Motor 1,4 nebo 1,6 16V
Moderátor: Moderators General
Motor 1,4 nebo 1,6 16V
Zdravím všechny a chci se zeptat, jaký zvolit motor do Megane sedan. Napište své zkušenosti, většinou jezdíme ve dvou, na dovolenou jenom letecky. Za rok najedu do 15 tkm.
Díky
Díky
- sedlon.jiri
- Junior member
- Příspěvky: 158
- Registrován: úte pro 12, 2006 12:00
- Bydliště: Jihomoravský kraj
Mám možnost porovnávat oba motory, protože táta má grandtoura 1.6 a já sedana 1.4 72 kw. Ročně najedu tak jako Ty do 15000 km a jezdíme většinou ve dvou + jednou za rok na dovolenou. Neříkám, že by motoru ještě pár koníků nechybělo, ale pro řidiče, který nemá závodní ambice v pohodě stačí. U 1.6 je trochu cítit proměnlivé časování i větší objem lepším tahem od nižších otáček a při naloženém autě. Jinak 1.4 od 3000 ot/min táhne velice dobře. Na dálnici bych třeba rozdíl mezi 1.4 a 1.6 nepoznal, protože převodovka má skoro stejné převody. Spotřebu máme já i táta víceméně stejnou. Dlouhodobá spotřeba kolem 6,7l. Teď v létě s 1.4 jezdím více delší vzdálenosti a se stále zapnutou klimou mám spotřebu 6,4l. Kdybych se teď měl znovu rozhodovat jestli 1.4 nebo 1.6, šel bych znovu s ohledem na cenu do 1.4 Ještě jeden rozdíl mezi nimi je a to v brzdách. 1.4 má vpředu oproti 1.6 tuším o 2 cm menší kotouče. Na brzdný účinek to rozhodně vliv nemá, protože megany samy o sobě mají perfektní brzdy. Třeba s takovou Fabií se to nedá porovnat (když sednu do služební fábie, tak první dvě křižovatky mám vždycky problém dobrzdit, než si zvyknu ). Možná trochu subjektivně má 1.4 brzdy líp dávkované - nevím, jestli je to menšími kotouči. Ale už jsem se moc rozepsal, končím Hodně štěstí při výběru. Snad Ti to trošku pomůže.
Renault Megane sedan II 1.4 16V ICE
No, převodovka 1.6 je asi o necelé 4% rychlejší(stupně jsou naprosto stejné, ale diferák má mírně jiný převod), takže to pojede v nižších točkách. Pokud jezdíš i rychle, bude zřejmě tišší.
Motory jsou stejné, 1.6 má vyšší zdvih aby dostali objem při stejném vrtání jako 1.4. Díky tomu je motor více nadčtvercový, roste střední pístová rychlost a tím i potřebné zrychlení pístů, které je překážkou při vyšších točkách. Proto se prý čtrnáctka líp točí a šestnáctka líp táhne. Což je logické. Ale objem je objem....
Myslím, že žrát budou skoro stejně, to je více závislé na hmotnosti vozu a elementu mezi volantem a pedálem
já teda jel jen v té 1.6 a bylo to fajn.
nejlepší je navštívit bazary, autosalon a sjet si s tím. To bych určitě před koupí udělal !!!
přeji dobrou volbu,
čauec
wc
Motory jsou stejné, 1.6 má vyšší zdvih aby dostali objem při stejném vrtání jako 1.4. Díky tomu je motor více nadčtvercový, roste střední pístová rychlost a tím i potřebné zrychlení pístů, které je překážkou při vyšších točkách. Proto se prý čtrnáctka líp točí a šestnáctka líp táhne. Což je logické. Ale objem je objem....
Myslím, že žrát budou skoro stejně, to je více závislé na hmotnosti vozu a elementu mezi volantem a pedálem
já teda jel jen v té 1.6 a bylo to fajn.
nejlepší je navštívit bazary, autosalon a sjet si s tím. To bych určitě před koupí udělal !!!
přeji dobrou volbu,
čauec
wc
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km
6,0 l/100Km
Koukám, že když jsem to psal, jirka sedloň mě předběhl.
Ale tomu říkám příspěvek !!!
Musím dodat, že jsem měl i Fábii. Její brzdy jsou oproti Meganu přímo katastrofální, to auto jako by nebrzdilo vůbec.... O to horší byly do roku 2004, než začali montovat duální posilovače. Dokonce mi jedna nedávno skončila v kufru, což můj názor jen potvrzuje.
O jiných brzdách u 1.4 a 1.6 jsem nevěděl, ani nevím proč to výrobce dělá. Motory jsou přece hodně podobné a maximálka taky. Jestli to náhodou není kvůli verzi automat, která se dává jen do 1.6 ...
wecka
Ale tomu říkám příspěvek !!!
Musím dodat, že jsem měl i Fábii. Její brzdy jsou oproti Meganu přímo katastrofální, to auto jako by nebrzdilo vůbec.... O to horší byly do roku 2004, než začali montovat duální posilovače. Dokonce mi jedna nedávno skončila v kufru, což můj názor jen potvrzuje.
O jiných brzdách u 1.4 a 1.6 jsem nevěděl, ani nevím proč to výrobce dělá. Motory jsou přece hodně podobné a maximálka taky. Jestli to náhodou není kvůli verzi automat, která se dává jen do 1.6 ...
wecka
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km
6,0 l/100Km
Mám 2 roky Megane Sedan s 1.4, najeto asi 26000 km. Motor mě v mém očekávání nezklamal, s Megane jede slušně a nejsem zrovna brzdou provozu. Táhne dobře už od 2000, ale pokud je potřeba prudčeji zrychlovat, stačí ho podržet přes 3500, kde má znatelnější špičku krouťáku a pak jde krásně až k 6000, kdy mu stále stoupá výkon až k těm 100 koním.
S 1.6 jsem nejel, ale svezl jsem se s nejslabším 1.5 dCi a spíš bych se dneska rozhodoval mezi 1.4 a nejlevnějším 1.5 dCi. Motor 1.6 má VVT, které občas zlobí a musí se vyměnit (viz. příspěvky ve fórech). Samozřejmě, že nezlobí na 100% motorů, ale tím, že ho 1.4 nemá tak je o jeden možný problém méně. Jinak jsou ty motory 1.4 a 1.6 opravdu na stejném základu. Naše názory jsou jedna věc, doporučuju objednat si předváděcí jízdy a udělat si vlastní názor.
Jinak zajímavý nový motor Renaultu je 1.2 TCE, benzín s turbem, který má spotřebu jako 1.2 (5,9 l/100km v Clio III), výkon jako 1.4 (74kW při 5000 ot.) a krouťák jako 1.6 (145Nm při 3000 ot.). V režimu overpower je jeho výkon zvýšen krátkodobě na 78kW a krouťák na 151Nm. V Megane by 1.2 TCE musel jet líp než tahle 1.4/72kW a hlavně s menší spotřebou. Bohužel ho Renault zatím nabízí jen do Clia III, Modusu a nového Twinga II. Mluví se o tom, že probíhá vývoj i přeplňované 1.4.
S 1.6 jsem nejel, ale svezl jsem se s nejslabším 1.5 dCi a spíš bych se dneska rozhodoval mezi 1.4 a nejlevnějším 1.5 dCi. Motor 1.6 má VVT, které občas zlobí a musí se vyměnit (viz. příspěvky ve fórech). Samozřejmě, že nezlobí na 100% motorů, ale tím, že ho 1.4 nemá tak je o jeden možný problém méně. Jinak jsou ty motory 1.4 a 1.6 opravdu na stejném základu. Naše názory jsou jedna věc, doporučuju objednat si předváděcí jízdy a udělat si vlastní názor.
Jinak zajímavý nový motor Renaultu je 1.2 TCE, benzín s turbem, který má spotřebu jako 1.2 (5,9 l/100km v Clio III), výkon jako 1.4 (74kW při 5000 ot.) a krouťák jako 1.6 (145Nm při 3000 ot.). V režimu overpower je jeho výkon zvýšen krátkodobě na 78kW a krouťák na 151Nm. V Megane by 1.2 TCE musel jet líp než tahle 1.4/72kW a hlavně s menší spotřebou. Bohužel ho Renault zatím nabízí jen do Clia III, Modusu a nového Twinga II. Mluví se o tom, že probíhá vývoj i přeplňované 1.4.
taky myslím... pojistka stejná a čtrnáctka je akorát motor pro auta prcky.radan píše:1,6 16 V mi připadá pro tohle auto lepší.........
Kára samotná je dost těžká, nevím nevím.... žádný závodník to nebude.
zvážil bych ještě fakt to 1.5dCi...má nádherný zvuk. ale pro 15 tic ročně to nemá cenu.
wc
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km
6,0 l/100Km
No není...ještě když za 1.6 pověsíš automat tak vůbec ne. Ale zase je to maximálně pohodlné, sám bych automat bral.
Vezl jsem se v Megané SPORT. Kdo v tom nejel, neuvěří co 230k motor dělá s relativně lehkým autem.
Trhá volant z ruky a auto jede jak zběsilé a urvané ze řetězu.... běžná vozítka s obsahem do tří litrů necháváš za sebou bez nějakých větších problémů.
300k Audi A8 QUATRO s obsahem 4.2 má s tímhle prckem neskutečný problém.
Bohužel má tak tvrdý podvozek, že jízda v něm je spíše utrpení než radost....
wc
Vezl jsem se v Megané SPORT. Kdo v tom nejel, neuvěří co 230k motor dělá s relativně lehkým autem.
Trhá volant z ruky a auto jede jak zběsilé a urvané ze řetězu.... běžná vozítka s obsahem do tří litrů necháváš za sebou bez nějakých větších problémů.
300k Audi A8 QUATRO s obsahem 4.2 má s tímhle prckem neskutečný problém.
Bohužel má tak tvrdý podvozek, že jízda v něm je spíše utrpení než radost....
wc
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km
6,0 l/100Km
-
- Experienced member
- Příspěvky: 843
- Registrován: pon led 29, 2007 07:22
- Bydliště: staňkov
- Kontaktovat uživatele:
Já mám 1.4 v GrandTouru a s 1.6 nemůžu srovnat - nejel jsem v tom. Po přesedlání z Thalie 1.5dCI mi přijde, že ta 1.4 16V má s Meganem dost práce a zdá se, že se pořád vleču - jenže ono to bude spíš o pocitu, protože předpisových 50km/h v Megane vypadá úplně jinak než 50 km/h v Thalii.
Zatím mám ten motor zcela syrovej (najeto cca. 1500km), ale přijde mi, že z vyšších rychlostních stupňů slušně táhne (samo. v rámci možností takhle slabýho motoru) rychl.st. 3 a poté kupodivu rychl.st. 5. Nejlínější mi to přijde na "čtyřku" (ze 70 na 90 km/h na čtyřku zrychluju hůř, než z 90 na 110 km/h na pětku).
Celkově se mi zdá, že motor ožívá nad 3000ot/min. Při jízdě kolem 170km/h (při 5200 ot/min) auto nezvykle ochotně zrychluje podle potřeby (sem prohnal na D1 i jedno našláplý "báwo") a aktuální spotřeba se mi při tom motala kolem 8,9 - 9,5 l/100km (když jsem udržoval konstantní rychlost, při zrychlování to bylo víc). Což mi přijde slušný.
Takže i na takhle velký auto si myslim, že 1.4 16V sice není pro "sportovce", ale na normální svezení bohatě stačí (ale chce otáčky) a "embéčka" mě nepředjíždějí.
Bál jsem se toho dost a nakonec jsem docela spokojenej. Takže můžu 1.4 16V klidně doporučit. A velikou výhodou je pořizovací cena....
Zatím mám ten motor zcela syrovej (najeto cca. 1500km), ale přijde mi, že z vyšších rychlostních stupňů slušně táhne (samo. v rámci možností takhle slabýho motoru) rychl.st. 3 a poté kupodivu rychl.st. 5. Nejlínější mi to přijde na "čtyřku" (ze 70 na 90 km/h na čtyřku zrychluju hůř, než z 90 na 110 km/h na pětku).
Celkově se mi zdá, že motor ožívá nad 3000ot/min. Při jízdě kolem 170km/h (při 5200 ot/min) auto nezvykle ochotně zrychluje podle potřeby (sem prohnal na D1 i jedno našláplý "báwo") a aktuální spotřeba se mi při tom motala kolem 8,9 - 9,5 l/100km (když jsem udržoval konstantní rychlost, při zrychlování to bylo víc). Což mi přijde slušný.
Takže i na takhle velký auto si myslim, že 1.4 16V sice není pro "sportovce", ale na normální svezení bohatě stačí (ale chce otáčky) a "embéčka" mě nepředjíždějí.
Bál jsem se toho dost a nakonec jsem docela spokojenej. Takže můžu 1.4 16V klidně doporučit. A velikou výhodou je pořizovací cena....
Lada 2105 -> Škoda RAPID 136 -> Felicie pickup (služ.) -> Renault 21 -> Renault Thalia 1.5dCi -> Felicia 1,3 (služ.) -> nyni: Fobia 1,2 HaTaPka (služ.) ->
nyní:
MEGANE II GRANDTOUR 1,4 16V (rv 6/2007) [img]http://images.spritmonitor.de/187149.png[/img]
nyní:
MEGANE II GRANDTOUR 1,4 16V (rv 6/2007) [img]http://images.spritmonitor.de/187149.png[/img]
- sedlon.jiri
- Junior member
- Příspěvky: 158
- Registrován: úte pro 12, 2006 12:00
- Bydliště: Jihomoravský kraj
1500 km je opravdu hodně málo. Ten motor je nezajetý. Také jsem se před koupí trochu obával nízkého výkonu. Když jsem auto dovezl domů, byl jsem z výkonu motoru nebo spíš nevýkonu hodně špatný. Do kopce mě v pohodě předjížděly fóbie haťapky a jiná "výkonná" auta. Ale cca po 3000 km začal motor ožívat. Teď mám najeto přes 10000 km a motor je úplně o něčem jiném a v pohodě postačuje. Tím ale nechci říct, že 1.6 by byla na toto auto zbytečně silnáhozjacz píše: Zatím mám ten motor zcela syrovej (najeto cca. 1500km), ale přijde mi, že z vyšších rychlostních stupňů slušně táhne (samo. v rámci možností takhle slabýho motoru) rychl.st. 3 a poté kupodivu rychl.st. 5. Nejlínější mi to přijde na "čtyřku" (ze 70 na 90 km/h na čtyřku zrychluju hůř, než z 90 na 110 km/h na pětku).
Renault Megane sedan II 1.4 16V ICE
jaky motor
Svez se na 1,9 dci a zapomen na benzin... ja jsem koupil 3 rocny za polovinu ceny noveho a melo 130000 ted mam 150000 a zadny problem jezdi jako nove nemas problem s predjizdenim, spotreba 5-6 l a jede v pohode 200 km/h.
Nj, jenze u novyho to je o temer 100000,- vyssi cena
A to by se mi s rocnim najezdem 10-15tkm nevratilo nikdy, to uz bych si rovnou mohl koupit 2.0 benzin a usetrene penize vrazit do nadrze.
A to by se mi s rocnim najezdem 10-15tkm nevratilo nikdy, to uz bych si rovnou mohl koupit 2.0 benzin a usetrene penize vrazit do nadrze.
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
- sedlon.jiri
- Junior member
- Příspěvky: 158
- Registrován: úte pro 12, 2006 12:00
- Bydliště: Jihomoravský kraj
Re: jaky motor
Souhlasím s Kmarty. Navýšení ceny 1.9 dci oproti benzínu je velké a při mém nájezdu do 15000 km ročně se mě nevyplatí. A vrážet peníze do ojetiny bez záruky nechci. To si raději koupím nové auto v benzínu.radek99 píše:Svez se na 1,9 dci a zapomen na benzin... ja jsem koupil 3 rocny za polovinu ceny noveho a melo 130000 ted mam 150000 a zadny problem jezdi jako nove nemas problem s predjizdenim, spotreba 5-6 l a jede v pohode 200 km/h.
Renault Megane sedan II 1.4 16V ICE
Já jsem měl pouze jednu jedinou naftu a to - jak jsem již psal - Thalii 1.5 dCI a musím říct, že ten motor byl na tuto "váhovou kategorii" super. Spotřeba skvělá, kultivovaný chod, zátah od spodu, předjíždění jedna radost, zrychlování s plnou posádkou do kopce pohoda. Kupovali jsme jí proto, že první necelé 2 roky provozu jsme měli denní nájezd přes 120 km.
Na tohle použití byl dCI dokonalý motor. Protože teď už ale najedu o hodně kilometrů méně a hlavně hodně toho najezdim služ. "fóbií" , tak nyní je pro mě benzínový motor zcela dostačující. Diesel bych jednoduše nevyužil (resp. nezaplatil - úspora paliva vs. vyšší nákupní cena).
Takže nyní mám benzín myslím, že mi bude stačit. A kdo nenajezdí ročně 25 - 30 tis. km a více, je pro něj nafta zbytečná.
Na tohle použití byl dCI dokonalý motor. Protože teď už ale najedu o hodně kilometrů méně a hlavně hodně toho najezdim služ. "fóbií" , tak nyní je pro mě benzínový motor zcela dostačující. Diesel bych jednoduše nevyužil (resp. nezaplatil - úspora paliva vs. vyšší nákupní cena).
Takže nyní mám benzín myslím, že mi bude stačit. A kdo nenajezdí ročně 25 - 30 tis. km a více, je pro něj nafta zbytečná.
Lada 2105 -> Škoda RAPID 136 -> Felicie pickup (služ.) -> Renault 21 -> Renault Thalia 1.5dCi -> Felicia 1,3 (služ.) -> nyni: Fobia 1,2 HaTaPka (služ.) ->
nyní:
MEGANE II GRANDTOUR 1,4 16V (rv 6/2007) [img]http://images.spritmonitor.de/187149.png[/img]
nyní:
MEGANE II GRANDTOUR 1,4 16V (rv 6/2007) [img]http://images.spritmonitor.de/187149.png[/img]
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Majestic-12 [Bot] a 27 hostů