Domeček termostatu, olej v expanzní nádobě, opraveno
Moderátor: Moderators General
Domeček termostatu, olej v expanzní nádobě, opraveno
Ahoj, při koupi Megana jsem si všiml oleje v expanzní nádobce, voda v oleji nebyla. Další poznatek byl v nenatlakování hadic a i když se upustila voda na min.hodnoutu, tak po krátké jízdě zas vystoupala až k víčku + docela olejem zanešený blok pod domečkem termostatu. Závada v tomto případě byla skřivená dosedací plocha domečku termostatu, který je z plastu. Cena domečku cca 500,- , práce na 20minut a následné vyčištění a naplnění chladící soustavy. Né vždy olej ve vodě značí fouklé těsnění pod hlavou. Čespa
Renault Megane II 1.6 Cabrio
Renault ESPACE IV 2,0T Dynamique
Renault ESPACE IV 2,0T Privileg
Opel Tigra 2000
Honda CR-V CDTi 4x4
HPI E-Savage 4x4
Renault ESPACE IV 2,0T Dynamique
Renault ESPACE IV 2,0T Privileg
Opel Tigra 2000
Honda CR-V CDTi 4x4
HPI E-Savage 4x4
Re: Domeček termostatu, olej v expanzní nádobě, opraveno
Díky za skvělý poznatek. Furt mi přijde, že mi hladina kapaliny velmi nenápadně kolísá a mám i expanzku zafláknutou od oleje, ale v průběhu let se to v podstatě nijak nezhoršovalo a žádný vodový šlem v oleji jsem nikdy taky nenašel.
Re: Domeček termostatu, olej v expanzní nádobě, opraveno
No já si taky všiml že mám domeček termostatu pokrytý jakoby vodním kamenem. Tak to budu hlídat. Díky za info
Megane II 1.4/16V Chevrolet Trax LT Diesel Automat
Sen - http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1 ... re=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina ... u některých brzdová
Sen - http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1 ... re=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina ... u některých brzdová
Re: Domeček termostatu, olej v expanzní nádobě, opraveno
Tak než jsem stačil pořídit nový tak domeček totálně křápnul a jezdil jsem dva dny bez vody úplně na pohodu. Ještě že v tu dobu byla ještě trochu zima. Za dvojku jsem to hodil servisákovi. Nechtěl jsem se s tím zrovna zabývat. Ale dobrých pět šest let jsem s tím určitě jezdil od chvíle kdy jsem registroval první náznaky.
Re: Domeček termostatu, olej v expanzní nádobě, opraveno
Tak tímto jsem si taky prošel.
Nejdřív auto přestalo topit, motor se v zimě málo ohříval.
Autoavant řekl, že termostat je OK, ale že je to celý divný, protože je olej v chladící kapalině a že rozborka a sborka motoru u starýho auta nemá význam.
Alternativní servis ale přece jenom termostat vyměnil a propláchl chladící okruh.
Viděl jsem i ten původní termostat, co byl ještě z továrny a vskutku, těsnění už asi netěsnilo, bylo vidět, jak je to celé zaolejované.
Po tomto zásahu je všechno OK.
Nejdřív auto přestalo topit, motor se v zimě málo ohříval.
Autoavant řekl, že termostat je OK, ale že je to celý divný, protože je olej v chladící kapalině a že rozborka a sborka motoru u starýho auta nemá význam.
Alternativní servis ale přece jenom termostat vyměnil a propláchl chladící okruh.
Viděl jsem i ten původní termostat, co byl ještě z továrny a vskutku, těsnění už asi netěsnilo, bylo vidět, jak je to celé zaolejované.
Po tomto zásahu je všechno OK.
Renault Megane II Grandtour ICE 1.4 16V 72kW rv. 2009, km: 280tis
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2030
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Domeček termostatu, olej v expanzní nádobě, opraveno
Asi mám stejný problém na Scenicu, najeto 270 tisíc. Jak to tady čtu, mám víceméně všechny příznaky, co tu popisujete. V zimě trvá i 20 km, než se motor ohřeje na pátou čárku, obvykle drží na čtvrté. Mám chladící vodu rok po výměně a v expanzní nádobě mám světle hnědý šlem, že do ní prakticky není vidět, na hladině mapy, jinak kapalina čistá. V oleji nic není.
Z motoru se mi docela ztrácí olej, poslední dobou poměrně dost (třeba litr za 5000 km, což dříve neexistovalo) a pod termostatem mám olej, celá převodovka je od oleje a na spodním deklu pod motorem není prakticky suché místo, všude olej, olej, olej. Loni mě za to vyhodil z technické, musel jsem to celé umýt, ale za týden to bylo zpátky. Celé to trvá mnoho let, prakticky od doby, co je auto doma, což je léto 2016, je převodovka jak hnůj, ale ty ztráty oleje z motoru a bordel ve vodě registruju tak dva poslední roky nějak masivně.
Z motoru se mi docela ztrácí olej, poslední dobou poměrně dost (třeba litr za 5000 km, což dříve neexistovalo) a pod termostatem mám olej, celá převodovka je od oleje a na spodním deklu pod motorem není prakticky suché místo, všude olej, olej, olej. Loni mě za to vyhodil z technické, musel jsem to celé umýt, ale za týden to bylo zpátky. Celé to trvá mnoho let, prakticky od doby, co je auto doma, což je léto 2016, je převodovka jak hnůj, ale ty ztráty oleje z motoru a bordel ve vodě registruju tak dva poslední roky nějak masivně.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2030
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Domeček termostatu, olej v expanzní nádobě, opraveno
Tak jsem dnes vyměnil termostat. Na tom starém bylo těsnění úplně zničené, na několika místech vlastně netěsnilo, takže mám pocit, že můj léta se vlekoucí problém je pravděpodobně vyřešen.
Motor se ohřívá mnohem rychleji, topí jak šlak. Do té staré chladící kapaliny jsem nalil chemický výplach, který tam nechám třeba dva týdny a pak celou soustavu propláchnu hromadou vody a dám nový antifreeze.
Jediné, co neumím vyřešit, je způsob, jak dostat z auta ven expanzní nádobu, abych tuto mohl kvalitně vyčistit. Nenašel jsem totiž jediný smysluplný postup, jak ji demontovat z vozu. Dokonce mi připadá, že auto postavili okolo té nádoby.
Motor se ohřívá mnohem rychleji, topí jak šlak. Do té staré chladící kapaliny jsem nalil chemický výplach, který tam nechám třeba dva týdny a pak celou soustavu propláchnu hromadou vody a dám nový antifreeze.
Jediné, co neumím vyřešit, je způsob, jak dostat z auta ven expanzní nádobu, abych tuto mohl kvalitně vyčistit. Nenašel jsem totiž jediný smysluplný postup, jak ji demontovat z vozu. Dokonce mi připadá, že auto postavili okolo té nádoby.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Re: Domeček termostatu, olej v expanzní nádobě, opraveno
Tak zjišťuji ,že nejsem jediný .2 dny jsem páčil jakkoliv a nešla ven .Až jsem povolil silenblok nebo co to je, motoru vedle a malinko ho z motorem přizdvihl a natlačil od nádoby a ven jsem ji dostal, Dnes to jdu udělat na druhým Autě a pokusím se to vyfotit .
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 hostů