Vibrace volantu
Moderátor: Moderators General
Vibrace volantu
Zdravím, chtěl bych se zeptat jestli nemá nebo neměl někdo zkušenost s vibracemi ve volantu. Když jedu rovně po rovné silnici bez výmolů, tak žádné vibrace ve volantu necítím ale když zatočím buď vlevo nebo vpravo, tak cítím ve volantu chvění. Nevíte čím by to mohlo být?
Geometrii mám seřízenou a pneu vyvážené a nejsou nijak extrémně sjeté. Díky za rady
Geometrii mám seřízenou a pneu vyvážené a nejsou nijak extrémně sjeté. Díky za rady
Re: Vibrace volantu
Klouby, poloosy, ložiska, možná i silenty ramen...může toho být více. Doprovází to nějaký zvuk, hučení, bouchání atd.?
Foukni to do servisu
Foukni to do servisu
Megane II Sedan, 1.4 16v, rv. 7/2007
Past: Megane I Grandtour, 1.6 16v, rv. 2000, "Modrá ústrice"
Past: Megane I Grandtour, 1.6 16v, rv. 2000, "Modrá ústrice"
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2030
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Vibrace volantu
Vsadil bych si na některý z vnějších kloubů osy. Možná by stačilo jen namazat, ale může být i poškozený. Problém je, že se to blbě hledá. Pokud je prasklá manžeta na některém z nich, je to v pohodě, protože víš, že to je pravděpodobně ten vadný. Ovšem pokud nic vidět není, je to horší.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Re: Vibrace volantu
Zvuk to žádný nevydává. Manžety poloos nejsou špatné nebo aspoň nic nevidím. Pravá poloosa i rameno na pravé straně jsou měněné.
Re: Vibrace volantu
v první řadě běž po gumách pak se zaměř na tlumiče hlavně na horní uložení
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2030
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Vibrace volantu
Horní uložení tlumičů umí své, zvláště když má už něco najeto. Obecně je to u aut s tímto typem nápravy nejexponovanější díl. A zkus přehodit kola přední za zadní. Ono pouhé vyvážení nemusí nic řešit. Některá guma může mít bouli, běhounovou separaci, prasklé dráty, prostě poškození. To často pouhým okem nemusí být vidět.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Re: Vibrace volantu
Je pravda že horní uložení i s pružinou jsem měnil jen na levé straně tak jestli tím to taky nemůže být. Je pravda že stejně budu měnit letní gumy za zimáky tak uvidíme
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2030
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Vibrace volantu
Gumy umějí strašně zlobit.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Re: Vibrace volantu
Dobře vyměním pneu a budu to sledovat
Re: Vibrace volantu
Ahoj, nechci zakládat nový topic; vyskytl se mi částečně podobný problém.
Minulý týden jsem vyměnil ložiska horního uložení (obě strany, horní gumové uložení jsem nechal původní) - při zatáčení doprava se z levé strany začalo občas ozývat cvakání - tato závada byla po výměně odstraněna. Spolu s tím jsem vyměnil na obou stranách i pružiny, protože při hledání problému jsem si všiml, že u levé pružiny chybí část závitu (takto jsem auto už koupil, ale nikdy jsem si toho nevšiml - jediné co bylo vidět, že předek sedí trochu níže než zadek - ale L i P strana tak nějak stejně). Po výměně pružin se předek zvedl do správné výšky - na obou stranách, ale nastal jiný problém - při zatáčení doprava v určitých rychlostech - mezi 70-90km/h v závislosti na poloměru zatáčky a stoupání/klesání silnice a při jízdě bez plynu se rozvibruje přední část auta, pocitově ani ne do volantu jako spíš do kastle - po přidání plynu se okamžitě zklidní. Před výměnou částí toto nedělalo nebo jsem si toho nikdy nevšiml (měl jsem rozpojené pouze tyčky stabilizátoru, čepy řízení a demontovaný tlumič - takže předpokládám závadu v těchto částech). Při jízdě přímo i doleva toto nedělá, stejně jako v nízkých rychlostech a vyšších rychlostech na dálnici.
Počítám, že tento týden vyměním čepy řízení (manžety to mají za sebou, navíc u pravého šlo po vyjmutí z těhlice poměrně lehce pohyboval čepem rukou nahoru a dolů), protože tyčí řízení na pravé straně jde pohybovat díky kloubu čepu nahoru a dolů - podle mě zdroj problému, může se to projevovat při jízdě jen v určitém rejdu a rychlosti a přitom při přejezdu nerovností nic necvaká ?
Podle tachometru mám najeto 216t km, přední tlumiče byly dříve asi měněny (nevím ale kdy), protože jsou tam osazeny tlumiče KYB.
Může mě někdo nakopnout, co ještě pro jistotu překontrolovat?
EDIT: po výměně čepů řízení vše OK. Nastavení geometrie samozřejmosí.
Minulý týden jsem vyměnil ložiska horního uložení (obě strany, horní gumové uložení jsem nechal původní) - při zatáčení doprava se z levé strany začalo občas ozývat cvakání - tato závada byla po výměně odstraněna. Spolu s tím jsem vyměnil na obou stranách i pružiny, protože při hledání problému jsem si všiml, že u levé pružiny chybí část závitu (takto jsem auto už koupil, ale nikdy jsem si toho nevšiml - jediné co bylo vidět, že předek sedí trochu níže než zadek - ale L i P strana tak nějak stejně). Po výměně pružin se předek zvedl do správné výšky - na obou stranách, ale nastal jiný problém - při zatáčení doprava v určitých rychlostech - mezi 70-90km/h v závislosti na poloměru zatáčky a stoupání/klesání silnice a při jízdě bez plynu se rozvibruje přední část auta, pocitově ani ne do volantu jako spíš do kastle - po přidání plynu se okamžitě zklidní. Před výměnou částí toto nedělalo nebo jsem si toho nikdy nevšiml (měl jsem rozpojené pouze tyčky stabilizátoru, čepy řízení a demontovaný tlumič - takže předpokládám závadu v těchto částech). Při jízdě přímo i doleva toto nedělá, stejně jako v nízkých rychlostech a vyšších rychlostech na dálnici.
Počítám, že tento týden vyměním čepy řízení (manžety to mají za sebou, navíc u pravého šlo po vyjmutí z těhlice poměrně lehce pohyboval čepem rukou nahoru a dolů), protože tyčí řízení na pravé straně jde pohybovat díky kloubu čepu nahoru a dolů - podle mě zdroj problému, může se to projevovat při jízdě jen v určitém rejdu a rychlosti a přitom při přejezdu nerovností nic necvaká ?
Podle tachometru mám najeto 216t km, přední tlumiče byly dříve asi měněny (nevím ale kdy), protože jsou tam osazeny tlumiče KYB.
Může mě někdo nakopnout, co ještě pro jistotu překontrolovat?
EDIT: po výměně čepů řízení vše OK. Nastavení geometrie samozřejmosí.
Naposledy upravil(a) martin73 dne pát bře 20, 2020 16:16, celkem upraveno 1 x.
R.Scenic II - 1.9dCi, 88kW (2003)
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Vibrace volantu
Tlumiče na našich silnicích vydrží max. 100.000 km, pak jsou z nich jen vodítka phersonu.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: Vibrace volantu
Zdravím vospolok a ešte tých ktorých neomrzel dedko Megane II.
Nastal u mňa podobný problém vibrácii volantu na rovnej ceste cca pri 80 až 90km/h. Volant začne kmitať cca 0.5-1cm (ak ho nedržím). Rukou je to udržatelné. Pri rýchlosti nad 110km/h je už cítiť vibrácie v podobnom rytme aj v rámci auta. A možno mám aj pocit že auto veľmi mierne ťahá doľava.
Pneumatikami to nie je, robilo to na letných, robí to i na zimných. Na aute boli menené spodné ramená aj s čapmi cca 2 roky dozadu.
Na čo sa zamerať?
Vďaka
Nastal u mňa podobný problém vibrácii volantu na rovnej ceste cca pri 80 až 90km/h. Volant začne kmitať cca 0.5-1cm (ak ho nedržím). Rukou je to udržatelné. Pri rýchlosti nad 110km/h je už cítiť vibrácie v podobnom rytme aj v rámci auta. A možno mám aj pocit že auto veľmi mierne ťahá doľava.
Pneumatikami to nie je, robilo to na letných, robí to i na zimných. Na aute boli menené spodné ramená aj s čapmi cca 2 roky dozadu.
Na čo sa zamerať?
Vďaka
Renault Mégane II, 2005, 1.6 16V 82kW Benzin, LM0
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 34 hostů