Emise

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

pepan27
Starting member
Příspěvky: 50
Registrován: sob led 02, 2016 10:54

Emise

Příspěvek od pepan27 » pon črc 29, 2019 12:35

Zdravím všechny, chtěl by se zeptat a poradit. Dnes jsem byl na pravidelném STK a emisích a když technik na emisích poprvé sešlápnul plyn na podlahu, tak se z výfuku vyvalil černý oblak kouře a sazí i po druhém a třetím měření a naměřil průměrnou kouřivost 7.70 a mělo by být 1.50. Poradil by mi prosím někdo čím by to mohlo být způsobené? Co by mohlo být v motoru špatně? Děkuji za všechny rady. Mám Renault Megane II 1.5 dci 78 kW

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2017
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Emise

Příspěvek od marek230177 » pon črc 29, 2019 15:21

Základem je způsob užívání a způsob jízdy.
Dalším problémem může být špatný vstřikovač.

Mimochodem, kouřivost 7,70, to za vozem není vidět.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

pepan27
Starting member
Příspěvky: 50
Registrován: sob led 02, 2016 10:54

Re: Emise

Příspěvek od pepan27 » pon črc 29, 2019 15:32

Právě že nejezdím jako prase. Dá se říct že jezdím jako důchodce :-D. Ano když na dálnici přidám někdy více plynu, tak opravdu za autem není skoro vidět. Je pravda že mi asi tak před měsícem dělali hlavu s těsněním pod hlavou tak jestli tam neudělali nějakou chybku ale nechci nikoho pomlouvat. Je fakt že mi při předávání auta ze servisu říkali že mi už začíná pískat turbo, tak jestli i tím by to nemohlo být. Někdy při nastartování auta za studena mi vyjde černý kouř z výfuku

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2017
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Emise

Příspěvek od marek230177 » pon črc 29, 2019 16:01

Právě..... Jezdit jako důchodce není pro emise úplně fajn.

Já byl loni na emisích se stejným motorem s výsledkem 1,04.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

pepan27
Starting member
Příspěvky: 50
Registrován: sob led 02, 2016 10:54

Re: Emise

Příspěvek od pepan27 » pon črc 29, 2019 16:13

To když jsem byl právě před 2 roky na emisích tak mi tam naměřil iprůměr 0,76 a od té doby se to takhle zhoršilo. Takže asi nejspíš nějaký ze vstřikovačů je v háji?

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2017
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Emise

Příspěvek od marek230177 » pon črc 29, 2019 16:56

Diagnostika mnohé napoví.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

pepan27
Starting member
Příspěvky: 50
Registrován: sob led 02, 2016 10:54

Re: Emise

Příspěvek od pepan27 » pon črc 29, 2019 17:28

Právě že na diagnostice nic není. Spíš se přikláním buď k těm vstřikovačům a nebo už opotřebované turbo

lakinooo
Senior member
Příspěvky: 1037
Registrován: pon zář 27, 2004 09:33

Re: Emise

Příspěvek od lakinooo » pon črc 29, 2019 18:40

Nekecaj, na diagnostike urcite nieco je. To ze hladas len chybove kody je zle.
Megane II 2.0 16V AT4, Eberspächer HYDRONIC B5WSC

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2017
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Emise

Příspěvek od marek230177 » pon črc 29, 2019 19:36

Přesně tak. Je třeba provést diagnostiku akčních členů a zkontrolovat hodnoty všeho, čeho jde. Něco to ukáže.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

pepan27
Starting member
Příspěvky: 50
Registrován: sob led 02, 2016 10:54

Re: Emise

Příspěvek od pepan27 » pon črc 29, 2019 19:58

Máte pravdu. Dám to do servisu napíchnout na profi diagnostiku a uvidím co mi řeknou. Hned jak se něco dozvím, tak napíšu. Díky všem za pomoc

milan.maly
Experienced member
Příspěvky: 508
Registrován: stř kvě 26, 2010 09:28

Re: Emise

Příspěvek od milan.maly » stř črc 31, 2019 20:39

Ako som sa kedysi docital tu na fore, zvysena dymivost je sposobena nespravnym pomerom vstrekovaneho paliva a vzduchu.

Tj. bud je problem v davke paliva (napr. odchadzajuci vstrekovac) alebo v davke vzduchu (napr. vadna vaha vzduchu).
Kedysi som to riesil, pretoze mi auto pri akceleracii dymilo a nechcel som to nechat len tak.

Zacal by som tym, co je najlacnejsie/najjednoduchsie na kontrolu:
- vycistenie vahy vzduchu
- precistenie konektorov v motorovom priestore - obzvlast snimac tlaku v Common rail, konektory k vysokotlakovemu cerpadlu a jednotlivym vstrekovacom
- precistenie senzoru tlaku vzduchu - reguluje sa podla toho naklapanie lopatiek turba (jeho vymena pomohla pred casom mne)
- precistenie EGR ventilu - zaspineny nemusi uplne dovierat

Ziadny z ukonov vyssie autu neublizi, prave naopak.

Ak to nepomoze, tak napojit na CLIP diagnostiku, kde je mozne (okrem ineho) sledovat:
- korekcie vstrekovacov - velka korekcia znamena vacsiniu opotrebenie
- tlak v common raile a funkcnost regulacie tlaku
Tj. nehladat len ulozene chyby, ale sledovat hodnoty, ci davaju zmysel.
To uz tu v podstate radili ini clenovia fora.

V zalohe potom zostane este vymena snimaca otacok motora, ktory by mohol sposobovat nespravne davkovanie paliva.

Vymenu/repas vstrekovacov alebo dalsich vcelku drahych dielov by som nechal az nakoniec podla zaverov z diagnostiky.

Ja mam vstrekovace na Megane II po 340 tisic km este povodne a emisiami auto nedavno preslo bez problemov.

Drzim palce!
Renault Megane II Grandtour 1,5dCi 74kW/101k, r.v.: 01/2005 http://moje.auto.cz/Master13/megane.html
Renault Laguna III Grandtour 4-Control 2.0dCi 127kW/175k, r.v. 10/2013
V občasnej údržbe:
Renault Thalia 1,4 16V 72kW/98k, r.v.: 2001
Renault Fluence Privilege 1,6 16V 81kW/110k, r.v.: 2010
Renault Fluence Technofeel 1,6 16V 110k, r.v.: 2012
Renault Megane III Grandtour 1,6 16V 110k, r.v.: 2012

pepan27
Starting member
Příspěvky: 50
Registrován: sob led 02, 2016 10:54

Re: Emise

Příspěvek od pepan27 » pát srp 02, 2019 11:46

Díky moc za radu milan.maly, určitě se na to zatím zaměřím a uvidím jestli se něco změní k lepšímu

pepan27
Starting member
Příspěvky: 50
Registrován: sob led 02, 2016 10:54

Re: Emise

Příspěvek od pepan27 » pát srp 02, 2019 12:56

Ještě jsem se chtěl zeptat a možná jsem to měl napsat už na začátku. Když rozdělám sací rouru která vede přes motor do chladiče, tak je vevnitř olej a to samé je v rouře která vede od vzduchového filtru. Nevím jestli třeba nepropouští turbo nebo něco jiného. Jinak olej mi vůbec neubívá. Díky

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Emise

Příspěvek od Šamša » ned srp 04, 2019 10:58

Jedna rada je, když vím, že mě čekají ve výhledu dní emise a jedu na emise, tak nejedu jako důchodce, ale roštuju to podřazuji a točím k omezovači, aby se vyčistil výfuk od sazí. Rozumný technik to provede ještě na dvoře, než vjede do zkušebny a nezasere si filtry analyzátoru.
Jo a rada pepanovi27 nejezdi jako důchodce, 1.5 není jako motor z autobusu. Ušetříš litr nafty a možná seš brzdou provozu aniž si to uvědomuješ. :-)
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2017
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Emise

Příspěvek od marek230177 » ned srp 04, 2019 18:10

Proč točit do omezovače? Nikdy jsem to neudělal a emise mám tvrdě pod limity. Stačí jezdit dlouhodobě normálně. Ale nejdůležitější je nejezdit krátké trasy se studeným motorem, na to naftový motor prostě není určen.
Já motor nehoním, jezdím na spotřebu. To ovšem neznamená zdržovat provoz. Ale ať si každý jezdí, jak chce, to mě nezajímá.

Dobré je aditivovat si naftu. Já celé roky používám VIF a je to sakra znát.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: Emise

Příspěvek od Šamša » ned srp 04, 2019 18:33

Výraz "k" a "do" je dost podstatný rozdíl, ale určitě neškodí vytočit motor na 4000 - 4200 a vypucovat výfuk. Neber si to osobně
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2017
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Emise

Příspěvek od marek230177 » ned srp 04, 2019 18:40

Nicméně osobně si myslím, že kouřivost 7,70 je tak vysoká hodnota, že by to nespravilo ani vytáčení do omezovače půl hodiny. Tam je něco špatně.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Renaulťák
Senior member
Příspěvky: 1317
Registrován: pon čer 15, 2015 20:19
Bydliště: Nitra

Re: Emise

Příspěvek od Renaulťák » pon srp 05, 2019 08:11

Takze fakty:
- diesel neni vhodný na kratke trasy
- maly oturbovany motor neni vhodny na kratke trasy
- prima strikacka neni vhodná na kratke trasy
- kazdy studený spalovaci motor neni vhodny na kratke trasy
Zaver:
Neexistuje vhodny spalovaci motor pro bezneho, vetsinou mestského uzivatele, ktery to ma vsechno relativne blizko.

