CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...
Moderátor: Moderators General
- nomadm
- Experienced member
- Příspěvky: 587
- Registrován: úte pro 20, 2011 22:34
- Bydliště: Otrokovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...
a když jsi nastavil správný odtrh u origo svíček (viz. tvá rada pár příspěvků výše), tak to taky cukalo?
-
- Advanced member
- Příspěvky: 474
- Registrován: pát led 14, 2011 18:16
- Bydliště: Třebíč
- Kontaktovat uživatele:
Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...
Moc necukalo ale svicky na sobe meli uz takovy zluto oranzovy povrch byly uz hodne vypalene, tak sem koupil denso IK 20 na doporuceni rovnnou i vymenil filtr a zatim necuka, ale je pravda ze jsem jeste daval novej O krouzek jak jde hadica z posilovace brzd do sani , je tam nacvaknuta, kdyz jsem ji vyndal tak O krouzek uz byl zmackly a nevim jestli to tesnilo , rikal jsem si aby tudma motor neprisaval vzduch tak sem tam dal jiny. S autem uz jezdim od patku a zatim nic necuka.
- nomadm
- Experienced member
- Příspěvky: 587
- Registrován: úte pro 20, 2011 22:34
- Bydliště: Otrokovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...
jotaaak...takže to už byly staré svíčky, nebyly nové
-
- Advanced member
- Příspěvky: 474
- Registrován: pát led 14, 2011 18:16
- Bydliště: Třebíč
- Kontaktovat uživatele:
Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...
No nove nebyly , ale jednou jsem zam daval nejake obycejne bosch a musel jsem tam dat zpatky original renault co tam byly protoze auto na ty svicky za studena vubec nechtelo jet. Ale ted me prijde zase vse jak ma byt, zadny vyssi vykon nebo tak neco, jen plynuly chod motoru bez skubani.
Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...
Každý svíce by se měli před montáží zkontrolovat jaký je odtrh pomocí spárových měrek. Korekce se nedělá doklepáváním, jak se často dělá, ale opatrným přihýbáním vnější elektrody. Na ty naše motorizace je odtrh 0,9 mm, ale každý výrobce si to uvede v manuálu. Provozem se odtrh má tendenci zvětšovat, dochází k postupnému odpalování středové elektrody. Není to však žádná tragedie na mých továrních Eyquem to po 56.000km dělalo 0,1 mm. Tož tak.
Megane II 1.6 16V r.v.2009
Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...
Sviecky sa maju menit kazde 4 roky dajme tomu. Vtedy uz moze zacat dochadzat k odpaleniu elektrody natolko, ze roztec je vecsia ako 0,9 a auto pocukava. Ci tu vonkajsiu elektrodu prihnem alebo nie, tak ked uz je to rozobrate a sviecky maju 4 roky, aj tak dal by som rovno nove. Jasne ze prihnutie elektrody pomoze, ale je otazkou ci sa fakt oplati usetrit tych par Eur za bezne nove sviecky, alebo tam mat tie "prihnute" dalsie 4 roky, kde potom zase mozu trpiet aj cievky kvoli svieckam a zacnu odchadzat
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...
Necukalo nic i s tím 1 mm odtrhem, prostě měly 56.000km a necelý 4 roky, tak šly ven. Krásně vypálený, středová elektroda směrem k venkovní lehounce ubyla. Tu 0,1 mm může klidně udělat chyba v měření. Kdo něco spárovými měrkami seřizoval, ví o čem mluvím. Nemyslím si, že by 0,1 mm hrála takovou roli.
Megane II 1.6 16V r.v.2009
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...
Já bych poprosil všechny, kterým auto cuká, aby napsali značky cívek. Pokud jsou na autě cívky více značek, tak všechny značky.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
- nomadm
- Experienced member
- Příspěvky: 587
- Registrován: úte pro 20, 2011 22:34
- Bydliště: Otrokovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...
semtam mi to po startu cuká na Valeo
edit: tak jsem zjistil, že nemám z výroby Valeo, ale 3x BERU + 1 vyměněná Valeo
edit: tak jsem zjistil, že nemám z výroby Valeo, ale 3x BERU + 1 vyměněná Valeo
Naposledy upravil(a) nomadm dne stř říj 22, 2014 13:10, celkem upraveno 1 x.
Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...
Potvrdzujem cukanie na Valeach
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...
Já mám 4x DENSO a taky cuká po studeném startu......
Megane 2,1.6 16V,combi,rv2004-prodáno
Peugeot 208 1,2 60kW,rv 2015-prodáno
CLIO V Tce90,67kW,rv.2022-uplně nové, zatím spokojenost.
Peugeot 208 1,2 60kW,rv 2015-prodáno
CLIO V Tce90,67kW,rv.2022-uplně nové, zatím spokojenost.
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...
