Návod na demontáž předního nárazníku a světel
Moderátor: Moderators General
Návod na demontáž předního nárazníku a světel
Tak jdeme na to. Tentokrát i s fotkama...
Tohle je oběť:
Zasunutím karty a podržením tl. START na 15 sec. aktivujeme posilovač řízení. Vytočíme kola střídavě nalevo a napravo a vyšroubujeme na každé straně 2 ks šroubků u předního nárazníku (Torx T20) (červené šipky na obr)
A pak potáhneme za nárazník z boku:
Vypneme zapalování, ať nevybijem baterku!!!
Pokud by nárazník nešel oddělit od blatníku, někdo to sešrouboval, tak jako to bylo u mého auta. Pak je potřeba postupovat takto:
Auto zajistíme, povolíme šrouby předních kol, zvedneme přední část vozu a demontujeme kola.
Pomocí dvojice kleští postupně vyndáme plastové příchytky přední části krytů blatníků dle obrázku (modré šipky).
Dole vepředu je ještě jedna (čipka na kotouč)
A jedna je za tlumičem:
Takže je jich celkem 5 na každé straně
Odstraníme je pomocí dvou kleští pootáčením a jemným tahem. Stejně všechny nepřežijí... hele:
Vyhodíme přední plastové kryty na obou stranách.
Pak je nutno povolit šroubky, spojující nárazník s blatníkem:
Vyhazování plastových podběhů běžně není nutno absolvovat. Vracíme se k původnímu návodu:
Dole pod autem jsou 3 šrouby M6, které drží kryt motoru(ten tam nemám) se spodním krytem nárazníku. Tyto 3 šroubky musí taky ven:
Pod kapotou je několik plastových čudlů, ty je třeba vyndat:
A to takhle:
++
Nakonec jednoduše potádneme za nárazník zepředu a je dole. Měli by k tomu být dva, ať se nárazník zbytečně nepodře. Pozor na dráty od mlhovek !!!
Pivi píše, že to jde bez demontáže těch plastových podběhů a že nárazník není s blatníkem sešroubovaný, proto jsem návod upravil a patří mu dík za upřesnění.
Pokračovat budu demontáží světel:
Tyto 3 šroubky je třeba povolit (nafoceno levé světlo):
A pak vyhodit konektory. Jsou tam dva. Jeden od světla, druhý od serva seřizování výšky světlometů (nafoceno pro změnu pravé světlo):
A je tooo...hoplááá!
čaute
wecka
PS: byla to rozcvička na vkládání obrázků
Tohle je oběť:
Zasunutím karty a podržením tl. START na 15 sec. aktivujeme posilovač řízení. Vytočíme kola střídavě nalevo a napravo a vyšroubujeme na každé straně 2 ks šroubků u předního nárazníku (Torx T20) (červené šipky na obr)
A pak potáhneme za nárazník z boku:
Vypneme zapalování, ať nevybijem baterku!!!
Pokud by nárazník nešel oddělit od blatníku, někdo to sešrouboval, tak jako to bylo u mého auta. Pak je potřeba postupovat takto:
Auto zajistíme, povolíme šrouby předních kol, zvedneme přední část vozu a demontujeme kola.
Pomocí dvojice kleští postupně vyndáme plastové příchytky přední části krytů blatníků dle obrázku (modré šipky).
Dole vepředu je ještě jedna (čipka na kotouč)
A jedna je za tlumičem:
Takže je jich celkem 5 na každé straně
Odstraníme je pomocí dvou kleští pootáčením a jemným tahem. Stejně všechny nepřežijí... hele:
Vyhodíme přední plastové kryty na obou stranách.
Pak je nutno povolit šroubky, spojující nárazník s blatníkem:
Vyhazování plastových podběhů běžně není nutno absolvovat. Vracíme se k původnímu návodu:
Dole pod autem jsou 3 šrouby M6, které drží kryt motoru(ten tam nemám) se spodním krytem nárazníku. Tyto 3 šroubky musí taky ven:
Pod kapotou je několik plastových čudlů, ty je třeba vyndat:
A to takhle:
++
Nakonec jednoduše potádneme za nárazník zepředu a je dole. Měli by k tomu být dva, ať se nárazník zbytečně nepodře. Pozor na dráty od mlhovek !!!
Pivi píše, že to jde bez demontáže těch plastových podběhů a že nárazník není s blatníkem sešroubovaný, proto jsem návod upravil a patří mu dík za upřesnění.
Pokračovat budu demontáží světel:
Tyto 3 šroubky je třeba povolit (nafoceno levé světlo):
A pak vyhodit konektory. Jsou tam dva. Jeden od světla, druhý od serva seřizování výšky světlometů (nafoceno pro změnu pravé světlo):
A je tooo...hoplááá!
čaute
wecka
PS: byla to rozcvička na vkládání obrázků
Naposledy upravil(a) wc dne pát bře 28, 2008 09:23, celkem upraveno 34 x.
