Chcípání při volnoběhu 1,6 16V
Moderátor: Moderators General
-
- Starting member
- Příspěvky: 24
- Registrován: úte říj 23, 2007 13:22
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Chcípání při volnoběhu 1,6 16V
Mám problém :
Dneska po ujetí cca 10Km jsem dojel na křižovatku a nechám tam volnoběh , v tu chvíly zhasnul motor . Takže sem ho nahodil , ale pouze tak že sem musel být pod plynem a udržovat motor ve vyšších otáčkách aby nezdechnul .
Další křižovatka o5 to samé , tak sem se nas..l a zastavil a chvilku ( cca5-9 min. ) sem počkal , a pak sem dojel tam kam sem potřeboval .
Tohle se mi stalo už před časem v servisu sem jim to řek , vyměnily svíčky a na chvilku ( cca 600Km ) to přestalo až zase dneska . Tak už nevím co s tím ? Poradíte někdo ??
Nechci aby na mě na křižovatkách někdo troubil že zdržuju ostatní účastníky zájezdu resp. provozu .
Díky za jakékoliv rady
Dneska po ujetí cca 10Km jsem dojel na křižovatku a nechám tam volnoběh , v tu chvíly zhasnul motor . Takže sem ho nahodil , ale pouze tak že sem musel být pod plynem a udržovat motor ve vyšších otáčkách aby nezdechnul .
Další křižovatka o5 to samé , tak sem se nas..l a zastavil a chvilku ( cca5-9 min. ) sem počkal , a pak sem dojel tam kam sem potřeboval .
Tohle se mi stalo už před časem v servisu sem jim to řek , vyměnily svíčky a na chvilku ( cca 600Km ) to přestalo až zase dneska . Tak už nevím co s tím ? Poradíte někdo ??
Nechci aby na mě na křižovatkách někdo troubil že zdržuju ostatní účastníky zájezdu resp. provozu .
Díky za jakékoliv rady
-
- Starting member
- Příspěvky: 24
- Registrován: úte říj 23, 2007 13:22
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
wc píše:Vypucuj si vzduchovou klapu (plynovou).
Potom budeš mít chvilku vysoký vlnoběh. To se řeší buď odpojením baterie na noc nebo vynulováním přes čtečku. Nebo to přejde samo, ale trvá to.
wecka
PS: Benzínem.
Zvládnu to sám ?? (sem manuálně zručnej) , když jo jak se k ní dostanu , nějakej pracovní postup by se mi hodil .
Děkuju
Jo, to zvládne každý malý dítěěěěěě...
Litr technického benzínu potřebuješ.
Od vzduchového filtru vede hrubá hadice do sání. Na jejím konci těsně před sacím potrubím motoru je bazmek s klapkou. Bude na tom potrubí přišroubovaný. Nejlepší je ho vyhodit ven a štětcem vevnitř vypucovat. Pokud pude klapka lehce odkopit, otevři ji, chyť prstem a vypucuj dobře místo, kde dosedá. Ale jestli to nejde, nemorduj to. Mám diesela, tak nevím, jak to je u Megoša přesně udělané. Ale bývá to u všech aut stejné....Hlavně je fakt třeba vyčistit dosedací plošku, protože klapa přímo neznatelnými pohyby reguluje volnoběh a potřebuje mít tu škvíru čistou. Potom nechat vyschnout a namontovat zpět. Dá se to udělat i na autě bez vymontování (pokud je svisle, což tady asi nebude) , ale benzín ti nateče do sání a to je dobré tak odvalit kat.
Budou tam asi torxové šrouby, tak když tak zajeď za někým, kdo má klíče a něco s auty dělá.
čauec
wecka
Litr technického benzínu potřebuješ.
Od vzduchového filtru vede hrubá hadice do sání. Na jejím konci těsně před sacím potrubím motoru je bazmek s klapkou. Bude na tom potrubí přišroubovaný. Nejlepší je ho vyhodit ven a štětcem vevnitř vypucovat. Pokud pude klapka lehce odkopit, otevři ji, chyť prstem a vypucuj dobře místo, kde dosedá. Ale jestli to nejde, nemorduj to. Mám diesela, tak nevím, jak to je u Megoša přesně udělané. Ale bývá to u všech aut stejné....Hlavně je fakt třeba vyčistit dosedací plošku, protože klapa přímo neznatelnými pohyby reguluje volnoběh a potřebuje mít tu škvíru čistou. Potom nechat vyschnout a namontovat zpět. Dá se to udělat i na autě bez vymontování (pokud je svisle, což tady asi nebude) , ale benzín ti nateče do sání a to je dobré tak odvalit kat.
