DENNÍ SVÍCENÍ
Moderátor: Moderators General
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Denní svícení!
Záleží kam to zapojili. Elektronika motoru zůstává aktivní ještě cca 10-15 minut po vypnutí motoru. Je to z důvodu chlazení horkého motoru po jeho vypnutí v případě, že by vlivem vypnutí motoru vzrostla teplota chladící kapaliny.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Denní svícení!
Zdravím pánové (a dámy) Chci se zeptat, zda nemá někdo zkušenosti s tímhle
http://www.svetlomety.eu/svetlomety/esh ... tion#anch1
Díky
http://www.svetlomety.eu/svetlomety/esh ... tion#anch1
Díky
Re: Denní svícení!
Vyzerá to veľmi dobre a aj cena za pár je prijateľná...tiež by ma zaujímala kvalita
Re: Denní svícení!
Procházka píše:Zdravím pánové (a dámy) Chci se zeptat, zda nemá někdo zkušenosti s tímhle
http://www.svetlomety.eu/svetlomety/esh ... tion#anch1
Díky
Tak bohužel to nemá LRko, lze použít pouze jako poziční světla
Re: Denní svícení!
Dole v texte píše, že to má homologizáciu...
Re: Denní svícení!
peto 1 píše:Dole v texte píše, že to má homologizáciu...
Trochu jsem pátral. Homologaci na denní svícení (LR) to nemá (pouze E), protože tento tvar má patentována Audi. Jinak LED odpovídá předpisům, jen to nemá berana
- fyluta
- Advanced member
- Příspěvky: 414
- Registrován: stř bře 28, 2012 18:12
- Bydliště: Královéhradecký kraj
Re: Denní svícení!
pozor, ty LED sviti porad , dulezite je to, ze pokud mas LED blizko blinkru, tak pri spusteni blinkru LED musis stlumit, nebo uplne vypnout.
Re: Denní svícení!
Denní svícení jsem řešil na Thalii. Jediné, co jsem potřeboval, byla homologovaná světla, automatiku dodal kolega. Vyvýjel to v práci na vysílačky a nejde skoro o nic jiného než časovací obvod 555 jestli se nemýlým. Mám v autě krabičku o velikosti několika cenťáků. Jen přivést trvalý "+", zem a napájení světel. Navíc tam je díky tomu obvodu i funkce follow me home. Délka se dá upravit změnou kondíku nebo odporu. Je pravda, že s motáží byla nějaká práce a není to úplně super přesně zaměřený, ale svou funkci to plní a rozhodně to vyjde levněji než v originál servisu. Už s tím jezdím rok a pohoda. Jediné, co je horší jsou ty ledky. Časem prostě odchází. Je jedno, jestli to jsou obyč nebo ty čipy. Kolega je má na Mondeu a už mu taky jedna odešla a to je pak lahůdka.
Renault Thali RT 1.4i 55 kW r.v. 2002
Renault Megane II Kombík 1.5 DCi 74 kW r.v. 2005
Renault Megane II Kombík 1.5 DCi 74 kW r.v. 2005
- analytic
- Junior member
- Příspěvky: 240
- Registrován: sob pro 31, 2005 13:36
- Bydliště: Hořovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Denní svícení!
To: lotrisek
Jo, obvod 555 slouží jako časovač nebo generátor kmitočtu. Tak si jej dokážu představit jako zpožďovací obvod na opožděné sepnutí po startu auta nebo jako generátor obdélníkového průběhu pro předřadník - zdroj proudu k diodám. Pak ale musí následovat spínací výkonový obvod, ten 555 jen řídí otevírání výkonového tranzistoru. Dokážu si to celé představit s několika aktivními prvky a pár pasivními o velikosti tak 6 x5 cm. Zajímalo by mě (a asi nejen mě) konečné schéma zapojení toho předřadníku a typy použitých diod v DLR. (hádám bílé 1W). Takže - dej sem na fórum to schema a pomůžeš hodně lidem.
A ty LEDky se daji snadno vyměnit. Cena 1W v gme je kolem 80 Kč , na aukru jsem je koupil za 15,-- kus. Nejhorší byly ty čínské originály. Ty z GME co jsem tam vyměnil za špatné už dlouho drží.
