CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
shandy
Experienced member
Příspěvky: 838
Registrován: stř čer 18, 2008 14:56

CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od shandy » pát črc 18, 2008 18:53

Ahoj,

dnes jsem si jen tak ze zvědavosti přeměřil cívky. Mám 3 orig. Sagem a 1 Valeo (měněná). Dle dokumentace má být na sekundárním okruhu odpor mezi 7-13 kiloohmy. Na tolik kritizovaných originálních SAGEMech jsem naměřil bezproblémových cca 11,9 kiloohmů (u všech 3 SAGEM), na Valeo však 14,7, což překračuje onu v dokumentaci stanovenou hranici 13 kiloohmů. Můj měřící přístroj není žádný profi nástroj, takže je možné, že jsem se všemi 4 cívkami v limitu, ale přeci jen mě trápí ten rozdíl - kdesi jsem se dočetl, že je důležité, aby si hodnoty z jednotlivých cívek byly co možná nejbližší (což je údajně také argument pro na fórech tolik kritizované výměny všech cívek v případě poruchy jedné z nich). Otázka je na snadě - může ten rozdíl působit nějaké problémy? Uvědomuji si, že je to dotaz spíš na nějakého elektrikáře... Mám pouze dvě vodítka: 1) samotná vyšší hodnota u té cívky neznamená její blížící se smrt - známé problémy s cívkami jsou opačného charakteru, tedy že probíjejí; 2) při nedávné výměně svíček jsem nevšimnul, že by nějaká z nich byla výrazně opotřebovanější, než ostatní...

Děkuji za případné odpovědi.

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » úte zář 02, 2008 08:00

EDIT BY RADO:
Kedze je tato tema globalna, rad by som sem vlozil info o nazvoch sviecok a ich kodoch, ktore su urcene pre Renault benziny:
:arrow: VALEO.........kod: RF74HZDC
:arrow: EYQUEM......kod: RFN58LZ
:arrow: BOSCH........kod: FR7DC2
:arrow: NGK............kod: BCPR6ES
:arrow: CHAMPION...kod: RC7YCC

A toto je konkretny kod sviecok, ktore NEFUNGUJU na benzinoch:
:arrow: NGK............kod: BKR6EZ. Takze konkretne tento typ nekupujte


Cau Shandy,

ako iste vies, z elektriky som vcelku uplny XXXXXX. Ale aj tak by ma zaujimalo, ako presne si tie cievky meral? Mam doma taky digitalny multimeter ci avomet co to je. Ako by som mal presne merat tie cievky?
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
arno
Experienced member
Příspěvky: 669
Registrován: stř srp 27, 2008 17:44
Bydliště: Nitra

Příspěvek od arno » úte zář 02, 2008 08:39

nemusíš sa lekat, je velmi malý rozdiel, ja som to rozoberal, je tam strasne tenky drat, a obrovský počet závitov, vyskúšaj to či to funguje.

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » úte zář 02, 2008 14:50

Mírně vyšší odpor = více závitů = větší napětí.

Výrazně větší nebo nekonečný odpor = přepálená cívka = K.O.

Nižší odpor = závitový zkrat = cívka na odchodu nebo K.O.

wecka :D

PS: pokud to jede dobře, neřeš to.
Naposledy upravil(a) wc dne úte zář 02, 2008 18:22, celkem upraveno 1 x.
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

shandy
Experienced member
Příspěvky: 838
Registrován: stř čer 18, 2008 14:56

Příspěvek od shandy » úte zář 02, 2008 18:19

dekuju vsem za reakce, popravde uz to neresim - motor si prede jedna basen, spokojenost maximalni, zadne chcipani, kultivovany chod, spotrebicka 6.3 na sto, co vic si prat :)


Rado: premeris jednoduse - proste civky vymontuj. Pro zmereni odporu na primarnim okruhu nastav zkousecku na kalibraci 20 Ohmu (to by melo byt standardni) a potom zmeris na dvou pliscich, co je do nich zasunut konektorem kabel. Impedance by mela byt 0.5 plus minus drobne. Sekundarni okruh zmeris tak, ze nastavis zkousecku na limit 20 kOhmu, popr. vyssi, nemas-li 20, na "hornim plisku" ten "bananek" ponechas a druhy prilozis dolu na civku na misto, kde ma kontakt se svickou. Vysledek by mel byt neco mezi 9 - 12 tisici Ohmy.