Budou tam asi torxové šrouby, tak když tak zajeď za někým, kdo má klíče a něco s auty dělá.
čauec
wecka
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km
6,0 l/100Km
-
- Starting member
- Příspěvky: 24
- Registrován: úte říj 23, 2007 13:22
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
wc píše:Jo, to zvládne každý malý dítěěěěěě...
Litr technického benzínu potřebuješ.
Od vzduchového filtru vede hrubá hadice do sání. Na jejím konci těsně před sacím potrubím motoru je bazmek s klapkou. Bude na tom potrubí přišroubovaný. Nejlepší je ho vyhodit ven a štětcem vevnitř vypucovat. Pokud pude klapka lehce odkopit, otevři ji, chyť prstem a vypucuj dobře místo, kde dosedá. Ale jestli to nejde, nemorduj to. Mám diesela, tak nevím, jak to je u Megoša přesně udělané. Ale bývá to u všech aut stejné....Hlavně je fakt třeba vyčistit dosedací plošku, protože klapa přímo neznatelnými pohyby reguluje volnoběh a potřebuje mít tu škvíru čistou. Potom nechat vyschnout a namontovat zpět. Dá se to udělat i na autě bez vymontování (pokud je svisle, což tady asi nebude) , ale benzín ti nateče do sání a to je dobré tak odvalit kat.
Budou tam asi torxové šrouby, tak když tak zajeď za někým, kdo má klíče a něco s auty dělá.
čauec
wecka
Díky za radu , mám kamaráda co mi s tím pomůže . Dám pak vědět jak to dopadlo
Re: Chcípání při volnoběhu 1,6 16V
dnes sa mi stalo uuuuplne rovnake presiel som cca 6-7 km a na kruhovom objazde mi to skapalo a po nastartovane naskocilo a hned skapalo jednoducho nedrzalo otacky tak som startoval a hned plyn a drzal otacky presiel kruhovy zaparkoval a po dvoch hodinach to slo tak som rychlo dosiel domov lenze problem je vtom ze je nedela a vianoce uz zajtra a auto potrebujem a teraz mi ho nikto neopravi,cital som ze to moze byt ta klapka a chcem sa spytat ci sa to vyriesilo ,nie som mechanik tak ked sa do niecoho takeho pustim chcem mat istotu ze to moze byt vtom.MikeTT píše:Mám problém :
Dneska po ujetí cca 10Km jsem dojel na křižovatku a nechám tam volnoběh , v tu chvíly zhasnul motor . Takže sem ho nahodil , ale pouze tak že sem musel být pod plynem a udržovat motor ve vyšších otáčkách aby nezdechnul .
Další křižovatka o5 to samé , tak sem se nas..l a zastavil a chvilku ( cca5-9 min. ) sem počkal , a pak sem dojel tam kam sem potřeboval .
Tohle se mi stalo už před časem v servisu sem jim to řek , vyměnily svíčky a na chvilku ( cca 600Km ) to přestalo až zase dneska . Tak už nevím co s tím ? Poradíte někdo ??
Nechci aby na mě na křižovatkách někdo troubil že zdržuju ostatní účastníky zájezdu resp. provozu .
Díky za jakékoliv rady
vesto: Vycistenim skrtici klapky nicemu neublizis, pokud ji teda nepozkodis, ale neboj, je to kov ... ja sem to cistil sprejem na cisteni skriticich klapek a sani a pak sem trochu pucoval vatou na spejly, a bordelu tam bylo ze mi ani vata nestacila co sem mel sebou... to je tim odvetravanim oleje do sani + to co se za bordel nasava na silnicich...
potreboval bych ji vycistit jeste jednou a poradne ale v tehle mrazech venku se mi fakt nechce...
potreboval bych ji vycistit jeste jednou a poradne ale v tehle mrazech venku se mi fakt nechce...
CLIO IV GT 120 EDC Grandtour 2016
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv.
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000
Prodano: CLIO III 1.2 TCe 74kW 20th Anniversary 3dv. Glacier White 2010
Prodano: CLIO II 1.2 16V 55kW Authentique 2001 5dv.