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km
6,0 l/100Km
Strejdo proc sundavas kola a ty plasty?
Staci vysroubovat ty 2 sroubky na kazde strane.......
Ale nebudu ti do toho kecat....
Staci vysroubovat ty 2 sroubky na kazde strane.......
Ale nebudu ti do toho kecat....
Martin
Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale
Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale
To bych chtěl vidět, jak se tam s tím budeš drbat....mně to teda absolutně nešlo, strejdo.
Naposledy upravil(a) wc dne čtv bře 27, 2008 22:27, celkem upraveno 1 x.
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km
6,0 l/100Km
Ten naraznik neni originalne sespodu prisroubovanej,(blatnik s naraznik)
Proto staci jenom ty 2 na kazde strane.
Staci pootocit volantem a vzit malou racnu.
Proto staci jenom ty 2 na kazde strane.
Staci pootocit volantem a vzit malou racnu.
Naposledy upravil(a) pivi dne pát bře 28, 2008 07:47, celkem upraveno 1 x.
Martin
Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale
Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale
Wecka,
ako vzdy, vynikajuci ilustrovany navod Diiiiky!
Ja budem musiet vyrobit z plastu ten diel zospodu, co chrani cast chladica. Byvaly majitel ho musel ulomit na nejakom kameni alebo co... Zhanal som origo diel, ale chceli za ten kus blbeho plastu 3 litre, a to je este k spodenj casti naraznika nitovany. Tak si vyrezem vlastny ked bude cas. Potom tiez nafotim a dodam rozmery.
ako vzdy, vynikajuci ilustrovany navod Diiiiky!
Ja budem musiet vyrobit z plastu ten diel zospodu, co chrani cast chladica. Byvaly majitel ho musel ulomit na nejakom kameni alebo co... Zhanal som origo diel, ale chceli za ten kus blbeho plastu 3 litre, a to je este k spodenj casti naraznika nitovany. Tak si vyrezem vlastny ked bude cas. Potom tiez nafotim a dodam rozmery.
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Nie nie, je to tych 0.5 mm iba. Nechcel som ho ako spodny kryt, keby som naletel na suter. Chcel som iba to, aby:
- vzduch prudil spravne na chladic
- vzduch sa nelamal od chladica dole pod auto
- ochranu proti vode na chladic
- ochranu proti drobnym kamienkom
Dokonca to ma aj dlasiu vyhodu, ze naraznik je o cosi pruznejsi, takze sa nedolame, ked ma niekto "posunie" Premyslal som aj nad variantou 0.5 cm, ale nakoniec zvitazili tieto fakty a pouzil som taky tenky. Neviem ako hruby je origo plast, ale ked pozeram na plast, ktory chrani samotny motor zospodu, tiez ma cca 1mm iba.
- vzduch prudil spravne na chladic
- vzduch sa nelamal od chladica dole pod auto
- ochranu proti vode na chladic
- ochranu proti drobnym kamienkom
Dokonca to ma aj dlasiu vyhodu, ze naraznik je o cosi pruznejsi, takze sa nedolame, ked ma niekto "posunie" Premyslal som aj nad variantou 0.5 cm, ale nakoniec zvitazili tieto fakty a pouzil som taky tenky. Neviem ako hruby je origo plast, ale ked pozeram na plast, ktory chrani samotny motor zospodu, tiez ma cca 1mm iba.
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Ten origiánální kryt má určitě 2-3mm. V místě přichycení na motor možná i přes půl cm. Tak nějak jsem myslel, že to chceš jako originál
Ještě perlička, když jsem nahrazoval ty orginál nýtky, co drží ten plast na nárazníku šrouby, zjistil jsem, že 2 z asi 5 nýtků byly mimo a vůbec nedržely ten plast.
Ještě perlička, když jsem nahrazoval ty orginál nýtky, co drží ten plast na nárazníku šrouby, zjistil jsem, že 2 z asi 5 nýtků byly mimo a vůbec nedržely ten plast.
Mégane II Grandtour 1.6 16V Dynamique r.v.2006
Aj ja som dal sroby s podlozkami, matice z hornej strany. Vcelku dobre sa to montovalo a prave tym, ze mam ten plast tenky som tam lahko strcil ruku, lebo sa pekne ohol. Uvidim, ci to bude stacit. Ak to casom praskne, vyrobim nieco silnejsie o hrubke 0.5 cm. Ale hadam to vydrzi, navyse je dost uzky (v najsirsej casti v strede ma sirku len cca 35 cm)
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
Re: Návod na demontáž předního nárazníku a světel
V nedelu ma čaka výmena predneho svetla na kamošovom megane 2 a toto mi ohromne ulahči trapenie.
Diky moc!!!
Diky moc!!!