Pro vetsi nazornost prikladam stranku s vybornym popisem a fotkami (varuju - francouzsky): http://www.forum-auto.com/pole-techniqu ... 247216.htm

Uzij si to, je to trivialni a clovek si pripada jako strasny saman! :)

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » úte zář 02, 2008 20:21

Diki moc Shandy :) Ked budem mat pocit, ze auto horsie taha al. obcas zvukovo ci v neutrali "vypadava", urcite budem samanit ! :)
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Tarabascz
Člen RCČR
Příspěvky: 177
Registrován: stř úno 20, 2008 02:16
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

poloviční hodnoty

Příspěvek od Tarabascz » sob lis 29, 2008 17:37

Ahoj

Dnes jsem měnil svíčky a při té udalosti jsem změřil impedanci cívek.
Před časem mi dvě dali košem, koupil jsem teda 4 zcela nové ale Bosh.
Uvadíte že na přimárním okruhu by mělo bejt 0,5 ohmu +/-, ja jsem na všech naměřil 0,6 ohmu takže to beru jako OK, ale zarazily mě hodnoty sekundárního okruhu uvadíte 13-14 kOhmů, no ja na všech naměřil 7,40 kOhmů
myslíte že je to OK ???
cívky jsou ještě v záruce mám ich asi půl roku
Pokusím se najít ty 2 starý orig SAGEM co jsem vyndal, a změřit kolik naměřim na nich, ale 7,40 mi přijde strašně málo dle toho co píšete.
Megane II Grandtour r.v. 2004
1,6 benzin 16V 83kW Obrázek

Jak to šlo:
Trabant (byl to nezmar pokuď nebylo 15 stupnů a míň :-) ) --> Š 110 R (krásný vzpomínky) --> Š 120S (žehlička - stroj na vaření vody :-)) --> Opel Kadett 1,6i (to byla změna a svezeníčko - nikdy nikde nezklamal, nejspolehlivější auto co jsem kdy měl) --> Renault Megane Grandtour (neskutečně poruchové auto - od této značky ruce pryč...)

Miro_ba
Grafoman
Příspěvky: 2657
Registrován: pát lis 12, 2004 16:00
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Miro_ba » sob lis 29, 2008 20:32

no ja som na novych nameral na primare 1.2ohmu a slapu dore, aspon zatial a sekudar okolo 12kohmov. Ta zla mala medzi 6-7kohmov. A robi ti to problem ?
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km

Uživatelský avatar
Tarabascz
Člen RCČR
Příspěvky: 177
Registrován: stř úno 20, 2008 02:16
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tarabascz » sob lis 29, 2008 20:40

ne problém jsem žádnej nespozoroval, pouze když je motor total studený, tak při prudšem zrychlení na 1 a 2 rýchlostní stupeň nastane jakoby přidušení motoru nebo jak bych to popsal, motor na moment přestane táhnout a pak znovu zabere. chudá směs ?? těžko říct.
možná svíčky mají cca 28 tis. teda měli - dnes jsem vyměnil všechny za nové uvidím jak se to bude chovat.
ja jenom jak jsem měnil svíčky tak jsem hned čistě ze zvědavosti proměřil i cívky (jsou nové nepředpokládám že po půl roce by oděšli všechny nebo byly na odchodu - to by mě j...o - dyť jsem za né dal skoro 8 tis.) ale ty hodnoty mě docela zarazily :cry:
Megane II Grandtour r.v. 2004
1,6 benzin 16V 83kW Obrázek

Jak to šlo:
Trabant (byl to nezmar pokuď nebylo 15 stupnů a míň :-) ) --> Š 110 R (krásný vzpomínky) --> Š 120S (žehlička - stroj na vaření vody :-)) --> Opel Kadett 1,6i (to byla změna a svezeníčko - nikdy nikde nezklamal, nejspolehlivější auto co jsem kdy měl) --> Renault Megane Grandtour (neskutečně poruchové auto - od této značky ruce pryč...)

