Emise
Moderátor: Moderators General
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Emise
Dávám pravidelně VIF, spíš o něco víc, než míň. Jezdím s tím jak důchodce do kauflandu, takže to zbytečně nevytáčím. Spotřeba je podle toho 4,4, což je na těžkou trojkovou Lagunu skoro zázrak. Najezdím toho relativně hodně, někdy kratší trasy, někdy delší ... Ale když to pak jednou za čas projedu co to dá, tak za ten dým by se nemusela stydět ani parní lokomotiva. Dělám to hlavně do kopců, na dvojku od 1500 otáček a plný plyn až do omezeovače. Záleží po jaké době to takhle projíždím, po pár protočení to kouřit přestane.
Minulý rok jsem byl na emisích, naměřeno 0,3, povolené je 1,5, takže tohle vypadá dobře. Z technické jsem jel rovnou na dovolenou, najel jsem asi 600km, když se na mě na křižovatce nalepilo bílé báwo. Pobídlo mě to, tak jsem šlápl na podlahu. Tři dny od měření emisí za mnou nebylo vidět.
Ale před tím měřením emisí jsem to auto vůbec nešetřil. Točil jsem to kde se dalo a co to šlo, jen aby ten bordel vylítal ven. Občas to takhle projedu, ale ne zase tak často.
Minulý rok jsem byl na emisích, naměřeno 0,3, povolené je 1,5, takže tohle vypadá dobře. Z technické jsem jel rovnou na dovolenou, najel jsem asi 600km, když se na mě na křižovatce nalepilo bílé báwo. Pobídlo mě to, tak jsem šlápl na podlahu. Tři dny od měření emisí za mnou nebylo vidět.
Ale před tím měřením emisí jsem to auto vůbec nešetřil. Točil jsem to kde se dalo a co to šlo, jen aby ten bordel vylítal ven. Občas to takhle projedu, ale ne zase tak často.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2018
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Emise
Tak ono to tu a tam rozhodně nezaškodí. Ostatně motor to musí vydržet. Já to tedy nedělám - asi proto, že na rozdíl od mnoha z vás jsem ten motor viděl zevnitř, takže vím, co se tam hejbe.
Ačkoli abychom byli úplně přesní - pro vyčištění motoru od sazí nejsou důležité otáčky motoru, ale tlak ve spalovacích prostorech válců, čili zatížení motoru. Pokud tedy někdo s autem jezdí svižněji nebo třeba tahá obytný přívěs, musí tak víc šlapat na plyn a turbo plní vyšším tlakem. Tím se motor čistí průběžně sám. Otáčky jsou potřeba v případě, že máme prázdné auto. No tak to woroštuju a jedemeeeee. Přitom by stačil prudký kopec vyjet na plný plyn se zařazenou rozumnou rychlostí. Vůz by ani nemusel zrychlovat, naopak je lepší, aby ten kopec jel delší čas, ale v plném zatížení motoru. Takže prudký kopec jet třeba sedmdesátkou na čtyřku - aby motor byl otáčkami na- nebo nad maximem točivého momentu, ale neměl moc tendence zrychlovat. Při dvojce nebo trojce by letěl moc rychle, což není nezbytné.
Pořád je pro motor a celé pohonné ústrojí lepší to trochu prohánět, než dusit pod otáčkami. Pozor - svižná jízda přitom vůbec nemusí znamenat vyšší spotřeba. To je častý omyl mnoha lidí. Naftový motor sice pracuje při nižších otáčkách než benzínový, ovšem to neznamená podtáčet. Ideální je, a to platí od zrození světa, udržovat motor v otáčkách, kde má maximum točivého momentu, případně v otáčkách vyšších. Samozřejmě lze jít i pod maximum, ale jen s velmi lehkou nohou, jinak právě dochází k přetěžování agregátů pohonné jednotky, trpí ložiska převodovky, dvouhmotové setrvačníky, motor špatně spaluje a vzniká velké množství sazí. To v kombinaci s krátkými trasami, kdy studený motor nemá optimální provozní podmínky a nafta se hůře rozprašuje, způsobuje karbonování spalovacích prostor a sacího potrubí, kam navíc fičí EGR.
