Návod na demontáž předního nárazníku a světel

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Demontáž nárazníku :-)

...absolvoval jsem
44
63%
...nemám odvahu
26
37%
 
Celkem hlasů: 70

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Návod na demontáž předního nárazníku a světel

Příspěvek od wc » čtv bře 27, 2008 20:09

Tak jdeme na to. Tentokrát i s fotkama...

Tohle je oběť: :wink:


Obrázek

:arrow: Zasunutím karty a podržením tl. START na 15 sec. aktivujeme posilovač řízení. Vytočíme kola střídavě nalevo a napravo a vyšroubujeme na každé straně 2 ks šroubků u předního nárazníku (Torx T20) (červené šipky na obr)

Obrázek

Obrázek

:arrow: A pak potáhneme za nárazník z boku:

Obrázek

Vypneme zapalování, ať nevybijem baterku!!!

:idea: :?: :idea: Pokud by nárazník nešel oddělit od blatníku, někdo to sešrouboval, tak jako to bylo u mého auta. Pak je potřeba postupovat takto:

:arrow: Auto zajistíme, povolíme šrouby předních kol, zvedneme přední část vozu a demontujeme kola.
:arrow: Pomocí dvojice kleští postupně vyndáme plastové příchytky přední části krytů blatníků dle obrázku (modré šipky).

Obrázek

:arrow: Dole vepředu je ještě jedna (čipka na kotouč)

Obrázek

:arrow: A jedna je za tlumičem:

Obrázek

:idea: Takže je jich celkem 5 na každé straně

:arrow: Odstraníme je pomocí dvou kleští pootáčením a jemným tahem. Stejně všechny nepřežijí... hele:

Obrázek

:arrow: Vyhodíme přední plastové kryty na obou stranách.

:arrow: Pak je nutno povolit šroubky, spojující nárazník s blatníkem:

Obrázek

:idea: Vyhazování plastových podběhů běžně není nutno absolvovat. Vracíme se k původnímu návodu:

:arrow: Dole pod autem jsou 3 šrouby M6, které drží kryt motoru(ten tam nemám) se spodním krytem nárazníku. Tyto 3 šroubky musí taky ven:

Obrázek

:arrow: Pod kapotou je několik plastových čudlů, ty je třeba vyndat:

Obrázek

:arrow: A to takhle:

Obrázek+Obrázek+Obrázek


:arrow: Nakonec jednoduše potádneme za nárazník zepředu a je dole. Měli by k tomu být dva, ať se nárazník zbytečně nepodře. Pozor na dráty od mlhovek !!!

:idea: :idea: Pivi píše, že to jde bez demontáže těch plastových podběhů a že nárazník není s blatníkem sešroubovaný, proto jsem návod upravil a patří mu dík za upřesnění.

:arrow: Pokračovat budu demontáží světel:

:arrow: Tyto 3 šroubky je třeba povolit (nafoceno levé světlo):

Obrázek

Obrázek

Obrázek

:arrow: A pak vyhodit konektory. Jsou tam dva. Jeden od světla, druhý od serva seřizování výšky světlometů (nafoceno pro změnu pravé světlo):

Obrázek

A je tooo...hoplááá!

čaute

wecka :wink:

PS: byla to rozcvička na vkládání obrázků :D
Naposledy upravil(a) wc dne pát bře 28, 2008 09:23, celkem upraveno 34 x.
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

Uživatelský avatar
pivi
Člen RCČR
Příspěvky: 1888
Registrován: stř led 25, 2006 17:43
Bydliště: Znojmo

Příspěvek od pivi » čtv bře 27, 2008 20:18

:? Nerozumim.
Martin

Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale

Uživatelský avatar
pivi
Člen RCČR
Příspěvky: 1888
Registrován: stř led 25, 2006 17:43
Bydliště: Znojmo

Příspěvek od pivi » čtv bře 27, 2008 21:18

Strejdo proc sundavas kola a ty plasty?
:arrow: Staci vysroubovat ty 2 sroubky na kazde strane....... :wink:
Ale nebudu ti do toho kecat.... :roll:
Martin

Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » čtv bře 27, 2008 21:21

To bych chtěl vidět, jak se tam s tím budeš drbat....mně to teda absolutně nešlo, strejdo. :wink:
Naposledy upravil(a) wc dne čtv bře 27, 2008 22:27, celkem upraveno 1 x.
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

Uživatelský avatar
pivi
Člen RCČR
Příspěvky: 1888
Registrován: stř led 25, 2006 17:43
Bydliště: Znojmo

Příspěvek od pivi » čtv bře 27, 2008 21:26

Ten naraznik neni originalne sespodu prisroubovanej,(blatnik s naraznik)
Proto staci jenom ty 2 na kazde strane. :roll:
Staci pootocit volantem a vzit malou racnu. :wink:
Naposledy upravil(a) pivi dne pát bře 28, 2008 07:47, celkem upraveno 1 x.
Martin

Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale

Uživatelský avatar
pivi
Člen RCČR
Příspěvky: 1888
Registrován: stř led 25, 2006 17:43
Bydliště: Znojmo

Příspěvek od pivi » čtv bře 27, 2008 21:52

Je to super. :t18:

Ten naraznik byva jeste zahaklej za svetla,jstli to us neni ulomene.
Martin

Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » čtv bře 27, 2008 22:04

Nooooo.... ten můj Megoš byl bouraný, tak je možné, že tam není všechno 100%.

:wink:

Zajímavá budou ta světla , ale to budu dělat asi až v neděli. Zatím jsou vytažené, vypláchnuté a schnou :wink:

weckáá :D
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

Uživatelský avatar
shad0W
Starting member
Příspěvky: 31
Registrován: pon bře 17, 2008 14:20
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od shad0W » pát bře 28, 2008 04:58

Vdaka za podrobny navod :) hlavne za fotos :wink:
ked mi dojdu svetla tak tym celym prejdem tiez :D
Renault MEGANE II Grandtour 1.6 16V, 05/2005
Renault 19 1.7 12/2003

gumi
Starting member
Příspěvky: 12
Registrován: sob srp 09, 2008 12:53
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od gumi » sob srp 09, 2008 12:58

absolvoval som dnes demontaz naraznika kvoli svetlu a musim povedat ze fakt super navod....velmi pomohol....ale francuzom by som dal asi najradsej po rukach:)

gumi
megane II, 88kw, r.v. 2005, 6 st., climatronic
:)

Obrázek

Ako Ganemo funguje?

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » sob srp 09, 2008 16:33

Wecka,

ako vzdy, vynikajuci ilustrovany navod ;) Diiiiky!

Ja budem musiet vyrobit z plastu ten diel zospodu, co chrani cast chladica. Byvaly majitel ho musel ulomit na nejakom kameni alebo co... Zhanal som origo diel, ale chceli za ten kus blbeho plastu 3 litre, a to je este k spodenj casti naraznika nitovany. Tak si vyrezem vlastny ked bude cas. Potom tiez nafotim a dodam rozmery.
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » ned srp 10, 2008 17:10

Jooo, to uděláš v pohodě, vždyť je to jen PLASTOVÁ PLACKA :D :D :D

Já ho mám origo a místo nýtků mám vepředu šroubky. Přístup se hodí, protože se sundáním jen toho deklu dostaneš k mlhovkám, tlakovému čidlu klimy a IC .

čauec wecka :D
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » ned srp 10, 2008 17:32

Presne to ma napadlo, ze ked to dam na srobiky, bude to easy demontovatelne ;) Ale bez demontaze celeho naraznika to tam asi nenasrobujem na bezne sroby.... :( Jedine snad na nejake siroke samorezy, len ci by to aj drzalo.... No zamyslim sa :)
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

HandyMan
Starting member
Příspěvky: 32
Registrován: pon srp 11, 2008 14:35

Příspěvek od HandyMan » pon srp 11, 2008 14:40

Nýtky jdou úplně vpohodě nahradit běžnými šrouby i bez demntáže celého nárazníku. Stačí jen vyndat ty 3 šrouby, co drží ten kryt u motoru, pak už se dostane rukou i z vnitřní strany.
Mégane II Grandtour 1.6 16V Dynamique r.v.2006

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » pon srp 11, 2008 14:43

Ha, to je pravda - ved ten plast je kratky :) Pride mi z Ciech origo plast, tak pripadne nafotim, ak bude nieco zaujimave pri montazi
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

rubisek
Starting member
Příspěvky: 6
Registrován: stř dub 09, 2008 20:50
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od rubisek » ned srp 31, 2008 14:36

Škoda, že jsem si to nepřečetl dřív... měnil jsem palivový filtr a rovnou jsem vyměnil žárovku v dálkovém světle a pěkně jsem se s tim nazlobil... tenhle návod je fakt špička... klobouk dolu :wink:

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » pon zář 01, 2008 18:01

Takze nakoniec som si kryci plast pod naraznik vyrobil sam. Pouzil som umelu hmotu o hrubke cca 0.5 mm. Najprv som si z kartonu vystrihol maketu skutocneho dielu a naznacil dierky. Obkreslil na umelu hmotu, vyrezal, vyvrtal a bolo.
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

HandyMan
Starting member
Příspěvky: 32
Registrován: pon srp 11, 2008 14:35

Příspěvek od HandyMan » pon zář 01, 2008 18:28

Doufám, že to je ve skutečnosti kolem 0,5 cm. Ten půlmilimetr by asi moc účel neplnil... :D
Mégane II Grandtour 1.6 16V Dynamique r.v.2006

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » pon zář 01, 2008 18:38

Nie nie, je to tych 0.5 mm iba. Nechcel som ho ako spodny kryt, keby som naletel na suter. Chcel som iba to, aby:
- vzduch prudil spravne na chladic
- vzduch sa nelamal od chladica dole pod auto
- ochranu proti vode na chladic
- ochranu proti drobnym kamienkom
Dokonca to ma aj dlasiu vyhodu, ze naraznik je o cosi pruznejsi, takze sa nedolame, ked ma niekto "posunie" :) Premyslal som aj nad variantou 0.5 cm, ale nakoniec zvitazili tieto fakty a pouzil som taky tenky. Neviem ako hruby je origo plast, ale ked pozeram na plast, ktory chrani samotny motor zospodu, tiez ma cca 1mm iba.
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

HandyMan
Starting member
Příspěvky: 32
Registrován: pon srp 11, 2008 14:35

Příspěvek od HandyMan » úte zář 02, 2008 07:14

Ten origiánální kryt má určitě 2-3mm. V místě přichycení na motor možná i přes půl cm. Tak nějak jsem myslel, že to chceš jako originál :)

Ještě perlička, když jsem nahrazoval ty orginál nýtky, co drží ten plast na nárazníku šrouby, zjistil jsem, že 2 z asi 5 nýtků byly mimo a vůbec nedržely ten plast. :twisted:
Mégane II Grandtour 1.6 16V Dynamique r.v.2006

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » úte zář 02, 2008 07:55

Aj ja som dal sroby s podlozkami, matice z hornej strany. Vcelku dobre sa to montovalo a prave tym, ze mam ten plast tenky som tam lahko strcil ruku, lebo sa pekne ohol. Uvidim, ci to bude stacit. Ak to casom praskne, vyrobim nieco silnejsie o hrubke 0.5 cm. Ale hadam to vydrzi, navyse je dost uzky (v najsirsej casti v strede ma sirku len cca 35 cm)
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
Hounddog
Senior member
Příspěvky: 1935
Registrován: pát úno 22, 2008 14:14
Bydliště: Bratislava

Re: Návod na demontáž předního nárazníku a světel

Příspěvek od Hounddog » stř lis 06, 2013 09:11

V nedelu ma čaka výmena predneho svetla na kamošovom megane 2 a toto mi ohromne ulahči trapenie.
Diky moc!!!
Lada 1500s-OHC (1978) 57KW-->
Renault Thalia RN 1.4 8v (2001)-55KW-->
Renault Fluence Exception 1.6 16v (2010)- 81 KW 94 000 km, Mercedes E-klasse 220CDi Elegance (110KW) W211 (2004)
DRIVE THE CHANGE
http://www.facebook.com/RenaultFluenceCZ

Uživatelský avatar
Worilek
Starting member
Příspěvky: 18
Registrován: čtv dub 07, 2011 16:39
Bydliště: Dolní Dobrouč
Kontaktovat uživatele:

Re: Návod na demontáž předního nárazníku a světel

Příspěvek od Worilek » čtv črc 03, 2014 22:57

Čau chlapci, prosím vás nešly by fotky re-upnout? Pravděpodobně mě taky čeká rozborka-sborka. V pravým světle mi bouchla potkávačka a za boha ji nemůžu vydolovat ven (nacvak 2007)

Nebo jestli máte nějaký jiný fígl, jak ji vyndat a zároveň se vyhnout celému procesu demontu, tak prosím sem s ním :t18:

Budu vám moc vděčný :)
R19 1.8 53kW r.v.93 ; Scénic 1.6 16V 79kW r.v.01 ; BMW E36 318i Touring 85kW r.v.98 ; :ikonrock: Mégane II Grandtour 1.5 dCi 78kW r.v.07 :ikonrock:

Obrázek

Uživatelský avatar
Worilek
Starting member
Příspěvky: 18
Registrován: čtv dub 07, 2011 16:39
Bydliště: Dolní Dobrouč
Kontaktovat uživatele:

Re: Návod na demontáž předního nárazníku a světel

Příspěvek od Worilek » stř črc 09, 2014 23:21

Nikdo neporadí? :?
R19 1.8 53kW r.v.93 ; Scénic 1.6 16V 79kW r.v.01 ; BMW E36 318i Touring 85kW r.v.98 ; :ikonrock: Mégane II Grandtour 1.5 dCi 78kW r.v.07 :ikonrock:

Obrázek

Hubi12
Starting member
Příspěvky: 32
Registrován: sob lis 13, 2010 08:57

Re: Návod na demontáž předního nárazníku a světel

Příspěvek od Hubi12 » úte zář 02, 2014 08:46

Mohu říci že jsem se demontáže předního nárazníku bál, ale je to otázka 10minut sundání včetně předních světel, navíc když měníte žárovky H7 tak je alespoň neušpiníte. takže se toho nebojte. spíše mám problém s vyčištěním čoček. Nemá někdo zkušenost jak je bez rozlepení vyleštit ? Svítí to večer katastrofálně.

vlajeg
Starting member
Příspěvky: 36
Registrován: sob zář 25, 2004 06:56

Re: Návod na demontáž předního nárazníku a světel

Příspěvek od vlajeg » ned kvě 31, 2015 06:41

Renault Scénic 2001:
Demontáž předního nárazníku - JAK TO DĚLAL BOHUMIL A KUPODIVU - ONO TO ŠLO-

1.- Otevřít kapotu motoru a uprostřed pod páčkou otvírání 1x šroub - torx -závit
2.- 1 x šroub-torx /samořezný/ vlevém i vpravém podběhu./ spojen podběh k lemu blatníku.
3. - ze spodu motoru 3x torx / samořezkný/ demontáž plastových krytů /levý i pravý /
4. -ze spodu nárazníku je přinýtován středový plastový kryt, který je na konci připevněn plastovými špunty /špunty šroubovákem nebo slabým plochým klíčem vysunout/.
5. Na každé straně blatníku je potřeba vyhnout plastový podběh v místě horní části nárazníku, aby se dobře dostalo na šroub, kterým je připevněn nárazník ke kostře.
Je cca 5 cm od kraje nárazníku a ve svislé poloze.Šrouby je vhodné nejdříve nastříkat ole.j sprejem nebo povolovačem zar. šroubů.
Poté nástrčkovým klíčem č. 10 s prodloužením povolit a vyjmout šroub.
6. Opatrně nárazník vysunout - Na koncích nárazníku jsou takové západky, tak stlačit nárazník dolu a pak táhnout směrem od auta..
7. Nakonec NEZAPOMENOUT odpojit kabel od mlhovek, popř. senzory...



Montáž opačným postupem

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot], Google Adsense [Bot] a 12 hostů