Miro_ba
Grafoman
Příspěvky: 2657
Registrován: pát lis 12, 2004 16:00
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od Miro_ba » sob lis 29, 2008 20:50

no to si kupil jak u Renaultu, mna vysli cca 4t Kc. Ale musel som hladat a trosku zjednat cenu. Skus este s tym merakom zmerat odpor s presnou odnotou okolo 10k a ci bude daka vacsia odchylka, ale tych 7,4k by nemalo byt o.k . Mas to urcite na tento motor ? Kek kuknes moju sagu o cievkach, tak su tam rozne linky a niekde tam boli Sagemi pre Bosch, skus porovnat cisla dielov

doplnene: tak som to nasiel http://www.madeinchina.com/2762863/P597 ... 104F.shtml
Mazda 6 GJ, WGN, 2l -107kW
ex. Megane II grandtour 1.6 83kW, 57000km 6.5l/100km
ex. Megane III 1.5dci 78kW, 73000km 5l/100km

Uživatelský avatar
Tarabascz
Člen RCČR
Příspěvky: 177
Registrován: stř úno 20, 2008 02:16
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tarabascz » sob lis 29, 2008 20:56

kupoval jsem je v elitu ale teď koukám že již mají i něco jiného než Bosh
tehdy měli pouze Bosh

http://www.elitecat.cz/ArticleDetail.as ... eId=100150
Megane II Grandtour r.v. 2004
1,6 benzin 16V 83kW Obrázek

Jak to šlo:
Trabant (byl to nezmar pokuď nebylo 15 stupnů a míň :-) ) --> Š 110 R (krásný vzpomínky) --> Š 120S (žehlička - stroj na vaření vody :-)) --> Opel Kadett 1,6i (to byla změna a svezeníčko - nikdy nikde nezklamal, nejspolehlivější auto co jsem kdy měl) --> Renault Megane Grandtour (neskutečně poruchové auto - od této značky ruce pryč...)

Uživatelský avatar
Tarabascz
Člen RCČR
Příspěvky: 177
Registrován: stř úno 20, 2008 02:16
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tarabascz » sob lis 29, 2008 20:59

Co to může způsobit když tam je menší odpor ???
Megane II Grandtour r.v. 2004
1,6 benzin 16V 83kW Obrázek

Jak to šlo:
Trabant (byl to nezmar pokuď nebylo 15 stupnů a míň :-) ) --> Š 110 R (krásný vzpomínky) --> Š 120S (žehlička - stroj na vaření vody :-)) --> Opel Kadett 1,6i (to byla změna a svezeníčko - nikdy nikde nezklamal, nejspolehlivější auto co jsem kdy měl) --> Renault Megane Grandtour (neskutečně poruchové auto - od této značky ruce pryč...)

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DDT » sob lis 29, 2008 21:43

Tarabascz píše:Co to může způsobit když tam je menší odpor ???
Neřeš to. Pokud to jede, je to OK :-)
Nezpůsobí to nic.
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

magadafagada
Experienced member
Příspěvky: 843
Registrován: pon led 29, 2007 07:22
Bydliště: staňkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od magadafagada » pon pro 01, 2008 08:25

způsobí to to, že občas může blbnout zapalování. řešil jsem to na svém autě, měl jsem tam přesně 1.cívku s odporem okolo 7kohm a jen občas mi to dělalo traktor po výměně za všechny stejné je to ok

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » pon pro 01, 2008 08:35

Alebo inak - ries to, az ked cievka odide uplne. Ale dobrym pravidlom je nosit 1 nahradnu cievku v kufri :)
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
trichopter
Advanced member
Příspěvky: 480
Registrován: ned srp 05, 2007 12:52
Bydliště: SK/KNM

