CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...
Moderátor: Moderators General
Moje závity držící cívky jsou na tom docela zle. Jde o to že jsem tam měl stžený závit od předchozího majitele a nevěděl jsem co s tím.Tohle je ale docela dobry nápad s těmi matkami a trny.To je asi opravdu nejlepší řešení uchycení všech 4 cívek k hlavě motoru.
Díky Kuno za tuhle inspiraci.Popřemýšlím o tom a nejspíš to zavedu do praxe.Až s tím budu hotový poskytnu foto do naší galerie obrázků.
Díky Kuno za tuhle inspiraci.Popřemýšlím o tom a nejspíš to zavedu do praxe.Až s tím budu hotový poskytnu foto do naší galerie obrázků.
RENAULT Megane II 1.6 16V 2003/10; 5-dveřák
Tak přesně tento problém jsem řešil minulou sobotu.
Cívka byla špatná a naměřil jsem cca 9,1 kΩ.
Novou jsem před montáží proměřil a ta měla cca 12 kΩ.
Proražené sekundární vinutí - zatraceně tenký měděný drát nevydrží
neustálé tepelné dilatace.
Tady je nejlevnější a skladem.
http://www.auto-pilot.cz/1104/196811/Ca ... ct=1959911
Cívka byla špatná a naměřil jsem cca 9,1 kΩ.
Novou jsem před montáží proměřil a ta měla cca 12 kΩ.
Proražené sekundární vinutí - zatraceně tenký měděný drát nevydrží
neustálé tepelné dilatace.
Tady je nejlevnější a skladem.
http://www.auto-pilot.cz/1104/196811/Ca ... ct=1959911
Dnes som to meral znovu na nameral som na oboch cievkach:
primar 0,9 Ω
sekund 9,83 kΩ
Trochu som patral a napr. frantici merali nove cievky podla znaciek, a co znacka, to ine hodnoty, niekde dokonca na sekundari +- 3 kΩ. Taktiez na nasom fore su uvadzane rozne hodnoty. Jedine co mi ostava je vymontit jednu Sagemu z auta, omerat a porovnat s dvoma nahradnymi (pouzitymi), za ktore vdacim Mirovi_BA Jo a medzitym som zistil, ze som to meral spravne.
primar 0,9 Ω
sekund 9,83 kΩ
Trochu som patral a napr. frantici merali nove cievky podla znaciek, a co znacka, to ine hodnoty, niekde dokonca na sekundari +- 3 kΩ. Taktiez na nasom fore su uvadzane rozne hodnoty. Jedine co mi ostava je vymontit jednu Sagemu z auta, omerat a porovnat s dvoma nahradnymi (pouzitymi), za ktore vdacim Mirovi_BA Jo a medzitym som zistil, ze som to meral spravne.
Naposledy upravil(a) Rado77 dne ned dub 26, 2009 14:06, celkem upraveno 1 x.
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Dnes som omeral Sagemy, co mam namontene v aute a maju presne tak isto ako nahradne Sagemy, ktore som meral predtym ako nahrady - 9,83 a 0,9. Huraaaa Samozrejme som si ich okamzite aj s golou 10 ulozil pekne do kufra, ked sa mi na nekonecnych dialniciach nieco prihodi Este tam prisupnem aj merak a hotoffffka.
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Anebo tady http://katalog.mjauto.cz/detail.phtml?kod=YRXb9Mi0W& a tyky tady http://www.aukro.cz/item620185465_hit_z ... _beru.html To už je dobrá cenakrtekla píše:Tak přesně tento problém jsem řešil minulou sobotu.
Cívka byla špatná a naměřil jsem cca 9,1 kΩ.
Novou jsem před montáží proměřil a ta měla cca 12 kΩ.
Proražené sekundární vinutí - zatraceně tenký měděný drát nevydrží
neustálé tepelné dilatace.
