Věnec setrvačníku

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

LacoH
Starting member
Příspěvky: 33
Registrován: čtv led 24, 2008 05:31

Věnec setrvačníku

Příspěvek od LacoH » čtv led 24, 2008 05:49

Dobrý den,
mám občas problém s nastartováním, a tak jsem demontoval starter a zjistil, že na věnci chybí zuby. Máte někdo zkušenost s výměnou věnce?
Předem díky.
Renault Megane II Grandtour 1,9dCi 88kW - již naštěstí nevlastním.

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » čtv led 24, 2008 06:52

No.... nejdříve musíš sehnat nový věnec... a to nevím, jestli Renault dodává.

Asi bude muset spojka a setrvák dolů. Hlavně poznačit vzájemnou polohu kliky a setrváku důlčíkem !!!

:arrow: Rozbrušovačkou se zbavíš starého tak, že ho fikneš opatrmě v jdnom místě (kolmo opatrně nařízneš) a né až na doraz a pak do škvíry nabiješ sekáč. Zbytek materiálu praskne a celý věnec se uvolní.

:arrow: No a pak nový do trouby na 200st.C - víc ne a setrvák na mrazák na -20st.C.

A uvidíš, jestli se ztratí přesah. Naklepneš ho, ale musíš rychle, jinak se chytne v půlce a už ho nesundáš. Sám to neuděláš, chce to aspoň dva zručné a rychlost.

Pokud to nepůjde, tak lis.

wecka :D
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

LacoH
Starting member
Příspěvky: 33
Registrován: čtv led 24, 2008 05:31

Příspěvek od LacoH » pon led 28, 2008 19:15

Dobrý den,
díky za odpověď. No s tím věncem to bude problém, všude mi říkají, že lze koupit pouze celý setrvačník. Ten stojí origo v Renaultu 28000Kč a v autodílech nejlevnější VALEO 22000Kč. Nevím, zda-li mám zkusit setrvák z vrakoviště, tam jsou ceny různé od 3000 do 7000Kč. Možná by šel věnec odmontovat od setrváku, to nevím.
Renault Megane II Grandtour 1,9dCi 88kW - již naštěstí nevlastním.

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Příspěvek od Šamša » úte led 29, 2008 01:15

Kup celej a vyměň celek. :roll:
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » úte led 29, 2008 06:37

Asi bych to taky tak řešil, esli nejde sehnat.

Ten věnec totiž těžko sundáš, abys ho nezničil....

Problém může být s vyvážením motoru, protože jestli vyvažují kliku ze sertvákem, potěš klobás...
Ale snad to bude dobré. :D
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

LacoH
Starting member
Příspěvky: 33
Registrován: čtv led 24, 2008 05:31

Příspěvek od LacoH » pát úno 01, 2008 11:22

Ještě jeden dotaz. Lze vyndat převodovku samostatně nebo se musí vyndat celý agregát. Díky za odpověď.
Renault Megane II Grandtour 1,9dCi 88kW - již naštěstí nevlastním.

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » pát úno 01, 2008 13:18

Nene, vyhodíš baterku, rozpojíš dolní kuláky, vytáhneš z převodky poloosy, odpojíš 2 lanka na řazení, vyndáš záchyt reakce agregátu, podložíš motor zvedákem, povolíš silentblock převodky pod baterkou a spustíš zvedák. motor se nakloní a převodka trčí dolů. povoliš šruby na fremě a máš ji dole :D

sranda...

wecka :D
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

Roman1
Starting member
Příspěvky: 18
Registrován: pát lis 09, 2007 12:16
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Roman1 » stř úno 06, 2008 12:10

Ahoj dvouhmotý setrvačník z 1.9 mám doma.Měnil jsem ho kvůli dvouhmotě.Zuby jsou v pohodě,jestli máš zájem rád pomohu dej vědět.Já bych to ale nedelal,šel bych určitě do nového.

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » stř úno 06, 2008 20:47

No já mám docela rád svoje peníze a cena za nový je přímo likvidační.

Určitě bych sehnal buď starší setrvák s dobrým věncem, nebo jiný vadný a rozpíchnul na soustruhu, věnec sundal a přehodil. Cena bude oproti novému desetinová až pětinová.

wecka :D
Naposledy upravil(a) wc dne stř úno 06, 2008 23:29, celkem upraveno 2 x.
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

acylpirin
Advanced member
Příspěvky: 356
Registrován: stř lis 08, 2006 14:24
Bydliště: Pardubicko

Příspěvek od acylpirin » stř úno 06, 2008 21:24

Ozubený věnec lze slisovat nebo opatrně a postupně dokola přes třeba bronz sklepat a způsobem popisovaným WC namontovat na jiný setrvačník bez rizika. Možná teď plácnu hovadinu, ale není věnec použitelný i ze starších modelů ropáků bez dvouhmotového setrvačníku? Já to nevím.
Sundával a vracel jsem to tak víckrát, jednou i po sobě, když jsem po zchladnutí nového věnce zjistil, že zuby mají náběhy na blbé straně. Já tydýt jsem se s tím tak dlouho mazlil, až to bylo blbě.
Ahoj

LacoH
Starting member
Příspěvky: 33
Registrován: čtv led 24, 2008 05:31

Příspěvek od LacoH » sob úno 09, 2008 17:51

Můžete mi prosím ještě poradit, jakou vůli může mít dvojhmotový setrvačník?? Někdo říká žádnou, ale já viděl na vrakárně s vůlí cca 1cm!! :shock:
Renault Megane II Grandtour 1,9dCi 88kW - již naštěstí nevlastním.

Roman1
Starting member
Příspěvky: 18
Registrován: pát lis 09, 2007 12:16
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Roman1 » sob úno 09, 2008 18:44

Ahoj přesně neřeknu,řešili jsme to v renaultu,vůle je přípustná,jsou na to tabulky.Měří se na namontovaném setrvačníku na motoru(myšleno setrvačník zkompletovaný s lamelou a přitlačným talířem).Jestli je vůle 1cm (zkoušeno na motoru s přitlačným talířem a pořádně zatahnout a vůle 1cm je na venkovním obvodu přitlačného talíře) je to v pohodě.Hlavně nesmí litat z jedné strasny na druhou jako nudle v bandasce. :D Nevím k čemu to přirovnat.

LacoH
Starting member
Příspěvky: 33
Registrován: čtv led 24, 2008 05:31

Poškozený věnec setrvačníku

Příspěvek od LacoH » čtv úno 14, 2008 16:18

Tak už mám konečně vyměněný setrvák. Ceny 5 000Kč setrvačník (z vrakoviště, ale nepoužitý?!?!?) a 3 000Kč práce. Výměna je asi hrozná - mechanik dost nadával!
Jinak díky moc za rady a pomoc!!
http://picasaweb.google.com/rado.megane ... 7407093362
http://picasaweb.google.com/rado.megane ... 9459594706

http://picasaweb.google.com/rado.megane ... 5726086162
http://picasaweb.google.com/rado.megane ... 1974069858
Naposledy upravil(a) LacoH dne pon srp 17, 2009 18:13, celkem upraveno 2 x.
Renault Megane II Grandtour 1,9dCi 88kW - již naštěstí nevlastním.

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Příspěvek od Šamša » čtv úno 14, 2008 20:04

Fotky sem dej, určitě jsou tady všichni zvědaví.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

LacoH
Starting member
Příspěvky: 33
Registrován: čtv led 24, 2008 05:31

Příspěvek od LacoH » pon dub 14, 2008 17:43

Prosím o radu. Nyní dva měsíce po výměně setrvačníku, začalo zlobit řazení! Je to jen občas, ale 3 a 5 tam jde přes zuby.
Myslím, že by to mohl být vzduch mezi odvzdušňovákem a hydraulickým dorazem v okruhu spojky.
Máte s tím prosím, někdo zkušenost?? :cry:
Renault Megane II Grandtour 1,9dCi 88kW - již naštěstí nevlastním.

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » úte dub 15, 2008 07:01

Kamaráde, zkušenost s tím nemám... ale pokud ti to nerozpojuje(jako že evidentně nerozpojuje), bojím se, že kromě odvzdušnění s tím nic takhle neuděláš.

Pak se mění váleček no a pokud to nepomůže, převodku ven. :cry:

wecka :D
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

Roman1
Starting member
Příspěvky: 18
Registrován: pát lis 09, 2007 12:16
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Roman1 » úte dub 15, 2008 20:07

Ahoj může to být zavzdušněné,ale také zaleží na tom,jestli ti po výměně setrvačníku seřídili spojku na přitlačném talíři.Neprosakuje kapalina mezi motorem a převodovkou?Mám na mysli jestli neteče kapalina z hydraulického ovládání spojkového ložiska.Je to na levačku,je tady více možností proč spojka špatně vypíná.

LacoH
Starting member
Příspěvky: 33
Registrován: čtv led 24, 2008 05:31

Příspěvek od LacoH » čtv kvě 01, 2008 11:46

Ahoj, díky moc za rady. Tak jsem to odvzdušnil, ale je to pořád stejný. Napadlo mě, jestli při demontáži převodovky vytekl olej a mechanik tam doplnil nějaký jiný, jestli to nemůže být ta příčina!!! Asi ho zkusím vyměnit, než se pustím do demontáže převodky.

Ještě prosím, kolik má obsah oleje převodovka ND0 z 1,9dCi? :roll:
Renault Megane II Grandtour 1,9dCi 88kW - již naštěstí nevlastním.

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » čtv kvě 01, 2008 13:35

2.1 l a podle manuálu tam patří TRANSELF TRJ 75W 80W.

Já jsem tam nalil TRP , řazení se zlepšilo o 100% a nyní je výborné !!!
Hold, jeden nejmenovaný ze Znojma tam taky nalil PP80 , aby nemusel vysolit 1500 za olej do špajzky.

wecka :D
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

LacoH
Starting member
Příspěvky: 33
Registrován: čtv led 24, 2008 05:31

Příspěvek od LacoH » pát kvě 02, 2008 12:04

Ahoj, myslíš, že by bylo možný nalejt tam 2 litry Tranself TRP a tu decku TRJ? Mám totiž doma cca 0,75 litru TRJ a co s ním! :?:
Láďa
Renault Megane II Grandtour 1,9dCi 88kW - již naštěstí nevlastním.

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » pát kvě 02, 2008 16:52

Ahoj Láďo.

To bych raději nemíchal. Kup TRJ.

Ostatně tam patří, tak tím určo nic nezkazíš a rozdíl nepoznáš.

wecka :D
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

LacoH
Starting member
Příspěvky: 33
Registrován: čtv led 24, 2008 05:31

Kontrolka emisí

Příspěvek od LacoH » pon kvě 12, 2008 17:37

Ahoj,
olej vyměněn, řazení je pořád stejné! Mám další problém!! Dnes se mi rozsvítila kontrolka emisí a servis. Můžete, prosím poradit? Stav tachometru 126 855 km. Už asi Megan půjde brzy z domu!!! :evil:
Renault Megane II Grandtour 1,9dCi 88kW - již naštěstí nevlastním.

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » pon kvě 12, 2008 21:22

Nevěš hlavu.

Pokud ti jdo kvalty občas přes zuby, zkus vysledovat, jestli je to za studena nebo za tepla. Větší afinitu k hrkání má agregát za studena, kdy je olej studený a hustý a neodstřikuje ze synchronních kroužků.

Jinak výměna oleje se projevila na lepším řazení až cca po týdnu až dvou.

Kontrolku emisí řeš tam, kam patří. Nemůžeme tady mít jeden topic pro Tebe. Odpovědi by měli najít taky jiní. Nehledě k tomu, že ti určitě něco píše i pal. PC...podívej se a když použiješ tl. HLEDAT, určitě tady odpověď najdeš.

wecka :D
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Příspěvek od Šamša » úte kvě 13, 2008 00:16

Já řadím jedním prstem, jak převodovka PK6 chodí po výměně oleje - 2 litry TRP a 0,25 litru Militecu. Taky se to projevilo až tak do 14 dnů.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » pon zář 01, 2008 10:03

A novy problem - prve dve take chladnejsie rana, a start motora prebehol zvukovo aj casovo inak, ako doteraz. Teraz bol start akoby tichsi, ale trval dlhsie cca o 1 sekundu. Ako keby tam bolo take pol sekundove ticho pocas startovania, ako starter toci zotrvacnikom. Ked je motor teply, zase ide start normalne ako doteraz. Mate skusenost? Meni sa nejako zvuk startovani podla teplot, resp. rocnych obdobi ? :) Zatial startuje, a to je hlavne, len sa pre istotu pytam, aby som sa vedel pripravit.

Ako funguje vlastne starter? Najprv sa "nasunie" na zotrvacnik a potom zacne tocit? Alebo naopak, najprv toci a potom sa "nasuva"? Alebo to funguje sucasne? Cez zuby to nejde, to by zrejme rachotilo, moje starty su tichsie ako byvali.

Na druhej strane zase mozem byt spokojnejsi, ze je to o cosi tichsie :)
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] a 37 hostů