CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
nomadm
Experienced member
Příspěvky: 587
Registrován: úte pro 20, 2011 22:34
Bydliště: Otrokovice
Kontaktovat uživatele:

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od nomadm » úte zář 30, 2014 07:22

a když jsi nastavil správný odtrh u origo svíček (viz. tvá rada pár příspěvků výše), tak to taky cukalo?
Renault Megane II Sportway Grandtour 1.6, r.v.2009
Obrázek

semjabooooorek
Advanced member
Příspěvky: 474
Registrován: pát led 14, 2011 18:16
Bydliště: Třebíč
Kontaktovat uživatele:

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od semjabooooorek » úte zář 30, 2014 08:40

Moc necukalo ale svicky na sobe meli uz takovy zluto oranzovy povrch byly uz hodne vypalene, tak sem koupil denso IK 20 na doporuceni rovnnou i vymenil filtr a zatim necuka, ale je pravda ze jsem jeste daval novej O krouzek jak jde hadica z posilovace brzd do sani , je tam nacvaknuta, kdyz jsem ji vyndal tak O krouzek uz byl zmackly a nevim jestli to tesnilo , rikal jsem si aby tudma motor neprisaval vzduch tak sem tam dal jiny. S autem uz jezdim od patku a zatim nic necuka.

Uživatelský avatar
nomadm
Experienced member
Příspěvky: 587
Registrován: úte pro 20, 2011 22:34
Bydliště: Otrokovice
Kontaktovat uživatele:

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od nomadm » úte zář 30, 2014 09:23

jotaaak...takže to už byly staré svíčky, nebyly nové
Renault Megane II Sportway Grandtour 1.6, r.v.2009
Obrázek

semjabooooorek
Advanced member
Příspěvky: 474
Registrován: pát led 14, 2011 18:16
Bydliště: Třebíč
Kontaktovat uživatele:

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od semjabooooorek » úte zář 30, 2014 10:05

No nove nebyly :-) , ale jednou jsem zam daval nejake obycejne bosch a musel jsem tam dat zpatky original renault co tam byly protoze auto na ty svicky za studena vubec nechtelo jet. Ale ted me prijde zase vse jak ma byt, zadny vyssi vykon nebo tak neco, jen plynuly chod motoru bez skubani.

soptik
Experienced member
Příspěvky: 693
Registrován: pon bře 04, 2013 22:14

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od soptik » úte zář 30, 2014 12:09

Každý svíce by se měli před montáží zkontrolovat jaký je odtrh pomocí spárových měrek. Korekce se nedělá doklepáváním, jak se často dělá, ale opatrným přihýbáním vnější elektrody. Na ty naše motorizace je odtrh 0,9 mm, ale každý výrobce si to uvede v manuálu. Provozem se odtrh má tendenci zvětšovat, dochází k postupnému odpalování středové elektrody. Není to však žádná tragedie na mých továrních Eyquem to po 56.000km dělalo 0,1 mm. Tož tak.
Megane II 1.6 16V r.v.2009

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od Rado77 » úte zář 30, 2014 13:11

Sviecky sa maju menit kazde 4 roky dajme tomu. Vtedy uz moze zacat dochadzat k odpaleniu elektrody natolko, ze roztec je vecsia ako 0,9 a auto pocukava. Ci tu vonkajsiu elektrodu prihnem alebo nie, tak ked uz je to rozobrate a sviecky maju 4 roky, aj tak dal by som rovno nove. Jasne ze prihnutie elektrody pomoze, ale je otazkou ci sa fakt oplati usetrit tych par Eur za bezne nove sviecky, alebo tam mat tie "prihnute" dalsie 4 roky, kde potom zase mozu trpiet aj cievky kvoli svieckam a zacnu odchadzat
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

soptik
Experienced member
Příspěvky: 693
Registrován: pon bře 04, 2013 22:14

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od soptik » úte zář 30, 2014 13:50

Necukalo nic i s tím 1 mm odtrhem, prostě měly 56.000km a necelý 4 roky, tak šly ven. Krásně vypálený, středová elektroda směrem k venkovní lehounce ubyla. Tu 0,1 mm může klidně udělat chyba v měření. Kdo něco spárovými měrkami seřizoval, ví o čem mluvím. Nemyslím si, že by 0,1 mm hrála takovou roli.
Megane II 1.6 16V r.v.2009

