Vyhozen z ME

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Vyhozen z ME

Příspěvek od marek230177 » sob kvě 14, 2022 19:44

Byl jsem vyhozen z STK pro vysokou kouřivost motoru. Nameřeno bylo 2,19, limit je 1,50. Nikdy v minulosti se mi to s žádným autem nestalo.

Auto v životě nezakouřilo, motor jde jako švýcarský hodinky. Je možné, že vyšší kouřivost byla naměřená proto, že jezdím dlouhodobě defenzivním stylem na spotřebu a nehoním to?
Čili pokud dám do nafty aditiva a trochu tomu přiložím, projdu?
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

lakinooo
Senior member
Příspěvky: 1035
Registrován: pon zář 27, 2004 09:33

Re: Vyhozen z ME

Příspěvek od lakinooo » sob kvě 14, 2022 20:24

Asi nie.
Megane II 2.0 16V AT4, Eberspächer HYDRONIC B5WSC

svar
Člen RCČR
Příspěvky: 688
Registrován: stř dub 16, 2008 12:34
Bydliště: Kroměříž

Re: Vyhozen z ME

Příspěvek od svar » sob kvě 14, 2022 23:34

Zkus ho trochu vydýmit. Pár kilometrů v otáčkách kolem 3000-3500 a pak několikrát (20) rozjezd max 1-2 bzrda a znovu. Fungovalo mi to. Nebo jinou stanici měření, pokud ti neřekli, kde je chyba.
Grand SCENIC II 1,5dCI 74kw 3.7.2020 eutanazie
Grand SCENIC III 1,5 DCI 81kw
http://grandscenic.forumn.net/

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Vyhozen z ME

Příspěvek od kotasekh » ned kvě 15, 2022 06:07

No slysel jsem, ze se ted zase trochu menily postupy. Ted se pry auto napoji na mereni, zmeri, a z PC vypadne vysledek prosel/neprosel. A tim to konci, neni moznost opakovani ci opravy. Takze bych auto pred dalsim merenim poradne prohnal, protoze kdyz jezdis defenzivne, dost sazi se usadi ve vyfuku a pri mereni emisi to vse vyleti ven.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Vyhozen z ME

Příspěvek od marek230177 » ned kvě 15, 2022 07:50

Taky si myslím, že to bude tím. I ten technik mi říkal, že to vypadá, že motoru vůbec nic není, jen to prý moc šolíchám. Říkal taky, že v poslední době takových lidí je spousta, protože s cenami nafty lidi změnili styl jízdy a jezdí opatrněji. Prý nalít něco do nafty na uvolnění sazí a prohnat.

Říkal jsem mu, že pravidelně do nafty dávám VIF, načež mi bylo řečeno, že je to jistě správně, ale to primárně neřeší můj problém. VIF je prevence pro lepší mazivost a rozprašování paliva do válců, ale defenzivní styl to neřeší, protože saze to likvidovat neumí, pouze zčásti omezit jejich tvorbu. Na to to chce prý jinou pikslu.

Nalil jsem tam LiquiMoly přímo na vyčištění spalovacích prostor od sazí a snížení kouřivosti a budu teď dva týdny jezdit ostřeji a pak tam zajedu.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

kotasekh
Grafoman
Příspěvky: 5773
Registrován: sob říj 24, 2009 09:09

Re: Vyhozen z ME

Příspěvek od kotasekh » ned kvě 15, 2022 08:37

Byvalo zvykem, ze kdyz neprojde kourivost, technik to poradne protocil, vyhnal pavouky a saze z vyfuku a zmeril to znovu. Bohuzel, jak rikam, dneska uz je na mereni jen jeden pokus a technik do toho nemuze zasahnout. K tvemu reseni bych jeste pridal maximalni zatizeni motoru u omezovace tesne pred merenim.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě :(.
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Vyhozen z ME

Příspěvek od marek230177 » ned kvě 15, 2022 09:16

S tímhle autem jsem byl na STK potřetí. Poprvé mi vyšlo 1,06, podruhé 1,32. Takže si myslím, že i teď to projde. Jde jen o to, že jsem výrazně zjemnil styl jízdy a z původně převážně defenzivní jízdy jsem přešel na výhradně defenzivní jízdu. Když uvedu, že na nádrž nyní najedu přes 1400 km, je to asi víc než jasné.
Navíc už méně často jezdím dlouhé trasy typu 200+ km a ačkoli nejezdím po městě, moje trasy nyní ve většině vypadají jako 20 - 50 km dlouhé cesty mezi poli, čili v minimální zátěži motoru. Dálnici nyní jedu pětkrát do roka.
Tahle změna stylu podle mě má zásadní vliv. Jen mi to před měřením asi nedošlo.

