CHYBA SNÍMAČE POLOHY VAČKOVÉ HŘÍDELE
Moderátor: Moderators General
Sonick,
asi takhle:
poprvý jsem si zajel na diagnostiky, zjistily jsme chybu, smazal ji
chyba naskočila znovu po nějaké době ujetí
na diagnostice už smazat nešla
nový snímač (1600kč) jsem si vyměnil, na diagnostice smazána chyba
už měsíc mám klid (i na duši)
ale podle všeobecných zkušeností všech zůčastněných jedna pravda : stejně za všechno může přesuvník....
asi takhle:
poprvý jsem si zajel na diagnostiky, zjistily jsme chybu, smazal ji
chyba naskočila znovu po nějaké době ujetí
na diagnostice už smazat nešla
nový snímač (1600kč) jsem si vyměnil, na diagnostice smazána chyba
už měsíc mám klid (i na duši)
ale podle všeobecných zkušeností všech zůčastněných jedna pravda : stejně za všechno může přesuvník....
Renault Megane II Grandtour combi 1.6 16V dynamique lux r.v.2005
-
- Junior member
- Příspěvky: 119
- Registrován: stř pro 31, 2008 10:31
- Bydliště: Bratislava, Prešov
no to mi neuveris.....
ked sa na to ten dedo v servise pozeral tak mu skrzla jedna super myslienka: podla neho je to chyba presuvnika, lebo ze ten ma suvis aj s kontrolkou emisii a ze treba vymenit aj komplet rozvody (hned urobil ponuku a ze kedy mozem prist)
...tak preto som sa podakoval, zaplatil a uz ma tam neuvidia
ale uz aj v servisoch vedia, ze za vsetko moze presuvnik
...sa picnem
ked sa na to ten dedo v servise pozeral tak mu skrzla jedna super myslienka: podla neho je to chyba presuvnika, lebo ze ten ma suvis aj s kontrolkou emisii a ze treba vymenit aj komplet rozvody (hned urobil ponuku a ze kedy mozem prist)
...tak preto som sa podakoval, zaplatil a uz ma tam neuvidia
ale uz aj v servisoch vedia, ze za vsetko moze presuvnik
...sa picnem
Renault Megane II, 1,6 16V, Confort Dynamic
[quote="sonick"]no to mi neuveris.....
ked sa na to ten dedo v servise pozeral tak mu skrzla jedna super myslienka: podla neho je to chyba presuvnika, lebo ze ten ma suvis aj s kontrolkou emisii a ze treba vymenit aj komplet rozvody (hned urobil ponuku a ze kedy mozem prist)
Jo....a ještě je potřeba vyměnit sedadlo řidiče a levé zadní kolo.
ked sa na to ten dedo v servise pozeral tak mu skrzla jedna super myslienka: podla neho je to chyba presuvnika, lebo ze ten ma suvis aj s kontrolkou emisii a ze treba vymenit aj komplet rozvody (hned urobil ponuku a ze kedy mozem prist)
Jo....a ještě je potřeba vyměnit sedadlo řidiče a levé zadní kolo.
Chysler PT Cruiser,Mitsubishi 3000GT,VW Transporter,Renault Kangoo.
Bylo:R.Megane II 1.9DCI,VW Passat,R.Scenic,R.5,Š.Octavia 1.9tdi,Honda CRX VTEC,VW Vento,Lancia Delta 2000 HF Turbo.....a x dalších aut různých značek. ))
Bylo:R.Megane II 1.9DCI,VW Passat,R.Scenic,R.5,Š.Octavia 1.9tdi,Honda CRX VTEC,VW Vento,Lancia Delta 2000 HF Turbo.....a x dalších aut různých značek. ))
Ja osobne by som to až tak lahostajne nebral,myslím to vyjadrenie servisáka. Predsa si už s MII niečo odkrútili a možno, že už poruchám a opravám aj rozumia.
Mne ešte v záruke odišiel snímač otáčok vačkového hriadeľa a cca po pol roku známy presuvník. Samozrejme nechcem nikoho strašiť, len konštatujem.
Možno, že tam je fakt nejaký súvis.
Mne ešte v záruke odišiel snímač otáčok vačkového hriadeľa a cca po pol roku známy presuvník. Samozrejme nechcem nikoho strašiť, len konštatujem.
Možno, že tam je fakt nejaký súvis.