Tady je nejlevnější a skladem.
http://www.auto-pilot.cz/1104/196811/Ca ... ct=1959911
TALISMAN Grandtour 1.8 TCe 225 EDC Initiale Paris, r. v. 2019, 4C
LAGUNA III kupé, 2.0 dCi GT, 131kW, r. v. 2009, 4C
LAGUNA III, 2.0 dCi, r.v.2008 - nákladní automobil skříňový
LAGUNA II, 1.6 16V, r.v. 2002
LAGUNA III kupé, 2.0 dCi GT, 131kW, r. v. 2009, 4C
LAGUNA III, 2.0 dCi, r.v.2008 - nákladní automobil skříňový
LAGUNA II, 1.6 16V, r.v. 2002
Ještě se omlouvám, že lezu do Vaší diskuze, ale nemá někdo cívky Denso? Já jsem dneska měřil a na všech jsem měl 0,5 a 7. Motor se za studena třese a drží vyšší otáčky (trochu i kolísají), ale jinak nic. Může tu být zrada Děkuji.
TALISMAN Grandtour 1.8 TCe 225 EDC Initiale Paris, r. v. 2019, 4C
LAGUNA III kupé, 2.0 dCi GT, 131kW, r. v. 2009, 4C
LAGUNA III, 2.0 dCi, r.v.2008 - nákladní automobil skříňový
LAGUNA II, 1.6 16V, r.v. 2002
LAGUNA III kupé, 2.0 dCi GT, 131kW, r. v. 2009, 4C
LAGUNA III, 2.0 dCi, r.v.2008 - nákladní automobil skříňový
LAGUNA II, 1.6 16V, r.v. 2002
kartmen píše:Ještě se omlouvám, že lezu do Vaší diskuze, ale nemá někdo cívky Denso? Já jsem dneska měřil a na všech jsem měl 0,5 a 7. Motor se za studena třese a drží vyšší otáčky (trochu i kolísají), ale jinak nic. Může tu být zrada Děkuji.
no ked su vsetky rovnake, pochybujem ze odisli vsetky naraz. Trasenie motora moze mat viac pricin. U mna sa cievka zacala prejavovat tym, ze ked som akceleroval, tak pocas akceleracie par krat motor na chvilu zavahal a na volnobeh sa obcas triasol. Ale nieje vylucene , ze ti jedna zacina odchadzat. Sviecky su ako stare ? Nadmerne vibracie moze sposobovat aj silenblok
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km
Na svíčkách mám 4000km. Měnil jsem je právě kvůli tomu třesení a občasnému cukání - v autě byly původně čtyřbodové, teď jsou tam Bosch, ale beze změn oproti předchozímu stavu.
TALISMAN Grandtour 1.8 TCe 225 EDC Initiale Paris, r. v. 2019, 4C
LAGUNA III kupé, 2.0 dCi GT, 131kW, r. v. 2009, 4C
LAGUNA III, 2.0 dCi, r.v.2008 - nákladní automobil skříňový
LAGUNA II, 1.6 16V, r.v. 2002
LAGUNA III kupé, 2.0 dCi GT, 131kW, r. v. 2009, 4C
LAGUNA III, 2.0 dCi, r.v.2008 - nákladní automobil skříňový
LAGUNA II, 1.6 16V, r.v. 2002
- Bllesk
- Junior member
- Příspěvky: 114
- Registrován: stř dub 22, 2009 17:28
- Bydliště: Bytča
- Kontaktovat uživatele:
je to tak ako hovory Tarabascz. mne sa odpalila jedna za jazdy a dosiel som na nej tak 50 km, potom som ju vymenil a ok asi tak na 2 dni potom sa mi odpalila ta sparovana s tou novou a na tej som zase dosiel na 3 valce asi 80 km vymenil som ju a cosa nestalo asi tak za 3 dni odplila sa ta nova s tej istej vetvy som myslel ze na asi ....... tak som ich uz radsej vymenil vsetky za nove aby som ich nevymienal kazdy tyzden ODPORUCAM vymente razdej obe sparovane ak nechcete prist o peniaze tak isto ako ja len preto ze som bol lakomy dat o par tisic naviac za obe noveRado77 píše:Jaaaj, ze by to rozdelovalo "supy" a keby som odpojil jednu cievku, tak ta jej "sparovana" by dostala dva krat vecsie supy, alebo. by palila 2 x castejsie?