Prodano: CLIO II 1.2 8V 43kW VAN 2000
-
- Starting member
- Příspěvky: 24
- Registrován: úte říj 23, 2007 13:22
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
wc píše:To je divné...
aby to nebylo ještě něco s dobíjením...
Nechal sem si změřit dobíjení . Altík dává kolem 14,5 , takže tam to taky není . Nevím od té doby sem najel kolem 500 Km a nic .
Stávalo se mi to tak po 5-10 Km dojel sem na kříž a chcíplo to . Takže sem stál pod plynem a lochtal sem to než skočila zelená . Při rozjezdech mi pohasínaly světla , tak sem taky myslel že nemusí altík dobíjet , baterka byla 4 roky old , auto stálo venku v zimě a baterku sem nikdy nedobíjel .
nee myslím čidlo otáček u klikovkyMikeTT píše:Myslýš vzduchovou klapu (plynovou) ??lopik píše:mě to dělalo taky občas to chcíplo a po vyčištění čidla horní úvratě je klid mám sice L2 ale ty motory budou stejné
jestli jo tak to sem dělal 2 měsíce nazad
Nyní Renault Laguna Grandtour II,2002,1,6-16V-79KW a Renault Twingo II,2009,1,2-44 KW
Předtím 2 krát R18,2 krát R21,Safrane Ph2.
Předtím 2 krát R18,2 krát R21,Safrane Ph2.
-
- Starting member
- Příspěvky: 24
- Registrován: úte říj 23, 2007 13:22
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Obrázek je hezký ale sem laik takže moc nevím kde to čidlo je a čím se popř. čistílopik píše:nee myslím čidlo otáček u klikovkyMikeTT píše:Myslýš vzduchovou klapu (plynovou) ??lopik píše:mě to dělalo taky občas to chcíplo a po vyčištění čidla horní úvratě je klid mám sice L2 ale ty motory budou stejné
jestli jo tak to sem dělal 2 měsíce nazad
mal som uplne rovnaky pred par dnami, problem a nebolo to cidlo otaciek hriadela ale cidlo polohy hriadela(ta drahsia oprava).MikeTT píše:Oki tady už sem doma tuten pikčr je good . Dík kouknu na tolopik píše:tady v tom místě když šáhneš dolů tak by si ho tam měl nahmatat a z určitého úhlu i vidět
[/img]
-
- Starting member
- Příspěvky: 24
- Registrován: úte říj 23, 2007 13:22
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
vesto píše:mal som uplne rovnaky pred par dnami, problem a nebolo to cidlo otaciek hriadela ale cidlo polohy hriadela(ta drahsia oprava).MikeTT píše:Oki tady už sem doma tuten pikčr je good . Dík kouknu na tolopik píše:tady v tom místě když šáhneš dolů tak by si ho tam měl nahmatat a z určitého úhlu i vidět
[/img]
Ta " drahsia " oprava stála kolko ??
-
- Starting member
- Příspěvky: 24
- Registrován: úte říj 23, 2007 13:22
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Zdá se mi že v tom mám chaos co tu čtu , pokusím se popsat problém přesněji .
Co se týče chcípání :
Ráno nastartuju bez problémů motor je studený , chvilku běží na volnoběh a občas to někde kolem střední části výfukového potrubí rezonuje někde za katíkem ( takové plechové drnčení ) to při zvýšení otáček zmizí .
Rozjedu se bez promlémů hodím tam dvojku a zaslechnu podivný zvuk takové duté zaklepání ( tadadada ) to ale dělá jen chvilku když se pohybuju od 1.př.st. na 2.př.st.
Pak pokračuju v klidu dál a po cca 3-4Km dojedu na 5. křižovatku kde sem opět nucen zastavit takže podřazuju až se dostanu na neutrál a chcípne to otáčky klesnou na 0 . Někdy se stane že to uplně nechcípne spadnou ot. někam pod první dílek a motor začne skákat a otáčky se začnou zvedat někdy se to chytí a zůstanou nekde na 750ot/min .
Takže zas nastartuju a pod plynem ( pokud se ot. neudrží ) udržuju chod motoru a pak se rozjedu .
Když sem pak zastavil na volném místě skusil sem toto :
1. nastartoval sem a chcíplo to ( světla rozsvícený , rádio puštěný , ventilátor na 2. stupeň .
2. nastartoval sem bez problémů ( světla zhasnutý , rádio vypnutý , ventilátor na 0. stupeň )
------------
A ještě jedna věc mohla by s tím souviset či nikoliv to nevím
Cca před 3ma měsícema se mi stalo toto :
Jedu kolem 90km/hod a najednou rána ( jako když protočíte P.P.podběhem kočku nebo něco takovýho )někde kolem místa předního podběhu Tam odsud sem to někde slyšel ale není to 100% . Takže okamžitě sem začal šlajfovat a zastavil sem . Nic sem NEPŘEJEL !!!!
Koukám pod kola do míst kolem a nic , nastartuju otevřu haupnu koukám do motoru , ten si v klidu ševelí a nic se neděje .
Takže sednu do auta a pokračuju v jízdě , po chvilce sem si všimnul že mi svítí kontrolka na EMISE + SERVICE . Dojel sem 30 Km domů , a zavolal kámošovi domluvili sme se na další den že mu ho tam odvezu . Další den ráno nastartuju a kontrolka už nesvítila , dojel sem k němu popsal sem mu situaci on to skouknul diagnostika nic neřekla .
Taky sem si myslel jestli sem nepoškodil katík ale ten by měl být v pořádku .
Auto má najeto 180tkm
Skuste popřemýšlet jestli mi nějak poradíte co s tím .
Chystám se ke kamarádovi do servisu tak bych mu rád nějak usnadnil práci spíš mu chci pomoct na co se má zaměřit .
Co se týče chcípání :
Ráno nastartuju bez problémů motor je studený , chvilku běží na volnoběh a občas to někde kolem střední části výfukového potrubí rezonuje někde za katíkem ( takové plechové drnčení ) to při zvýšení otáček zmizí .
Rozjedu se bez promlémů hodím tam dvojku a zaslechnu podivný zvuk takové duté zaklepání ( tadadada ) to ale dělá jen chvilku když se pohybuju od 1.př.st. na 2.př.st.
Pak pokračuju v klidu dál a po cca 3-4Km dojedu na 5. křižovatku kde sem opět nucen zastavit takže podřazuju až se dostanu na neutrál a chcípne to otáčky klesnou na 0 . Někdy se stane že to uplně nechcípne spadnou ot. někam pod první dílek a motor začne skákat a otáčky se začnou zvedat někdy se to chytí a zůstanou nekde na 750ot/min .
Takže zas nastartuju a pod plynem ( pokud se ot. neudrží ) udržuju chod motoru a pak se rozjedu .
Když sem pak zastavil na volném místě skusil sem toto :
1. nastartoval sem a chcíplo to ( světla rozsvícený , rádio puštěný , ventilátor na 2. stupeň .
2. nastartoval sem bez problémů ( světla zhasnutý , rádio vypnutý , ventilátor na 0. stupeň )
------------
A ještě jedna věc mohla by s tím souviset či nikoliv to nevím
Cca před 3ma měsícema se mi stalo toto :
Jedu kolem 90km/hod a najednou rána ( jako když protočíte P.P.podběhem kočku nebo něco takovýho )někde kolem místa předního podběhu Tam odsud sem to někde slyšel ale není to 100% . Takže okamžitě sem začal šlajfovat a zastavil sem . Nic sem NEPŘEJEL !!!!
Koukám pod kola do míst kolem a nic , nastartuju otevřu haupnu koukám do motoru , ten si v klidu ševelí a nic se neděje .
Takže sednu do auta a pokračuju v jízdě , po chvilce sem si všimnul že mi svítí kontrolka na EMISE + SERVICE . Dojel sem 30 Km domů , a zavolal kámošovi domluvili sme se na další den že mu ho tam odvezu . Další den ráno nastartuju a kontrolka už nesvítila , dojel sem k němu popsal sem mu situaci on to skouknul diagnostika nic neřekla .
Taky sem si myslel jestli sem nepoškodil katík ale ten by měl být v pořádku .
Auto má najeto 180tkm
Skuste popřemýšlet jestli mi nějak poradíte co s tím .
Chystám se ke kamarádovi do servisu tak bych mu rád nějak usnadnil práci spíš mu chci pomoct na co se má zaměřit .
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 34 hostů