1.6 16v zakopává na volnoběhu
Moderátor: Moderators General
-
- Advanced member
- Příspěvky: 268
- Registrován: čtv čer 05, 2008 14:39
1.6 16v zakopává na volnoběhu
Zdravím klubaky. Po delší dobe, se mi vyskytl problém s chodem teplého motoru. Studené starty a volnoběh úplně v pořádku, jakmile se motor ohřeje, na volnoběhu zakopává, třese sebou a přenáší jakoby do kabiny. Otáčky drží ale je slyšet jakoby sem tam vynechával jeden válec. Setkal sem s tím někdo? Vyzkoušel jsem :
Snímač tlaku sání
Jiné svíčky
Cívky
Čidlo kliky
Benzínové čerpadlo
Diagnostika samozřejmě nehlásí žádnou chybu
Při vyměněn svíček jsem si všiml žlutých elektrod., Nevím co by to mohlo způsobovat. Někdo nějaký nápad? Díky.
Snímač tlaku sání
Jiné svíčky
Cívky
Čidlo kliky
Benzínové čerpadlo
Diagnostika samozřejmě nehlásí žádnou chybu
Při vyměněn svíček jsem si všiml žlutých elektrod., Nevím co by to mohlo způsobovat. Někdo nějaký nápad? Díky.
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2030
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: 1.6 16v zakopává na volnoběhu
To bohužel může mít více příčin. Podpálený ventil je jednou z nich. Pak třeba zadírání ventilu ve vodítku.
Ve věcech zapalování ani vstřikování bych to moc nehledal, to by po určité době našla diagnostika. Tohle bych spíš pasoval na mechaniku, čili kompresi a věci spojené s ní.
Ve věcech zapalování ani vstřikování bych to moc nehledal, to by po určité době našla diagnostika. Tohle bych spíš pasoval na mechaniku, čili kompresi a věci spojené s ní.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
-
- Advanced member
- Příspěvky: 268
- Registrován: čtv čer 05, 2008 14:39
Re: 1.6 16v zakopává na volnoběhu
No je pravda že poslední dva týdny při studeném startu zacvakaji asi ventily. Ale nevím to jistě. Začal sem to intenzivně řešit ale bez výsledku. Vyměnil sem presuvnik vačkové hřídele, ten může cvakat taky když je ko a pak všech 16hyder. Cvakání tam bohužel je pořád. Ale stačí tak 2-3vteriny chodu a je klid. Takže jestli to není nějak spojeny. Tlaky na válcích všem taky ještě neměřil, ale když to za studena dobře startuje, myslíš že je tu fakt možnost nízkého tlaku na válcích?
Re: 1.6 16v zakopává na volnoběhu
Muze byt nizky tlak na jednom valci. Osobne to tipuju taky na problem ve ventilu.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
-
- Advanced member
- Příspěvky: 268
- Registrován: čtv čer 05, 2008 14:39
Re: 1.6 16v zakopává na volnoběhu
No tak vyzkouším, změřím tlaky za studena i za tepla. Předem díky pak sem dám výsledek.
-
- Advanced member
- Příspěvky: 268
- Registrován: čtv čer 05, 2008 14:39
Re: 1.6 16v zakopává na volnoběhu
Měl by někdo tušení jak má být tlak na válcích a jaký maximální rozdíl mezi nima může být? Mám K4M760 1.6 16v 83kw
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2030
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: 1.6 16v zakopává na volnoběhu
Odpovím postupně: Krátkodobé zaklepání hydraulických zdvihátek po studeném startu je úplně normální a je to v pořádku. Z logiky věci to ani jinak nejde. Ať motor zastaví v jakékoli pozici, vždy jsou minimálně čtyři ventily (2 sací a 2 výfukové) otevřené. Musí to tak být. A na těchto ventilech dojde k vymáčknutí oleje ze zdvihátek. No a pak po studeném startu tato prázdná zdvihátka prostě několik sekund cvakají, protože jsou prázdná a neplní svůj účel. Jakmile se naplní olejem, vymezi vůle a cvakat přestanou.