A jinak ANO, nyní měření probíhá tak, že je na něj pouze jeden pokus. Je to sledováno online a pokud to na první dobrou neprojde, dopadne to tak, jak to dopadlo u mě.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Uživatelský avatar
ZDENECEKCZ
Grafoman
Příspěvky: 3289
Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
Bydliště: Krnov sev. mor.
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyhozen z ME

Příspěvek od ZDENECEKCZ » pát kvě 27, 2022 02:49

Fakt si vzit a objetovat 200kc, nacerpat naftu a jet to projet treba 30-40km s vytacenim k cervenemu.
Delal jsem to tak i s lagunou 1 s 2.2dt a dycky takhle zadymyla jak krava, pak jsem hned jel na emise a vzdy v poradku.
Proste tou defend jizdou saze nevyletly ven, ale usazovali se v celem vyfuku. A technik to napichl, vytocil, ono se to urvalo a vlitlo do pristroja.
Moje rajče: https://zdenecekcz.rajce.idnes.cz/
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Vyhozen z ME

Příspěvek od marek230177 » pát kvě 27, 2022 05:04

Jasná věc. Já bych to normálně udělal, jen jsem na to nějak pozapomněl.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Uživatelský avatar
ZDENECEKCZ
Grafoman
Příspěvky: 3289
Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
Bydliště: Krnov sev. mor.
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyhozen z ME

Příspěvek od ZDENECEKCZ » pát kvě 27, 2022 05:07

No ja na pristi jaro taky planuju, ze pojedu na emise a stk tesne po vypaleni fapu. A divocejsi jizde. I kdyz nevim no, jak to presne fap ma. Ale vim,bze tam uz je.ten limit nejak 0,5. Tak snad projde bezproblemu
Moje rajče: https://zdenecekcz.rajce.idnes.cz/
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km

KaJe
Advanced member
Příspěvky: 256
Registrován: sob srp 31, 2019 01:40

Re: Vyhozen z ME

Příspěvek od KaJe » čtv čer 02, 2022 09:56

Napíši to pro info, dnes jsem byl se svou Lagunou na ME a kouřivost 0,07. Před dvěma lety 0,06. Před čtyřmi co měl auto předchozí majitel 0,42. Do limitu 1,5 mám tedy hodně daleko. Jinak tankuji převážně na Eurooilu a dávám Vif.
Renault Laguna III Grandtour 2.0 dCi 96 kW, 2008 - prodáno
Renault Grand Espace IV 2.0 dCi 127 kW, automat, 2010
Renault Clio III Grandtour 1.2 55 kW, 2009

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Vyhozen z ME

Příspěvek od marek230177 » čtv čer 02, 2022 10:24

Já jdu zítra, tak uvidím.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Vyhozen z ME

Příspěvek od marek230177 » pát čer 03, 2022 16:11

Před měřením jsem to trochu prohnal. Třebíč - Brtnice a zpět s plynem na podlaze a vysokými otáčkami.

No, a jak to dopadlo?

První měření před třemi týdny: 1,97; 2,76; 2,14; 1,87; 2,19
Druhé opakované měření dnes: 0,38; 0,50; 0,36; 0,45; 0,42

Nevěřil bych, že to může udělat takový rozdíl. Prakticky jsem se vešel do limitu pro motory s FAP, ačkoli žádný nemám.

Takže ponaučení pro příště.......
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

JARDA2
Starting member
Příspěvky: 70
Registrován: ned črc 23, 2017 13:33

Re: Vyhozen z ME

Příspěvek od JARDA2 » pát čer 03, 2022 22:40

anebo si poprvý málo namazal

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Vyhozen z ME

Příspěvek od marek230177 » sob čer 04, 2022 07:26

Nemažu. Není to můj styl.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Uživatelský avatar
ZDENECEKCZ
Grafoman
Příspěvky: 3289
Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
Bydliště: Krnov sev. mor.
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyhozen z ME

Příspěvek od ZDENECEKCZ » sob čer 04, 2022 08:31

Gratuluju k uspesnym emisim. Ja ti to rikal hned, ze musis "vymest pavuciny". Ono je fajn, kdyz clovek jezdi za 4 litry. Ale vse ma dve strany mince. Holt nyni to tydyden pred pristima emisema poradne protahnes a budes mit klid
Jo a ze "nemazes", klobouk dolu.
Moje rajče: https://zdenecekcz.rajce.idnes.cz/
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Vyhozen z ME

Příspěvek od marek230177 » sob čer 04, 2022 08:53

Ale musím říct, že se mi v tom svižném svezení docela líbilo. Doufám, že si zas rychle odvyknu, ono to leze do peněz 😂.