Tedy patrim mezi majitele nevhodnch vozidel, pouzivam je nevhodnym zpusobem, protoze jsem lenivy pri jizde do kramu pro housky to vzit pres sousedni okres.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2017
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Emise

Příspěvek od marek230177 » pon srp 05, 2019 17:25

A co jít do krámu po svých? ;-)
Tak třeba já to tak dělám, protože mám své auto rád a chci, aby mi dlouho spolehlivě sloužilo. Do krámu pár stovek metrů fakt autem nepojedu. A chci-li větší nákup, zařídím ho rovnou cestou z práce, protože to je trasa 25 kilometrů a krám mám při cestě. Jednoduché, prosté.

Nicméně ANO, současné moderní motory mají všechny atributy, které krátkým trasám vyloženě nepřejí. A je jedno, zda se jedná o benzinový, nebo naftový agregát. Každému motoru krátké trasy škodí, moderním motorům víc než kterýmkoli jiným. A je to přesně z těch důvodů, které jsi zmínil. Asi se s tím budeme muset smířit. Anebo chodit do krámu pěšky, či dopravovat se na kole, kolobrndě nebo elektromobilem (tomu je to jedno).
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

pepan27
Starting member
Příspěvky: 50
Registrován: sob led 02, 2016 10:54

Re: Emise

Příspěvek od pepan27 » úte srp 06, 2019 21:05

Tak jsem přišel na to,čím je zaviněna ta vysoká kouřivost. Dnes jsem rozdělal spodní plastový kryt motoru a kouknul jsem se ze spoda na turbo a zjistil jsem že prosakuje okolo trubky přívodu oleje do turba právě olej. Byly tam vidět okolo turba kapky oleje

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2017
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Emise

Příspěvek od marek230177 » stř srp 07, 2019 05:20

To znamená pouze to, že olej teče ven. Nikoli ovšem to, že by tekl dovnitř. Tím to rozhodně nebude.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

pepan27
Starting member
Příspěvky: 50
Registrován: sob led 02, 2016 10:54

Re: Emise

Příspěvek od pepan27 » stř srp 07, 2019 06:09

Je pravda že olej mi nijak extrémně nezmizí a za autem i když to rozjedu tak to vůbec nekouří akorát když nastartuji studený motor, tak mi to zakouří bíle a jak jsem psal na začátku tak když při teplém motoru vytočím na neutrál motor do 4500 otáček, tak to kouří černě

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2017
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Emise

Příspěvek od marek230177 » stř srp 07, 2019 06:13

Osobně bych tomu dal šokovou očistnou kúru. Říká se tomu dekarbonizace motoru. Ovšem udělal bych nejen to, ale zároveň bych provedl i dekarbonizaci z druhé strany, tedy výplach do oleje. Pak vyměnit olej, případně filtr vzduchu, kvalitní palivo, delší ostrou jízdu a to by bylo, aby to nebylo.....
Osobně jsem několikrát viděl výsledky těchto dekarbonizačních kúr. Mnohdy až neuvěřitelné výsledky. Například starý Escort s naftovým motorem Endura. Na dvou válcích prakticky nebyly kompresní tlaky, za vozem kouř jak ze zapálené PET flašky, oleje bral litr na tisíc kilometrů a nestartoval zastudena. Po dekarbonizaci motoru a výplachu oleje (což dohromady i s výměnou oleje trvalo necelé dvě hodiny) motor šel jako švýcarské hodinky, startoval na drc, nezakouřil ani když jsem stál na plynu pět vteřin, kompresní tlaky všechny stejné a po měsíci pak pán přijel, že motor přestal brát olej a nemusí dolévat.
Fakt to umí strašně moc. Nestojí to bůhví kolik a často to zachrání motor zdánlivě před smrtí.
Naposledy upravil(a) marek230177 dne stř srp 07, 2019 09:46, celkem upraveno 1 x.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

pepan27
Starting member
Příspěvky: 50
Registrován: sob led 02, 2016 10:54

Re: Emise

Příspěvek od pepan27 » stř srp 07, 2019 06:46

Děkuji, tak to rozhodně zkusím. Kouknu na internet kolik stojí přípravky a dám se do toho

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2017
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Emise

Příspěvek od marek230177 » stř srp 07, 2019 09:08

Dekarbonizace motoru (obvykle se skládá ze dvou plechovek - jedna přímo na vyčištění, tedy místo nafty rovnou do čerpadla, druhá pak do plné nádrže nafty jako dočištění) stojí kolem 1500 Kč. Samozřejmě záleží na výrobci a marži prodejců. Výplach do oleje jsou asi dvě stovky. K tomu olej s filtrem (cca osm set). A za dvě hodiny doma v garáži to zmákneš. Doporučuji ovšem auto do té garáže postavit prdelí ven. Asi chápeš, proč :-).

Jako užitečnou prevenci z dlouhodobého hlediska jednoznačně doporučuji do každého tankování přidávat VIF Super Diesel Aditiv. Je tu o tom dost napsáno a je to asi nejoblíbenější přípravek pro dlouhodobou ochranu motorů. Dávám ho 13 let do všech aut, co jsem na naftu kdy měl. Mohu s naprostou zodpovědností konstatovat, že palivový systém a vnitřní části motoru jsou jako nové i po ujetí půl milionu kilometrů. Přidáváním VIFu totiž dochází především k lepšímu a kvalitnějšímu rozprašování nafty na dno pístů, čímž v mnohem menší míře vznikají karbonové usazeniny na pístech a hlavě, samozřejmě a logicky to má dobrý vliv i na filtr částic (pokud ve voze je), protože díky vzniku menšího množství sazí se tento pomaleji zanáší. Další nesmírně důležitou věcí je podstatně lepší mazivost nafty. VIF zajistí kvalitní mazání vnitřních částí čerpadla a vstřikovačů, čímž výrazně prodlouží jejich spolehlivost a prakticky vyloučí poruchu.
Já jsem před třemi lety prodal Galaxy (motor AFN 1,9 TDi 81 kW s rotačním čerpadlem, Euro2) při nájezdu skoro 400 tisíc km (a to nevím, jestli to přede mnou někdo nestočil). Když jsem dal plný plyn, z výfuku neexistoval kouř. Zdvih axiálního pístu v čerpadle na setinu milimetru seděl s hodnotou nového čerpadla a vstřikovače měly ideální rozprach a otvírací tlaky jako nové. Po 400 tisících km !!!
Při stavu tachometru asi 350 tisíc mi můj brácha nabídl, že mi preventivně provede vyčištění motoru. Do krabičky od Solviny nalil ten zázračný přípravek na čištění, hadičku k čerpadlu a od čerpadla do toho ponořil a nastartoval. Říkal, že po cca 10 minutách chodu se ze zpátečky do té piksly začne vracet čím dál černější bordel, jak se to začne uvolňovat. A z výfuku prý budou lítat cucky sazí. Když ani po půl hodině chodu, kdy bylo víc jak půl objemu spáleno, se neobjevovalo černého vůbec nic ani v piksle od Solviny, ani za vozem, začal se dost podivovat. Když to motor asi po 50 minutách chodu spálil všechno a stále nic černého neteklo ani nelítalo, brácha se divil ještě víc a říkal, že tohle nikdy neviděl. Že vždycky z toho teče černý bordel - někdy víc, někdy méně, podle kvality používaného paliva. Nenápadně jsem se ho zeptal, zda na to může mít vliv používání VIFu do nafty při každém tankování. Na to mi odpověděl, že to jsem mu měl říct hned a nemuseli jsme tu celou hodinu stát jak wocasy, protože když se používá VIF, není taková očistná kúra vůbec potřeba.
Galaxy jsem potom asi rok na to, v létě 2016, prodal (známému z nedaleké vsi). Po třech měsících ke mně přijel na nějakou banální opravu. Když jsem po opravě nastartoval, z výfuku hulilo jak z fabriky. Přišlápl jsem plyn a za vozem nebylo vidět. Z nového majitele poté vyšlo, že jezdí krátké trasy 5-15 km a nic do nafty nepřidává. No a stačily tři měsíce a motor byl jedna dýmovnice.


Půl litru VIFu stojí cca 200 Kč a vystačí na cca 500 litrů paliva, což je kolem 10 nádrží. Když se to rozpočítá finančně, trvalá aplikace VIFu zvýší cenu jednoho litru paliva o 40 haléřů. Podle mě je to naprostý pakatel ve srovnání s případnými problémy, které člověk může mít, když má na měření emisí kouřivost 7,70 ;-).
VIF se dělá v provedení letní a zimní. V zásadních vlastnostech jsou oba produkty shodné. Liší se jen v maličkostech, které mají souvislost s ročním obdobím. Zimní VIF obsahuje navíc složky, které snižují bod tuhnutí nafty v mrazech, letní naopak obsahuje složky omezující pěnění nafty za vysokých teplot. Zimní má barvu pffeffermintky, letní jak tuzemská lihovina.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google Adsense [Bot] a 11 hostů