Jedine co sa pri tomto ukone udeje je to, ze valec ktory odpojim (hovorime tu o 3 sekundach) proste na chvilu nepali, takze sa tam nahromadi trochu viac benzinu - v podstate standardny stav iba na 3 sekundy, ktory sa pri odpalenej cievke niekomu deje aj 4 dni, kym problem vobec odstrani.
Do elektriky sa nevyznam, ale logicky mi pride, ze sa nemoze stat nic.
Renault Megane 1.4 16V 100HP r.v. 2003
No jo. Ale akokolvek som s cievkami caroval (a to fakt ze caroval ), nikdy sa mi nejavilo, ze by nieco bolo v pare, resp. ze by zla nejako ovplyvnovala tu druhu v pare, alebo ze by po 1 zlej z paru casom odisla aj ta druha.... Na druhej strane mi ale odisla iba jedna cievka zatial, takze uvidim co sa stane najblizsie. Samozrejme je najelegantnejsie vymenit to vsetko, a tie stare si nechat v kufri do zasoby
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
no já cívku neměnil ale už jsem kdesi četl že odchází kvůli zvětšující se vzdálenosti mezi jiskřišti.. no tak jsem preventivně svičky zkontroloval a měrkou upravil na 0.8mm,a přitom mám cívky sagem,ale zatím jen najeto 90tis.Km tak snad ještě vydrží..
8.2019- NOVÝ MEGANE GRANDTOUR IV, Modrá cosmos, 1.3 tce 103 kW
- Bllesk
- Junior member
- Příspěvky: 114
- Registrován: stř dub 22, 2009 17:28
- Bydliště: Bytča
- Kontaktovat uživatele:
mne tie sagemy odisli uz pri 40000 ale valeo drzia ako skala zatial a to mam uz 90000kmpedroo píše:no já cívku neměnil ale už jsem kdesi četl že odchází kvůli zvětšující se vzdálenosti mezi jiskřišti.. no tak jsem preventivně svičky zkontroloval a měrkou upravil na 0.8mm,a přitom mám cívky sagem,ale zatím jen najeto 90tis.Km tak snad ještě vydrží..
Renault Megane 1.4 16V 100HP r.v. 2003
Ahojte,
aj tato tema sa stala "Dulezitou", a jej cielom je, aby zdruzila vsetku komunikaciu ohladom cievok a problemov s nimi.
K tejto teme mam tieto dodatocne informacie:
Su rozni vyrobcovia cievok - SAGEM, BOSCH, VALEO, FEBI atd..., a ako sa zistilo meraniami (cudovali sa aj Frantici na ich fore), su rozne hodnoty primarov a sekundarov, ktore sa lisia od vyrobcu k vyrobcovi. Service manual udava hodnoty sekundaru okolo 9 kOhm, a uvazuje o default cievkach SAGEM. My bezne nameriame na BOSCH-kach trebars 12, 13 kOhm. Takze netreba sa cudovat, ak si clovek nameria vyssie hodnoty.
Moje odporucanie - premerajte si nove cievky este pred ich montazou, a cisla si zapiste. Tieto udaje sa neskor zidu pri diagnostike tej vadnej.
aj tato tema sa stala "Dulezitou", a jej cielom je, aby zdruzila vsetku komunikaciu ohladom cievok a problemov s nimi.
K tejto teme mam tieto dodatocne informacie:
Su rozni vyrobcovia cievok - SAGEM, BOSCH, VALEO, FEBI atd..., a ako sa zistilo meraniami (cudovali sa aj Frantici na ich fore), su rozne hodnoty primarov a sekundarov, ktore sa lisia od vyrobcu k vyrobcovi. Service manual udava hodnoty sekundaru okolo 9 kOhm, a uvazuje o default cievkach SAGEM. My bezne nameriame na BOSCH-kach trebars 12, 13 kOhm. Takze netreba sa cudovat, ak si clovek nameria vyssie hodnoty.