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od Zefek » úte říj 07, 2014 22:46

Já bych poprosil všechny, kterým auto cuká, aby napsali značky cívek. Pokud jsou na autě cívky více značek, tak všechny značky.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
nomadm
Experienced member
Příspěvky: 587
Registrován: úte pro 20, 2011 22:34
Bydliště: Otrokovice
Kontaktovat uživatele:

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od nomadm » stř říj 08, 2014 07:22

semtam mi to po startu cuká na Valeo

edit: tak jsem zjistil, že nemám z výroby Valeo, ale 3x BERU + 1 vyměněná Valeo
Naposledy upravil(a) nomadm dne stř říj 22, 2014 13:10, celkem upraveno 1 x.
Renault Megane II Sportway Grandtour 1.6, r.v.2009
Obrázek

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od Rado77 » stř říj 08, 2014 12:33

Potvrdzujem cukanie na Valeach
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

navig
Advanced member
Příspěvky: 489
Registrován: čtv dub 17, 2008 20:49
Bydliště: Skuteč,Holice

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od navig » stř říj 08, 2014 12:44

Já mám 4x DENSO a taky cuká po studeném startu......
Megane 2,1.6 16V,combi,rv2004-prodáno
Peugeot 208 1,2 60kW,rv 2015-prodáno
CLIO V Tce90,67kW,rv.2022-uplně nové, zatím spokojenost.

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od Zefek » stř říj 08, 2014 13:18

Já jsem koupil čtyři cívky ECAR. Teď jsem vzal z vrakáče jednu cívku BERU a druhou DENSO a vyměnil jsem dvě cívky ECAR za BERU a DENSO. Zatím jsem ve fázi testování, ale včera jsem ujel asi 60km a nezacukalo to ani jednou. Na těch ECARech to cukalo i za tepla. Ale 60km je málo na nějaké objektivní zhodnocení.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
nomadm
Experienced member
Příspěvky: 587
Registrován: úte pro 20, 2011 22:34
Bydliště: Otrokovice
Kontaktovat uživatele:

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od nomadm » stř říj 08, 2014 13:30

tak uvidíme, jsem zvědav a je to dobrý námět na "testík"...
Renault Megane II Sportway Grandtour 1.6, r.v.2009
Obrázek

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od Rado77 » stř říj 08, 2014 13:31

Potvrdzujem cukanie na cievkach FACET
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
nomadm
Experienced member
Příspěvky: 587
Registrován: úte pro 20, 2011 22:34
Bydliště: Otrokovice
Kontaktovat uživatele:

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od nomadm » pon říj 20, 2014 20:29

Tak mi konečně dorazil klíč na svíčky z Pronexu. Ještě pár otázek, svíčky mají tedy standart odtrh 0,9 mm, mám jej změnit na těch O,7 - O,8 mm jak píše semjabooooorek, nebo tam nechat 0,9? Pokud snížit odtrh tak moje otázka zní, jak to provést, např. kombinačkama? Kladívkem se mi do toho nechce...:) Druhá otázka jak následně svíčky utáhnout, na kolik závitů (otáček)?
A čím namazat vnitřní strany gumových patek cívek a závity svíček?
Renault Megane II Sportway Grandtour 1.6, r.v.2009
Obrázek

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od Rado77 » úte říj 21, 2014 10:49

Zavity sviecok namaz normalnym motor olejom. Utiahni ich tak "akurat", nepouzivaj velku silu. Odtrh u novych sviecok by som nechal ako je tych 0,9. Na vnut stranu cievok Rencek pouziva speci pripravok. Neviem cim ho nahradit - malo by to byt silikonove a zaroven odolne teplote
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
nomadm
Experienced member
Příspěvky: 587
Registrován: úte pro 20, 2011 22:34
Bydliště: Otrokovice
Kontaktovat uživatele:

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od nomadm » úte říj 21, 2014 15:06

díky za radu Rado, snad se do toho pustím co nejdříve, možná dnes...:)
Renault Megane II Sportway Grandtour 1.6, r.v.2009
Obrázek