Já bych neřekl, že jezdím jako důchodce, ale jezdím na spotřebu. Dělá mi dobře, když mi auto málo žere. A to nejen moje, ale třeba i služební dodávka. Jezdím na limitu dovolených rychlostí v daném úseku. Čili pokud se smí jet 90, jedu 90. Nejedu 88 ani 92, jedu 90. Nikoli podle tachometru, ale podle GPS. Čili nikdo mi nemůže říct, že zdržuju, ale na druhou stranu nemůžu dostat flastr za vyšší rychlost. Mně to vyhovuje. Pokud náhodou někoho dojedu, což se v dnešní společnosti skoro nestává, předskočím ho, někdy i s nepatrným zvýšením rychlosti nad ten nastavený limit, abych mohl opět dál pokračovat v té své pohodové jízdě. Jezdím tak celé roky. Čili logicky je jasné, že všude, kde to jen trochu jde, využívám tempomat, i po městě. Pokud někdo spěchá, což jsou prakticky všichni, tak ať mě klidně předjede. Ale já kvůli němu zrychlovat nebo uhybat rozhodně nebudu.
VIF dávám do svých aut, ne do služebních (tam to nikdo neocení a hlavně nezaplatí) a dávám to od oka jak píšeš - spíš trochu víc, než trochu míň. V zimě klidně i o půlku víc odhadem. Je to fakt super. Za rok najedu soukromě kolem 25 tisíc, čili spotřebuju tři půllitrové plechovky VIFu. Obvykle dvě letní a jednu zimní.
Motor (Megane podpis) udržuju v otáčkách 1800 - 2500, tedy kolem maxima točivého momentu. Po městě radši jedu trojkou při 2100 rpm, než abych jel čtyřkou při 1650 rpm. To už je pro čtyřku prostě málo. Podotkl bych, že můj motor díky dvouventilové technologii má maximum točivého momentu až při 2000 - 2500 rpm, zatímco motory se čtyřventilovou technologií obvykle při otáčkách nižších (bavíme se o motorech přeplňovaných; motory atmosférické to mají opačně). Takže proto je 2100 rpm po městě vhodnější, než 1650. Další skutečností, která u mě hraje podstatnou roli, je fakt, že s vozem nejezdím krátké trasy po městě. Prakticky se dá říct, že nejkratší trasa, kterou jezdím, je 25 km mimo město, což je cesta z Třebíče do Velkého Meziříčí do práce. Kratší trasy prakticky nejezdím, po městě nejezdím vůbec. To má zásadní vliv na spolehlivost motoru.
U dodávky (nyní úplně nové), kde mám motor 2,3 dCi Energy se dvěma turby, je maximum točivého momentu při 1500 rpm, čili tam by nižší provozní otáčky ničemu nevadily. Tam jedu s lehkou nohou klidně i na 1300 rpm a nic se neděje. Jenže tam je 400 Nm a 180 kobyl, takže síla jak tank.
Prostě každý motor chce své a pokud to od nás majitelů dostane, odmění se spolehlivostí a bezproblémovým chodem po dlouhé roky.
Ačkoli abychom byli úplně přesní - pro vyčištění motoru od sazí nejsou důležité otáčky motoru, ale tlak ve spalovacích prostorech válců, čili zatížení motoru. Pokud tedy někdo s autem jezdí svižněji nebo třeba tahá obytný přívěs, musí tak víc šlapat na plyn a turbo plní vyšším tlakem. Tím se motor čistí průběžně sám. Otáčky jsou potřeba v případě, že máme prázdné auto. No tak to woroštuju a jedemeeeee. Přitom by stačil prudký kopec vyjet na plný plyn se zařazenou rozumnou rychlostí. Vůz by ani nemusel zrychlovat, naopak je lepší, aby ten kopec jel delší čas, ale v plném zatížení motoru. Takže prudký kopec jet třeba sedmdesátkou na čtyřku - aby motor byl otáčkami na- nebo nad maximem točivého momentu, ale neměl moc tendence zrychlovat. Při dvojce nebo trojce by letěl moc rychle, což není nezbytné.
Pořád je pro motor a celé pohonné ústrojí lepší to trochu prohánět, než dusit pod otáčkami. Pozor - svižná jízda přitom vůbec nemusí znamenat vyšší spotřeba. To je častý omyl mnoha lidí. Naftový motor sice pracuje při nižších otáčkách než benzínový, ovšem to neznamená podtáčet. Ideální je, a to platí od zrození světa, udržovat motor v otáčkách, kde má maximum točivého momentu, případně v otáčkách vyšších. Samozřejmě lze jít i pod maximum, ale jen s velmi lehkou nohou, jinak právě dochází k přetěžování agregátů pohonné jednotky, trpí ložiska převodovky, dvouhmotové setrvačníky, motor špatně spaluje a vzniká velké množství sazí. To v kombinaci s krátkými trasami, kdy studený motor nemá optimální provozní podmínky a nafta se hůře rozprašuje, způsobuje karbonování spalovacích prostor a sacího potrubí, kam navíc fičí EGR.
Já bych neřekl, že jezdím jako důchodce, ale jezdím na spotřebu. Dělá mi dobře, když mi auto málo žere. A to nejen moje, ale třeba i služební dodávka. Jezdím na limitu dovolených rychlostí v daném úseku. Čili pokud se smí jet 90, jedu 90. Nejedu 88 ani 92, jedu 90. Nikoli podle tachometru, ale podle GPS. Čili nikdo mi nemůže říct, že zdržuju, ale na druhou stranu nemůžu dostat flastr za vyšší rychlost. Mně to vyhovuje. Pokud náhodou někoho dojedu, což se v dnešní společnosti skoro nestává, předskočím ho, někdy i s nepatrným zvýšením rychlosti nad ten nastavený limit, abych mohl opět dál pokračovat v té své pohodové jízdě. Jezdím tak celé roky. Čili logicky je jasné, že všude, kde to jen trochu jde, využívám tempomat, i po městě. Pokud někdo spěchá, což jsou prakticky všichni, tak ať mě klidně předjede. Ale já kvůli němu zrychlovat nebo uhybat rozhodně nebudu.
VIF dávám do svých aut, ne do služebních (tam to nikdo neocení a hlavně nezaplatí) a dávám to od oka jak píšeš - spíš trochu víc, než trochu míň. V zimě klidně i o půlku víc odhadem. Je to fakt super. Za rok najedu soukromě kolem 25 tisíc, čili spotřebuju tři půllitrové plechovky VIFu. Obvykle dvě letní a jednu zimní.
Motor (Megane podpis) udržuju v otáčkách 1800 - 2500, tedy kolem maxima točivého momentu. Po městě radši jedu trojkou při 2100 rpm, než abych jel čtyřkou při 1650 rpm. To už je pro čtyřku prostě málo. Podotkl bych, že můj motor díky dvouventilové technologii má maximum točivého momentu až při 2000 - 2500 rpm, zatímco motory se čtyřventilovou technologií obvykle při otáčkách nižších (bavíme se o motorech přeplňovaných; motory atmosférické to mají opačně). Takže proto je 2100 rpm po městě vhodnější, než 1650. Další skutečností, která u mě hraje podstatnou roli, je fakt, že s vozem nejezdím krátké trasy po městě. Prakticky se dá říct, že nejkratší trasa, kterou jezdím, je 25 km mimo město, což je cesta z Třebíče do Velkého Meziříčí do práce. Kratší trasy prakticky nejezdím, po městě nejezdím vůbec. To má zásadní vliv na spolehlivost motoru.
U dodávky (nyní úplně nové), kde mám motor 2,3 dCi Energy se dvěma turby, je maximum točivého momentu při 1500 rpm, čili tam by nižší provozní otáčky ničemu nevadily. Tam jedu s lehkou nohou klidně i na 1300 rpm a nic se neděje. Jenže tam je 400 Nm a 180 kobyl, takže síla jak tank.
Prostě každý motor chce své a pokud to od nás majitelů dostane, odmění se spolehlivostí a bezproblémovým chodem po dlouhé roky.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Re: Emise
Tak včera jsem byl na diagnostice u známého a zjistil že mám u 2. a 3. válce nízkou korekci paliva. U 2. válce byla 0.74 a u 3. válce 0.91. Takže jsou vadné vstřikovače. To je přesně to co jsem nechtěl slyšet . Jinak tu dekarbonizaci motoru jsem udělal taky
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Emise
U 1.5 jsou ty korekce trošku jinak, než to bylo u 1.9, kde to fakt byla dávka paliva. Nepamatuju si ty rozsahy, ale tohle by nemuselo být úplně mimo.
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Emise
Nevím ale nic jiného na té diagnostice nenašel. Vždy když na neutrál zvýším otáčky na 4500-5000 ot./min., tak to vždy zakouří černě jako nespálená nafta. Nevím čím jiným by to mohlo ještě být. Zase při startování studeného motoru mi to zakouří býlím kouřem. Vodu mi to nežre ani olej
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Emise
Jaká je charakteristika turba během jízdního testu? Hodnota polohy egr ventilu?
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Re: Emise
Čím to nakonec bylo, resp. co finálně pomohlo? Zazněl tu prosakující olej, olej v sací rouře, korekce vstřikovačů - výměna? Nebo něco banálního?pepan27 píše: ↑sob zář 07, 2019 21:33Nevím ale nic jiného na té diagnostice nenašel. Vždy když na neutrál zvýším otáčky na 4500-5000 ot./min., tak to vždy zakouří černě jako nespálená nafta. Nevím čím jiným by to mohlo ještě být. Zase při startování studeného motoru mi to zakouří býlím kouřem. Vodu mi to nežere ani olej
Budu řešit problém se stejnými příznaky. Jízdně vypadá vše ok (před pár týdny 3k km po dálnici, přes Německo velmi svižně), ale teď na emisích při 4800ot kouřivost 3.9 a Megane neprošel... Z provozních tekutin ubývá jen nafta, olej s filtrem měníme po roce vždy pod 10k km. Korekce ventilů při zkoušce +3500ot: http://renaultclubimage.wz.cz/img/2021-07-28-2.jpg
(obrázek se pravděpodobně bez https nezobrazí)
Chystám se o víkendu kouknout na sací potrubí a dovírání EGR. Jak tu padlo:
RENAULT Mégane Grandtour II 1,9dCi 88kW 2004
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2018
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Emise
To je strašný, ty korekce. Já mám 1.00, 0.93, 1.06 a 1.01 a říkám si, jak je to špatný. Není. Jsem spokojen.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Re: Emise
To jsou přepočty na procenta? tady to ukazuje +0,54mg / 13,44mg dávky paliva = 0,04, tzn. korekce +4%... Jestli to správně chápu, tak to bude pro první vstřik 1.04, pak 1.03, 0.93, 0.99.. takže třetí vstřik možná trochu propouští a ŘJ se snaží ubírat?
Každopádně o víkendu kontrolováno sání, váha vzduchu jako nová, škrtící klapka ok (akorát je tam u ní uvnitř na stěnách trochu olej), za ní je divné tvrdé plastové O těsnění, které se mi zdá že úplně dobře nesedí (http://renaultclubimage.wz.cz/img/2021-08-03-1.jpg) a olej tak trochu prosakuje ven dolů na kabely (zatím jsou v pořádku). Celý EGR ventil vyndat nešel (rozpojil/rozpadl se na půl), takže akorát pročištěno, co šlo a jsem rád, že šel přišroubovat zpět a podle hodnot v běhá snad i trochu lépe. Fotka EGR před čištěním: http://renaultclubimage.wz.cz/img/2021-08-03-0.jpg
Navíc jsem si všiml, že vyskakuje ven celý držák měrky na olej, takže pak dole trochu utíká olej a pravděpodobně se tam pak i ztrácí podtlak. Tak jsem šel po hadičce až k PCV ventilu: http://renaultclubimage.wz.cz/img/2021-08-03-3.jpg a uvnitř fuj: http://renaultclubimage.wz.cz/img/2021-08-03-2.jpg (membrána už neexistuje, v servisu náhradní díl prý neseženou, takže jdu hledat na nějaký eshop sám).
