Splašený motor, Renault megane II 83kw 1.6 16V
Moderátor: Moderators General
-
- Starting member
- Příspěvky: 4
- Registrován: pon srp 02, 2021 07:52
Splašený motor, Renault megane II 83kw 1.6 16V
Zdarvim vsechny Renaultaky. Chlapci posledni dobou se mi stava, ze mi zacne sam od sebe motor turovat kolem 2500 ot/min, nejcasteji se to deje pri nastartovani auta, auto krasne chytne a pak staci jenom brnknout o plyn a zacne turovar... takze auto chcipnu a znovu nastartuju a uz to jde zase v pohode... Jenze se mi to ted stava i za jizdy a to uz je dost neprijemny a situace je takova ze auto zacne turovat kolem 2500 otacek a uz nejde vic pridat a chvilkama spadne klasicky na 800 a jenom malinko pridate tak zase turuje, tak hledate nejblizi mozne misto k zastaveni, abych mohl auto chcipnou a opetovne nastartovat, pak uz zase jede jak ma...
jediny co se mi na palubovce uzkaze je einspritzung überprüfen, ale kdyz jsem s tim byl na dagnostice tak jim to hlasi, ze zadne chyby nenalezeny. Mel s tim uz nekdo nejaky zkusenosti? Za kazdou radu budu rad
jediny co se mi na palubovce uzkaze je einspritzung überprüfen, ale kdyz jsem s tim byl na dagnostice tak jim to hlasi, ze zadne chyby nenalezeny. Mel s tim uz nekdo nejaky zkusenosti? Za kazdou radu budu rad
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2030
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Splašený motor, Renault megane II 83kw 1.6 16V
Pod slovem turovat si představuji otáčky přes 6000. Takže se trochu směju, protože 2500 jsou otáčky níž než je optimum. Ale to jsem odbočil.
Chce to diagnostiku. Tohle může dělat problém s pedálem akcelerace, senzor teploty motoru, senzor podtlaku v sání, cokoli. Třeba i přisávání falešného vzduchu... Pouhé vyčtení paměti závad není diagnostika, to zvládne průměrně cvičná opice.
Navíc jestliže systém hlásí Zkontrolujte vstřikování, asi to v pořádku nebude, že?
Chce to diagnostiku. Tohle může dělat problém s pedálem akcelerace, senzor teploty motoru, senzor podtlaku v sání, cokoli. Třeba i přisávání falešného vzduchu... Pouhé vyčtení paměti závad není diagnostika, to zvládne průměrně cvičná opice.
Navíc jestliže systém hlásí Zkontrolujte vstřikování, asi to v pořádku nebude, že?
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
-
- Starting member
- Příspěvky: 4
- Registrován: pon srp 02, 2021 07:52
Re: Splašený motor, Renault megane II 83kw 1.6 16V
jj jen jsem to k turovani priradil, ono to samo prida na 2800 pak to ubere na 2300 a znovu prida a ubere...
Aha diky za radu netusil jsem, ze diagnostika neni jako diagnostika
No v poradku to urcite neni, dneska jsem se rozjizdel z krizovaty na jednicku a vtu rano se to splasilo a jak to najednou hrabalo a to teprv kdyz jsem v kolone a jenom popojizdite ani nevite jak jsem porad ve strehu, abych to vcas zaslapnul...
Tez mam podezreni na plynovy pedal a diky za radu
Aha diky za radu netusil jsem, ze diagnostika neni jako diagnostika
No v poradku to urcite neni, dneska jsem se rozjizdel z krizovaty na jednicku a vtu rano se to splasilo a jak to najednou hrabalo a to teprv kdyz jsem v kolone a jenom popojizdite ani nevite jak jsem porad ve strehu, abych to vcas zaslapnul...
Tez mam podezreni na plynovy pedal a diky za radu
-
- Starting member
- Příspěvky: 4
- Registrován: pon srp 02, 2021 07:52
Re: Splašený motor, Renault megane II 83kw 1.6 16V
Zefek napsal na jinem foru tuhle odpoved, tak se toho zkusim drzet
Hm, ta závada je dost komplikovaná. Už jsem řešil lagunu se špatným pedálem, kdy servis řekl, že je vadná klapka, ale jistotu v tom neměl. Diagnostika přitom jasně označila plynový pedál. Otázkou je, co je teda vadné. V klapce i pedálu plynu jsou dva snímače polohy. Oba snímače polohy se musí pohybovat stejně a jednotka si jejich pohyb hlídá. Pokud je vada v jednom snímači, rozsvítí kontrolku a ubere na výkonu. Pokud jsou vadné oba, začnou se ignorovat a přejde se na nouzové řízení volnoběhu buď pomocí klapky (vadný pedál), nebo pomocí vstřiků (vadná klapka). Vadný pedál jde potom diagnostikovat i tak, že po zmáčknutí brzdového pedálu spadnou otáčky na volnoběžné, po uvolnění pedálu jsou nastaveny na cca 2500. U poruchy klapky se po zmáčknutí brzdy nestane nic a motor stále drží vysoký volnoběh.
Ani závada pedálu ani klapky nemá vliv na start motoru. S oběma závadama to nastartuje, jen to drží vysoký volnoběh, nereaguje na pedál. Ale nikdy se poruchy snímačů neprojeví pouhým nereagováním na pedál. Je to vždy doprovázené vysokými otáčkami.
Další věcí je třeba to, že klapka může jít hůře otáčet, je potřeba na otáčení vynaložit více síly. Ve výsledku to může i zničit jednotku. Většinou ale dojde k tomu, že jednotka nedokáže klapku nastavit do určité polohy. Pak ji prostě přestane ovládat, protože je na ni porucha.
Co se týká určité nemožnosti nastartovat, těch možností může být celá řada a může to být i klapka, která má nevhodně nastavené koncové polohy. Mimo to, po vyčištění klapky je potřeba tyto polohy nastavit, jinak to pak drží nesmyslné volnoběžné otáčky, než se přizpůsobí řízení volnoběhu novému nastavení klapky.
Takže nejde jednoduše říct, máš vadnou škrtící klapku. Závad na klapce může být asi sedm různých typů a každý se řeší jiným způsobem a znamená něco jiného. A je potřeba vědět, krom toho, že je problém na klapce, i typ dané závady.
Hm, ta závada je dost komplikovaná. Už jsem řešil lagunu se špatným pedálem, kdy servis řekl, že je vadná klapka, ale jistotu v tom neměl. Diagnostika přitom jasně označila plynový pedál. Otázkou je, co je teda vadné. V klapce i pedálu plynu jsou dva snímače polohy. Oba snímače polohy se musí pohybovat stejně a jednotka si jejich pohyb hlídá. Pokud je vada v jednom snímači, rozsvítí kontrolku a ubere na výkonu. Pokud jsou vadné oba, začnou se ignorovat a přejde se na nouzové řízení volnoběhu buď pomocí klapky (vadný pedál), nebo pomocí vstřiků (vadná klapka). Vadný pedál jde potom diagnostikovat i tak, že po zmáčknutí brzdového pedálu spadnou otáčky na volnoběžné, po uvolnění pedálu jsou nastaveny na cca 2500. U poruchy klapky se po zmáčknutí brzdy nestane nic a motor stále drží vysoký volnoběh.
Ani závada pedálu ani klapky nemá vliv na start motoru. S oběma závadama to nastartuje, jen to drží vysoký volnoběh, nereaguje na pedál. Ale nikdy se poruchy snímačů neprojeví pouhým nereagováním na pedál. Je to vždy doprovázené vysokými otáčkami.
Další věcí je třeba to, že klapka může jít hůře otáčet, je potřeba na otáčení vynaložit více síly. Ve výsledku to může i zničit jednotku. Většinou ale dojde k tomu, že jednotka nedokáže klapku nastavit do určité polohy. Pak ji prostě přestane ovládat, protože je na ni porucha.
Co se týká určité nemožnosti nastartovat, těch možností může být celá řada a může to být i klapka, která má nevhodně nastavené koncové polohy. Mimo to, po vyčištění klapky je potřeba tyto polohy nastavit, jinak to pak drží nesmyslné volnoběžné otáčky, než se přizpůsobí řízení volnoběhu novému nastavení klapky.
Takže nejde jednoduše říct, máš vadnou škrtící klapku. Závad na klapce může být asi sedm různých typů a každý se řeší jiným způsobem a znamená něco jiného. A je potřeba vědět, krom toho, že je problém na klapce, i typ dané závady.
Re: Splašený motor, Renault megane II 83kw 1.6 16V
Nazdar všichni, tak jsem v tom a řeším to samé. Závada se mi projevuje tak, že v klidu nastartuju a dokud se nedotknu plynového pedálu, tak se auto chová normálně. Jakmile však sešlápnu plynový pedál (jedno jak moc), tak se začnou dít věci a motor si dělá co chce. Prostě přidá (cca 3000 ot.) a valí, jediné co můžu dělat je zařadit a vystřelit, protože to letí samo a jenom přeřazuju. Bohužel do kopce to zas tak neletí (motor nepřidává úměrně zátěži, ale jen tak nouzově aby to jelo), takže jet se s tím chvíli dá, tak do servisu, kde mi mechanik z diagnostiky vyčetl, že je vadná klapka, nicméně na palubce svítí všechno jako check engine, check injection, check ..... a samozřejmě, že mám tahnout do servisu! Po vymazání chyb a znovunastavení poloh klapky to asi týden bylo v pořádku, tak jsem měl radost jak je auto opravené, jenže jsem tam kde jsem byl, zase to dělá. Servis renaultu je na nakopání zadele, jelikož oni nic nevědí. Sem volal do dvou (Brno, Jihlava) a když jsem jim vysvětlil situaci, tak s tím nechtějí nic mít, protože sami netuší kde je problém (očividně pokud nemám nový vůz, a nemůžu solit desetitisíce za opravy, tak je nezajímám). Všude mi řekli, že to vidí tak na 2tis diagnostika a pak že něco vymění. Tak to si dovedu po zkušenostech s jedničkovým představit. Tam taky pořád něco měnili až jsem řekl dost a už se toho nedotýkejte, protože stejně nic nepomohlo, hlavně, že mě to stálo 7tis. Bohužel o dobrém renault servisu nevím a ten můj mechanik co všechno dělá na koleně, taky neví. Tak se asi rozloučím s autem a přesto, že jsem měl rencky rád, tak díky tomuhle kriplínovi jsem s něma skončil. Pokud se mi to podaří vyřešit, dám sem vědět pro další zoufalce, jelikož je to asi "běžný" problém tohoto auta.
Re: Splašený motor, Renault megane II 83kw 1.6 16V
No to je problem na potenciometru klapky nebo plynoveho pedalu (pokud ma), nic jineho zahadneho bych tam nehledal. Po pridani plynu se rozhodi ocekavane odpory a spadne to do nouzaku, ltery v tomto pripade znamena zvysene otacky pro nouzove dojeti.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Re: Splašený motor, Renault megane II 83kw 1.6 16V
Já bych tipoval na tu klapku, ale jak plyn tak klapka na diagnostice vypisuje hodnoty, pokud se nepletu tak oboje je zdvojeno (plyn určitě, klapku si nejsme jist, tu jsme neřešil) a tudíž sledováním hodnot se dá zjistit která hodnota se kdy rozhodí, to pak vyměnit...
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 ; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018
-
- Starting member
- Příspěvky: 4
- Registrován: pon srp 02, 2021 07:52
Re: Splašený motor, Renault megane II 83kw 1.6 16V
Toto dělá plynový pedál, zhruba každý druhý den se mi to zplasilo, někdy se to zplasilo az po měsíci. Vždy stacilo motor jednou, dvakrat chcipnout a už to zase šlo. Diagnostika vypisuje zároveň i tu klapku, když jsem plynový pedál před rokem a půl vyměnil už se to nikdy nestalo
Re: Splašený motor, Renault megane II 83kw 1.6 16V
No super, konečně to mám vyřešené. Dnes jsem vyměnil plynový pedál (origoš nový) a je po problému, konečně uff, to bylo k grrrr vzteku. Zajímavé je, že mechanik mě řekl po diagnostice, že mu to ukazuje vadnou klapku. No tak nevadí, ještěže jsem nekoupil klapku (teda snad taky neodejde ). Každopádně po výměně. Pro všchny kdo budou mít stejný problém a budou chtít kupovat nový pedál s potenciometrem, tak je to díl. č. 8200159645. Všem díky za rady a zapojení do tématu z nějž jsem při závadě čerpal, a to zejména tobě vit.basta, kdy jsi to pěkně popsal v komentáři z 02. srpna 2021 - to pro mě bylo klíčové. Ještě, že se máme, když ofiko servis renaultu stojí za kulový Přeji všem co nejmíň potíží s autem
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 30 hostů