CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...
Moderátor: Moderators General
- nomadm
- Experienced member
- Příspěvky: 587
- Registrován: úte pro 20, 2011 22:34
- Bydliště: Otrokovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...
já mám prvovýrobu BERU plus jedna druhovýroba Valeo
- trichopter
- Advanced member
- Příspěvky: 480
- Registrován: ned srp 05, 2007 12:52
- Bydliště: SK/KNM
Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...
Ja mám pôvodné cievky Valeo. Ešte stále.Cca 113000km.Auto cuka a cukalo aj na origo sviečkach z Renaultu. Cuká za studena pravidelne ak auto dlhšie stojí na hocakých sviečkach. Presuvnik neriešim .Ten by mal byť menený a asi by trebalo znova.Ale neriešim pokial to ide. Niekedy motor skape a štartnem ho az na tretí štvrtý krát.
Megane II sedane-02/2004; 1,6 16V.83kw;113ps
150 000km.Comfort Dynamique;
150 000km.Comfort Dynamique;
Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...
Ahojda.....Tak cukání za studena vyřešeno .....alespoň u mě.
A nebyly to ani svíčky,ani cívky a ani žádná čidla a podobně.
Byla to špatná kostra motoru!!!!!!!
Vzpoměl jsem si na dávná léta,kdy jsme meli dílnu na auta(éra š120,felicie,favorit,atd) a všude dyl vždy většinou problém v kostře motoru.
A u tohoto motoru se mi to také potvrdilo.
Kostra co jde přímo od baterky byla na bloku motoru silně zaoxidovaná.
Kontakty na baterce kontroluji a ošetřuji 2x ročně.
Takže jsem kostřící kabel povolil,vše řádně očistil brusným papírem a řádně namazal vazelínou.
S touto opravou jezdím už 3 měsíce......brzké ranní starty i pozdní večerní....a motor jede jak vyměněný....a hlavně NECUKÁ.
Takže všem,co mají problém s cukáním doporučuji zkontrolovat a ošetřit kostřící bod motoru.
Náklady na opravu 0kč(br.papir a vazelínu mám z práce) a vysledek je 100%.
Také mě napadlo,že špatná kostra může způsobit špatnou funkci cívek(svíček),které pak následně odcházejí....jen moje úvaha.
Až se oteplí,kouknu po motoru,zda by nešel někde dodělat ještě jeden kostřící bod na bloku,pro jistotu.
Takže žádné špatné cívky,svíčky,lambda sondy,čidla....ale jen ,,blbá'' kostra motoru.
Asi po měsíci jsem ještě to samé udělal s +kabelem na alternátoru,také to bylo značně zaoxidované.
Opět se mi potvrdilo,že to nejjednodušší a nejlevnější je vlastně nejlepší.
A také jsem si uvědomil,že nevím o nikom,komu by cukalo nové auto.Takže to muselo být něco,co podléhá času.
Tento kostřící bod se na to výborně hodí.
Víťa
A nebyly to ani svíčky,ani cívky a ani žádná čidla a podobně.
Byla to špatná kostra motoru!!!!!!!
Vzpoměl jsem si na dávná léta,kdy jsme meli dílnu na auta(éra š120,felicie,favorit,atd) a všude dyl vždy většinou problém v kostře motoru.
A u tohoto motoru se mi to také potvrdilo.
Kostra co jde přímo od baterky byla na bloku motoru silně zaoxidovaná.
Kontakty na baterce kontroluji a ošetřuji 2x ročně.
Takže jsem kostřící kabel povolil,vše řádně očistil brusným papírem a řádně namazal vazelínou.
S touto opravou jezdím už 3 měsíce......brzké ranní starty i pozdní večerní....a motor jede jak vyměněný....a hlavně NECUKÁ.
Takže všem,co mají problém s cukáním doporučuji zkontrolovat a ošetřit kostřící bod motoru.
Náklady na opravu 0kč(br.papir a vazelínu mám z práce) a vysledek je 100%.
Také mě napadlo,že špatná kostra může způsobit špatnou funkci cívek(svíček),které pak následně odcházejí....jen moje úvaha.
Až se oteplí,kouknu po motoru,zda by nešel někde dodělat ještě jeden kostřící bod na bloku,pro jistotu.
Takže žádné špatné cívky,svíčky,lambda sondy,čidla....ale jen ,,blbá'' kostra motoru.
Asi po měsíci jsem ještě to samé udělal s +kabelem na alternátoru,také to bylo značně zaoxidované.
Opět se mi potvrdilo,že to nejjednodušší a nejlevnější je vlastně nejlepší.
A také jsem si uvědomil,že nevím o nikom,komu by cukalo nové auto.Takže to muselo být něco,co podléhá času.
Tento kostřící bod se na to výborně hodí.
Víťa
Megane 2,1.6 16V,combi,rv2004-prodáno
Peugeot 208 1,2 60kW,rv 2015-prodáno
CLIO V Tce90,67kW,rv.2022-uplně nové, zatím spokojenost.
Peugeot 208 1,2 60kW,rv 2015-prodáno
CLIO V Tce90,67kW,rv.2022-uplně nové, zatím spokojenost.
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...
Jdou tam dostat dva kostřící dráty. Jeden dopředu a druhý dozadu.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...
Dík...mrknu na to,až bude teplo...teď mě to už netrápí.....Zefek píše:Jdou tam dostat dva kostřící dráty. Jeden dopředu a druhý dozadu.
Megane 2,1.6 16V,combi,rv2004-prodáno
Peugeot 208 1,2 60kW,rv 2015-prodáno
CLIO V Tce90,67kW,rv.2022-uplně nové, zatím spokojenost.
Peugeot 208 1,2 60kW,rv 2015-prodáno
CLIO V Tce90,67kW,rv.2022-uplně nové, zatím spokojenost.
Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...
To je valmi zaujimava informacia! Vdaka
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
- trichopter
- Advanced member
- Příspěvky: 480
- Registrován: ned srp 05, 2007 12:52
- Bydliště: SK/KNM
Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...
No toto teda počujem prvý krát.
Zefek sa k tomu málo vyjadril ...
Ale zaujímalo by mam presne kde tie kostry sú ... Možno máte niekto aj foto ...
dik
Zefek sa k tomu málo vyjadril ...
Ale zaujímalo by mam presne kde tie kostry sú ... Možno máte niekto aj foto ...
dik
Megane II sedane-02/2004; 1,6 16V.83kw;113ps
150 000km.Comfort Dynamique;
150 000km.Comfort Dynamique;
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...
Jedna je vzadu kousek od startéru. A druhá jde přidat zepředu, je na to pěkně vidět. Můžu to vyfotit.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...
Já jsem čistil jen tu zepředu.Zefek píše:Jedna je vzadu kousek od startéru. A druhá jde přidat zepředu, je na to pěkně vidět. Můžu to vyfotit.
Je tam jen jeden šroub.Stačí povolit a kostřící kabel s okem je venku.
Ten druhý udělám,až bude teplo.
Víťa
Megane 2,1.6 16V,combi,rv2004-prodáno
Peugeot 208 1,2 60kW,rv 2015-prodáno
CLIO V Tce90,67kW,rv.2022-uplně nové, zatím spokojenost.
Peugeot 208 1,2 60kW,rv 2015-prodáno
CLIO V Tce90,67kW,rv.2022-uplně nové, zatím spokojenost.
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...
Normálně je kostra jen jedna. Záleží ale na typu mínusové svorky na baterii a to rozhoduje, jestli jde na blok dopředu, nebo dozadu.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...
Já si právě myslím,že mám jen jednu.Zefek píše:Normálně je kostra jen jedna. Záleží ale na typu mínusové svorky na baterii a to rozhoduje, jestli jde na blok dopředu, nebo dozadu.
Proto jsem se zmínil o dodělání ještě jedné...pro jistotu.
A nebo to zahrnu do roční udržby vozidla a vždy jednou za rok očistím tu stávající.
Víťa
Megane 2,1.6 16V,combi,rv2004-prodáno
Peugeot 208 1,2 60kW,rv 2015-prodáno
CLIO V Tce90,67kW,rv.2022-uplně nové, zatím spokojenost.
Peugeot 208 1,2 60kW,rv 2015-prodáno
CLIO V Tce90,67kW,rv.2022-uplně nové, zatím spokojenost.
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...
