Zkrutná tyč stabilizátoru

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
darket
Junior member
Příspěvky: 110
Registrován: úte zář 06, 2011 22:39

Zkrutná tyč stabilizátoru

Příspěvek od darket » stř lis 09, 2022 16:46

Ahoj, zkoušel jste někdo vyměnit celou stabilizační tyč na Megane 2 kombi 1.6 16V? Dostanu ji ven přes to hřebenové řízení a vytáhnu ji nějak?
Ukrutně to vrže a pouzdra jsou tam tak pitomě udelané ( U objímka) že z důvodu mista a přístupu je nemožné je vyměnit bez demontáže celé tyče.

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2029
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Zkrutná tyč stabilizátoru

Příspěvek od marek230177 » stř lis 09, 2022 17:35

Lůžka samotná vyměnit jdou, ale musí se svěsit nápravnice, čili po opravě je nutná kvalitní geometrie, protože uložením nápravnice se ovlivňuje záklon a odklon. Čili lůžka stojí tři sta a geometrie pak dva tisíce. Poněkud hloupá investice.

Stabilizační tyč nemá cenu vydávat. Stejně to nejde jinak, než opět svěsením nápravnice.

Nicméně pokud lůžka vržou, často stačí je namazat jarem na nádobí. Osobně mnohokrát vyzkoušeno.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

darket
Junior member
Příspěvky: 110
Registrován: úte zář 06, 2011 22:39

Re: Zkrutná tyč stabilizátoru

Příspěvek od darket » čtv lis 10, 2022 00:16

Děkuji za vysvětlení, pokusím se to vyřešit tím jarem 😉.

Uživatelský avatar
ZDENECEKCZ
Grafoman
Příspěvky: 3294
Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
Bydliště: Krnov sev. mor.
Kontaktovat uživatele:

Re: Zkrutná tyč stabilizátoru

Příspěvek od ZDENECEKCZ » pát lis 11, 2022 12:24

marek230177 píše:
stř lis 09, 2022 17:35
Lůžka samotná vyměnit jdou, ale musí se svěsit nápravnice, čili po opravě je nutná kvalitní geometrie, protože uložením nápravnice se ovlivňuje záklon a odklon. Čili lůžka stojí tři sta a geometrie pak dva tisíce. Poněkud hloupá investice.

Stabilizační tyč nemá cenu vydávat. Stejně to nejde jinak, než opět svěsením nápravnice.

Nicméně pokud lůžka vržou, často stačí je namazat jarem na nádobí. Osobně mnohokrát vyzkoušeno.
Tak v tomto potrebuju vysvetleni.
Ten jar je na jak dluho? Nebude lepsi treba vazelina ve spreju? Bo toto ctu prvne a vubec bych se lepsi a delsi funkcnosti s jarem nedivil.
To je jak piskajici remen od prislusenstvi, funguje dobre silikonovy olej ve spreju, ale jaak jsrm rozmajglajdal obycejne mydlo a mazl remen, tak pak byl klid na zbytek zimy
Moje rajče: https://zdenecekcz.rajce.idnes.cz/
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2029
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Zkrutná tyč stabilizátoru

Příspěvek od marek230177 » sob lis 12, 2022 08:13

Já jsem JAR používal mockrát na různé vrzání podvozku. Pokud se jedná o vrzání gumových částí, funguje to obvykle minimálně rok. Ale často to funguje i mnohem déle, někdy stačí udělat to jednou a je pokoj. Nejčastěji se to projeví po zimě, kdy solanka vleze mezi gumu a kov, vysuší ten prostor a pak to vrže. Vezmu plastovou flašku s hadičkou, dovnitř naleju horkou vodu a hodně JARu, třeba 10:1 odhadem, a tou hadičkou polévám všechny gumové díly podvozku. Ono to tam nateče, navzlíná a po chvilce je po zvuku. Lze to aplikovat třeba i injekční stříkačkou, lépe se to pak dostává do těch úzkých škvír. Tam to lze dát i koncentrovanější.

Na rozdíl od olejů, vazelín a podobně je tahle metoda jistě vhodnější, protože to není ropný produkt. Maziva na bázi ropy mohou ty gumové díly narušit i úplně zničit.

Na řemeny je mýdlo nejlepší. Bavíme se o klasickém mýdlu, tvrdé kostce. Tu buď rozvločkovat v horké vodě a polít řemenice, anebo účinnější je za chodu tvrdou kostku mýdla na řemen přímo přiložit z vnitřní strany - ale bacha na prsty 😉. Ovšem pokud řemen píská, je obvykle opotřebený a nejlepším řešením je výměna. Mýdlo je dočasné řešení. Jenže komu se chce v lednu měnit řemen, že?
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Uživatelský avatar
ZDENECEKCZ
Grafoman
Příspěvky: 3294
Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
Bydliště: Krnov sev. mor.
Kontaktovat uživatele:

Re: Zkrutná tyč stabilizátoru

Příspěvek od ZDENECEKCZ » sob lis 12, 2022 11:06

No presne. V lednu to piska strasne moc autum.
Jinak ano, nemel jsem odvahu priblizovat prsty k rotujicimu remenu. Tak male opotrebovane mydlo jsem dal vecer do kelimku, zalil horkou vodou a rano byl z toho fajny maglajs a ten jsem strikackou aplikoval na remen.
Jen doporucuju u toho mit brejle. Stalo se mi, ze to postrikavam a pritom cumim a mirim. Nu a ten maglajs mi z remena striknul primo do otevreneho voka. Twl to stipalo jak cyp. Stipani ooa ve sprse je jen lahoda oproti tomu
Moje rajče: https://zdenecekcz.rajce.idnes.cz/
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2029
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Zkrutná tyč stabilizátoru

Příspěvek od marek230177 » sob lis 12, 2022 12:29

😂😂😂😂😂
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů