Kostra motoru - umístění

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
martin73
Starting member
Příspěvky: 48
Registrován: čtv zář 06, 2018 18:16

Kostra motoru - umístění

Příspěvek od martin73 » stř pro 30, 2020 17:20

Nemáte někdo představu, kde se nachází kostra motoru (kam je připojený hlavní - pol baterie), resp. jak se k ní dostat - zezhora po vybrání baterie nebo zezpod auta po sundání deklu motoru? Motor F9Q 812, předpokládám, že to bude povětšinou u všech stejně. Řeším problém - na svorce baterie nižší napětí než na výstupu alternátoru ( rozdíl závislý na počtu spuštěných spotřebičů - 0,1-0,6V ) při spuštěném motoru. Díky předem.
R.Scenic II - 1.9dCi, 88kW (2003)

lakinooo
Senior member
Příspěvky: 1035
Registrován: pon zář 27, 2004 09:33

Re: Kostra motoru - umístění

Příspěvek od lakinooo » stř pro 30, 2020 20:41

2.0 16v to ma presne sa spoji motora s prevodovkou, hned vedla vodneho chladica. Ale moze to byt aj plusovy spoj.
Megane II 2.0 16V AT4, Eberspächer HYDRONIC B5WSC

martin73
Starting member
Příspěvky: 48
Registrován: čtv zář 06, 2018 18:16

Re: Kostra motoru - umístění

Příspěvek od martin73 » čtv pro 31, 2020 10:05

lakinooo píše:
stř pro 30, 2020 20:41
2.0 16v to ma presne sa spoji motora s prevodovkou, hned vedla vodneho chladica. Ale moze to byt aj plusovy spoj.
Díky, jen otázka - je to přístupné z motorového prostoru pod kapotou nebo musím pod auto? Pod motorem mám kryt, takže nic není vidět a ze zhora díky trubce od turba, baterii a hadicim k chladiči taky nic nevidím. Nemám problém s tím to odstrojit, jen nechci něco vyndavat zbytečně. :scratch: :boink:
R.Scenic II - 1.9dCi, 88kW (2003)

krt.ecek
Moderátor
Příspěvky: 11267
Registrován: úte čer 14, 2005 20:14

Re: Kostra motoru - umístění

Příspěvek od krt.ecek » čtv pro 31, 2020 11:42

než budeš něco rozebírat, doporučuji měřit přímo na kabelech, mně kostřící kabel mezi baterkou a karoserii dělal podobný úbytek jako tobě, nebylo to kostřícími body, ale špatně nalisovaným očkem na kabel, dolisovat mi to nešlo, tak jsem pak kabel vyměnil, dal silnější, očka pořádně obrousil, zalisoval, prolil cínem a dostal jsem se na neměřitelný úbytek. To jen taková zkušenost, že pokud nikdo nikdy nerozebíral kostřící body, + na alternátoru, tak je to možná od začátku kabelem a postupně při měření toho kabelu se dalo najít...
Když něco nevíš a zeptáš se budeš vypadat jako blbec 5minut, nezeptáš-li se budeš blbcem celý život
V údržbě: Renault Megane CC 2.0T RV 2008; Renault Modus 1,2 16V TCe 2008
Historie: Renault Megane Coupe 1,6 16V RV 2001; Renault Clio 1,2 8V RV 2008; Renault Clio 1,5 DCi RV 2003; Renault Espace IV 1,9 DCi 2006
Vlastní: Renault Thalia Privilège 1,4 16V RV 2009 Obrázek; Dacia Dokker Stepway 1,2 Tce RV 2018

martin73
Starting member
Příspěvky: 48
Registrován: čtv zář 06, 2018 18:16

Re: Kostra motoru - umístění

Příspěvek od martin73 » čtv pro 31, 2020 12:29

krt.ecek píše:
čtv pro 31, 2020 11:42
než budeš něco rozebírat, doporučuji měřit přímo na kabelech, mně kostřící kabel mezi baterkou a karoserii dělal podobný úbytek jako tobě, nebylo to kostřícími body, ale špatně nalisovaným očkem na kabel, dolisovat mi to nešlo, tak jsem pak kabel vyměnil, dal silnější, očka pořádně obrousil, zalisoval, prolil cínem a dostal jsem se na neměřitelný úbytek. To jen taková zkušenost, že pokud nikdo nikdy nerozebíral kostřící body, + na alternátoru, tak je to možná od začátku kabelem a postupně při měření toho kabelu se dalo najít...
Rozumím. Nicméně dneska dopoledne jsem měřil přímo na přívodních kabelech i na pólech baterie, hodnoty se nelišily. Baterii jsem přes noc dobil. Rozdíl na výstupu + alternátoru / - motorový blok vs. přívodní kabely na baterii cca 0,2V při zapnutých světlech a ventilátoru topení naplno. Problém mi vyvstane když je zima a zapne se elektrické topení, to je pak pokles rozdíl v hodnotách cca 0,5V; podle toho předpokládám nějaký přechodový odpor buď na kostře motoru/- kabel baterie nebo na + konektoru startéru. Začínám to řešit, protože delší dobu stojící motor déle točí při startu (může to mít samozřejmě jakoukoliv příčinu, začínám od nejméně pracných věcí - diagnostika neodhalila žádnou chybu, ani se nic nezobrazuje na displeji; problém se mi zdá začal objevovat právě po opravě / zprovoznění el. topení - zvýšení odběru).
Pozn.: rozdíl mezi - pólem baterie a kostrou karoserie cca 0,03V
R.Scenic II - 1.9dCi, 88kW (2003)

Uživatelský avatar
ZDENECEKCZ
Grafoman
Příspěvky: 3289
Registrován: pon pro 27, 2010 19:59
Bydliště: Krnov sev. mor.
Kontaktovat uživatele:

Re: Kostra motoru - umístění

Příspěvek od ZDENECEKCZ » čtv pro 31, 2020 13:03

No nevim, elektrice nejak extra neholduju, ale ubytek mezi samotnym altikem a baterkou myslim je v poradku, kdyz jedou spotrebice. Vzdyt ty maj prece odber. Tqk je jasne, ze se to snizi.
Kolik ti to nameri pri volnobeju na baterkce? A kolik pri cca 2000-2500ot. ???
Moje rajče: https://zdenecekcz.rajce.idnes.cz/
Jawa pionýr rv58(asi)
ČZ 175 rv72
Škoda 1000MB rv67
Škoda 120 M rv89
Škoda Favorit 135LX rv93
Yamaha XJ-600S rv93
Suzuki GSF 600 S Bandit rv98
SUZUKI GSF 600 S Bandit rv00
Renault Laguna 2,2dt rv2000 naj-108250 až 177tis km- recyklace
Yamaha FZ 6 S Fazer 2005
Renault Mégane Grand Tour 1.9dci 88kw rv04 naj-272tis až 299,5tis km
teď:
Renault LAGUNA III 2.0dci 96kw kombi rv10/2008 naj 330400...nyní již přes 367tis
Honda CB 600 S Hornet 2001 červená s najezdem 54180km

martin73
Starting member
Příspěvky: 48
Registrován: čtv zář 06, 2018 18:16

Re: Kostra motoru - umístění

Příspěvek od martin73 » čtv pro 31, 2020 13:26

ZDENECEKCZ píše:
čtv pro 31, 2020 13:03
No nevim, elektrice nejak extra neholduju, ale ubytek mezi samotnym altikem a baterkou myslim je v poradku, kdyz jedou spotrebice. Vzdyt ty maj prece odber. Tqk je jasne, ze se to snizi.
Kolik ti to nameri pri volnobeju na baterkce? A kolik pri cca 2000-2500ot. ???
Při volnoběhu naměřím na baterce kolem 13,5 - 14,1V podle zapnutých spotřebičů. Zvýšený volnoběh jsem nezkoušel, zjistím až někoho vyženu ven.
Vzhledem k tomu, že mezi alternátorem a baterií je skoro přímé spojení (pouze kostra na - a konektror startéru na +), musí tam být podle mě rozdíl napětí minimální a ne úbytek 0,5V oproti naměřenému napětí na alternátoru.
R.Scenic II - 1.9dCi, 88kW (2003)

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 31 hostů