Bouchnutí při přidání plynu
Moderátor: Moderators General
- sedlon.jiri
- Junior member
- Příspěvky: 158
- Registrován: úte pro 12, 2006 12:00
- Bydliště: Jihomoravský kraj
Bouchnutí při přidání plynu
Všiml jsem si jedné věci. Při jízdě a zařazené rychlosti bez plynu na cca 1900 RPM (typický příklad dojezd k červené na křižovatce) a následném LEHKÉM a ne prudkém přidání plynu se ozve bouchnutí. Připadá mě, že ho slyším od předku. Nevím, jestli je to normální. Při vyšších otáčkách to nedělá. Dřív to nedělalo nebo jsem si toho nevšiml. Co by to mohlo být? Vůle v převodovce, poloose, volný silentblok, normální vzhledem k nízkým otáčkám...? Do servisu se mě s tím nechce, protože výsledek je jasný. "To je normální"
Renault Megane sedan II 1.4 16V ICE
- sedlon.jiri
- Junior member
- Příspěvky: 158
- Registrován: úte pro 12, 2006 12:00
- Bydliště: Jihomoravský kraj
Na alternátor bych to neviděl. Od motoru žádné pazvuky nejdou, je naprosto tichý. I z volnoběhu při přidání plynu není nic slyšet. Jde to jakoby z převodovky nebo od nápravy. Je to slyšet i při zapnutém rádiu (ale jenom v nízkých otáčkách), tak mě to štve. Napadla mě ještě vůle v homokineťáku. Je to možný? Jak to diagnostikovat?wc píše:hmmmm to nevím...
co tak volnoběžka alternátoru?
předpokládám, že tam je.... ( i když můj F9Q ji nemá)
wecka
Renault Megane sedan II 1.4 16V ICE
to si nemyslím.
Homokineťáky poznáš tak, že zajedš na parking, dáš plný levý, zařadíš jedničku a jezdíš dopředu dokola, pak dozadu. Totéž plný pravý, dopředu a dozadu. Jestli je vybitý, pravidelně klepe. Pokud je vadný vnitřní kloub, vibruje kolem 80km/h a výše. Můžeš zkontrolovat akrát dotažení matic poloos v kolech.
Taky bych chytil za pomocné ložisko pravé poloosy za motorem, jestli není povolené nebo vybité, ale to by muselo dělat bordel za jízdy
Tohle vypadá spíše jako vůle v něčem, co přenáší tah, tzn záchyt reakce pod motorem.
...nebo spodní kulový (rejdový) čep, tyčky řízení včetně čepů, ale ty třískají na dírách a jsou vždycky trochu cítit.
wecka
Homokineťáky poznáš tak, že zajedš na parking, dáš plný levý, zařadíš jedničku a jezdíš dopředu dokola, pak dozadu. Totéž plný pravý, dopředu a dozadu. Jestli je vybitý, pravidelně klepe. Pokud je vadný vnitřní kloub, vibruje kolem 80km/h a výše. Můžeš zkontrolovat akrát dotažení matic poloos v kolech.
Taky bych chytil za pomocné ložisko pravé poloosy za motorem, jestli není povolené nebo vybité, ale to by muselo dělat bordel za jízdy
Tohle vypadá spíše jako vůle v něčem, co přenáší tah, tzn záchyt reakce pod motorem.
...nebo spodní kulový (rejdový) čep, tyčky řízení včetně čepů, ale ty třískají na dírách a jsou vždycky trochu cítit.
wecka
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km
6,0 l/100Km
-
- Advanced member
- Příspěvky: 407
- Registrován: pon čer 11, 2007 15:15
- Bydliště: Tuchlovice
- sedlon.jiri
- Junior member
- Příspěvky: 158
- Registrován: úte pro 12, 2006 12:00
- Bydliště: Jihomoravský kraj
No úplně bych to nevyloučil. Všiml jsem si toho až minulý týden, kdy napadl sníh a jednou jsem ve vysokém sněhu-nezmrzlém o něj štrejchl podlahou. V jakém místě jsi měl ten plech ohnutý? Na konci výfuku nebo uprostřed auta?martinecondrej píše:asi je to blbost, ale něco podobného mě dělal kryt nad výfukem, který se horkem deformuje a občas o to bouchnul výfuk. Stalo se mi to jak u 1,4, tak i u 1,5 dci.
Renault Megane sedan II 1.4 16V ICE
-
- Advanced member
- Příspěvky: 407
- Registrován: pon čer 11, 2007 15:15
- Bydliště: Tuchlovice
uprostřed auta hned za řidičem na levé straně. Je to v místě kde zahýbá výfuk z prostředka doleva. Už jsem to rovnal (nebo spíš odtahoval) xkrát.sedlon.jiri píše:No úplně bych to nevyloučil. Všiml jsem si toho až minulý týden, kdy napadl sníh a jednou jsem ve vysokém sněhu-nezmrzlém o něj štrejchl podlahou. V jakém místě jsi měl ten plech ohnutý? Na konci výfuku nebo uprostřed auta?martinecondrej píše:asi je to blbost, ale něco podobného mě dělal kryt nad výfukem, který se horkem deformuje a občas o to bouchnul výfuk. Stalo se mi to jak u 1,4, tak i u 1,5 dci.
- sedlon.jiri
- Junior member
- Příspěvky: 158
- Registrován: úte pro 12, 2006 12:00
- Bydliště: Jihomoravský kraj
Bouchání, cinkání
Ještě se vrátím k tomuto tématu. Izolací výfuku to není. Odehnul jsem plech v místech, jak radil Martinecondrej, ale pozoruji to stále. Navíc jsem si všiml, že to dělá i při řazení (na nížších př. stupních). Konkrétně to bouchne, cinkne když spojka zabere nebo naopak, když vypne. Zkrátka, když motor zabere nebo když přestane přenášet sílu na kola. Zkoušel jsem zahýbat motorem, ale nic slyšet nebylo. Nemáte nějaký nápad, čím by to mohlo být. S konkrétní věcí bych potom zašel do servisu. Nechce se mi jít do servisu, aby jednou objeli sídliště, řekli že nic neslyšeli, všechno zkontrolovali a auto je naprosto v pořádku. Díky za každou radu
Renault Megane sedan II 1.4 16V ICE
-
- Advanced member
- Příspěvky: 407
- Registrován: pon čer 11, 2007 15:15
- Bydliště: Tuchlovice
- sedlon.jiri
- Junior member
- Příspěvky: 158
- Registrován: úte pro 12, 2006 12:00
- Bydliště: Jihomoravský kraj
Postavit se na patou brzdu, špičkou po plynu a pusť spojku do záběru, až se motor bude vzdouvat A pak znova na zurick.
Ale zatáhni si ručku, ať neproboříš garáž
A čumendo do motoru, co se bude dít.
Popřípadě na STK s kilčem pod stěračem a zkusit pohýbat s nápravou.
Šak sá něco nájdě !!!
Ale zatáhni si ručku, ať neproboříš garáž
A čumendo do motoru, co se bude dít.
Popřípadě na STK s kilčem pod stěračem a zkusit pohýbat s nápravou.
Šak sá něco nájdě !!!
Naposledy upravil(a) wc dne čtv led 03, 2008 16:33, celkem upraveno 1 x.
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km
6,0 l/100Km
- sedlon.jiri
- Junior member
- Příspěvky: 158
- Registrován: úte pro 12, 2006 12:00
- Bydliště: Jihomoravský kraj
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 35 hostů