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od Rado77 » úte říj 21, 2014 17:52

Trochu som uvazoval o tom odtrhu elektrod sviecky. Ono hej, na starych oslahanych svieckach to ma vyznam, ale opet by som ich prihol len na predpisovych 0,9. Napr.na Fieste museli byt sviecky odtrh 1,3. Ked bol odtrh mensi, motor neslapal skoro vobec. Akoby prave bolo treba to spravne a dostocne rozmedzie medzi elektrodami, aby iskra mala dlhsiu drahu a dokazala dobre zapalit zmes... Takze ked riesit odtrh, tak len na starych svieckach, a aj to len na predpisovu hodnotu
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
nomadm
Experienced member
Příspěvky: 587
Registrován: úte pro 20, 2011 22:34
Bydliště: Otrokovice
Kontaktovat uživatele:

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od nomadm » úte říj 21, 2014 19:28

Takže výměna se nakonec povedla, ikdyž jsem myslel, že nemám nástrčák na ty šrouby na cívkách, nakonec jsem našel...:) akorát jsem teda ničím svíčky nenamazal, motorový olej jsem doma nenašel...a závit byl trošku něčím mázlý. Po výměně jsem zkusil nastartovat (povedlo se napoprvé :), ale několik desítek vteřin se držely volnoběžné otáčky na 1000 ot./min až po chvíli spadly na 750, ikdyž je fakt, že jsem to tak měl i se starýma svíčkama.....čím to může být? Je třeba to nějak řešit, nebo to neřešit?
Renault Megane II Sportway Grandtour 1.6, r.v.2009
Obrázek

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od Rado77 » úte říj 21, 2014 20:04

Ked otacky spadnu na zaklad do par sekund, tak je to ok,napr.na Flu sa to stava tiez aj na novych autach
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
nomadm
Experienced member
Příspěvky: 587
Registrován: úte pro 20, 2011 22:34
Bydliště: Otrokovice
Kontaktovat uživatele:

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od nomadm » úte říj 21, 2014 21:36

ok..uvidím, jak bude probíhat ranní startování :)
Renault Megane II Sportway Grandtour 1.6, r.v.2009
Obrázek

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od Rado77 » úte říj 21, 2014 23:06

Ved daj vediet keby nieco...pripadne pospekulujeme. Ale ako vravim - kym rpm spadnu do zakladu do par sekund, nie je to vec na riesenie
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
nomadm
Experienced member
Příspěvky: 587
Registrován: úte pro 20, 2011 22:34
Bydliště: Otrokovice
Kontaktovat uživatele:

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od nomadm » stř říj 22, 2014 09:24

tak dnešní ranní start ok, nezkoušel jsem jak dlouho by byly otáčky na 1 tis. rpm, hned jsem vyrazil, cukání taky nebylo, ale pořád je poměrně teplo, ráno cca 8 st.
Renault Megane II Sportway Grandtour 1.6, r.v.2009
Obrázek

semjabooooorek
Advanced member
Příspěvky: 474
Registrován: pát led 14, 2011 18:16
Bydliště: Třebíč
Kontaktovat uživatele:

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od semjabooooorek » stř říj 22, 2014 23:00

Civky 4x Valeo s zeleným víčkem , svíčky Denso IK20, Odtrh na 0.8mm podle spárových měrek, origo 1,2mm z vyroby na svíčkách, svíčky jsem přihýbal opatrným tlačením svíčkou na spodní elektrodu a pak plochým šroubovákem o hranu závitu kdyžtak poupravil. Závit jsem trošku máznul olejem, a s citem dotáhnul, Gumové těsnení na civkách jsem namazal bílou silikonovou vazelinou. Zatím necuká.

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: CIEVKY A ŽHAVIČE - CUKANIE MOTORA...

Příspěvek od Zefek » čtv říj 23, 2014 19:24

Ještě jedna věc. Napište, kdo má cívky prvovýrobu, protože mám silné podezření na to, že druhovýroba je dost odfláklá. Prvovýroba se pozná tak, že je na cívce napsáno Renault a pak Denso, Sagem, Valeo, ...
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 31 hostů