Každopádně o víkendu kontrolováno sání, váha vzduchu jako nová, škrtící klapka ok (akorát je tam u ní uvnitř na stěnách trochu olej), za ní je divné tvrdé plastové O těsnění, které se mi zdá že úplně dobře nesedí (http://renaultclubimage.wz.cz/img/2021-08-03-1.jpg) a olej tak trochu prosakuje ven dolů na kabely (zatím jsou v pořádku). Celý EGR ventil vyndat nešel (rozpojil/rozpadl se na půl), takže akorát pročištěno, co šlo a jsem rád, že šel přišroubovat zpět a podle hodnot v běhá snad i trochu lépe. Fotka EGR před čištěním: http://renaultclubimage.wz.cz/img/2021-08-03-0.jpg
Navíc jsem si všiml, že vyskakuje ven celý držák měrky na olej, takže pak dole trochu utíká olej a pravděpodobně se tam pak i ztrácí podtlak. Tak jsem šel po hadičce až k PCV ventilu: http://renaultclubimage.wz.cz/img/2021-08-03-3.jpg a uvnitř fuj: http://renaultclubimage.wz.cz/img/2021-08-03-2.jpg (membrána už neexistuje, v servisu náhradní díl prý neseženou, takže jdu hledat na nějaký eshop sám).
RENAULT Mégane Grandtour II 1,9dCi 88kW 2004
- Zefek
- Grafoman
- Příspěvky: 17531
- Registrován: ned dub 29, 2007 21:12
- Bydliště: Opava, Ostrava, jak kdy
Re: Emise
U vstřikování siemens by měla být korekce kolem hodnoty 1 s rozsahem -0,7 až +0,9 (tzn. hodnota korekce v rozsahu 0,3 - 1,9). Takže vstřikovače jsou podle mě v pohodě. Ty korekce jsou opravdu zanedbatelné.
Ta kouřivost není při těch otáčkách 4800, ale vzniká už mnohem dříve - když se šlápne na plyn. Pak záleží na tom, jak je na tom okruh sání a jak rychle dokáže turbo natlačit požadované množství vzduchu. Řešil jsem něco podobného a nikdy jsem na to nepřišel, až se po čase na diagnostice objevila závada váhy vzduchu. Ale řešit už to ani nebudu. Nejrychlejší cestou, jak udělat emise/technickou, je nechat to na servisu. Stojí to sice o něco víc, servis vždycky něco "vymění" a auto jako že připraví. Reálně stále na STK fungují známosti a i ty emise se dají nějak "udělat".
Ta kouřivost není při těch otáčkách 4800, ale vzniká už mnohem dříve - když se šlápne na plyn. Pak záleží na tom, jak je na tom okruh sání a jak rychle dokáže turbo natlačit požadované množství vzduchu. Řešil jsem něco podobného a nikdy jsem na to nepřišel, až se po čase na diagnostice objevila závada váhy vzduchu. Ale řešit už to ani nebudu. Nejrychlejší cestou, jak udělat emise/technickou, je nechat to na servisu. Stojí to sice o něco víc, servis vždycky něco "vymění" a auto jako že připraví. Reálně stále na STK fungují známosti a i ty emise se dají nějak "udělat".
Diagnostika vozidel Renault | Provádění drobných oprav | Přípravky rozvodu pro 16V motory | Načtení ventilků
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Upload vašich fotek | Galerie fotografií a návodů z fóra | Vyhledávač pro fórum | Přehled autorizovaných servisů
Aktuální novinky ze světa Renault exkluzivně na: Renault News
Renault Mégane 1.6 16V 2003 Hatchback
Renault Mégane 1.9 dCi 2001 Hatchback
Renault 21 1.7 GTS 1987 (27.3.1987-23.4.2011)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů