pylový filtr

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

radan
Junior member
Příspěvky: 136
Registrován: sob bře 24, 2007 13:49
Bydliště: Ostrava

pylový filtr

Příspěvek od radan » stř čer 06, 2007 17:53

Kde se nachází pylový filtr?Mám pocit,že mi klima nejede,jak by měla.Může to být tím filtrem?Mám 1,6 16V.

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » čtv čer 07, 2007 07:04

No, je to skládaný papírový filtr větrání kabiny. Najdeš ho samozřejmě ve skříni topení a rozvodu vzduchu. Přístup je k němu od spolujezdce, myslím ale, že se musí vyhodit ta schránka. Jde to vytáhnout i bez její demontáže, ale jak říkají pražáci, je to strašnýýýýýýýýýýýý...

Pokud ti vzduch normálně fouká, tím to 100% nebude.

Slabou klimu způsobují tyto záležitosti, seřazené podle pravděpodobnosti výskytu od nepravděpodobnější po největší koninu:

a) :arrow: málo chladiva v systému - bývá vyjímečně uz i po roce provozu, typicky ale cca 6 let

b) :arrow: špatně vyvakuovaný a naplněný systém - trestuhodné !

c) :arrow: nespínající ventilátor - špatný odpor pro Ist. ventilátoru sahary (pozná se tak, že při teplém motoru a zapnutí klimy se musí ventilátor točit), nebo spálená 40A pojistka pro II stupeň ventilátoru. Obojí má za následek nezchlazení par R134A, které vlivem vysoké teploty nezkondenzují a tím i dosažení maximálního tlaku 27Atm, kdy klimu vypne tlakové čidlo. Kompresor se zpětně zapne až po snížení tlaku.
Projeví se to tak, že pokud stojíte, klima nejede nebo jede slabě a za jízdy se rozjede a funguje normálně.

d) :arrow: vadné tlakové čidlo (dává informaci o absolutním tlaku ve vysokotlaké části systému) Nedá se proměřit, protože tabulka hodnot není dostupná, výstup je zřejmě číslicový. Pokud je systém vypuštěný, čidlo povoluje spuštění kompresoru při tlaku 1,0 Atm, vypíná při 27 Atm. Kromě toho existuje logické pole pro řízení funkce ventilátoru sahary v závislosti na tlaku systému a rychlosti vozidla.

e) :arrow: závada v systému rozvodu vzduchu (nedovírající klapky, porucha na směšovacím servomotorku - nutno ověřit přecvakáním, při vypnutí režimu auto a přestavení teploty o každého půl stupně se klapka trochu pohne, je to slyšet - slabě, ale je.

e) :arrow: přicpané sítko v kompresoru klimatizace (toto je možné pouze, pokud byl systém otevřen)

f) :arrow: přicpaná expanzní tryska (kalibrovaný otvor). Ta má ale z obou stran sítka, tak to je spíše extrém, rovněž při otevření systému

g) :arrow: opotřebovaný kompresor klimatizace ( no to snad ani ne)

pokud by se poškodilo čidlo vnitřní teploty (pro automatickou klimu) , systém přede do nouzového režimu a lze jej normálně manuálně regulovat.

Každopádně je klimatizace choulostivý systém a jedna z nejporuchovějších částí každého vozu.

S pozdravem

Vaše wc :D
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

radan
Junior member
Příspěvky: 136
Registrován: sob bře 24, 2007 13:49
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od radan » čtv čer 07, 2007 09:08

tak to vypadá že c je správně..... :(

pgp
Starting member
Příspěvky: 32
Registrován: pon zář 11, 2006 12:56
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od pgp » čtv čer 07, 2007 10:54

(""""""" Jde to vytáhnout i bez její demontáže, ale jak říkají pražáci, je to strašnýýýýýýýýýýýý.."""""" )
:shock: :shock: :shock:
Zkoušel ten filtr někdo vyměnit bez demontáže schránky?? Pokud ano, napište prosím postup. Hlavně jak oddělat ten malý kryt u levé nohy spolujezdce, aby nedošlo k ulomení,
Díky za radu a za toto fórum.
Megane II 1.6 Grandtour

lubosov
Advanced member
Příspěvky: 255
Registrován: úte srp 29, 2006 18:30

Příspěvek od lubosov » čtv čer 07, 2007 11:45

Ak máš RMII, tak pelový filter je umiestnený pri spolujazdcovi, ako to tu niekto už spomínal, celkom pri zadnom prahu - jednoducho ho rukou vyberieš von - má také zárezy, aby sa sním dalo lepsie manipulovať. Inak nie je papierový ale filcový pozri si tu ako to vyzerá http://www.elitecat.sk/

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » čtv čer 07, 2007 20:45

lubosov píše:Ak máš RMII, tak pelový filter je umiestnený pri spolujazdcovi, ako to tu niekto už spomínal, celkom pri zadnom prahu - jednoducho ho rukou vyberieš von - má také zárezy, aby sa sním dalo lepsie manipulovať. Inak nie je papierový ale filcový pozri si tu ako to vyzerá http://www.elitecat.sk/
jojo, je to taková hadra. Rámeček je segmentový, pěkná "pakonstrukce". Vysypala se mi z toho spousta smetí a spousta ho tam ještě zůstala - je třeba všechny zbytky zevnitř vytáhnout.

Ale na klimu to asi vliv mít nebude.
wc :D
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

radan
Junior member
Příspěvky: 136
Registrován: sob bře 24, 2007 13:49
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od radan » pát čer 08, 2007 14:31

Nějaký podrobný popis jak se k tomu filtru dostat ?

Uživatelský avatar
kmarty
Člen RCČR
Příspěvky: 2541
Registrován: pon led 24, 2005 10:28
Bydliště: Praha

Příspěvek od kmarty » pát čer 08, 2007 14:37

radan píše:Nějaký podrobný popis jak se k tomu filtru dostat ?
Myslis jako:
  1. Sehnout se k noham spolujezdce pod palubku
  2. Sahnout rukou za stredovou konzoli
  3. Vytahnout filtr
?

(Jeste jsem ho celej nevytahoval, takze nevim jestli jde takhle rovnou nebo s s tim clovek musi prat pripadne jestli fakt musi schranka spolujezdce jit ven - mimochodem ta jde dostat ven zatracene rychle :-). Ale uz jsem ho jednou kousinek povytahl. Spis pro presvedceni ze to je fakt on)
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)

radan
Junior member
Příspěvky: 136
Registrován: sob bře 24, 2007 13:49
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od radan » pát čer 08, 2007 14:44

Z toho co jsem tady četl jsem myslel že je někde pod přihrádkou spolujezdce a ne za středem.

Uživatelský avatar
kmarty
Člen RCČR
Příspěvky: 2541
Registrován: pon led 24, 2005 10:28
Bydliště: Praha

Příspěvek od kmarty » pát čer 08, 2007 16:37

:roll:

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Takhle jde vytahnout bez toho aby mu jeste neco prekazelo. O vic jsem se nesnazil - a zatim ani nechci - proto nevim jestli jde takhle vytahnout rovnou nebo jestli schranka spolujezdce musi jit ven.
MEGΛNE GrandTour 2005 - 1.6 automat
(dokud nepujde zakazat zobrazovani temat od uzivatele "RSS Express", tak tu budu jen hooodne zridka. Pokud vubec)

lubosov
Advanced member
Příspěvky: 255
Registrován: úte srp 29, 2006 18:30

Příspěvek od lubosov » sob čer 09, 2007 14:05

filter je možné vytiahnuť bez toho, aby sa niečo rozoberalo. Keď sa dáva naspäť je to trochu pracné /stiesnený priestor/ preto sú na stranách filtra zárezy, aby sa s ním dalo manipulovať. Práca trvá tak 5 minút.

pgp
Starting member
Příspěvky: 32
Registrován: pon zář 11, 2006 12:56
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od pgp » pon čer 11, 2007 14:39

lubosov píše:filter je možné vytiahnuť bez toho, aby sa niečo rozoberalo. Keď sa dáva naspäť je to trochu pracné /stiesnený priestor/ preto sú na stranách filtra zárezy, aby sa s ním dalo manipulovať. Práca trvá tak 5 minút.


Ten rámeček má po obvodu takové zářezy. Dá se to nějak ohnout aniž by se poškodil? Cely totiž nejde vytáhnout, brání tomu ta schránka.
Megane II 1.6 Grandtour

jarda69
Starting member
Příspěvky: 53
Registrován: čtv dub 12, 2007 17:22
Bydliště: Neratovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jarda69 » pon čer 11, 2007 16:39

včera jsem ho vyndal a vyluxoval než koupím novej , já ten rámeček kolem fitru mám na díly(jako kdyby byl rozlámaný) nevím zda to tak má bejt ale jde to dobře vyndat i nandat.
RENAULT MEGANE II. 1.5 dci 06. 78kw

lubosov
Advanced member
Příspěvky: 255
Registrován: úte srp 29, 2006 18:30

Příspěvek od lubosov » stř čer 13, 2007 18:16

uz som to pisal - na stranách sú zárezy, aby sa s filtrom dalo manipulovať - kludne ho mozes ohybat - nič sa nezlomí, samozrejme, že pokiaľ ho tam nemáš 10 rokov. :lol:

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » stř čer 13, 2007 23:00

:?
Naposledy upravil(a) wc dne stř čer 13, 2007 23:00, celkem upraveno 1 x.
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » stř čer 13, 2007 23:00

Za deset roků budeš řešit jiné problémy, né blbý filtr....

wc
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

Uživatelský avatar
šemík
Advanced member
Příspěvky: 341
Registrován: pát čer 30, 2006 21:48
Bydliště: Karviná vedle Ostravy za Bohumínem
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od šemík » pát čer 22, 2007 17:15

na sceniku je to trošku jiné šroubek a krytka taky u spolujezdce je vypadne ti to všecko na zem na netu nabizi kluk uhlikovy filtr za 95kč i na aukru a uděla ti jaky chceš
POKUD VÍŠ NAPIŠ
Kaleido 1,6 16v jezdil v SRN 6/99 120000km 2*šíbr 4*okna 4*airb klima HOTsedadla HOT p? okno Al 15" Michelin schemik*volny*cz

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Příspěvek od Šamša » pon čer 25, 2007 09:12

šemík píše:na sceniku je to trošku jiné šroubek a krytka taky u spolujezdce je vypadne ti to všecko na zem na netu nabizi kluk uhlikovy filtr za 95kč i na aukru a uděla ti jaky chceš
To fakt bude bezvadná kvalita, jestli on nenakupuje někde v Baumaxu filtry do digestoří a pak to doma rozstřihá na kusy. Ono šetřit za každou cenu, tak nevim nevim, abys ho taky nedoloval z ventilátoru.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

dudy
Starting member
Příspěvky: 11
Registrován: stř dub 11, 2007 12:57

Příspěvek od dudy » stř lis 28, 2007 13:29

mam taku asi blbu otazku.Doteraz som si myslel,ze pelovy filter zachytava pel?Z ventilacie mi zacali vylietavat nejake semienka trav a pod. (okrem toho vrzgaju aj ventilatory),ktore su o hodne vacsie ako pel :-), a kedze som v 7/2007 menil pelovy filter tak som sa v servise opytal,ci je vsetko OK.Odpoved som dostal,ze to sa len vola pelovy filter a podobne necistoty sa bezne do ventilacie dostavaju.riesenie vycistenie ventilacie,samozrejme mimo zaruku :-).Takze ako je to?

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » stř lis 28, 2007 13:39

Filtr v M II je udělaný pěkně blbě. Samozřejmě, že zachycuje nejen pyl, ale i všemožný bordel, co napadá přes mřížky a topení ho nasaje.

Nejenže se filtr bez polámání nedá vytáhnout bez demontáže příruční skříňky, ale díky tomu profilovanému rámečku ani moc netěsní. Kolem něj se sem tam něco dostane a pak to hnije ve výparníku klimatizace a nabírá to ventilátor a sem a tam pak šustí a cvaká. Ten váparník je hned za filtrem, což je taky pěkná poitomost... La Revolución... viva Liberté !!!!


wecka :D
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

Uživatelský avatar
pivi
Člen RCČR
Příspěvky: 1888
Registrován: stř led 25, 2006 17:43
Bydliště: Znojmo

Příspěvek od pivi » stř lis 28, 2007 17:07

Us sem parkrat hledal skreky pod palubkou a casto to byl jenom ten rozlamanel filtr. :evil: Vzdy vyndavam kastlik.
Martin

Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale

Uživatelský avatar
KarelJ
Experienced member
Příspěvky: 573
Registrován: pon srp 21, 2006 09:52
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od KarelJ » stř lis 28, 2007 18:21

prosim napiste mi nejake strucne body jak se vyndava kaslik? v manualu jsem nic nenasel, a nerad bych neco rozlamal.

PS: v kasliku vlevo nahore je takova modra packa, nebo tak neco. nekde jsem se docetl, ze by to mohlo byt ovladani na vstup vzduchu do kasliku, treba vlete na chlazeni napoju. nevite co je na tom pravdy? nepodarilo se mi s tim pohnout, bal jsem se za to vzit abych to nejak neulomil.
Renault Megane hatch 1,6l 55kW 1997

Vlastním renault clip diagnostiku. Kdo by chtěl diagnostikovat auto pište sz. Kutná Hora. Čáslav

nabízím redukci k autorádiu http://www.renault-megane.cz/viewtopic.php?f=5&t=14035

Uživatelský avatar
pivi
Člen RCČR
Příspěvky: 1888
Registrován: stř led 25, 2006 17:43
Bydliště: Znojmo

Příspěvek od pivi » stř lis 28, 2007 18:39

To jak se vyndava kastlik at radsi napise wc.Ten ma na to lepsi bunky. :lol:
Martin

Lidem bez jmena neodpovidam na sz.
R5 Turbo 2 rv.1985
R21 Turbo 1991
R21 Turbo Quadra rv.1991 in work
Megane 3 Bose Gt- Line Edc Prodan
Grand Espace 3.0 Dci 2007 Privilege prodan
Espace 2.0 Dci 2008 Initiale

Uživatelský avatar
wc
Grafoman
Příspěvky: 3506
Registrován: úte kvě 02, 2006 06:16
Bydliště: Orlová, Ostrava - Plesná

Příspěvek od wc » stř lis 28, 2007 18:53

Tááááák.... zase jsem někoho načapal a zjišťuju, že se to tu nečte.... :twisted: na co se já jen s tím prdím?

je to posané v tématu Návod na demontáž palubní desky:

viewtopic.php?p=106203#106203

:D

A musíš udělat

:arrow: Boční kryty palubní desky , přičemž samozřejmě uděláš jen ten pravý s vypínačem SRP

:arrow: Příruční schránka - kastlík

Je to sranda...

čauec

wecka :D
Naposledy upravil(a) wc dne stř lis 28, 2007 18:55, celkem upraveno 1 x.
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km

Uživatelský avatar
KarelJ
Experienced member
Příspěvky: 573
Registrován: pon srp 21, 2006 09:52
Bydliště: Kutná Hora
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od KarelJ » stř lis 28, 2007 18:53

me staci jen trochu trknout. urco to pochopim i od tebe :wink:

edit: sakris to je fofr. diky wecko
a zaroven se omlouvam, ze jsem tvuj navod nenasel. paradox je, ze jsem ho uz cetl. mas tam i komentar od me :oops: :lol:
Renault Megane hatch 1,6l 55kW 1997

Vlastním renault clip diagnostiku. Kdo by chtěl diagnostikovat auto pište sz. Kutná Hora. Čáslav

nabízím redukci k autorádiu http://www.renault-megane.cz/viewtopic.php?f=5&t=14035

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 25 hostů