Já jsem koupil čtyři cívky ECAR. Teď jsem vzal z vrakáče jednu cívku BERU a druhou DENSO a vyměnil jsem dvě cívky ECAR za BERU a DENSO. Zatím jsem ve fázi testování, ale včera jsem ujel asi 60km a nezacukalo to ani jednou. Na těch ECARech to cukalo i za tepla. Ale 60km je málo na nějaké objektivní zhodnocení.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
- nomadm
- Experienced member
- Příspěvky: 587
- Registrován: úte pro 20, 2011 22:34
- Bydliště: Otrokovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...
tak uvidíme, jsem zvědav a je to dobrý námět na "testík"...
Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...
Potvrdzujem cukanie na cievkach FACET
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
- nomadm
- Experienced member
- Příspěvky: 587
- Registrován: úte pro 20, 2011 22:34
- Bydliště: Otrokovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...
Tak mi konečně dorazil klíč na svíčky z Pronexu. Ještě pár otázek, svíčky mají tedy standart odtrh 0,9 mm, mám jej změnit na těch O,7 - O,8 mm jak píše semjabooooorek, nebo tam nechat 0,9? Pokud snížit odtrh tak moje otázka zní, jak to provést, např. kombinačkama? Kladívkem se mi do toho nechce... Druhá otázka jak následně svíčky utáhnout, na kolik závitů (otáček)?
A čím namazat vnitřní strany gumových patek cívek a závity svíček?
A čím namazat vnitřní strany gumových patek cívek a závity svíček?
Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...
Zavity sviecok namaz normalnym motor olejom. Utiahni ich tak "akurat", nepouzivaj velku silu. Odtrh u novych sviecok by som nechal ako je tych 0,9. Na vnut stranu cievok Rencek pouziva speci pripravok. Neviem cim ho nahradit - malo by to byt silikonove a zaroven odolne teplote
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
- nomadm
- Experienced member
- Příspěvky: 587
- Registrován: úte pro 20, 2011 22:34
- Bydliště: Otrokovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...
díky za radu Rado, snad se do toho pustím co nejdříve, možná dnes...
Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...
Trochu som uvazoval o tom odtrhu elektrod sviecky. Ono hej, na starych oslahanych svieckach to ma vyznam, ale opet by som ich prihol len na predpisovych 0,9. Napr.na Fieste museli byt sviecky odtrh 1,3. Ked bol odtrh mensi, motor neslapal skoro vobec. Akoby prave bolo treba to spravne a dostocne rozmedzie medzi elektrodami, aby iskra mala dlhsiu drahu a dokazala dobre zapalit zmes... Takze ked riesit odtrh, tak len na starych svieckach, a aj to len na predpisovu hodnotu
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
- nomadm
- Experienced member
- Příspěvky: 587
- Registrován: úte pro 20, 2011 22:34
- Bydliště: Otrokovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...
Takže výměna se nakonec povedla, ikdyž jsem myslel, že nemám nástrčák na ty šrouby na cívkách, nakonec jsem našel... akorát jsem teda ničím svíčky nenamazal, motorový olej jsem doma nenašel...a závit byl trošku něčím mázlý. Po výměně jsem zkusil nastartovat (povedlo se napoprvé , ale několik desítek vteřin se držely volnoběžné otáčky na 1000 ot./min až po chvíli spadly na 750, ikdyž je fakt, že jsem to tak měl i se starýma svíčkama.....čím to může být? Je třeba to nějak řešit, nebo to neřešit?
Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...
Ked otacky spadnu na zaklad do par sekund, tak je to ok,napr.na Flu sa to stava tiez aj na novych autach
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
- nomadm
- Experienced member
- Příspěvky: 587
- Registrován: úte pro 20, 2011 22:34
- Bydliště: Otrokovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...
ok..uvidím, jak bude probíhat ranní startování
Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...
Ved daj vediet keby nieco...pripadne pospekulujeme. Ale ako vravim - kym rpm spadnu do zakladu do par sekund, nie je to vec na riesenie
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
- nomadm
- Experienced member
- Příspěvky: 587
- Registrován: úte pro 20, 2011 22:34
- Bydliště: Otrokovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...
tak dnešní ranní start ok, nezkoušel jsem jak dlouho by byly otáčky na 1 tis. rpm, hned jsem vyrazil, cukání taky nebylo, ale pořád je poměrně teplo, ráno cca 8 st.
-
- Advanced member
- Příspěvky: 474
- Registrován: pát led 14, 2011 18:16
- Bydliště: Třebíč
- Kontaktovat uživatele:
Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...
Civky 4x Valeo s zeleným víčkem , svíčky Denso IK20, Odtrh na 0.8mm podle spárových měrek, origo 1,2mm z vyroby na svíčkách, svíčky jsem přihýbal opatrným tlačením svíčkou na spodní elektrodu a pak plochým šroubovákem o hranu závitu kdyžtak poupravil. Závit jsem trošku máznul olejem, a s citem dotáhnul, Gumové těsnení na civkách jsem namazal bílou silikonovou vazelinou. Zatím necuká.
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...
Ještě jedna věc. Napište, kdo má cívky prvovýrobu, protože mám silné podezření na to, že druhovýroba je dost odfláklá. Prvovýroba se pozná tak, že je na cívce napsáno Renault a pak Denso, Sagem, Valeo, ...
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google Adsense [Bot] a 27 hostů