Příspěvek od trichopter » pon pro 01, 2008 08:48

joo rado ale ako budeš vedieť ktorá to je ked ti odíde na dialnici napr.Chalanom v práci odchádzaju na fabiach a seatoch.Mne yatim drží,ale kupil som rezervu v nemecku.predavaju v origo servise len valeo alebo nemecku značku,neviem teraz aku urobim foto a pošlem.
Kolko soji ten pristroj na meranie ,kde by sa dal zohmať?
Megane II sedane-02/2004; 1,6 16V.83kw;113ps
150 000km.Comfort Dynamique;

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » pon pro 01, 2008 09:46

No, to je jednoduche. Ked cievka odide uplne, tak na volnobehu zacnem jednu po druhej odpajat od konektora. Pri tej, kde sa beh motora nezmeni - to je ona :)
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Tarabascz
Člen RCČR
Příspěvky: 177
Registrován: stř úno 20, 2008 02:16
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tarabascz » pon pro 01, 2008 09:51

trichopter píše: Kolko soji ten pristroj na meranie ,kde by sa dal zohmať?

Nepotrebuješ na to nič špecialne - stačí klasický multimeter a stojí pár stoviek.
Megane II Grandtour r.v. 2004
1,6 benzin 16V 83kW Obrázek

Jak to šlo:
Trabant (byl to nezmar pokuď nebylo 15 stupnů a míň :-) ) --> Š 110 R (krásný vzpomínky) --> Š 120S (žehlička - stroj na vaření vody :-)) --> Opel Kadett 1,6i (to byla změna a svezeníčko - nikdy nikde nezklamal, nejspolehlivější auto co jsem kdy měl) --> Renault Megane Grandtour (neskutečně poruchové auto - od této značky ruce pryč...)

Uživatelský avatar
Tarabascz
Člen RCČR
Příspěvky: 177
Registrován: stř úno 20, 2008 02:16
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tarabascz » pon pro 01, 2008 09:58

Rado77 píše:No, to je jednoduche. Ked cievka odide uplne, tak na volnobehu zacnem jednu po druhej odpajat od konektora. Pri tej, kde sa beh motora nezmeni - to je ona :)
No bratu neviem - ja som tiež takto hľadal tu špatnu a dosiahol som to že sa mi odpálila dalšia.
Niekde tu na fore som potom čítal, že su párované 1-4; 2-3.
Neviem ako si myslel to "odpájam" - ja som odpájal prívody do cievok, ale bolo mi doporučené že pri hľadaní tej vadnej je lepšie ich odpájať zo sviečky.
Zložitejšia práca trochu pretože musíš povolovať šroby, ale zachrániš cievku ktorá je dobrá na tej istej vetve.

Vyhľadaj si temy o zapalovacích cievkách tam to bolo viac rozpísané.
Megane II Grandtour r.v. 2004
1,6 benzin 16V 83kW Obrázek

Jak to šlo:
Trabant (byl to nezmar pokuď nebylo 15 stupnů a míň :-) ) --> Š 110 R (krásný vzpomínky) --> Š 120S (žehlička - stroj na vaření vody :-)) --> Opel Kadett 1,6i (to byla změna a svezeníčko - nikdy nikde nezklamal, nejspolehlivější auto co jsem kdy měl) --> Renault Megane Grandtour (neskutečně poruchové auto - od této značky ruce pryč...)

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » pon pro 01, 2008 10:07

Jaaaj, ze by to rozdelovalo "supy" a keby som odpojil jednu cievku, tak ta jej "sparovana" by dostala dva krat vecsie supy, alebo. by palila 2 x castejsie? :)

Jedine co sa pri tomto ukone udeje je to, ze valec ktory odpojim (hovorime tu o 3 sekundach) proste na chvilu nepali, takze sa tam nahromadi trochu viac benzinu - v podstate standardny stav iba na 3 sekundy, ktory sa pri odpalenej cievke niekomu deje aj 4 dni, kym problem vobec odstrani.