Moje odporucanie - premerajte si nove cievky este pred ich montazou, a cisla si zapiste. Tieto udaje sa neskor zidu pri diagnostike tej vadnej.
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
A aby sme dodali - ako sa prejavuje zla ci odchadzajuca cievka?
Zla cievka - t.j. cievka ktora vobec nepali:
motor ide na 3 valce, co je jasne iny zvuk neutralu, cela kasna sa otriasa, motor sa trepe v silentblokoch ako sialeny. V takomto pripade je zlu cievku identifikovat lahko - zacnem odpajat elektricky jednu po druhej, a pri tej, kde sa volnobeh nezmeni, tak to je ta zla
Cievka ktora nepali obcas - odchadzajuca:
na volnobehu to casto nie je badat ze odchadza. Ale pri akceleracii auto sklbe, ako keby skriatok tukal na brzdovy pedal. Takuto cievku mozno identifikovat jedine omeranim primaru a sekundaru a porovnanim nameranych siciel s ostatnymi cievkami
Zla cievka - t.j. cievka ktora vobec nepali:
motor ide na 3 valce, co je jasne iny zvuk neutralu, cela kasna sa otriasa, motor sa trepe v silentblokoch ako sialeny. V takomto pripade je zlu cievku identifikovat lahko - zacnem odpajat elektricky jednu po druhej, a pri tej, kde sa volnobeh nezmeni, tak to je ta zla
Cievka ktora nepali obcas - odchadzajuca:
na volnobehu to casto nie je badat ze odchadza. Ale pri akceleracii auto sklbe, ako keby skriatok tukal na brzdovy pedal. Takuto cievku mozno identifikovat jedine omeranim primaru a sekundaru a porovnanim nameranych siciel s ostatnymi cievkami
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
A hlavně - co je důležité, jak zabránit nekonečnému odcházení cívek...
1. vyměnit včas svíčky (svíčka s vypálenými elektrodami s nárůsty a poškozenými ochrannými vrstvami zvyšuje svůj odpor a pro přeskočení jiskry je potřeba vyšší napětí, které neúměrně zatěžuje vnitřní izolaci sekundárního VN vinutí cívky. Tento stav nemůže trvat do nekonečna. Cívka přestřelí jiskru vevnitř a nevratně poruší svůj izolační stav. Pak se projevuje úbytek napětí na svíci i vydané energie, která se promění v teplo v závitu nakrátko. Toto teplo dále porušuje izolaci cívky a vše se zhoršuje...
2. Pokud možno dávat pozor při mytí motoru a nezalít hlavu vodou. Voda je pro VN poměrně dobře vodivá a zkratuje svíci. Vysoký proud může cívky rovněž poškodit.
wecka
1. vyměnit včas svíčky (svíčka s vypálenými elektrodami s nárůsty a poškozenými ochrannými vrstvami zvyšuje svůj odpor a pro přeskočení jiskry je potřeba vyšší napětí, které neúměrně zatěžuje vnitřní izolaci sekundárního VN vinutí cívky. Tento stav nemůže trvat do nekonečna. Cívka přestřelí jiskru vevnitř a nevratně poruší svůj izolační stav. Pak se projevuje úbytek napětí na svíci i vydané energie, která se promění v teplo v závitu nakrátko. Toto teplo dále porušuje izolaci cívky a vše se zhoršuje...