Jo, obvod 555 slouží jako časovač nebo generátor kmitočtu. Tak si jej dokážu představit jako zpožďovací obvod na opožděné sepnutí po startu auta nebo jako generátor obdélníkového průběhu pro předřadník - zdroj proudu k diodám. Pak ale musí následovat spínací výkonový obvod, ten 555 jen řídí otevírání výkonového tranzistoru. Dokážu si to celé představit s několika aktivními prvky a pár pasivními o velikosti tak 6 x5 cm. Zajímalo by mě (a asi nejen mě) konečné schéma zapojení toho předřadníku a typy použitých diod v DLR. (hádám bílé 1W). Takže - dej sem na fórum to schema a pomůžeš hodně lidem.
A ty LEDky se daji snadno vyměnit. Cena 1W v gme je kolem 80 Kč , na aukru jsem je koupil za 15,-- kus. Nejhorší byly ty čínské originály. Ty z GME co jsem tam vyměnil za špatné už dlouho drží.
analytic@seznam.cz, skype: analytic31,
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Denní svícení!
Na vyrobení automatiky stačí dva tranzistory a referenční zdroj. Cena cca 15,-kč.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Denní svícení!
Tak schéma z kolegy už tahám. Co se ledek týče, tak ty jsem taky měnil za nějaké vysocesvítící a koupil jsem jich 100 za asi 99 kaček. Navíc mi ještě kolega do světel udělal filtr napětí a po roce, co je mám, tak odešel jediný pár.
Jinak tu automatiku za 15 kaček bych bral a myslim, že by nebyl žádný problém jí prodávat.
Jinak tu automatiku za 15 kaček bych bral a myslim, že by nebyl žádný problém jí prodávat.
Renault Thali RT 1.4i 55 kW r.v. 2002
Renault Megane II Kombík 1.5 DCi 74 kW r.v. 2005
Renault Megane II Kombík 1.5 DCi 74 kW r.v. 2005
- analytic
- Junior member
- Příspěvky: 240
- Registrován: sob pro 31, 2005 13:36
- Bydliště: Hořovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Denní svícení!
TO: lotrisek, zefek
Výborně, pánové, pojďme se bavit na technické a konstrukční úrovni. Začněme tedy těmi schématy. Já je pak zkusím porovnat s tím co mám, popřípadě udělám předlohy plošných spojů, otestujeme to, popřípadě sepíšeme alternativy součástek a řešení. Myslím, že mnoho lidí z této diskuze čeká právě na toto. Je to o experimentování, trochu měření a testování ale nic závratně složitého.
Výborně, pánové, pojďme se bavit na technické a konstrukční úrovni. Začněme tedy těmi schématy. Já je pak zkusím porovnat s tím co mám, popřípadě udělám předlohy plošných spojů, otestujeme to, popřípadě sepíšeme alternativy součástek a řešení. Myslím, že mnoho lidí z této diskuze čeká právě na toto. Je to o experimentování, trochu měření a testování ale nic závratně složitého.
analytic@seznam.cz, skype: analytic31,
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!
Re: Denní svícení!
On se mi tu inženýrskej cuká , že má jinou práci. Poslední automatiku co měl jsem dostal já. Snad ho ukecám a co nejdřív dodám. Jinak bych musel ženě rozebrat kousek palubovky a krabičku otevřít a nafotit. To snad opravdu ukecám inženýrskýho. Má to prej v hlavě a na papíru to neměl.
Renault Thali RT 1.4i 55 kW r.v. 2002
Renault Megane II Kombík 1.5 DCi 74 kW r.v. 2005
Renault Megane II Kombík 1.5 DCi 74 kW r.v. 2005
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Denní svícení!
Stačí referenční zdroj, třeba 5V - tedy nějaký 7805. Ten z napájecího napětí 12V vyrobí 5V. K tomu odporový dělič nastavený tak, aby při vypnutém motoru bylo napětí na děliči kousek pod 5V. Pak stačí jednoduchý komparátor, který bude mít výstup 0V v případě, že na děliči bude napětí pod 5V a v případě, že na děliči bude napětí vyšší (alternátor dobíjí), bude na výstupu komparátoru 12V. Komparátor nejde zatěžovat vysokými proudy, takže je nutno použít aspoň dva tranzistory pro zesílení. Komparátory mají často symetrické napájení, ale lze najít i takové, které jej mít nemusí a pro řešení, které navrhuji, to stačí.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Denní svícení!
Vsak ono je to vzdycky stejny.