Mám také načatý přesuvník.Občas mi zachrochtá při startu.Byl jsem s autem na diagnostice a měl jsem také zaznamenaný snímač vačkové hřídele.K tomu se mi občas rozsvítila (v létě) kontrolka emisí a po čase zas zhasla.Mezitím se auto chovalo při jízdě úplně normálně.
Toto je i dle mě skutečně podezřelé.
Toto je i dle mě skutečně podezřelé.
RENAULT Megane II 1.6 16V 2003/10; 5-dveřák
Ja si myslim,že kdyz presuvnik jednou jedinkrat zarachta,snímač vačkové hřídele to zaznamená jako abnormalitu,která je pak v ulozena v pameti jako ,,chyba snímače vačkové hřídele,,.Vacková hridel pak nemusí mít práve tu správnou polohu,vůči chodu motoru pri tom startu a tom známém chrochtání.
Co na to náš odborník přes přesuvník Rado?
Co na to náš odborník přes přesuvník Rado?
RENAULT Megane II 1.6 16V 2003/10; 5-dveřák
Co kdyz i ta kontrolka emisí má něco společného s přesuvníkem.Motor po zmáčknutí tlačítka START má snahu běžet,ale ve skutečnosti je chod bůhví jaký a tím pádem spalování a splodiny nejsou v norme.
Ja to vidím takto: Přesuvník špatně zafunguje->vačková hřídel má špatnou polohu->ventily jsou tím pádem ve špatné poloze ->nedochází tím pádem k ideálnímu naplnění válce směsí a následně na to dochází při špatné poloze ventilů k zažehnutí směsi = zachrochtání a hebnutí motoru.
Pouze moje představivost.
Ja to vidím takto: Přesuvník špatně zafunguje->vačková hřídel má špatnou polohu->ventily jsou tím pádem ve špatné poloze ->nedochází tím pádem k ideálnímu naplnění válce směsí a následně na to dochází při špatné poloze ventilů k zažehnutí směsi = zachrochtání a hebnutí motoru.
Pouze moje představivost.
RENAULT Megane II 1.6 16V 2003/10; 5-dveřák
Co jiného způsobuje ten zvuk?Víme že je to dáno špatnou funkcí přesuvníku.Ale co se vlastně ty první dvě tři vteřiny při tom rachotění děje?
Mě se osobně stalo to že to chrochtání trvalo dobrých 5 vteřin a po celou dobu měl motor snahu běžet.
Pokud je něco s tím přesuvníkem v tu chvíli,musí být vačice nějak v abnormálu (proto ten snímač-ono to,že to na diagnostice ukáže chybu vačkové hřídele neznaméná jen to,že je snímač špatný ale hlavně to,že zaznamenal nějakou abnormalitu).
Mimochodem snímač vačkové hřídele zaznamenává i pokles otáček pod hranici 800 ot/min = hebnutí motoru třeba v důsledku toho,že se řidič neumí rozjed a hebne mu to.Řekli mi toto v Renaultu.Zároveň i tak může zaznamenat právě to hebnutí po startu.
Já tam tu chybu snímače vač. hříd. měl.Po tom co se smazala pamět mi to tam znovu nenaběhlo (snímač jsem neměnil!).Jestli to tam mám dnes znova nevím na diagnostice jsem od té doby nebyl.
Mě se osobně stalo to že to chrochtání trvalo dobrých 5 vteřin a po celou dobu měl motor snahu běžet.
Pokud je něco s tím přesuvníkem v tu chvíli,musí být vačice nějak v abnormálu (proto ten snímač-ono to,že to na diagnostice ukáže chybu vačkové hřídele neznaméná jen to,že je snímač špatný ale hlavně to,že zaznamenal nějakou abnormalitu).
Mimochodem snímač vačkové hřídele zaznamenává i pokles otáček pod hranici 800 ot/min = hebnutí motoru třeba v důsledku toho,že se řidič neumí rozjed a hebne mu to.Řekli mi toto v Renaultu.Zároveň i tak může zaznamenat právě to hebnutí po startu.
Já tam tu chybu snímače vač. hříd. měl.Po tom co se smazala pamět mi to tam znovu nenaběhlo (snímač jsem neměnil!).Jestli to tam mám dnes znova nevím na diagnostice jsem od té doby nebyl.
RENAULT Megane II 1.6 16V 2003/10; 5-dveřák
Ten zvuk robi presne vnutro toho presuvniku, ako sa tam ta vrtula zahybe voci obalu. Tym samozrejme rozhadze tu vacku pri starte, presne ako si vyborne podotkol.
Tym padom ma zaujima to, ci ma vplyv cidlo vacky na kontrolku emisii, alebo ci kontrolku emisii spustaju az hodnoty lambdy. Musim sa do toho viac zazrat... Nespominam si totizto, ze by niekto z chalanov avizoval pri vadnom presuvniku svietiacu kontrolku emisii - ani mne sa v zivote nerozsvietila, ked som mal presuvnik zly.
Napriek tomu je tu vysvetlenie, preco obcas motor hned po starte zdochol - proste bud bola este vacka rozkmitana tak, ze sa nespalovala zmes vo valci/valcoch korektne a zgeglo to, alebo cidlo vacky nameralo hausnumera a RJ proste nevedela narychlo namiesat spravnu zmes, prip. iskru.
Tym padom ma zaujima to, ci ma vplyv cidlo vacky na kontrolku emisii, alebo ci kontrolku emisii spustaju az hodnoty lambdy. Musim sa do toho viac zazrat... Nespominam si totizto, ze by niekto z chalanov avizoval pri vadnom presuvniku svietiacu kontrolku emisii - ani mne sa v zivote nerozsvietila, ked som mal presuvnik zly.
Napriek tomu je tu vysvetlenie, preco obcas motor hned po starte zdochol - proste bud bola este vacka rozkmitana tak, ze sa nespalovala zmes vo valci/valcoch korektne a zgeglo to, alebo cidlo vacky nameralo hausnumera a RJ proste nevedela narychlo namiesat spravnu zmes, prip. iskru.
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Dnes jsem učinil velice zvláštní objev.
K věci: Přes léto jsem jezdil s megosem temer porad.Za 5 mesicu jsem najezdil 11 000 km. Za tuto dobu mi přesuvník zarachtal všehovšudy 3 krát.
Přes zimu,zhruba od řijna do dnes mě stojí megoš téměř pořád v garaži(15°C).Jezdím ho projet tak jednou za 10 dní na nějakou delší cestu.(místo toho jezdím přes zimu s puntem,kterého se chci brzy zbavit).
O co vlastně tedy jde? No za tu zimu jsem megoše startoval párkrát a přesuvník mi zarachtal snad každý 4 start.Říkám si ,,jak je sakra možné že když s autem nejezdím a šetřím ho, že mi přesuvník tak zničeho nic začne blbnout,,
Zkoumal jsem to a tak jsem vyndal ELEKTROMAGNETICKÝ VENTIL.Kouknul jsem na něj a otřel ho ubrouskem.Ventil má pár děr (přesně teď nevím kolik) z toho jsou ty větší podle mě vstupní a ty menší s tou síťovinou na výstup směrem na přesuvník. Jen tak jsem ho dal na konci toho ventilu (dole) do pusy a profouknul jsem ho!!Vytekl samozřejmě ze všech otvorů olej!Ze začátku to šlo profouknout ztuha a pak už lehčeji!!!Vyteklý olej jsem otřel.
Od té doby mi přesuvník ani jednou nezachrčel!!!
Mám teorii takovou: Ve ventilu se usazuje olej a drobné nečistoty(konkrétně ucpávají tu velice drobnou síťovinu na výstup do přesuvníku).Proto při startu a nedostatečném tlaku nejde snadno olej do toho přesuvníku a přesuvník se uvniř zakarbluje (několikrát razantě otočí tam na doraz a zpět) a vydá ten zvuk.Tím se zároveň i ničí a opotřebává.Proto lidem kteří přesuvník vymění může zas za čas odejí a klidně i dříve než ten první(pokud ale nevyčistí ten VENTIL)!!!Taky proto přesuvník nezachrochtá když je motor vlažný-olej je tak řidší a snáž projde zacpanou síťovinou ve ventilu!!
Výsledek: Myslím si,že ten přesuvník sám sebe neničí!!!Ničí ho zacpaný EKTROMAGNETICKÝ VENTIL!!!
CO VY NA TO,CO SI O TOM MYSLÍTE???
MOŽNÁ BY JSME MOHLI UŠETŘIT DESETITISÍCE ZA PŘESUVNÍK,KDYBY JSME VENTL JEDNOU ZA ČAS PROFOUKLI A VYČISTILI!!![/b][/b]
K věci: Přes léto jsem jezdil s megosem temer porad.Za 5 mesicu jsem najezdil 11 000 km. Za tuto dobu mi přesuvník zarachtal všehovšudy 3 krát.