Všude se dá dočíst, že mezera mezi elektrodami svíčky má být 0,9mm. Narazil jsem teď na problém u Kia Soul, kde docházelo po cca 200km k proražení zapalovacích cívek. Reklamovalo se to, daly se nové, originální cívky a po 200km znova. Po 2000km cívka odešla úplně. Problém proražení spočívá v tom, že drát cívky je lakovaný a jednotlivé závity jsou tím lakem od sebe izolovány. Pokud je cívka extrémně namáhána, může dojít k tomu, že lak, jako izolátor, nevydrží napětí, které mezi jednotlivými závity vzniká a dojde k jeho proražení - k přeskoku proudu mezi závity. Jde o destruktivní proces, takže už navždy zůstane mezi závity spojení. Jednoduše tedy dojde k poškození izolátoru. To má za následek snížení indukčnosti a nižší napětí na výstupu cívky.
Velikost napětí je rozhodující faktor pro přeskok jiskry, přičemž platí, že čím větší mezera mezi elektrodami svíčky je, tím vyšší napětí musí být, aby došlo k přeskoku. Lze to přirovnat k tomu, jak je na vlacích napsáno, že se má dát pozor na elektrické dráty, když se leze na střechu. V drátu je napětí cca 10 tisíc V a proud ("jiskra") přeskočí na vzdálenost jednoho metru. V zásuvce je 220V a na metr to nepřeskočí ani náhodou.
To samé u svíčky. Pokud je vzdálenost elektrod velká, je potřeba vyšší napětí a dochází k vyššímu namáhání cívek. Záleží pak na tom, jak je dobrý izolátor na sekundárním vinutí cívek. Pokud je horší, může dojít k jeho průrazu a tím ke zhoršení parametrů cívky. Nejdřív se to nemusí projevit, ale postupně může docházet k dalším průrazům a tím i k projevům jako cukání, ... Nakonec už cívka nedokáže dát dostatek energie a dochází k úplnému výpadku jiskry a rozbliká se kontrolka motoru.
Je tedy jasné, že čím větší mezera na svíčce, tím větší namáhání cívky. A já se ptám, není náhodou to číslo 0,9mm hodnotou maximální vzdálenosti? Při každém přeskoku jiskry totiž dochází k uvolnění velkého množství tepla a dochází k nepatrnému odpařování materiálu elektrod svíčky. Mezera mezi elektrodami se tak časem nutně zvětšuje. Vzhledem k tomu, že pro motor 1.6 je interval výměny 60 tisíc km, jaká bude vzdálenost elektrod po tomto proběhu?
Velikost napětí je rozhodující faktor pro přeskok jiskry, přičemž platí, že čím větší mezera mezi elektrodami svíčky je, tím vyšší napětí musí být, aby došlo k přeskoku. Lze to přirovnat k tomu, jak je na vlacích napsáno, že se má dát pozor na elektrické dráty, když se leze na střechu. V drátu je napětí cca 10 tisíc V a proud ("jiskra") přeskočí na vzdálenost jednoho metru. V zásuvce je 220V a na metr to nepřeskočí ani náhodou.
To samé u svíčky. Pokud je vzdálenost elektrod velká, je potřeba vyšší napětí a dochází k vyššímu namáhání cívek. Záleží pak na tom, jak je dobrý izolátor na sekundárním vinutí cívek. Pokud je horší, může dojít k jeho průrazu a tím ke zhoršení parametrů cívky. Nejdřív se to nemusí projevit, ale postupně může docházet k dalším průrazům a tím i k projevům jako cukání, ... Nakonec už cívka nedokáže dát dostatek energie a dochází k úplnému výpadku jiskry a rozbliká se kontrolka motoru.
Je tedy jasné, že čím větší mezera na svíčce, tím větší namáhání cívky. A já se ptám, není náhodou to číslo 0,9mm hodnotou maximální vzdálenosti? Při každém přeskoku jiskry totiž dochází k uvolnění velkého množství tepla a dochází k nepatrnému odpařování materiálu elektrod svíčky. Mezera mezi elektrodami se tak časem nutně zvětšuje. Vzhledem k tomu, že pro motor 1.6 je interval výměny 60 tisíc km, jaká bude vzdálenost elektrod po tomto proběhu?
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...
Co si tak matně vzpomínám to bylo 0.95-1mm po 56.000km a vypadaly na to co měly za sebou pěkně. Mám je ještě schovaný, tak je mužů když bude zájem přeměřit.
Megane II 1.6 16V r.v.2009
-
- Advanced member
- Příspěvky: 268
- Registrován: čtv čer 05, 2008 14:39
Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...
