Palubní počítač

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Uživatelský avatar
hozjacz
Starting member
Příspěvky: 47
Registrován: sob čer 16, 2007 11:12
Bydliště: Praha

Palubní počítač

Příspěvek od hozjacz » úte čer 26, 2007 20:50

Protože jsem jako uživatel MEGANE II nováček, mám další dotazy (doufám, že ne moc trapné). Tentokrát k palubnímu počítači.
Mám pár dotazů k funkcím a nastavení:

:arrow: První co se ukazuje jsou celkově najeté kilometry a počítadlo s nulováním. U jiných aut čudlík v rychloměru. Vynulování počitadla se provádí podržením tlač. na páčce stěračů. Je to tak, že? Nic jiného tady nenaleznu? Nebo ano?

:arrow: Další položka jsou spotřebované litry. Chápu to tedy správně, že spotřebované litry od posledního tankování? Je nutné toto počítadlo při natankování nějak (např. delším podržením tlač.) nulovat, nebo se nulování provede samo?

:arrow: Průměrná spotřeba je poměrně jasná, ale těsně po druhém natankování mi to začalo ukazovat nějaký nesmysly (už se to usadilo). Musí se s tím nějak, někdy kvůli něčemu (a jak) manipulovat? Nebo to postě mám nechat být, ať to počítá, jak se mu chce a uvidím, co spočítá?

:arrow: Aktuální spotřeba je mi snad jasná. Nebo je zde něco, co neni na první pohled patrné? (podržením tlač. stane se něco? co?)

:arrow: Dojezd je taky fajn věc, akorát mě zarazilo, že asi tak 20 km poté, co mi začala svítit rezerva (a to tam byl dojezd asi 79km), takže asi při dojezdu 59km mi přestal dojezd počítat (ukazovalo se jen - --- km). Po natankování se mi zase začalo ukazovat? Je to normální? Nastavuje se zde něco?

:arrow: Vzdálenost (obrázek dopr. značka ..... autíčko). Zde se počítá vzdálenost odkdy? V manuálu uvádějí (skoro u každé položky) "od stisknutí tlačítka pro signalizace zahájení cesty". Mě to spíš přišlo jako kilometry od posledního tankování, nebo se pletu? Když by to bylo jen počítadlo, tak by to vlastně byla duplicitní fce jako je počítadlo aktuálně ujetých km (obv. s tlač. na rychloměru).
Co a jak se musí nastavovat? Nebo se to např. při natankování vynuluje samo?

Prosím o vysvětlení co a jak a případně co dělat (které hodnoty při tankování ručně nulovat), aby informace z pal. počítače byli co možná nejprůkaznější.

Díky
Lada 2105 -> Škoda RAPID 136 -> Felicie pickup (služ.) -> Renault 21 -> Renault Thalia 1.5dCi -> Felicia 1,3 (služ.) -> nyni: Fobia 1,2 HaTaPka (služ.) ->
nyní:
MEGANE II GRANDTOUR 1,4 16V (rv 6/2007) [img]http://images.spritmonitor.de/187149.png[/img]

Uživatelský avatar
kmarty
Člen RCČR
Příspěvky: 2541
Registrován: pon led 24, 2005 10:28
Bydliště: Praha

Re: Palubní počítač

Příspěvek od kmarty » úte čer 26, 2007 22:12

...
Naposledy upravil(a) kmarty dne stř čer 27, 2007 08:58, celkem upraveno 1 x.
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)

Uživatelský avatar
kmarty
Člen RCČR
Příspěvky: 2541
Registrován: pon led 24, 2005 10:28
Bydliště: Praha

Re: Palubní počítač

Příspěvek od kmarty » úte čer 26, 2007 22:15

hozjacz píše::arrow: První co se ukazuje jsou celkově najeté kilometry a počítadlo s nulováním. U jiných aut čudlík v rychloměru. Vynulování počitadla se provádí podržením tlač. na páčce stěračů. Je to tak, že? Nic jiného tady nenaleznu? Nebo ano?
Najdes. Ale nikoliv podrzenim tlacitka na pacce od steracu, ale na okraji tachometru je tlacitko na nulovani. Mimochodem tato polozka na BC je jedina polozka ktera se nuluje samostatne, polozky skrz ukazatele spotreby a "prolitejch" litru benzinu maji sdruzene nulovani a nuluji se mimo tuto polozku.
hozjacz píše::arrow: Další položka jsou spotřebované litry. Chápu to tedy správně, že spotřebované litry od posledního tankování? Je nutné toto počítadlo při natankování nějak (např. delším podržením tlač.) nulovat, nebo se nulování provede samo?
Tady opet pouzijes nulovaci tlacitko na okraji tachometru. Jde o sdruzene nulovani.
hozjacz píše::arrow: Průměrná spotřeba je poměrně jasná, ale těsně po druhém natankování mi to začalo ukazovat nějaký nesmysly (už se to usadilo). Musí se s tím nějak, někdy kvůli něčemu (a jak) manipulovat? Nebo to postě mám nechat být, ať to počítá, jak se mu chce a uvidím, co spočítá?
Nic tu nedelas. Teda krome vyresetovani pomoci nulovaciho tlacitka (sdruzene nulovani).
hozjacz píše::arrow: Aktuální spotřeba je mi snad jasná. Nebo je zde něco, co neni na první pohled patrné? (podržením tlač. stane se něco? co?)
Nic se nestane.
hozjacz píše::arrow: Dojezd je taky fajn věc, akorát mě zarazilo, že asi tak 20 km poté, co mi začala svítit rezerva (a to tam byl dojezd asi 79km), takže asi při dojezdu 59km mi přestal dojezd počítat (ukazovalo se jen - --- km). Po natankování se mi zase začalo ukazovat? Je to normální? Nastavuje se zde něco?
Nenastavuje a bohuzel, je to normalni. Od chvile co se rozsviti hladovy oko vidis jen carky.
hozjacz píše::arrow: Vzdálenost (obrázek dopr. značka ..... autíčko). Zde se počítá vzdálenost odkdy? V manuálu uvádějí (skoro u každé položky) "od stisknutí tlačítka pro signalizace zahájení cesty". Mě to spíš přišlo jako kilometry od posledního tankování, nebo se pletu? Když by to bylo jen počítadlo, tak by to vlastně byla duplicitní fce jako je počítadlo aktuálně ujetých km (obv. s tlač. na rychloměru).
Co a jak se musí nastavovat? Nebo se to např. při natankování vynuluje samo?
Nuluje se to nulovacim tlacitkem na tachometru (sdruzene nulovani).

Tak. Doufam ze jsem to nepopletl. Zkratka vsechno vynulujes nulovacim tlacitkem na tachometru (takova cerna "spejlicka" na kulatym ramecku budiku) a mazaji se hodnoty vsech polozek BC. Vyjimku z toho tvori denni pocitadlo (viz prvni tvuj bod), ktere se nuluje samostatne.
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)

Uživatelský avatar
hozjacz
Starting member
Příspěvky: 47
Registrován: sob čer 16, 2007 11:12
Bydliště: Praha

Re: Palubní počítač

Příspěvek od hozjacz » stř čer 27, 2007 00:20

kmarty píše:...
No tak toho čudlíku, co popisuješ jsem si ještě nevšiml (musím se pořádně kouknout), ale i v návodu píšou, že nulovat to mám tim čudlíkem, co mám na páčce stěračů. Ale to je fuk.

No a jak to tedy používáte? Pochipil jsem tedy správně, že to sdružené nulování se "vyplatí" použít např. u pumpy po natankování? Nebo jak?

Díky
Lada 2105 -> Škoda RAPID 136 -> Felicie pickup (služ.) -> Renault 21 -> Renault Thalia 1.5dCi -> Felicia 1,3 (služ.) -> nyni: Fobia 1,2 HaTaPka (služ.) ->
nyní:
MEGANE II GRANDTOUR 1,4 16V (rv 6/2007) [img]http://images.spritmonitor.de/187149.png[/img]

petrk
Starting member
Příspěvky: 62
Registrován: úte lis 22, 2005 13:13
Bydliště: Kosmonosy

Příspěvek od petrk » stř čer 27, 2007 00:23

K nulování se dá používat také dlouhé podržení tlačítka pro přepínání údajů na palubního počítače na páčce stěračů. Díval jsem se teď do příručky z roku 2004 a ono to tam vůbec není napsané, přesto to funguje, alespoň na autě z roku 2005.

V příručce z roku 2006 je nulování popsané již držením tlačítka na páčce.

Uživatelský avatar
sedlon.jiri
Junior member
Příspěvky: 158
Registrován: úte pro 12, 2006 12:00
Bydliště: Jihomoravský kraj

Příspěvek od sedlon.jiri » stř čer 27, 2007 08:38

Pro upřesnění toho nulovacího čudlíku na tachometru. Tento čudlík mají auta do faceliftu v roce 2006. V roce 2006 došlo k faceliftu, kde mimo jiné dostal Mégane nový přístrojový štít, přehodily se pozice tachometru s otáčkoměrem, nový kryt kapličky (už není hladký jako u předchozích modelů, ale z podobného materiálu jako celá palubka) a hlavně zmizel nulovací čudlík! :) Takže u modelů od r. 2006 se nulování provádí POUZE na páčce stěračů, kde se i přepíná PP.
Renault Megane sedan II 1.4 16V ICE

Uživatelský avatar
kmarty
Člen RCČR
Příspěvky: 2541
Registrován: pon led 24, 2005 10:28
Bydliště: Praha

Příspěvek od kmarty » stř čer 27, 2007 09:00

2hozjacz: Dneska jsem se v kolone nudil a zkusil jsem podrzeni tlacitka na pacce od steracu a ... musim se ti omluvit, ono to nulovani opravdu funguje i takhle (ale to uz tu napsal petrk).
honzjacz píše:No a jak to tedy používáte? Pochipil jsem tedy správně, že to sdružené nulování se "vyplatí" použít např. u pumpy po natankování? Nebo jak?
Puvodne jsem to tak pouzival, ale pak mi zacalo byt lito ze tim prichazim i o hodnotu dlouhodobe spotreby. Takze pri tankovani ted nuluju jen denni pocitadlo.
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » stř čer 27, 2007 11:45

:arrow: zbývá dodat, že po startu napíše OIL LEVEL OK nebo tak něco. Pokud při tom zmáčknete tu tyčku na budíku, zobrazí to úroveň hladiny oleje cca v 6 stupních. :D :D :D

Ale to asi všichni víte...
8)
wc :D

PS: jak je to v těch nových nevím, asi podržet
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

Uživatelský avatar
kmarty
Člen RCČR
Příspěvky: 2541
Registrován: pon led 24, 2005 10:28
Bydliště: Praha

Příspěvek od kmarty » stř čer 27, 2007 13:06

wc píše::arrow: zbývá dodat, že po startu napíše OIL LEVEL OK
Pokud tam zrovna nesviti CRUISE CONTROL :-)
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)

Uživatelský avatar
hozjacz
Starting member
Příspěvky: 47
Registrován: sob čer 16, 2007 11:12
Bydliště: Praha

Příspěvek od hozjacz » stř čer 27, 2007 15:20

wc píše::arrow: zbývá dodat, že po startu napíše OIL LEVEL OK
ano, toto jsem skutečně zapomněl napsat. A ještě tam je taky NO MESSAGE AVAILABLE. :D Ale tohle je asi zbytečný tady probírat.
Lada 2105 -> Škoda RAPID 136 -> Felicie pickup (služ.) -> Renault 21 -> Renault Thalia 1.5dCi -> Felicia 1,3 (služ.) -> nyni: Fobia 1,2 HaTaPka (služ.) ->
nyní:
MEGANE II GRANDTOUR 1,4 16V (rv 6/2007) [img]http://images.spritmonitor.de/187149.png[/img]

Uživatelský avatar
kmarty
Člen RCČR
Příspěvky: 2541
Registrován: pon led 24, 2005 10:28
Bydliště: Praha

Příspěvek od kmarty » stř čer 27, 2007 15:23

... a AUTO-LIGHTS DEACTIVATED :-P

(ok, konec :-) ).
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » čtv čer 28, 2007 07:05

nebo ještě :

STEERING NOT LOCKED, CHECK INJECTION, BOOT OPEN a podobné jiné vychytraliny.

Měl by držet papulu a makat :roll: :lol: :lol: :lol: :lol:

Založíme thread těhle keců, to bude prča :wink:

wc :D
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

C.a.d.e.k
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: pon úno 18, 2008 18:10
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od C.a.d.e.k » pon úno 18, 2008 21:22

:?: Ahoj ! Nevíte proč při nižšíh otáčkách se místo údaje o momentální spotřebě ukážou místo číslic jen vodorovné čárky ? --,- l/100km

Uživatelský avatar
Márty
Moderátor
Příspěvky: 2819
Registrován: pon led 05, 2004 21:04
Bydliště: Plzeňsko a "Pražsko"...tam kde dávají lišky dobrou noc
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Márty » pon úno 18, 2008 21:30

C.a.d.e.k píše::?: Ahoj ! Nevíte proč při nižšíh otáčkách se místo údaje o momentální spotřebě ukážou místo číslic jen vodorovné čárky ? --,- l/100km
Ty se neukazují v nižších otáčkách, ale když stojíš na křižovatce na volnoběh.
značku Renault mám prostě v krvi... od šroubku až po originál Renault diagnostiku
______servis vozů nejen Renault______tel: popřípadě přes SZ nebo Email Obrázek
new Twingo II phase II / Laguna II 2,0 16V / R5 1.1TL cabrio EBS Vive l´Élégance / R25 Baccara V6...
ex...R21 / R25 2,1TD / R19 1,8 16V / R5 GTTurbo / ťapka / R5 ´75TL / SAFRANE 2.5dT / R25 V6 injection / R11 1.4 GTX / Megane II 1,4 16V / R5 GTE / Espace III 3.0 V6 24v

Uživatelský avatar
kmarty
Člen RCČR
Příspěvky: 2541
Registrován: pon led 24, 2005 10:28
Bydliště: Praha

Příspěvek od kmarty » pon úno 18, 2008 22:08

U Meggie se aktualka nezobrazuje kdyz jedu min jak 30km/h. Asi aby clovek nevidel pri rozjezdu ty sileny cisla jako 99.9l/100km :-)
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)

C.a.d.e.k
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: pon úno 18, 2008 18:10
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od C.a.d.e.k » úte úno 19, 2008 19:08

Čislice zmizí když jedu 25km/h a míň na volnoběh , nemělo by se tam přece jen něco ukázat ?
Megane II 15dCi

Uživatelský avatar
mkony
Starting member
Příspěvky: 98
Registrován: úte říj 02, 2007 19:11
Bydliště: Praha-západ, Potoky
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od mkony » úte úno 19, 2008 20:01

Nemělo, je jedno jestli jedeš na volnoběh a nebo jestli máš zařazeno, rozhodující je rychlost, pod 30 km/h to nic neukáže a nedělá to jen renault, citroeny (C3) to mají taky tak. :wink: mkony.
Megane II Grandtour 1.5 dci 10/06 expresion

[img]http://images.spritmonitor.de/223944.png[/img]

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » čtv úno 21, 2008 06:43

To je proto, že motor pořád něco žere a při té malé rychlosti by to plivalo cifry jako 20 nebo 40 l/100.A to by nikdo nechtěl vidět, i když tomu tak je.

wecka :D
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

Standak
Starting member
Příspěvky: 1
Registrován: pon led 26, 2009 22:51

Dotaz

Příspěvek od Standak » pon led 26, 2009 23:05

Ahoj,

mám dotaz ohledně funkce palubního počítače u mégana II (sedan 2007) s tempomatem. Chci jezdit s ukázanou aktuální spotřebou, ale kdykoliv zapnu nebo vypnu tempomat tak se mi objeví CRUISE CONTROL nebo SPEED MEMORY (nebo tak něco) s udanou rychlostí a pro opětovné ukázání aktuální spotřeby musím znovu zmáčknout knoflik na páčce stěrače. Navíc po vypnutí motoru a vyndání karty musím při nové jízdě opět asi pětkrát zmáčknout knoflík, aby se mi aktuální spotřeba opět ukazovala. Před garančkou mi hláška ohledně tempomatu jen párkrát problikla a aktuální spotřeba se tam zase vrátila. V servisu trvdí, že jiné nastavení počítače neexistuje a že to ani jinak nebylo. Máte někdo taky zkušenost s vracející se předvolbou počítače bez "dominantní" hlášky tempomatu (snad jsem neměl halušky :( ).
Díky
Standa
Renault MÉGANE sedan, 1,5dci 78 kW

Uživatelský avatar
kmarty
Člen RCČR
Příspěvky: 2541
Registrován: pon led 24, 2005 10:28
Bydliště: Praha

Příspěvek od kmarty » úte led 27, 2009 01:22

Neznam jiny zpusob, mam to stejne jako ty.

BTW. S tim znovunastavenim (to 5x zmacknuti), neplet si to s tim, ze nastaveni zobrazeni je zvlast jak pro offline, tak pro online rezim. Pokud naposled motor bezel s vybranou polozkou "aktualni spotreba", pak po opetovnem nastartovani je znovu vybrana (je maximalne "prekryta" hlaskou skrz tempomat => jednou stisknout tlacitko BC a je tam aktualka).
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)

Peter029
Starting member
Příspěvky: 40
Registrován: čtv úno 14, 2008 11:16
Bydliště: Šamorín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Peter029 » úte led 27, 2009 07:01

2kmarty:

No u mňa si to po zabudnutom zapnutom tempomate a znovunaštartovaní tiež nepamätá kde som to mal nastavené a musím si to znovu namačkať tam kde to chcem mať. Neplatí pri vypnutom tempomate, vtedy to funguje OK, čiže si to pamätá kde som to mal napr. aktuálna spotreba. Čo ma ale najviac štve je prekrývanie nápisom cruise control po každej manipulácii s tempomatom, pochopil by som keby to tam svietilo tak 5 sekúnd a potom sa to vrátilo naspäť na mnou preferovaný údaj, ale nieje tomu tak, stále tam svieti cruise conrol alebo speed memory.
Renault Megane Grandtour LS Freeway 1.5dCi 78kW, 2008
[img]http://images.spritmonitor.de/264592_5.png[/img]

Uživatelský avatar
Rado77
Moderátor
Příspěvky: 8003
Registrován: úte čer 03, 2008 21:37
Bydliště: Bratislava II

Příspěvek od Rado77 » úte led 27, 2009 07:53

Dobre ze sa bavite o tempomate.... Je pravdou, ze kazdy Megane II ma pripravu na tempomat ? Vraj je pod deklom vnut. poistiek konektor, na ktory staci napojit tlacitka a vraj funguje. Kedze default su tlacitka na volante (+ a - ) , volant kvoli tomu menit nechcem. Ale vraj staci na ten konektor napojit spinac, ktory ked zapnem tak auto udrzi rychlost ktorou aktualne idem. Ked ho vypnem, zase jazdim normalka.

Viete o tom niekto nieco blizsie ?
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013

Uživatelský avatar
kmarty
Člen RCČR
Příspěvky: 2541
Registrován: pon led 24, 2005 10:28
Bydliště: Praha

Příspěvek od kmarty » úte led 27, 2009 10:03

Rado77 píše:Dobre ze sa bavite o tempomate.... Je pravdou, ze kazdy Megane II ma pripravu na tempomat ?
No, neni. Bohuzel :-(
Ale pokud pod deklem s ovladanim sklonu svetel, podsviceni palubky, prepinace ESP najdes onen konektor, pak tu predinstalaci mas takrka jistou :-).

Blizsi info jsem tu uz psal.
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)

Uživatelský avatar
mateo
Experienced member
Příspěvky: 713
Registrován: ned srp 31, 2008 21:09
Bydliště: jižní čechy

Příspěvek od mateo » úte led 27, 2009 21:41

a čo ovládače na volant prilepíš? Auto s tempomatom má aj iný tvar volantu, aspoň si to myslím.
R-Laguna Grandtour 2,0Dci Black Edition r.v. 2014, R-Mégane CC 2,0T Dynamique Lux, r.v. 2006

Uživatelský avatar
kmarty
Člen RCČR
Příspěvky: 2541
Registrován: pon led 24, 2005 10:28
Bydliště: Praha

Příspěvek od kmarty » úte led 27, 2009 22:06

Mateo, delas jako kdyby ses do toho topicu, na ktery jsem odkazoval, ani nepodival.
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Majestic-12 [Bot] a 8 hostů