pylový filtr
Moderátor: Moderators General
pylový filtr
Kde se nachází pylový filtr?Mám pocit,že mi klima nejede,jak by měla.Může to být tím filtrem?Mám 1,6 16V.
No, je to skládaný papírový filtr větrání kabiny. Najdeš ho samozřejmě ve skříni topení a rozvodu vzduchu. Přístup je k němu od spolujezdce, myslím ale, že se musí vyhodit ta schránka. Jde to vytáhnout i bez její demontáže, ale jak říkají pražáci, je to strašnýýýýýýýýýýýý...
Pokud ti vzduch normálně fouká, tím to 100% nebude.
Slabou klimu způsobují tyto záležitosti, seřazené podle pravděpodobnosti výskytu od nepravděpodobnější po největší koninu:
a) málo chladiva v systému - bývá vyjímečně uz i po roce provozu, typicky ale cca 6 let
b) špatně vyvakuovaný a naplněný systém - trestuhodné !
c) nespínající ventilátor - špatný odpor pro Ist. ventilátoru sahary (pozná se tak, že při teplém motoru a zapnutí klimy se musí ventilátor točit), nebo spálená 40A pojistka pro II stupeň ventilátoru. Obojí má za následek nezchlazení par R134A, které vlivem vysoké teploty nezkondenzují a tím i dosažení maximálního tlaku 27Atm, kdy klimu vypne tlakové čidlo. Kompresor se zpětně zapne až po snížení tlaku.
Projeví se to tak, že pokud stojíte, klima nejede nebo jede slabě a za jízdy se rozjede a funguje normálně.
d) vadné tlakové čidlo (dává informaci o absolutním tlaku ve vysokotlaké části systému) Nedá se proměřit, protože tabulka hodnot není dostupná, výstup je zřejmě číslicový. Pokud je systém vypuštěný, čidlo povoluje spuštění kompresoru při tlaku 1,0 Atm, vypíná při 27 Atm. Kromě toho existuje logické pole pro řízení funkce ventilátoru sahary v závislosti na tlaku systému a rychlosti vozidla.
e) závada v systému rozvodu vzduchu (nedovírající klapky, porucha na směšovacím servomotorku - nutno ověřit přecvakáním, při vypnutí režimu auto a přestavení teploty o každého půl stupně se klapka trochu pohne, je to slyšet - slabě, ale je.
e) přicpané sítko v kompresoru klimatizace (toto je možné pouze, pokud byl systém otevřen)
f) přicpaná expanzní tryska (kalibrovaný otvor). Ta má ale z obou stran sítka, tak to je spíše extrém, rovněž při otevření systému
g) opotřebovaný kompresor klimatizace ( no to snad ani ne)
pokud by se poškodilo čidlo vnitřní teploty (pro automatickou klimu) , systém přede do nouzového režimu a lze jej normálně manuálně regulovat.
Každopádně je klimatizace choulostivý systém a jedna z nejporuchovějších částí každého vozu.
S pozdravem
Vaše wc
Pokud ti vzduch normálně fouká, tím to 100% nebude.
Slabou klimu způsobují tyto záležitosti, seřazené podle pravděpodobnosti výskytu od nepravděpodobnější po největší koninu:
a) málo chladiva v systému - bývá vyjímečně uz i po roce provozu, typicky ale cca 6 let
b) špatně vyvakuovaný a naplněný systém - trestuhodné !
c) nespínající ventilátor - špatný odpor pro Ist. ventilátoru sahary (pozná se tak, že při teplém motoru a zapnutí klimy se musí ventilátor točit), nebo spálená 40A pojistka pro II stupeň ventilátoru. Obojí má za následek nezchlazení par R134A, které vlivem vysoké teploty nezkondenzují a tím i dosažení maximálního tlaku 27Atm, kdy klimu vypne tlakové čidlo. Kompresor se zpětně zapne až po snížení tlaku.
Projeví se to tak, že pokud stojíte, klima nejede nebo jede slabě a za jízdy se rozjede a funguje normálně.
d) vadné tlakové čidlo (dává informaci o absolutním tlaku ve vysokotlaké části systému) Nedá se proměřit, protože tabulka hodnot není dostupná, výstup je zřejmě číslicový. Pokud je systém vypuštěný, čidlo povoluje spuštění kompresoru při tlaku 1,0 Atm, vypíná při 27 Atm. Kromě toho existuje logické pole pro řízení funkce ventilátoru sahary v závislosti na tlaku systému a rychlosti vozidla.
e) závada v systému rozvodu vzduchu (nedovírající klapky, porucha na směšovacím servomotorku - nutno ověřit přecvakáním, při vypnutí režimu auto a přestavení teploty o každého půl stupně se klapka trochu pohne, je to slyšet - slabě, ale je.
e) přicpané sítko v kompresoru klimatizace (toto je možné pouze, pokud byl systém otevřen)
f) přicpaná expanzní tryska (kalibrovaný otvor). Ta má ale z obou stran sítka, tak to je spíše extrém, rovněž při otevření systému
g) opotřebovaný kompresor klimatizace ( no to snad ani ne)
pokud by se poškodilo čidlo vnitřní teploty (pro automatickou klimu) , systém přede do nouzového režimu a lze jej normálně manuálně regulovat.
Každopádně je klimatizace choulostivý systém a jedna z nejporuchovějších částí každého vozu.
S pozdravem
Vaše wc
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km
6,0 l/100Km
(""""""" Jde to vytáhnout i bez její demontáže, ale jak říkají pražáci, je to strašnýýýýýýýýýýýý.."""""" )
Zkoušel ten filtr někdo vyměnit bez demontáže schránky?? Pokud ano, napište prosím postup. Hlavně jak oddělat ten malý kryt u levé nohy spolujezdce, aby nedošlo k ulomení,
Díky za radu a za toto fórum.
Zkoušel ten filtr někdo vyměnit bez demontáže schránky?? Pokud ano, napište prosím postup. Hlavně jak oddělat ten malý kryt u levé nohy spolujezdce, aby nedošlo k ulomení,
Díky za radu a za toto fórum.
Megane II 1.6 Grandtour
Ak máš RMII, tak pelový filter je umiestnený pri spolujazdcovi, ako to tu niekto už spomínal, celkom pri zadnom prahu - jednoducho ho rukou vyberieš von - má také zárezy, aby sa sním dalo lepsie manipulovať. Inak nie je papierový ale filcový pozri si tu ako to vyzerá http://www.elitecat.sk/
jojo, je to taková hadra. Rámeček je segmentový, pěkná "pakonstrukce". Vysypala se mi z toho spousta smetí a spousta ho tam ještě zůstala - je třeba všechny zbytky zevnitř vytáhnout.lubosov píše:Ak máš RMII, tak pelový filter je umiestnený pri spolujazdcovi, ako to tu niekto už spomínal, celkom pri zadnom prahu - jednoducho ho rukou vyberieš von - má také zárezy, aby sa sním dalo lepsie manipulovať. Inak nie je papierový ale filcový pozri si tu ako to vyzerá http://www.elitecat.sk/
Ale na klimu to asi vliv mít nebude.
wc
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km
6,0 l/100Km
Myslis jako:radan píše:Nějaký podrobný popis jak se k tomu filtru dostat ?
- Sehnout se k noham spolujezdce pod palubku
- Sahnout rukou za stredovou konzoli
- Vytahnout filtr
(Jeste jsem ho celej nevytahoval, takze nevim jestli jde takhle rovnou nebo s s tim clovek musi prat pripadne jestli fakt musi schranka spolujezdce jit ven - mimochodem ta jde dostat ven zatracene rychle . Ale uz jsem ho jednou kousinek povytahl. Spis pro presvedceni ze to je fakt on)
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
Takhle jde vytahnout bez toho aby mu jeste neco prekazelo. O vic jsem se nesnazil - a zatim ani nechci - proto nevim jestli jde takhle vytahnout rovnou nebo jestli schranka spolujezdce musi jit ven.
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)
lubosov píše:filter je možné vytiahnuť bez toho, aby sa niečo rozoberalo. Keď sa dáva naspäť je to trochu pracné /stiesnený priestor/ preto sú na stranách filtra zárezy, aby sa s ním dalo manipulovať. Práca trvá tak 5 minút.
Ten rámeček má po obvodu takové zářezy. Dá se to nějak ohnout aniž by se poškodil? Cely totiž nejde vytáhnout, brání tomu ta schránka.
Megane II 1.6 Grandtour
- šemík
- Advanced member
- Příspěvky: 341
- Registrován: pát čer 30, 2006 21:48
- Bydliště: Karviná vedle Ostravy za Bohumínem
- Kontaktovat uživatele:
na sceniku je to trošku jiné šroubek a krytka taky u spolujezdce je vypadne ti to všecko na zem na netu nabizi kluk uhlikovy filtr za 95kč i na aukru a uděla ti jaky chceš
POKUD VÍŠ NAPIŠ
Kaleido 1,6 16v jezdil v SRN 6/99 120000km 2*šíbr 4*okna 4*airb klima HOTsedadla HOT p? okno Al 15" Michelin schemik*volny*cz
Kaleido 1,6 16v jezdil v SRN 6/99 120000km 2*šíbr 4*okna 4*airb klima HOTsedadla HOT p? okno Al 15" Michelin schemik*volny*cz
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
To fakt bude bezvadná kvalita, jestli on nenakupuje někde v Baumaxu filtry do digestoří a pak to doma rozstřihá na kusy. Ono šetřit za každou cenu, tak nevim nevim, abys ho taky nedoloval z ventilátoru.šemík píše:na sceniku je to trošku jiné šroubek a krytka taky u spolujezdce je vypadne ti to všecko na zem na netu nabizi kluk uhlikovy filtr za 95kč i na aukru a uděla ti jaky chceš
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
mam taku asi blbu otazku.Doteraz som si myslel,ze pelovy filter zachytava pel?Z ventilacie mi zacali vylietavat nejake semienka trav a pod. (okrem toho vrzgaju aj ventilatory),ktore su o hodne vacsie ako pel , a kedze som v 7/2007 menil pelovy filter tak som sa v servise opytal,ci je vsetko OK.Odpoved som dostal,ze to sa len vola pelovy filter a podobne necistoty sa bezne do ventilacie dostavaju.riesenie vycistenie ventilacie,samozrejme mimo zaruku .Takze ako je to?
Filtr v M II je udělaný pěkně blbě. Samozřejmě, že zachycuje nejen pyl, ale i všemožný bordel, co napadá přes mřížky a topení ho nasaje.
Nejenže se filtr bez polámání nedá vytáhnout bez demontáže příruční skříňky, ale díky tomu profilovanému rámečku ani moc netěsní. Kolem něj se sem tam něco dostane a pak to hnije ve výparníku klimatizace a nabírá to ventilátor a sem a tam pak šustí a cvaká. Ten váparník je hned za filtrem, což je taky pěkná poitomost... La Revolución... viva Liberté !!!!
wecka
Nejenže se filtr bez polámání nedá vytáhnout bez demontáže příruční skříňky, ale díky tomu profilovanému rámečku ani moc netěsní. Kolem něj se sem tam něco dostane a pak to hnije ve výparníku klimatizace a nabírá to ventilátor a sem a tam pak šustí a cvaká. Ten váparník je hned za filtrem, což je taky pěkná poitomost... La Revolución... viva Liberté !!!!
wecka
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km
6,0 l/100Km
Us sem parkrat hledal skreky pod palubkou a casto to byl jenom ten rozlamanel filtr. Vzdy vyndavam kastlik.
Martin
Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale
Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale
- KarelJ
- Experienced member
- Příspěvky: 573
- Registrován: pon srp 21, 2006 09:52
- Bydliště: Kutná Hora
- Kontaktovat uživatele:
prosim napiste mi nejake strucne body jak se vyndava kaslik? v manualu jsem nic nenasel, a nerad bych neco rozlamal.
PS: v kasliku vlevo nahore je takova modra packa, nebo tak neco. nekde jsem se docetl, ze by to mohlo byt ovladani na vstup vzduchu do kasliku, treba vlete na chlazeni napoju. nevite co je na tom pravdy? nepodarilo se mi s tim pohnout, bal jsem se za to vzit abych to nejak neulomil.
PS: v kasliku vlevo nahore je takova modra packa, nebo tak neco. nekde jsem se docetl, ze by to mohlo byt ovladani na vstup vzduchu do kasliku, treba vlete na chlazeni napoju. nevite co je na tom pravdy? nepodarilo se mi s tim pohnout, bal jsem se za to vzit abych to nejak neulomil.
Renault Megane hatch 1,6l 55kW 1997
Vlastním renault clip diagnostiku. Kdo by chtěl diagnostikovat auto pište sz. Kutná Hora. Čáslav
nabízím redukci k autorádiu http://www.renault-megane.cz/viewtopic.php?f=5&t=14035
Vlastním renault clip diagnostiku. Kdo by chtěl diagnostikovat auto pište sz. Kutná Hora. Čáslav
nabízím redukci k autorádiu http://www.renault-megane.cz/viewtopic.php?f=5&t=14035
Tááááák.... zase jsem někoho načapal a zjišťuju, že se to tu nečte.... na co se já jen s tím prdím?
je to posané v tématu Návod na demontáž palubní desky:
viewtopic.php?p=106203#106203
A musíš udělat
Boční kryty palubní desky , přičemž samozřejmě uděláš jen ten pravý s vypínačem SRP
Příruční schránka - kastlík
Je to sranda...
čauec
wecka
je to posané v tématu Návod na demontáž palubní desky:
viewtopic.php?p=106203#106203
A musíš udělat
Boční kryty palubní desky , přičemž samozřejmě uděláš jen ten pravý s vypínačem SRP
Příruční schránka - kastlík
Je to sranda...
čauec
wecka
Naposledy upravil(a) wc dne stř lis 28, 2007 18:55, celkem upraveno 1 x.
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km
6,0 l/100Km
- KarelJ
- Experienced member
- Příspěvky: 573
- Registrován: pon srp 21, 2006 09:52
- Bydliště: Kutná Hora
- Kontaktovat uživatele:
me staci jen trochu trknout. urco to pochopim i od tebe
edit: sakris to je fofr. diky wecko
a zaroven se omlouvam, ze jsem tvuj navod nenasel. paradox je, ze jsem ho uz cetl. mas tam i komentar od me
edit: sakris to je fofr. diky wecko
a zaroven se omlouvam, ze jsem tvuj navod nenasel. paradox je, ze jsem ho uz cetl. mas tam i komentar od me
Renault Megane hatch 1,6l 55kW 1997
Vlastním renault clip diagnostiku. Kdo by chtěl diagnostikovat auto pište sz. Kutná Hora. Čáslav
nabízím redukci k autorádiu http://www.renault-megane.cz/viewtopic.php?f=5&t=14035
Vlastním renault clip diagnostiku. Kdo by chtěl diagnostikovat auto pište sz. Kutná Hora. Čáslav
nabízím redukci k autorádiu http://www.renault-megane.cz/viewtopic.php?f=5&t=14035
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 25 hostů