Mísitelnost chladících kapalin

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
lukyn.flexfit
Starting member
Příspěvky: 25
Registrován: stř led 22, 2020 10:20

Mísitelnost chladících kapalin

Příspěvek od lukyn.flexfit » sob bře 07, 2020 22:37

Ahoj, mám dotaz do jaké skupiny patří cs antifreeze g r, Renault žlutá.
Mám tím na mysli podle standardů VW. Je to G12, G12+, G12++, G13?
Zajímá mě jaká je tam mísitelnost. Podle standartu VW jsou určité skupiny mísitelné a za žádných okolností se nesmějí dát dohromady G11 a G12 kde vznikne agresivní směs. Zajímá mě váš názor a zkušenosti. Díky za všechny postřehy

G11 lze kombinovat s analogy G11
G11 nesmí být smíchán s G12
G11 může být smíchán s G12 +
G11 může být smíšený G12 ++
G11 může být smíšený G13
G12 lze kombinovat s analogy G12
G12 se nesmí mísit s G11
G12 může být smíchán s G12+
G12 nelze kombinovat s G12 ++
G12 +, G12 ++ a G13 mohou být smíchány dohromady
Renault Megane 2, 1,6 16V, 82kw,

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2030
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Mísitelnost chladících kapalin

Příspěvek od marek230177 » ned bře 08, 2020 09:14

Na některých serverech s náhradními díly se žlutá kapalina pro Renault označuje jako G10. Rozhodující je vždy specifikace kapaliny RN 4101001. Nikdy není vhodné řídit se pouze barvou kapaliny.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Mísitelnost chladících kapalin

Příspěvek od Šamša » úte bře 10, 2020 13:25

Originál je originál, ušetřených několik stokorun za to nestojí. Nehledě, že originál opravdu funguje a neviděl jsem motor, kde by byl uvnitř rezavý, nebo zasratá nádobka.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2030
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Mísitelnost chladících kapalin

Příspěvek od marek230177 » úte bře 10, 2020 18:07

Víš, co opravdu nesnáším? Slovo "Originál".

Odpověz mi na otázku. Co je originál? Chceš mi tvrdit, že Renault si sám vyrábí chladící kapaliny? To bys mě opravdu rozesmál.....

Všechno je subdodávka. Tu nějaká firma vyrábí. Ta kapalina odpovídá nějaké specifikaci, kterou Renault určí. Takže pokud si koupím jakoukoli kapalinu, která tuto specifikaci plní, klidně ji tam dám. A je naprosto jedno, jaký výrobce ji vyrobil a kolik stojí.


Lidi, proberte se......
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Renaulťák
Senior member
Příspěvky: 1318
Registrován: pon čer 15, 2015 20:19
Bydliště: Nitra

Re: Mísitelnost chladících kapalin

Příspěvek od Renaulťák » stř bře 11, 2020 16:21

Podle Velkeho slovníku cizich slov z roku 2000 ma original sedum vyznamu. Pro automobilovy prumysl se hodi pouze prvni PUVODINA.
Musim uznat, ze v automobilovem prunyslu se original, co by terminus technikus v normach neuvadi. Ja bych tedy vseobecne Original nahradil slovem schvaleny. To znamena, ze dil, nejaky celek, kapalina a pod splnuje technicke podminky zadane automobilkou a kvalitativnich, bezpecnostnich a enviromentalnich norem.

Jednoduse receno: na vyrabeny automobil musi byt vse, co je na nej namontovano, nebo do nej nalito, plnit podminky schvalene vyrobcem, ktery vychazi jiz z vyse uvedeného.

Absolutne neni podstatne, jestli je to dil vyrobce automobilu, nebo jakahokoliv subdodavatele. Treba s Ciny, nebo Afriky. Tady plati zodpovednost za vyrobek.

Pak je tady skupina dilu a kapalin, kterou sice vyrabi stejny subdodvatel, ale nema stejne oznaceni, jako dil v prvovyrobe. Tyto dily nekoupite v krabicce Renault. Mely by splnovat vsechny poradavky, jako ma schvaleny dil. Tady si vsak nejsem jisty, jestli je tomu tak, protoze nad temito dily nema automabilka zadny dohled. Neprovadi certifikaci, nedela audity a jiny dohled.

Byl jsem kdysi u toho, kdyz resili problem pneu do prvovyroby. Pneu Continental plnily kvalitativni podminky, ale k subdodavateli, ktery kompletoval kola, odchazely pouze ty, ktere plnily sprisnene.

Pokud je neco v krabicce Renault, nebo automobilka doporucuje, mela mit vliv na vyrobce a jeho konlu.

Subdodavatel nemuze dodavat primo pod hlavickou automobilky. Ze je to porusovane, hlavne z Ciny, Beloruska, Indie a jinych obchazecu patentu a norem, je pravda. Nikdy nemate jistotu, ze i ten hologram ktery obal peceti je pravy.

Znackove servisy jsou pod kontrolou automobilky a u nich je nejvetsi pravdepodobnost, ze zakoupeny dil odpovida schvalenemu.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2030
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Mísitelnost chladících kapalin

Příspěvek od marek230177 » stř bře 11, 2020 19:12

Na trhu existuje mnoho výrobků, které svou kvalitou překonávají kvalitu dílů používaných v prvovýrobě. Jedná se zejména o podvozkové díly, části motorů, těsnění, ale i jiné.

Když jsem kdysi dělal ve značkovém servisu škodovky, byl originální motorový olej ten, jehož dealer mému šéfovi udělal lepší cenu. Takže v roce 2002 to byl OMV, pak Shell a za další rok Fuchs.

Takže se slovem "Originál" na mě nikdo nechoďte, o tom vím své. Jestli jste opravdu tak bohatí nebo pitomí, že vám nevadí kupovat ve značkovém servisu předražené díly, prosím. Ostatně na takových ekonomika vydělává.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Mísitelnost chladících kapalin

Příspěvek od Šamša » stř bře 11, 2020 20:43

Aby ti nepraskla žilka. Jakej si koupíš rum? Karibskej nebo tuzemák? Vždyť to chutná skoro stejně néé.
Měl jsem na mysli Glaceol RX-D, je to koncentrát a není o moc dražší než noname. Tady třeba v bazaru https://www.sbazar.cz/nabidkand0/detail ... l-rx-typ-d
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
lukyn.flexfit
Starting member
Příspěvky: 25
Registrován: stř led 22, 2020 10:20

Re: Mísitelnost chladících kapalin

Příspěvek od lukyn.flexfit » stř bře 11, 2020 22:25

Originál díl v dnešní době, už může říct snad jen značka Mitsubishi.
Dnes si sami výrobci dílů nechavaji delat dily u konkurence, protože to vyjde laciněji.
Každopádně mi nikdo neodpověděl na to jaká je mísitelnost kapalin. :D
Souhlasím MAREK230177. Dají se zakoupit kvalitnější díli než v originálním servise a za polovic.
Olej, nemrzka vždy je nejdůležitější dodržet specifikaci.
Renault Megane 2, 1,6 16V, 82kw,

Renaulťák
Senior member
Příspěvky: 1318
Registrován: pon čer 15, 2015 20:19
Bydliště: Nitra

Re: Mísitelnost chladících kapalin

Příspěvek od Renaulťák » čtv bře 12, 2020 13:12

Predpokladam, ze na tomto foru ti asi nikdo neodpovi, protoze se nejspis nezabyva misitelnosti podle standartu VW.
Proto ta zjednodusena vyjadreni. Nalij od vyrobce a nic nepokazis.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá

zdeno255
Senior member
Příspěvky: 1140
Registrován: úte črc 21, 2015 13:37

Re: Mísitelnost chladících kapalin

Příspěvek od zdeno255 » čtv bře 12, 2020 15:17

marek230177 píše:
stř bře 11, 2020 19:12
Na trhu existuje mnoho výrobků, které svou kvalitou překonávají kvalitu dílů používaných v prvovýrobě. Jedná se zejména o podvozkové díly, části motorů, těsnění, ale i jiné.

Když jsem kdysi dělal ve značkovém servisu škodovky, byl originální motorový olej ten, jehož dealer mému šéfovi udělal lepší cenu. Takže v roce 2002 to byl OMV, pak Shell a za další rok Fuchs.

Takže se slovem "Originál" na mě nikdo nechoďte, o tom vím své. Jestli jste opravdu tak bohatí nebo pitomí, že vám nevadí kupovat ve značkovém servisu předražené díly, prosím. Ostatně na takových ekonomika vydělává.
Tak to je na tom škodovka biedne s takým prístupom. V Renaulte ti príde audit a diely objednávaš z centrálneho skladu a všetko je kontrolované. Diely musia byť schválené spoločnosťou a musia spĺňať ich kritériá kvality. Ak sa ukáže nejaká chyba v návrhu dielu a diel sa upraví, tak ti v servise namontujú už aktualizovaný diel, pretože staré stiahnu. Kdež to v druhovýrobe dostaneš stále rovnaký diel.
Miesitelnosť kvapalín neriešim. Ak je málo stačí doliat vodu. Ak neviem čo tam bolo, tak kvapalinu vymením spolu s rozvodmi, alebo preventívne. Ak máš správne namiešanú zmes stačí doliat pár dcl vody. Ja menín vždy chladiacu s rozvodmi, takže aspoň viem čo tam mám.

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Mísitelnost chladících kapalin

Příspěvek od Šamša » pát bře 13, 2020 09:04

Ber to tak, že kapaliny distribuované pod značkou dodavatelů dílů (např. Febi) budou splňovat dané parametry, ale noname kanystříky od pump, tam bych si jistý nebyl. Riziko je, vytvoření dryjáku, který korozi ještě více podpoří, či případně vytvořený rosol naprosto smrtící a nezbavitelný.
Ušetřených 50Kč na 1l koncentrátu za případné těžkosti fakt nestojí. O namíchaných se už vůbec nebavím.
Je to jako kupovat díly Lemforder, či Meyle a díly Optimal.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 hostů