2. Pokud možno dávat pozor při mytí motoru a nezalít hlavu vodou. Voda je pro VN poměrně dobře vodivá a zkratuje svíci. Vysoký proud může cívky rovněž poškodit.
wecka
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km
6,0 l/100Km
-
- Starting member
- Příspěvky: 9
- Registrován: stř zář 23, 2009 10:34
- Bydliště: Nitra
treba dat dole dekel z motora,potom odmontovat saciu ruru ide skrz motora držia tri šroby na oboch koncoch,potom pojde dole ten dalsi plastovy kryt čo je tesne nad hlavou valcov-a potom už jasne musiš vidiet všetky štyry žhaviče fotku nemam
RENAULT MEGANE III GRANDTOUR 1,9dci 96kw šeda eclipse r2010
-
- Starting member
- Příspěvky: 9
- Registrován: stř zář 23, 2009 10:34
- Bydliště: Nitra
Ja mám nad tým deklom prepad oleja-ten odpojíma dám stranou.Potom dám dole dekel a mám tam 4 súčiastky kruhového prierezu do ktorých je privedené palivo.To palivo je privedené na hornú časť a vzájomne sú poprepájané hadičkami na palivo všetky 4 valcové súčiastky.Predpokladám že to sú neni žhaviče.Pod touto sadov sú 4 ďalšie súčiastky ktoré sú zakončené takou umelou nožičkou dlhou približne 7cm/čierna farba/Do týchto 4 súčiastok vedú káble.To predpokladám že je asi žhavič.Len som si neni 100% istý.A ak to je ten žhavič ako odstránim z neho to napájanie?
to su oni tie žhaviče!jednoducho potiahneš jemne ksebe a zaroven hybeš jemne pravo vlavo.radi sa lamu,tak opatrne. tie 4valce čo si opysal tak su vstrekovače.skus vyfotit a hodit to sem ako vyzera ten tvoj plastovy kryt,lebo umna bez demontaže sacieho potrubia neide von ten plastovy kryt.rozmyšlal som otom že s karbobruskou trocha skratim pravu stranu plastoveho krytu-aby išiel von aj bez demontaže sacieho potrubia ale až na buduce ked sa tam XXXXXXX dačo.dufam že nam niekto vynada kedže vtejto teme pišeme o žhavičoch ale asi rado77 to presunie neako sem:viewtopic.php?t=32498 tie žhaviče sa daju kupit okolo 12eurmajo123456 píše:Ja mám nad tým deklom prepad oleja-ten odpojíma dám stranou.Potom dám dole dekel a mám tam 4 súčiastky kruhového prierezu do ktorých je privedené palivo.To palivo je privedené na hornú časť a vzájomne sú poprepájané hadičkami na palivo všetky 4 valcové súčiastky.Predpokladám že to sú neni žhaviče.Pod touto sadov sú 4 ďalšie súčiastky ktoré sú zakončené takou umelou nožičkou dlhou približne 7cm/čierna farba/Do týchto 4 súčiastok vedú káble.To predpokladám že je asi žhavič.Len som si neni 100% istý.A ak to je ten žhavič ako odstránim z neho to napájanie?
RENAULT MEGANE III GRANDTOUR 1,9dci 96kw šeda eclipse r2010
-
- Starting member
- Příspěvky: 9
- Registrován: stř zář 23, 2009 10:34
- Bydliště: Nitra
Už mi to je jasné.Super že si mi poradil.To potrubie tam vôbec nemám a je z todho zrejme že rovnaké autá sú neni až také rovnaké.Ja mám to sacie potrubie úplne na pravej strane motora.To znamená že keď zhadzujem kryt tak nemusím demontovať to sacie potrubie.To je úpne super.Mám 1,9dCi 2005 ročník.Už som sa objednal v servise a bude to stáť: žhavič 31€ robota 18€/hod.Ale aj tak ďakujem za radu.Teraz dám ešte zarobiť servisu ale dúfam že ďalšiu výmenu budem robiť doma ja.
Neboj nevynada Premenoval som jemne nazov temy dnes rano, ked som zbadal info o zhavicoch. Aspon to bude pod jednou strechou v global temeculko píše:dufam že nam niekto vynada kedže vtejto teme pišeme o žhavičoch ale asi rado77 to presunie neako sem:viewtopic.php?t=32498 tie žhaviče sa daju kupit okolo 12eur
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 29 hostů