Lada 1500s-OHC (1978) 57KW-->
Renault Thalia RN 1.4 8v (2001)-55KW-->
Renault Fluence Exception 1.6 16v (2010)- 81 KW 94 000 km, Mercedes E-klasse 220CDi Elegance (110KW) W211 (2004)
DRIVE THE CHANGE
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ
Renault Thalia RN 1.4 8v (2001)-55KW-->
Renault Fluence Exception 1.6 16v (2010)- 81 KW 94 000 km, Mercedes E-klasse 220CDi Elegance (110KW) W211 (2004)
DRIVE THE CHANGE
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ
- Worilek
- Starting member
- Příspěvky: 18
- Registrován: čtv dub 07, 2011 16:39
- Bydliště: Dolní Dobrouč
- Kontaktovat uživatele:
Re: Návod na demontáž předního nárazníku a světel
Čau chlapci, prosím vás nešly by fotky re-upnout? Pravděpodobně mě taky čeká rozborka-sborka. V pravým světle mi bouchla potkávačka a za boha ji nemůžu vydolovat ven (nacvak 2007)
Nebo jestli máte nějaký jiný fígl, jak ji vyndat a zároveň se vyhnout celému procesu demontu, tak prosím sem s ním
Budu vám moc vděčný
Nebo jestli máte nějaký jiný fígl, jak ji vyndat a zároveň se vyhnout celému procesu demontu, tak prosím sem s ním
Budu vám moc vděčný
- Worilek
- Starting member
- Příspěvky: 18
- Registrován: čtv dub 07, 2011 16:39
- Bydliště: Dolní Dobrouč
- Kontaktovat uživatele:
Re: Návod na demontáž předního nárazníku a světel
Nikdo neporadí?
Re: Návod na demontáž předního nárazníku a světel
Mohu říci že jsem se demontáže předního nárazníku bál, ale je to otázka 10minut sundání včetně předních světel, navíc když měníte žárovky H7 tak je alespoň neušpiníte. takže se toho nebojte. spíše mám problém s vyčištěním čoček. Nemá někdo zkušenost jak je bez rozlepení vyleštit ? Svítí to večer katastrofálně.
Re: Návod na demontáž předního nárazníku a světel
Renault Scénic 2001:
Demontáž předního nárazníku - JAK TO DĚLAL BOHUMIL A KUPODIVU - ONO TO ŠLO-
1.- Otevřít kapotu motoru a uprostřed pod páčkou otvírání 1x šroub - torx -závit
2.- 1 x šroub-torx /samořezný/ vlevém i vpravém podběhu./ spojen podběh k lemu blatníku.
3. - ze spodu motoru 3x torx / samořezkný/ demontáž plastových krytů /levý i pravý /
4. -ze spodu nárazníku je přinýtován středový plastový kryt, který je na konci připevněn plastovými špunty /špunty šroubovákem nebo slabým plochým klíčem vysunout/.
5. Na každé straně blatníku je potřeba vyhnout plastový podběh v místě horní části nárazníku, aby se dobře dostalo na šroub, kterým je připevněn nárazník ke kostře.
Je cca 5 cm od kraje nárazníku a ve svislé poloze.Šrouby je vhodné nejdříve nastříkat ole.j sprejem nebo povolovačem zar. šroubů.
Poté nástrčkovým klíčem č. 10 s prodloužením povolit a vyjmout šroub.
6. Opatrně nárazník vysunout - Na koncích nárazníku jsou takové západky, tak stlačit nárazník dolu a pak táhnout směrem od auta..
7. Nakonec NEZAPOMENOUT odpojit kabel od mlhovek, popř. senzory...
Montáž opačným postupem
Demontáž předního nárazníku - JAK TO DĚLAL BOHUMIL A KUPODIVU - ONO TO ŠLO-
1.- Otevřít kapotu motoru a uprostřed pod páčkou otvírání 1x šroub - torx -závit
2.- 1 x šroub-torx /samořezný/ vlevém i vpravém podběhu./ spojen podběh k lemu blatníku.
3. - ze spodu motoru 3x torx / samořezkný/ demontáž plastových krytů /levý i pravý /
4. -ze spodu nárazníku je přinýtován středový plastový kryt, který je na konci připevněn plastovými špunty /špunty šroubovákem nebo slabým plochým klíčem vysunout/.
5. Na každé straně blatníku je potřeba vyhnout plastový podběh v místě horní části nárazníku, aby se dobře dostalo na šroub, kterým je připevněn nárazník ke kostře.
Je cca 5 cm od kraje nárazníku a ve svislé poloze.Šrouby je vhodné nejdříve nastříkat ole.j sprejem nebo povolovačem zar. šroubů.
Poté nástrčkovým klíčem č. 10 s prodloužením povolit a vyjmout šroub.
6. Opatrně nárazník vysunout - Na koncích nárazníku jsou takové západky, tak stlačit nárazník dolu a pak táhnout směrem od auta..
7. Nakonec NEZAPOMENOUT odpojit kabel od mlhovek, popř. senzory...
Montáž opačným postupem
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot], Google Adsense [Bot] a 12 hostů