Jinak opravná STK kvůli emisím mě stála 1200 Kč, to jen pro info.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Uživatelský avatar
moucha tse-tse
Experienced member
Příspěvky: 584
Registrován: pon kvě 24, 2010 18:11
Bydliště: morava

Re: Vyhozen z ME

Příspěvek od moucha tse-tse » sob čer 04, 2022 09:18

Mne minule na stk s scenicem říkal,že ty emise má jak nový motor.Jen já prostě motor se nebojím vytočit až k omezovači i během roku..
Clio IV, 2015,1.2 16V,LPG, 6 l/100km...81 000km
TPMS aktivátor...

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Vyhozen z ME

Příspěvek od marek230177 » sob čer 04, 2022 09:32

Já to nedělám. Pokud k tomu není důvod, což vzhledem k mému jízdnímu stylu není prakticky nikdy, nedělám to. Motor nejlépe jede mezi 1800-2500 otáčkami, proto není třeba točit to dál. Jezdím na spotřebu, dělá mi to dobře, vyhovuje mi to a jsem tak zvyklý.

Hlavní důvod, proč to nedělám, je, že narozdíl od mnoha jiných majitelů vím, jak ten motor vypadá uvnitř.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Uživatelský avatar
ZDENECEKCZ
Grafoman
Příspěvky: 3289
Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
Bydliště: Krnov sev. mor.
Kontaktovat uživatele:

Re: Vyhozen z ME

Příspěvek od ZDENECEKCZ » sob čer 04, 2022 20:48

marek230177 píše:
sob čer 04, 2022 09:32
Já to nedělám. Pokud k tomu není důvod, což vzhledem k mému jízdnímu stylu není prakticky nikdy, nedělám to. Motor nejlépe jede mezi 1800-2500 otáčkami, proto není třeba točit to dál. Jezdím na spotřebu, dělá mi to dobře, vyhovuje mi to a jsem tak zvyklý.

Hlavní důvod, proč to nedělám, je, že narozdíl od mnoha jiných majitelů vím, jak ten motor vypadá uvnitř.
Promin, tady nemuzu souhlasit
Motor se ma tocit. I ja dnes najel cca 160km. Trasa Krnov-Ostrava-Fulnek-Krnov. Smerem do OV na Renault E-Tech tourjsem jel na pohodu, mozna i na spotrebu. Mezi OV a Fulnekem, navstivit nase budouci štěně, jsem jel normalne, tu cestu neznam, tak spis brzda/plyn/ofafrně, bo poprchavalo.
Pak z Fulneku do OP a KR uz divoceji, bylo sucho, slunko, mistama 160 a motor se koukl ke 4tis.
A co je nejlepsi???? Roba rekla, ze to byl fajn vylet
Moje rajče: https://zdenecekcz.rajce.idnes.cz/
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Vyhozen z ME

Příspěvek od marek230177 » ned čer 05, 2022 08:21

Baba má vždycky pravdu, to platí i u nás 😉
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Uživatelský avatar
Zefek
Grafoman
Příspěvky: 17531
Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy

Re: Vyhozen z ME

Příspěvek od Zefek » stř črc 06, 2022 13:34

Ty emise, ačkoliv jsou hodnotově v pořádku, zase tak v pořádku nejsou. Není to jen o tom kolik to kouří, ale taky jaký je rozsah mezi jednotlivými měřeními. Nejdřív 0,36 a pak 0,5 a pak 0,38. Fouklo to tam trochu víc. Kdyby to místo 0,5 zakouřilo 0,38 jako při třetím měření, tak se po druhé akceleraci měření ukončí s výsledkem prošel a dál se auto nezatěžuje. Jinými slovy, pokud jsou první dvě měření +- stejné (je tam nějaká možný rozptyl), dále se neměří. I podle toho prvního měření to auto bude ještě někde (ne)pěkně zanesené. Je dost zvláštní, že se u pátého měření při prvním pokusu ta hodnota oproti předchozím měření ta hodnota zase zvýšila.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Vyhozen z ME

Příspěvek od marek230177 » stř črc 06, 2022 15:05

Slyšíš trávu růst. Navíc mám pocit, že máš ta čísla poněkud popletená. Přečti si to pořádně.....

Dovolený rozptyl měření je 0,25. Tam se vejdu s naprostým přehledem.
Co bys chtěl u auta se čtvrt milionem kilometrů a nejasnou původní osmiletou historií? S českou naftou, co je plná sraček....? Za mě velká spokojenost. Nikdy na žádném svém autě jsem neměl tak dobrý výsledek.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 30 hostů