Kompresní tlak na teplém motoru by měl být řekněme někde mezi 12-15 bar. Maximální dovolený rozdíl mezi válci není velký, každá automobilka to udává jinak. Myslím, že 1 bar je v pořádku.
Před měřením je nutné motor pořádně ohřát, na místě na volnoběh je málo. Olej musí mít alespoň 60, lépe 80°C. Takže dejme tomu 20 km jízdy. Pak ihned vytočit všechny svíčky najednou. Při měření je nutné mít plně otevřenou klapku sání, takže je třeba stát na plném plynu. Jinak se naměří blbosti. A doporučuji odpojit napájení palivového čerpadla v nádrži nebo vstřiky. Jinak do motoru stříká benzín, což není zrovna zdravé pro kat.
Kompresní tlak na teplém motoru by měl být řekněme někde mezi 12-15 bar. Maximální dovolený rozdíl mezi válci není velký, každá automobilka to udává jinak. Myslím, že 1 bar je v pořádku.
Před měřením je nutné motor pořádně ohřát, na místě na volnoběh je málo. Olej musí mít alespoň 60, lépe 80°C. Takže dejme tomu 20 km jízdy. Pak ihned vytočit všechny svíčky najednou. Při měření je nutné mít plně otevřenou klapku sání, takže je třeba stát na plném plynu. Jinak se naměří blbosti. A doporučuji odpojit napájení palivového čerpadla v nádrži nebo vstřiky. Jinak do motoru stříká benzín, což není zrovna zdravé pro kat.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
-
- Advanced member
- Příspěvky: 268
- Registrován: čtv čer 05, 2008 14:39
Re: 1.6 16v zakopává na volnoběhu
Díky za zdlouhavou odpověď ovšem to cvakání které uvádím, se prostě vyskytlo z ničeho nic,auto mám 10let a nikdy tam nebylo. Až posledních několik týdnů, ale při poslechu u sání je trošku slyšet cvakání na druhém válci u sací vačky i u ohřátého motoru. Každopádně mam doma měřák na tlaky tak zítra udělám zkoušku. Motor byl v minulosti potkaný, při nějakých 168tis se utrhla řemenice na klice, a řemen přislušenství se na ní namotal až se povolila a jelikož tam není klínek, tak se motor potkal, ovšem bylo mi řečeno že spodek přežil tak se dala jiná hlava a auto jezdilo dál, tak si říkám jestli to není nějaký následek. Nyní mám skoro 250tis
Znám i jeden fígl, když se ukáže opravdu špatný tlak na některém z válců, že se do spalovacího otvoru kápne olej, a když se tlak zvýší znamená to unik přes pístní kroužky. Myslíš že to je objektivní a účinný test?
Znám i jeden fígl, když se ukáže opravdu špatný tlak na některém z válců, že se do spalovacího otvoru kápne olej, a když se tlak zvýší znamená to unik přes pístní kroužky. Myslíš že to je objektivní a účinný test?
Re: 1.6 16v zakopává na volnoběhu
Ano, husty olej do valce a pri zlepseni to jsou krouzky.
ex Renault Thalia Authentique 1,2 16V LPG
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
Najeto 317 000km, totálka při nehodě .
Nyní Renault Thalia 2012, Dacia Duster Prestige TCe100 LPG 2022
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2030
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: 1.6 16v zakopává na volnoběhu
Většinou se to tak zkouší, aby se určila příčina horšího tlaku. Pokud se totiž na válci zjistí nižší hodnota tlaku, je třeba nejprve určit, co je toho příčinou. Do injekce dávám cca 20 ml motorového oleje, který navalím do daného válce. Ten se rozlije po pístu a zatěsní prostor mezi pístem a stěnami válce. Při dalším měření pak tlak vzroste. Pokud při druhém měření tlak bude stejný jako při prvním měření, je na vině ventil.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
-
- Advanced member
- Příspěvky: 268
- Registrován: čtv čer 05, 2008 14:39
Re: 1.6 16v zakopává na volnoběhu
Díky všem, zítra to protáhnu aspoň těch 20km a hned změřím tlaky,tak dám vědět jak to dopadlo.
-
- Advanced member
- Příspěvky: 268
- Registrován: čtv čer 05, 2008 14:39
Re: 1.6 16v zakopává na volnoběhu
Ahoj tak sem měřil tlak, zatím jen za studena ale už i tak vypadají špatně.
1. 13.1bar
2. 9.3bar
3.10.7bar
4. 12.1bar.
Takže jak je vidět ke něco špatně
1. 13.1bar
2. 9.3bar
3.10.7bar
4. 12.1bar.
Takže jak je vidět ke něco špatně
-
- Advanced member
- Příspěvky: 268
- Registrován: čtv čer 05, 2008 14:39
Re: 1.6 16v zakopává na volnoběhu
Tak a teplé hodnoty
1. 13.1bar
2. 13.2bar
3. 13.1bar
4. 12.8bar
Tak teď vážně nevím, motor pořád sebou mele ale není to po každé stejně. Někdy více někdy méně.
1. 13.1bar
2. 13.2bar
3. 13.1bar
4. 12.8bar
Tak teď vážně nevím, motor pořád sebou mele ale není to po každé stejně. Někdy více někdy méně.
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2030
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: 1.6 16v zakopává na volnoběhu
Ty tlaky jsou úplně v pořádku.
To vynechávání motoru může způsobovat klidně i vstřik. Jenže pokud to vysazení není delší než......., diagnostika to neregistruje. Takže se to naoko tváří, že je vše v pořádku.
Zkus do paliva nalít nějaký velmi účinný čistič palivové soustavy. Chemická cesta umí zázraky. Dá se to koupit na jakékoli pumpě nebo prodejně dílů. Jmenuje se to většinou nějak jako FUEL SYSTEM CLEANER. Bývá to lahvička o objemu cca 0,25 litru a stojí třeba dvě stovky. Možná je jen znečištěný jeden vstřik a občas nedá palivo.
Mně se nedávno stalo na Scénicu (po výměně spojky, ale to s tím možná nesouviselo), bylo to cestou ze Sokolova na Moravu, že po ujetí 50 km, v Lubenci, mi přestal dávat jeden vstřik. Úplně vysadil. Kontrolka motoru, výkon dolů, cukání. Vypnul jsem motor, znovu nastartoval, motor šel. Ujel jsem dalších 50 km, kousek od Kladna, a to samé. Tak jsem akorát míjel benzínku, kam jsem odbočil, koupil čistič palivové soustavy a do cca 40 litrů benzinu v nádrži jsem to nalil. Od té doby to neudělalo. A jede to půl roku bez problémů. Prostě se tam něco přicpalo a zlobil jeden vstřik. Ten chemický čistič to uvolnil a bylo vyřešeno. Některé motory jsou na to citlivé.
To vynechávání motoru může způsobovat klidně i vstřik. Jenže pokud to vysazení není delší než......., diagnostika to neregistruje. Takže se to naoko tváří, že je vše v pořádku.
Zkus do paliva nalít nějaký velmi účinný čistič palivové soustavy. Chemická cesta umí zázraky. Dá se to koupit na jakékoli pumpě nebo prodejně dílů. Jmenuje se to většinou nějak jako FUEL SYSTEM CLEANER. Bývá to lahvička o objemu cca 0,25 litru a stojí třeba dvě stovky. Možná je jen znečištěný jeden vstřik a občas nedá palivo.
Mně se nedávno stalo na Scénicu (po výměně spojky, ale to s tím možná nesouviselo), bylo to cestou ze Sokolova na Moravu, že po ujetí 50 km, v Lubenci, mi přestal dávat jeden vstřik. Úplně vysadil. Kontrolka motoru, výkon dolů, cukání. Vypnul jsem motor, znovu nastartoval, motor šel. Ujel jsem dalších 50 km, kousek od Kladna, a to samé. Tak jsem akorát míjel benzínku, kam jsem odbočil, koupil čistič palivové soustavy a do cca 40 litrů benzinu v nádrži jsem to nalil. Od té doby to neudělalo. A jede to půl roku bez problémů. Prostě se tam něco přicpalo a zlobil jeden vstřik. Ten chemický čistič to uvolnil a bylo vyřešeno. Některé motory jsou na to citlivé.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
-
- Advanced member
- Příspěvky: 268
- Registrován: čtv čer 05, 2008 14:39
Re: 1.6 16v zakopává na volnoběhu
Nedávno sem tam dával od Liqui moly , byl to nějaký čistič vstřikovacího systému. No pocitově to bylo asi trošku lepší,ale stejně to není ono
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2030
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: 1.6 16v zakopává na volnoběhu
Liqui Moly mi nikdy nefungovalo. Ať to bylo cokoli.
Gold Eagle nebo Sonax jsou vyzkoušené. A do každého tankování VIF.
Gold Eagle nebo Sonax jsou vyzkoušené. A do každého tankování VIF.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
-
- Advanced member
- Příspěvky: 268
- Registrován: čtv čer 05, 2008 14:39
Re: 1.6 16v zakopává na volnoběhu
No možná je vyndám a odnesu na testování. Na Kladně máme jeden takový servis co se tím zabývá.
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2030
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: 1.6 16v zakopává na volnoběhu
Na benzínových MPI vstřikovačích toho moc nezjistí.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
-
- Advanced member
- Příspěvky: 268
- Registrován: čtv čer 05, 2008 14:39
Re: 1.6 16v zakopává na volnoběhu
mají na to nějakou stolici kde taky zkoumají průtok a další věci. Aspoň uvádí že to umí
-
- Advanced member
- Příspěvky: 268
- Registrován: čtv čer 05, 2008 14:39
Re: 1.6 16v zakopává na volnoběhu
Ahoj tak vstriky to nejsou. Poslal sem je do Jet servisu, už mi od nich přišla zpráva že dávkování je v toleranci. Zlepšení je cca 2%po vyčištění. Takže hledané dal. Zajel sem na emise a tam mi říkal borec že mám lehce bohatší směs, ale lambda nevykazuje žádnou chybu. No už i tu jsme objednal od NGK, teď tam je Bosch
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2030
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: 1.6 16v zakopává na volnoběhu
Lambda sonda vykazuje chybu pouze v případě přerušení signálu. Pokud signál je, není chyba. Bohužel i v případě, že signál je špatný.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
-
- Advanced member
- Příspěvky: 268
- Registrován: čtv čer 05, 2008 14:39
Re: 1.6 16v zakopává na volnoběhu
uvidíme co to vyřeší až jí tam dám. Poslední dobou ale mám na bosch nějak špatné ohlasy. proto sem vzal NGK
Re: 1.6 16v zakopává na volnoběhu
Tak já nakonec měnil svíčky. Nedávaly ty ranní mrazy. Každou chvilku jsem jel na 3V.
https://www.youtube.com/watch?v=3o8d_dtNV1g
https://www.youtube.com/watch?v=3o8d_dtNV1g
Megane II 1.4/16V Chevrolet Trax LT Diesel Automat
Sen - http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1 ... re=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina ... u některých brzdová
Sen - http://www.youtube.com/watch?v=mhAT0Bm1 ... re=related
Jde o politováníhodný omyl, který se stává maximálně dvakrát za deset let.
Přéčinó bela chebná elektronka E13 z našeho podniko Katoda Olomóc.
80% mozku tvoří kapalina ... u některých brzdová
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 hostů