Tohle je prakticky totez (az na to ze to byla vybijecka na NiMH packy, ktera se vypla pri poklesu napeti na tom akupacku. Princip je ale stejny, tady akorat vynech ten zatezovej odpor + kontrolni LEDku s jejim odporem, startovaci tlacitko proklemuj a kontakty relatka pouzij na privedeni napeti do svetel. Asi by vic nez bodlo dat zenerku na vyssi napeti a to same plati o odporech/trimru v delici, pac tohle bylo staveny na vypinaci napeti 4.2V - 5.6V nebo tam nekde): http://www.kmarty.bluetone.cz/rc/misc/vybijeckaV2.png
Takze, je to stejny, ale jiny .
Tohle je prakticky totez (az na to ze to byla vybijecka na NiMH packy, ktera se vypla pri poklesu napeti na tom akupacku. Princip je ale stejny, tady akorat vynech ten zatezovej odpor + kontrolni LEDku s jejim odporem, startovaci tlacitko proklemuj a kontakty relatka pouzij na privedeni napeti do svetel. Asi by vic nez bodlo dat zenerku na vyssi napeti a to same plati o odporech/trimru v delici, pac tohle bylo staveny na vypinaci napeti 4.2V - 5.6V nebo tam nekde): http://www.kmarty.bluetone.cz/rc/misc/vybijeckaV2.png
Takze, je to stejny, ale jiny .
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
Re: Denní svícení!
Tak nějak netušim co tu řešíte. Dřív sem měl na feldě žárovkový denní světla. Spínání tam bylo vyřešeno relátkem (nic levnějšího a spolehlivějšího asi není). Teď sem vybíral diodový světla tak, aby šly instalovat s co nejmenšími následky (bez řezání nárazníku). Světýlka stály asi litr a ovládací automatika je už v nich zabudovaná. Homologaci to má a záruka je na to dva roky. Myslim, že je daleko lepší to koupit hotový, než to bastlit na koleně, doufat, že to funguje jak má a že si policajt nevšimne, že to je nějak zprasený a nedá za to pokutu. Diod tam mam asi 14 v každym světle, dokud bude svítit alespoň jedna dioda v každym světle tak na to odmítám sahat a budu to prohlašovat za funkční (pokud začnou odcházet v záruce tak to budu reklamovat).
Megane II sedan r.v. 06 - prodáno
Megane kabriolet
Megane kabriolet
- analytic
- Junior member
- Příspěvky: 240
- Registrován: sob pro 31, 2005 13:36
- Bydliště: Hořovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Denní svícení!
To motorol:
Jo když máš žárovky tak je můžeš připojit natvrdo na 12,5-14 V. LEDky musí mít před sebou zdroj proudu - tzv. předřadník a ten řešíme. Neříkám že se to nemá koupit hotový ale někdy to tovární (Made in P.R.C.) odejde nebo se to na konkrétní auto nehodí a tady se musí zasáhnout vlastním řešením, které může být i lepší a spolehlivější než tovární výrobek.
Schema od kmarty vyřeší dobře spínání DRL, neřeší ale zdroj proudu, tak ještě sem můžete dát několik různých zapojení. Inspiraci lze najít třeba i na http://www.belza.cz
To co tady můžeme společně vyřešit, je najít jednoduché, reprodukovatelné a optimalizované zapojení zdroje proudu pro DRL - např. pro 5 až 8 sériově zapojených 1W LEDek.
Jo když máš žárovky tak je můžeš připojit natvrdo na 12,5-14 V. LEDky musí mít před sebou zdroj proudu - tzv. předřadník a ten řešíme. Neříkám že se to nemá koupit hotový ale někdy to tovární (Made in P.R.C.) odejde nebo se to na konkrétní auto nehodí a tady se musí zasáhnout vlastním řešením, které může být i lepší a spolehlivější než tovární výrobek.
Schema od kmarty vyřeší dobře spínání DRL, neřeší ale zdroj proudu, tak ještě sem můžete dát několik různých zapojení. Inspiraci lze najít třeba i na http://www.belza.cz
To co tady můžeme společně vyřešit, je najít jednoduché, reprodukovatelné a optimalizované zapojení zdroje proudu pro DRL - např. pro 5 až 8 sériově zapojených 1W LEDek.
analytic@seznam.cz, skype: analytic31,
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!
Re: Denní svícení!
Zitra dodam foto plosnaku + relatko. Snad pak v nejnlizsi dobe dodam i schema. Funkcni to je. Jen jde o to nastavit si casove konstanty zpozdeni a hlavne kam umistit. Samozrejme original s automatikou je ideal, ale proc platit vic nez je treba, kdyz cesky narod vzdy dokazal vymyslet vylepsovaky.
Renault Thali RT 1.4i 55 kW r.v. 2002
Renault Megane II Kombík 1.5 DCi 74 kW r.v. 2005
Renault Megane II Kombík 1.5 DCi 74 kW r.v. 2005
Re: Denní svícení!
Tak tady je odkaz na fotky toho plošňáku http://www.ulozto.cz/xLrytaD/20120905-rar heslo na rozbalení ja jak jinak Megane
Kvalita není nic moc, protože můj telefon umí hodně věcí, ale focení mezi ně zrovna nepatří. Schema bude dodáno co nejdřív. Zatím se mějte.
Kvalita není nic moc, protože můj telefon umí hodně věcí, ale focení mezi ně zrovna nepatří. Schema bude dodáno co nejdřív. Zatím se mějte.
Renault Thali RT 1.4i 55 kW r.v. 2002
Renault Megane II Kombík 1.5 DCi 74 kW r.v. 2005
Renault Megane II Kombík 1.5 DCi 74 kW r.v. 2005
Re: Denní svícení!
Přikládám schématko. Je to již s tou funkcí folow me home. Hodnoty si myslím schtěl někdo vyzkoumat. Případně bych je snad taky mohl dodat.
Renault Thali RT 1.4i 55 kW r.v. 2002
Renault Megane II Kombík 1.5 DCi 74 kW r.v. 2005
Renault Megane II Kombík 1.5 DCi 74 kW r.v. 2005
- pinces
- Starting member
- Příspěvky: 7
- Registrován: pon bře 14, 2011 21:08
- Bydliště: Zlínský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: Denní svícení!
pokud ještě někdo potřeboje zapojit DRL/denni sviceni/ našel jsem zapojení Laguny.na Megane zapojeni jsem nenašel (zapojení na start.kabel)
""kostru daj na baterku, plus najdes v poistkovej skrinke nad baterkou myslim ze je to č.4 poistka aut. prevodovky skus auto skusackou pri zasunutej karte a ten tretí kabel daj na kabel od parkovaciek a ide. tak to mam ja (biela ,siva, čierna)""
A to jsem musel dlouho na foru hledat abych našel kam mam zapojit bílý drát z DRL zapalovani=poj.aut.převodovky
černá= kostra (-)
žlutá = poj.parkovací světla (+
""kostru daj na baterku, plus najdes v poistkovej skrinke nad baterkou myslim ze je to č.4 poistka aut. prevodovky skus auto skusackou pri zasunutej karte a ten tretí kabel daj na kabel od parkovaciek a ide. tak to mam ja (biela ,siva, čierna)""
A to jsem musel dlouho na foru hledat abych našel kam mam zapojit bílý drát z DRL zapalovani=poj.aut.převodovky
černá= kostra (-)
žlutá = poj.parkovací světla (+
Re: Denní svícení!
tak už mám konečně zapojené denní světla, zvolil jsem kulatá místo mlhovek, svítí parádně a montáž cca 3hodky. Jen musím vykoumat aby fungovala se světelným senzorem, mám totiž nastavený světla aby se rozsvicovala ať je světlo nebo tma- páčka zapnutá na potkávačky a při odevření dveří zhasnou, zkoušel jsem podržet páčku a ukázalo mi to sensor DE-ACTIVATE a ještě něco, večer nastartuju páčka na nule a místo aby se rozsvítila potkávací světla tak se rozsvítila denní to je divné, přitom jsem vypnul automatiku a zapnul to na senzor...
Megane II Grandtour 1.6.16v 83Kw, r.v 2004, BA95/ ETHANOL E85
Re: Denní svícení!
tak senzor funguje, měl jsem to špatně nastavený musí to pípnout jednou aby byl aktivovaný, teďka mi to samo přepíná světla nebo denní-GOOD
Megane II Grandtour 1.6.16v 83Kw, r.v 2004, BA95/ ETHANOL E85
Re: Denní svícení!
Zdravím zapojil jsem denní světla : červený kabel na + po nastartování a - jsem zapojil na + k potkávacím světlům. Když nastartuji svítí denní světla a jak se zapnou potkávací světla tak denní zhasnou. NEPOTŘEBUJI ŽÁDNÉ RELÁTKA,
Re: Denní svícení!
bez kostry ti to ale svítit nemuže, relátko nepotřebuješ, protože ho máš zabudované ve světlech...
Megane II Grandtour 1.6.16v 83Kw, r.v 2004, BA95/ ETHANOL E85
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 27 hostů