Přes zimu,zhruba od řijna do dnes mě stojí megoš téměř pořád v garaži(15°C).Jezdím ho projet tak jednou za 10 dní na nějakou delší cestu.(místo toho jezdím přes zimu s puntem,kterého se chci brzy zbavit).
O co vlastně tedy jde? No za tu zimu jsem megoše startoval párkrát a přesuvník mi zarachtal snad každý 4 start.Říkám si ,,jak je sakra možné že když s autem nejezdím a šetřím ho, že mi přesuvník tak zničeho nic začne blbnout,,
Zkoumal jsem to a tak jsem vyndal ELEKTROMAGNETICKÝ VENTIL.Kouknul jsem na něj a otřel ho ubrouskem.Ventil má pár děr (přesně teď nevím kolik) z toho jsou ty větší podle mě vstupní a ty menší s tou síťovinou na výstup směrem na přesuvník. Jen tak jsem ho dal na konci toho ventilu (dole) do pusy a profouknul jsem ho!!Vytekl samozřejmě ze všech otvorů olej!Ze začátku to šlo profouknout ztuha a pak už lehčeji!!!Vyteklý olej jsem otřel.
Od té doby mi přesuvník ani jednou nezachrčel!!!
Mám teorii takovou: Ve ventilu se usazuje olej a drobné nečistoty(konkrétně ucpávají tu velice drobnou síťovinu na výstup do přesuvníku).Proto při startu a nedostatečném tlaku nejde snadno olej do toho přesuvníku a přesuvník se uvniř zakarbluje (několikrát razantě otočí tam na doraz a zpět) a vydá ten zvuk.Tím se zároveň i ničí a opotřebává.Proto lidem kteří přesuvník vymění může zas za čas odejí a klidně i dříve než ten první(pokud ale nevyčistí ten VENTIL)!!!Taky proto přesuvník nezachrochtá když je motor vlažný-olej je tak řidší a snáž projde zacpanou síťovinou ve ventilu!!
Výsledek: Myslím si,že ten přesuvník sám sebe neničí!!!Ničí ho zacpaný EKTROMAGNETICKÝ VENTIL!!!
CO VY NA TO,CO SI O TOM MYSLÍTE???
MOŽNÁ BY JSME MOHLI UŠETŘIT DESETITISÍCE ZA PŘESUVNÍK,KDYBY JSME VENTL JEDNOU ZA ČAS PROFOUKLI A VYČISTILI!!![/b][/b]
RENAULT Megane II 1.6 16V 2003/10; 5-dveřák
- trichopter
- Advanced member
- Příspěvky: 480
- Registrován: ned srp 05, 2007 12:52
- Bydliště: SK/KNM
Stanley ano.
To už tu tuším niekde pisal Rado77 a aj iný.Ale nikto to asi nevyskušal.
Ako si to presne čistil a ako často by si odporučal to vyčistiť?
Pri každej vymene oleja?Alebo každej druhej.
No nie som mechanik,ale dokažem to zvladnuť sam doma?Viem kde je čo to je len odvahu nemam až niečo dalšie nepokazim.Na kolk vyjde to čistenie-myským časovo...
dik
Ale rozhodne zujímava uvaha.Myslým že tera som si spomenul že o tom presne aj písal ,,Wilczek".Niekde tu na fore presne o presuvniku to bolo.
To už tu tuším niekde pisal Rado77 a aj iný.Ale nikto to asi nevyskušal.
Ako si to presne čistil a ako často by si odporučal to vyčistiť?
Pri každej vymene oleja?Alebo každej druhej.
No nie som mechanik,ale dokažem to zvladnuť sam doma?Viem kde je čo to je len odvahu nemam až niečo dalšie nepokazim.Na kolk vyjde to čistenie-myským časovo...
dik
Ale rozhodne zujímava uvaha.Myslým že tera som si spomenul že o tom presne aj písal ,,Wilczek".Niekde tu na fore presne o presuvniku to bolo.
