Bouchnutí při přidání plynu

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
sedlon.jiri
Junior member
Příspěvky: 158
Registrován: úte pro 12, 2006 12:00
Bydliště: Jihomoravský kraj

Bouchnutí při přidání plynu

Příspěvek od sedlon.jiri » sob lis 17, 2007 09:19

Všiml jsem si jedné věci. Při jízdě a zařazené rychlosti bez plynu na cca 1900 RPM (typický příklad dojezd k červené na křižovatce) a následném LEHKÉM a ne prudkém přidání plynu se ozve bouchnutí. Připadá mě, že ho slyším od předku. Nevím, jestli je to normální. Při vyšších otáčkách to nedělá. Dřív to nedělalo nebo jsem si toho nevšiml. Co by to mohlo být? Vůle v převodovce, poloose, volný silentblok, normální vzhledem k nízkým otáčkám...? Do servisu se mě s tím nechce, protože výsledek je jasný. "To je normální" :wink:
Renault Megane sedan II 1.4 16V ICE

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » sob lis 17, 2007 09:56

hmmmm to nevím...

co tak volnoběžka alternátoru?

předpokládám, že tam je.... ( i když můj F9Q ji nemá)

wecka :D
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

Uživatelský avatar
sedlon.jiri
Junior member
Příspěvky: 158
Registrován: úte pro 12, 2006 12:00
Bydliště: Jihomoravský kraj

Příspěvek od sedlon.jiri » sob lis 17, 2007 10:22

wc píše:hmmmm to nevím...

co tak volnoběžka alternátoru?

předpokládám, že tam je.... ( i když můj F9Q ji nemá)

wecka :D
Na alternátor bych to neviděl. Od motoru žádné pazvuky nejdou, je naprosto tichý. I z volnoběhu při přidání plynu není nic slyšet. Jde to jakoby z převodovky nebo od nápravy. Je to slyšet i při zapnutém rádiu (ale jenom v nízkých otáčkách), tak mě to štve. Napadla mě ještě vůle v homokineťáku. Je to možný? Jak to diagnostikovat?
Renault Megane sedan II 1.4 16V ICE

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » sob lis 17, 2007 12:00

to si nemyslím.

:idea: Homokineťáky poznáš tak, že zajedš na parking, dáš plný levý, zařadíš jedničku a jezdíš dopředu dokola, pak dozadu. Totéž plný pravý, dopředu a dozadu. Jestli je vybitý, pravidelně klepe. Pokud je vadný vnitřní kloub, vibruje kolem 80km/h a výše. Můžeš zkontrolovat akrát dotažení matic poloos v kolech.

Taky bych chytil za pomocné ložisko pravé poloosy za motorem, jestli není povolené nebo vybité, ale to by muselo dělat bordel za jízdy

Tohle vypadá spíše jako vůle v něčem, co přenáší tah, tzn záchyt reakce pod motorem.

...nebo spodní kulový (rejdový) čep, tyčky řízení včetně čepů, ale ty třískají na dírách a jsou vždycky trochu cítit.

wecka :D
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

martinecondrej
Advanced member
Příspěvky: 407
Registrován: pon čer 11, 2007 15:15
Bydliště: Tuchlovice

Příspěvek od martinecondrej » úte lis 20, 2007 10:44

asi je to blbost, ale něco podobného mě dělal kryt nad výfukem, který se horkem deformuje a občas o to bouchnul výfuk. Stalo se mi to jak u 1,4, tak i u 1,5 dci.

Uživatelský avatar
sedlon.jiri
Junior member
Příspěvky: 158
Registrován: úte pro 12, 2006 12:00
Bydliště: Jihomoravský kraj

Příspěvek od sedlon.jiri » úte lis 20, 2007 15:02

martinecondrej píše:asi je to blbost, ale něco podobného mě dělal kryt nad výfukem, který se horkem deformuje a občas o to bouchnul výfuk. Stalo se mi to jak u 1,4, tak i u 1,5 dci.
No úplně bych to nevyloučil. Všiml jsem si toho až minulý týden, kdy napadl sníh a jednou jsem ve vysokém sněhu-nezmrzlém o něj štrejchl podlahou. V jakém místě jsi měl ten plech ohnutý? Na konci výfuku nebo uprostřed auta?
Renault Megane sedan II 1.4 16V ICE

martinecondrej
Advanced member
Příspěvky: 407
Registrován: pon čer 11, 2007 15:15
Bydliště: Tuchlovice

Příspěvek od martinecondrej » úte lis 20, 2007 15:26

sedlon.jiri píše:
martinecondrej píše:asi je to blbost, ale něco podobného mě dělal kryt nad výfukem, který se horkem deformuje a občas o to bouchnul výfuk. Stalo se mi to jak u 1,4, tak i u 1,5 dci.
No úplně bych to nevyloučil. Všiml jsem si toho až minulý týden, kdy napadl sníh a jednou jsem ve vysokém sněhu-nezmrzlém o něj štrejchl podlahou. V jakém místě jsi měl ten plech ohnutý? Na konci výfuku nebo uprostřed auta?
uprostřed auta hned za řidičem na levé straně. Je to v místě kde zahýbá výfuk z prostředka doleva. Už jsem to rovnal (nebo spíš odtahoval) xkrát.

Uživatelský avatar
sedlon.jiri
Junior member
Příspěvky: 158
Registrován: úte pro 12, 2006 12:00
Bydliště: Jihomoravský kraj

Bouchání, cinkání

Příspěvek od sedlon.jiri » čtv led 03, 2008 10:09

Ještě se vrátím k tomuto tématu. Izolací výfuku to není. Odehnul jsem plech v místech, jak radil Martinecondrej, ale pozoruji to stále. :cry: Navíc jsem si všiml, že to dělá i při řazení (na nížších př. stupních). Konkrétně to bouchne, cinkne když spojka zabere nebo naopak, když vypne. Zkrátka, když motor zabere nebo když přestane přenášet sílu na kola. Zkoušel jsem zahýbat motorem, ale nic slyšet nebylo. Nemáte nějaký nápad, čím by to mohlo být. :?: S konkrétní věcí bych potom zašel do servisu. Nechce se mi jít do servisu, aby jednou objeli sídliště, řekli že nic neslyšeli, všechno zkontrolovali a auto je naprosto v pořádku. Díky za každou radu
Renault Megane sedan II 1.4 16V ICE

martinecondrej
Advanced member
Příspěvky: 407
Registrován: pon čer 11, 2007 15:15
Bydliště: Tuchlovice

Příspěvek od martinecondrej » čtv led 03, 2008 11:22

Ještě něco podobného se mi stávalo při 5000km na nižší stupně při přidávání nebo ubírání. Dělal to silentblok motoru nahoře vedle nádržky chlad. kapaliny. Ale mám 1,5 dci

Uživatelský avatar
DDT
Site Admin
Příspěvky: 9329
Registrován: pon pro 29, 2003 08:26
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DDT » čtv led 03, 2008 11:37

Napadá mne, že by to mohl dělat záchyt reakce motoru.
Renault Club ČR
Vel SatisObrázek

Uživatelský avatar
sedlon.jiri
Junior member
Příspěvky: 158
Registrován: úte pro 12, 2006 12:00
Bydliště: Jihomoravský kraj

Příspěvek od sedlon.jiri » čtv led 03, 2008 12:38

DDT píše:Napadá mne, že by to mohl dělat záchyt reakce motoru.
O záchytu psal už něco wecka. Jde to nějak snadno prověřit (z něčím zahýbat, zatřepat) :?: Když se to potvrdí, tak rovnou zajít do servisu s konkrétní závadou. Jinak jim nevěřím, že by něco našli
Renault Megane sedan II 1.4 16V ICE

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » čtv led 03, 2008 13:48

Postavit se na patou brzdu, špičkou po plynu a pusť spojku do záběru, až se motor bude vzdouvat :D A pak znova na zurick. :wink:

Ale zatáhni si ručku, ať neproboříš garáž :D :D :D

A čumendo do motoru, co se bude dít. :wink:

Popřípadě na STK s kilčem pod stěračem a zkusit pohýbat s nápravou.

Šak sá něco nájdě !!! :D
Naposledy upravil(a) wc dne čtv led 03, 2008 16:33, celkem upraveno 1 x.
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » čtv led 03, 2008 13:51

Jo a pod autem kdesi uprostřed je úchyt výfuku se šroubkem M6, tak na ten taky kouknout :roll:
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

Uživatelský avatar
sedlon.jiri
Junior member
Příspěvky: 158
Registrován: úte pro 12, 2006 12:00
Bydliště: Jihomoravský kraj

Příspěvek od sedlon.jiri » čtv led 03, 2008 14:03

O.K. Dík všem za rady. Zkusím, jak radil wc pod plynem s brzdou a vydám se do servisu. Dám vědět, jak to dopadlo.
Renault Megane sedan II 1.4 16V ICE

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 35 hostů