Do elektriky sa nevyznam, ale logicky mi pride, ze sa nemoze stat nic.
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Tarabascz
Člen RCČR
Příspěvky: 177
Registrován: stř úno 20, 2008 02:16
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tarabascz » pon pro 01, 2008 10:16

no vidíš ja sa do elektriky vyznám, tiež som si myslel že sa nemože nič stať a stalo sa.
Jedna mi odišla cestou do práce, takže asi 4 km som musel dojsť na tri valce, a potom keď som na parkovisku hľadal tu zlu odišla dalšia, tiež ma to prekvapilo a potom som sa dočítal tu na fore to čo som ti písal.
je možné že to pravda neni a bola to len náhoda - mohla byť už načatá a boh vie čo všetko.
ja ti len píšem že keď som odpojil privod s tej špatnej zvuk sa nemal zmeniť lenže mne motor začal ist na dva valce a hneď zdochol a nepomohlo už ani pripojiť kabel naspak k tej vadnej. musel som kupiť hneď dve cievky a aby som maľ kluď na duši po výplate :) som kupil dalšie dve nečh su všetky 4 nové
a tie dva orig. povodné čo by mali byť dobré nosím v aute ako rezervu.
Megane II Grandtour r.v. 2004
1,6 benzin 16V 83kW Obrázek

Jak to šlo:
Trabant (byl to nezmar pokuď nebylo 15 stupnů a míň :-) ) --> Š 110 R (krásný vzpomínky) --> Š 120S (žehlička - stroj na vaření vody :-)) --> Opel Kadett 1,6i (to byla změna a svezeníčko - nikdy nikde nezklamal, nejspolehlivější auto co jsem kdy měl) --> Renault Megane Grandtour (neskutečně poruchové auto - od této značky ruce pryč...)

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » pon pro 01, 2008 10:21

Aha, tak diki za objasnenie. Tusim sa tomu multimetru zacnem venovat trochu. Este ze som videl nejake tie obrazky merani cievok, inak by som fakt netusil wo co go.
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Tarabascz
Člen RCČR
Příspěvky: 177
Registrován: stř úno 20, 2008 02:16
Bydliště: Česká Lípa
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Tarabascz » pon pro 01, 2008 10:32

multimetru sa venovať nemusíš - je to obyč. merák čo dokáźe merať volty, ampéry, ohmy (všetko čo sa ti raz može hodiť)

tie lepšie dokážu merať ešte teplotu, frekvenciu, indukčnost a pod. ale tebe stačí ten základ. - na druhu stranu v cene velký rozdiel neni takže ak si priplatíš 2-3 stovky budeš mať tam viac funcíi.

Obyč. kupiš v lepšom elektro obchode, alebo v obchode kde predávajú polovodičové sučiastky.
len pre priklad: http://mereni-a-zdroje.e-conrad.cz/mult ... try+c2104/
Megane II Grandtour r.v. 2004
1,6 benzin 16V 83kW Obrázek

Jak to šlo:
Trabant (byl to nezmar pokuď nebylo 15 stupnů a míň :-) ) --> Š 110 R (krásný vzpomínky) --> Š 120S (žehlička - stroj na vaření vody :-)) --> Opel Kadett 1,6i (to byla změna a svezeníčko - nikdy nikde nezklamal, nejspolehlivější auto co jsem kdy měl) --> Renault Megane Grandtour (neskutečně poruchové auto - od této značky ruce pryč...)

magadafagada
Experienced member
Příspěvky: 843
Registrován: pon led 29, 2007 07:22
Bydliště: staňkov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od magadafagada » pon pro 01, 2008 10:35

pozor cívky nemusí odejít a přitom to pojede na tři válce... problém je právě v té cívce s výrazně jiným odporem

Uživatelský avatar
arno
Experienced member
Příspěvky: 669
Registrován: stř srp 27, 2008 17:44
Bydliště: Nitra

Příspěvek od arno » pon pro 01, 2008 10:36

rado ja ti vyberem nejaký a spravím ti aj školenie :) , teraz som kupoval za 300sk, merá všetko, pre kutila ideálny.
To je v pohode že nie si moc do elektriky, ale si nekorunovaný král presuvníku :D :D
Scenic Grand 1.9 96kW 2010
Megane Grand 1.5 66kW 2011

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 22 hostů