Megane II sedane-02/2004; 1,6 16V.83kw;113ps
150 000km.Comfort Dynamique;
150 000km.Comfort Dynamique;
trichopter: Je to otazkou 10 min. Sundá se ten plastový kryt a v levo (pri pohledu na motor) je vedle prvni civky ten ventil.Je na něj ze shora pripojen konektor šedé barvy.Ten odpojit a po té odšroubovat šroubek pomocí oříšku (10) a goly je tam jeden jediný šroubek.Po té ten ventil vytáhnout směrem nahoru.Pozor ať tam nenapadá bordel.Ten ventil jsem vyčistil jen tak profouknutím pusy(máte sice rty od oleje ale žádna katastrofa:-)
Chtělo by to možná vyčistit lépe,profouknout to něčím účinějším.Myslím že se tím snad zkazit nic nedá.Kompresorem jsem to ale nezkousel.On se ten ventil rozebrat nedá.Možná by se to mohlo vyčistit i technickým benzínem ale to si také nejsem úplně jistý jestli tam není uvnitř nějaký plast nebo tak.Nejlépe se čistí ten ventil když je motor teplý,to se ten olej snadno profoukne.
Pokud to ma smysl tak to budu dělat klidně každých 14 dní.Chtělo by aby to vyzkoušelo více lídí a zjistilo se jestli to funguje.
Chtělo by to možná vyčistit lépe,profouknout to něčím účinějším.Myslím že se tím snad zkazit nic nedá.Kompresorem jsem to ale nezkousel.On se ten ventil rozebrat nedá.Možná by se to mohlo vyčistit i technickým benzínem ale to si také nejsem úplně jistý jestli tam není uvnitř nějaký plast nebo tak.Nejlépe se čistí ten ventil když je motor teplý,to se ten olej snadno profoukne.
Pokud to ma smysl tak to budu dělat klidně každých 14 dní.Chtělo by aby to vyzkoušelo více lídí a zjistilo se jestli to funguje.
RENAULT Megane II 1.6 16V 2003/10; 5-dveřák
- trichopter
- Advanced member
- Příspěvky: 480
- Registrován: ned srp 05, 2007 12:52
- Bydliště: SK/KNM
To je pravda treba vyskušať ,možno je to ako pri diesly s Egr ventilom.
Ale pokial je montaž ako pri cievke len na jednom šrobku tak to zvladnem.Len či ten bordel nie je aj v nutri toho ventilo niekde hore..Neviem presne ako to je kukol som ten obrazok ale asik to tak nie je...
wilczek to spomenul len okrajovo ale nikto na to nedal s takym dôrazom tak ako ty.
Ale pokial je montaž ako pri cievke len na jednom šrobku tak to zvladnem.Len či ten bordel nie je aj v nutri toho ventilo niekde hore..Neviem presne ako to je kukol som ten obrazok ale asik to tak nie je...
wilczek to spomenul len okrajovo ale nikto na to nedal s takym dôrazom tak ako ty.
Megane II sedane-02/2004; 1,6 16V.83kw;113ps
150 000km.Comfort Dynamique;
150 000km.Comfort Dynamique;
Mě to napadlo když jsem ho měl venku ten ventil.Od té doby co jsem to udělal mi přesuvník nezachrčel.Možná je to jen náhoda,ale kdybych dělal něco co s přesuvníkem nemá nis společného věřil bych tomu že je to jen náhoda ale ten ventil přesuvník řídí tak mě to přijde podezřelé.Jak by bylo možné že ten přesuvník který je ze dvou kovových dílů by jednou nefungoval a zas při teplém motoru by fungoval vždy.Podle mě mechanické součastky mají rozhodně větší životnost než ty elektrické.
Dříve za dob škoda 120 elektriky bylo minimum a jak auta jezdily(když nejelo tak se vyměnil rozdělovač,který měl každý rezervní v kufru a jelo se dál),dnes kdy jsou auta nacpaná samými snímači,ventily a dalšími el. součástkami tak auta každou chvíli zlobí.
Dříve za dob škoda 120 elektriky bylo minimum a jak auta jezdily(když nejelo tak se vyměnil rozdělovač,který měl každý rezervní v kufru a jelo se dál),dnes kdy jsou auta nacpaná samými snímači,ventily a dalšími el. součástkami tak auta každou chvíli zlobí.
RENAULT Megane II 1.6 16V 2003/10; 5-dveřák
- trichopter
- Advanced member
- Příspěvky: 480
- Registrován: ned srp 05, 2007 12:52
- Bydliště: SK/KNM
Zatím jen ečtu a zkušenosti nemám žádný, ale pokud je to tak že olej odteče a přičteme k tomu přicpaný to sítko, takže tam nateče pomaleji než je počítáno, tak si to vrzne, co vy na tenhle názor
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
Sumar ohladom pokecu o presuvniku v tejto teme som dal do "globalnej" temy o presuvniku viewtopic.php?p=191149#191149
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 hostů