Mohl by jsi mi lepší popsat kde ten kostřící kabel který si čistil je ?? Taky to musím vyzkoušet, díkynavig píše:Já jsem čistil jen tu zepředu.Zefek píše:Jedna je vzadu kousek od startéru. A druhá jde přidat zepředu, je na to pěkně vidět. Můžu to vyfotit.
Je tam jen jeden šroub.Stačí povolit a kostřící kabel s okem je venku.
Ten druhý udělám,až bude teplo.
Víťa
-
- Advanced member
- Příspěvky: 474
- Registrován: pát led 14, 2011 18:16
- Bydliště: Třebíč
- Kontaktovat uživatele:
Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...
Máš foto kde je motor ukostřen? jestli zepředu nebo zezadu ? Jestli se k tomu dá dostat shora, a nebo se musí lézt pod auto -_-,,, Zajímalo by mě taky jak to ukostření vypadá, jestli je to tam zoxidovaný nebo ne.
Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...
Ahojda...
Tak já mám jen tu přední a podle provedení bych řekkl,že originál.
Nebo jsem si zadní nevšiml......
Na kvalitni foto tam není moc místa.Ale pokuď pokud pujdeš podle kostřícího kabelu od baterky,který jde na blok,jistě kostřící bod najdeš.
Víťa
Tak já mám jen tu přední a podle provedení bych řekkl,že originál.
Nebo jsem si zadní nevšiml......
Na kvalitni foto tam není moc místa.Ale pokuď pokud pujdeš podle kostřícího kabelu od baterky,který jde na blok,jistě kostřící bod najdeš.
Víťa
Megane 2,1.6 16V,combi,rv2004-prodáno
Peugeot 208 1,2 60kW,rv 2015-prodáno
CLIO V Tce90,67kW,rv.2022-uplně nové, zatím spokojenost.
Peugeot 208 1,2 60kW,rv 2015-prodáno
CLIO V Tce90,67kW,rv.2022-uplně nové, zatím spokojenost.
Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...
Chlapci mám jednu otázku. Poslední dobou se mi stává, že auto startuje trošku hůř. Chytne sice napoprvé, ale s takovým škytnutím. Říkám si, že by to mohly být žhaviče. Na autě jsem najel 75000 km a neměnil jsem je. Je už správný čas na výměnu?
Renault Mégane II Grandtour 1.5 dCi 78kW (106HP) 6ti kvalt r.v. 2007, Najeto 200 ... km
Vyměněny ojniční šálky na klice při 158xxx
Dodělávaná loketní opěrka, Xenony, Alu kola RSW 244 Black 16", Matador MP 44 Elite 3 205/55/16 nic nevydržely, Dunlop SP Bluresponse 205/55/16
Znojmo
Fiat Punto 1.6 90, 90HP-tolik oprav jsem v životě nezažil, budiž mu země lehká-EX
Vyměněny ojniční šálky na klice při 158xxx
Dodělávaná loketní opěrka, Xenony, Alu kola RSW 244 Black 16", Matador MP 44 Elite 3 205/55/16 nic nevydržely, Dunlop SP Bluresponse 205/55/16
Znojmo
Fiat Punto 1.6 90, 90HP-tolik oprav jsem v životě nezažil, budiž mu země lehká-EX
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...
To se nedá říct. Nejlepší je vzít do ruky multimetr a změřit odpor žhavičů.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...
Jaké ideální hodnoty mají mít?
Renault Mégane II Grandtour 1.5 dCi 78kW (106HP) 6ti kvalt r.v. 2007, Najeto 200 ... km
Vyměněny ojniční šálky na klice při 158xxx
Dodělávaná loketní opěrka, Xenony, Alu kola RSW 244 Black 16", Matador MP 44 Elite 3 205/55/16 nic nevydržely, Dunlop SP Bluresponse 205/55/16
Znojmo
Fiat Punto 1.6 90, 90HP-tolik oprav jsem v životě nezažil, budiž mu země lehká-EX
Vyměněny ojniční šálky na klice při 158xxx
Dodělávaná loketní opěrka, Xenony, Alu kola RSW 244 Black 16", Matador MP 44 Elite 3 205/55/16 nic nevydržely, Dunlop SP Bluresponse 205/55/16
Znojmo
Fiat Punto 1.6 90, 90HP-tolik oprav jsem v životě nezažil, budiž mu země lehká-EX
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...
Max. 2 ohmy.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...
Vymontovat, připojit na 12V a pozorovat jak žhaví. Za cca 2 vteřiny by měla svítit od špičky postupně až k závitu.
Megane II 1.6 16V r.v.2009
Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...
Tak já se tady připojuji k benzínovým problémům, na 1,4 16V... kdysi dávno semi stalo, že auto nastartovalo na tři válce, dle elm327, kterou jsem měl u sebe to byl 3. válec, ale po opětovném nastartování byl klid, jen jsem vymazal chybu a neřešil. Nyní cca po dvou letech jsem měl problém nastartovat, plynem jsem to udržel, kontrolka motoru blikala jak o závod, ale chytlo se to a dobrý, kontrolka přestala svítit. V Clipu vynechávání válce 1 a 3. Dnes jsem to píchl na clip a dělo se to vždycky jen chvilku po startu, % vynechávání až 1,5%, kontrolka nesvítí, po projetí a s ohřátým motorem jsem to chcípl, znova zapnul a opět to chvilku vyhazovalo vynechávání 0,8%, ale už to nepsalo na kterém válci, kontrolka nesvítila. To mně trochu zarazilo, jsem měl za to, že s teplým motorem to bude OK, když se to po chvilce srovnalo a ono se to tam vrátilo znova.
Jak někdo píše nahoře kostru, tu můžu vyloučit, dříve špatná byla, už půl roku je perfektně opravena. Možná to poškodilo cívky dříve....
Zároveň si matně pamatuji, že vždy se říkalo, že jsou nějak párové 1 a 3, 2 a 4, to platí? To by i odpovídalo mému problému, odešla jedna a vzala druhou....
Zítra ráno než pojedu do práce to zase připojím na Clip a uvidím, zda se bude problém opakovat, pokud ano, tak bych chtěl prohodit ty páry cívek (pokud ne, tak jen změřit), zda se problém přesune na druhou sadu válců, pokud ano, kupuji cívky, pokud ne, tak zkusím prohodit svíčky (mají nakrouceno cca 35 000km - Renault píše 60 000km, výrobci svíček 30 000km, klidně to mohou být oni), no a když nepomůže ani to, jde se na vstřiky.... Nic jiného mně nenapadá, že by to mohlo dělat. Rozhodně budu napřed prohazovat mezi sebou, než něco koupím, ať nevyhazuji peníze....
Kdyby někoho napadlo co jiného zkusit než nahoře píši, tak každou radu uvítám
Jak někdo píše nahoře kostru, tu můžu vyloučit, dříve špatná byla, už půl roku je perfektně opravena. Možná to poškodilo cívky dříve....
Zároveň si matně pamatuji, že vždy se říkalo, že jsou nějak párové 1 a 3, 2 a 4, to platí? To by i odpovídalo mému problému, odešla jedna a vzala druhou....
Zítra ráno než pojedu do práce to zase připojím na Clip a uvidím, zda se bude problém opakovat, pokud ano, tak bych chtěl prohodit ty páry cívek (pokud ne, tak jen změřit), zda se problém přesune na druhou sadu válců, pokud ano, kupuji cívky, pokud ne, tak zkusím prohodit svíčky (mají nakrouceno cca 35 000km - Renault píše 60 000km, výrobci svíček 30 000km, klidně to mohou být oni), no a když nepomůže ani to, jde se na vstřiky.... Nic jiného mně nenapadá, že by to mohlo dělat. Rozhodně budu napřed prohazovat mezi sebou, než něco koupím, ať nevyhazuji peníze....
Kdyby někoho napadlo co jiného zkusit než nahoře píši, tak každou radu uvítám
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...
Propojení je 1-4, 2-3. Chce to posledovat, který válec to dělá a jestli to pořád budou dělat ty stejné válce.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...
A když nebudou? J8 se chytám toho, že to byl minule taky 3. a přidal se 1..... OK budu sledovat, díky
To propojení mně štve, to by byly obě větve, to je věc, na kteoru já moc nevěřím...
To propojení mně štve, to by byly obě větve, to je věc, na kteoru já moc nevěřím...
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...
Je potřeba se podívat na to, co mají válce 1. a 3. společného. Cívky to nejsou, takže ty by se mohly dát i vyloučit. Ale pro jistotu bych je proměřil. Je to asi potřeba řešit u každého válce zvlášť (tlaky, vstřik, svíčka).
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 hostů