticky moc nelíbí. Tak vymýšlím nějaký panýlek s tlačítky, nebo něco takového. Rád se nechám i inspirovat.

Rozhodně nemíním natahovat výměnné intervaly oleje na 30 tisíc km. Protože auto bude zčásti jezdit po městě, zčásti střední i delší trasy, myslím, že výměnný interval 12-15 tisíc km bude tak strop.

Jinak vypadá po osmi letech provozu prakticky téměř jako nové, až na nepatrné a pouhým okem skoro neviditelné kosmetické vady je to "nový" vůz.

Nikdy jsem osobně Renaulta nevlastnil, takže jsem pln očekávání, co si na mě vymyslí za překvápka :-).
Já mám dodelavany tempomat a tlačítka ( mikrospínače) jsem dal do spodní části do ovládání rádia pod volantem.Neni nic vidět a přece tempomat mám :-)
Megane II Grandtour Sportway 1,5 dCi 78 kW 2008
najeto 82500 Km
14.3.2015 Výměna ojničních ložisek při 82500km
K 30.7.2019 stav tachometru 141 000km

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů