Starter obvykle funguje tak, ze elektromagnet vysune pastorek do zaberu a na te same ose, z druhe strany toho elektromagnetu, je silnoproudy spinac, ktery sepne (spolecne v tutez chvili ze se pastorek zasune do zaberu) a tim doda stavu do elektromotoru ve starteru.Rado77 píše:Ako funguje vlastne starter?
Nacasovani by melo byt asi tak, ze elektromotor ve starteru by se mel zacit tocit az po zasunuti pastorku do zaberu.
Pastorek ma volnobezku, takze jakmile motor nastartuje a ma vyssi otacky nez starter, pastorek se volne otaci.
Po pusteni klicku ze startovaci polohy, elektromagnet zpet vraci pastorek do klidove polohy a zaroven se vypne silnoproudy spinac.
Tolik asi obecne ke starteru (bez ohledu na konkretni typ).
V nekterych pripadech se pouzival (mozna jeste pouziva) system Bendix, ktery mel vysouvani pastorku resene tak, ze pastorek byl na takove sroubovici a pustenim elektromotoru se pastorek svoji setrvacnosti vysunul ven. Behem vysouvani se vicemene netoci, naplno se zacne tocit az po uplnem vysunuti na konec sroubovice. O zasunuti pastorku zpet do klidove polohy se pak postaral bezici motor (udela totez co elektromotor starteru, ale opacne). Udajne byly potize se zasekavanim sroubovice a pastorek se nevysouval (nebo nezasouval).
Zdroj: zakladni povedomost - Automobil v obrazech z r.1956
obrazky - Google