Volnoběžné otáčky
Moderátor: Moderators General
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2030
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Volnoběžné otáčky
Mám dotaz. Lze nějakým jednoduchým způsobem zvýšit volnoběžné otáčky u motoru K9K732? U motorů VW to lze obyčejnou diagnostikou za sto padesát korun, tak doufám, že i u Renaultu to nebude nějak vážný problém.
Potřeboval bych zvýšit otáčky na cca 900. Totiž pokud jedu bez klimatizace, má motor volnoběh někde kolem 800. Do karoserie se přenášejí vibrace motoru, plynový pedál má hluché místo, takovou jakoby díru při mírném sešlápnutí. Prakticky nelze se rozjet bez plynu, nebo jen s nepatrným přidáním plynu. Musím se rozjíždět jako s benzínovým motorem, což mě zaprvé štve a zadruhé to pak ztrácí to kouzlo nafty. Pokud mám sepnutou klimu, otáčky se zvýší na cca 900 a všechny tyto vyjmenované negativní jevy zmizí.
Proto bych rád měl ty otáčky kolem 900 trvale. Lze to?
Díky....
Potřeboval bych zvýšit otáčky na cca 900. Totiž pokud jedu bez klimatizace, má motor volnoběh někde kolem 800. Do karoserie se přenášejí vibrace motoru, plynový pedál má hluché místo, takovou jakoby díru při mírném sešlápnutí. Prakticky nelze se rozjet bez plynu, nebo jen s nepatrným přidáním plynu. Musím se rozjíždět jako s benzínovým motorem, což mě zaprvé štve a zadruhé to pak ztrácí to kouzlo nafty. Pokud mám sepnutou klimu, otáčky se zvýší na cca 900 a všechny tyto vyjmenované negativní jevy zmizí.
Proto bych rád měl ty otáčky kolem 900 trvale. Lze to?
Díky....
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Re: Volnoběžné otáčky
Lenže potom možno neprejdeš emisnou. Skôr by som si dal skontrolovať, poprípade aj zrepasovat vstrekovače, alebo čerpadlo.
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2030
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Volnoběžné otáčky
Vstřikovačům ani čerpadlu fakt nic není. Motor je ve skvělé kondici. Navíc na piezzo vstřikovačích Siemens se nic repasovat nedá.
Potřebuju radu, jak zvýšit volnoběžné otáčky.
Potřebuju radu, jak zvýšit volnoběžné otáčky.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Re: Volnoběžné otáčky
no něco na tom motoru asi v prdeli bude nemůže ho dusit klimatizace. alternátor stíhá? a ty otáčky to koukáš na budík?
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2030
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Volnoběžné otáčky
Proboha, tady mě asi někdo pořádně nechápe.
Ten motor má bez klimy otáčky 800, s klimou 900. To je v naprostém pořádku. No, a já jen chci mít za obou situací (za všech situací) otáčky 900. Nic víc. Proto se ptám, jestli je to možné nějak nastavit. Víc mě opravdu nezajímá!!!
Děkuji.
Ten motor má bez klimy otáčky 800, s klimou 900. To je v naprostém pořádku. No, a já jen chci mít za obou situací (za všech situací) otáčky 900. Nic víc. Proto se ptám, jestli je to možné nějak nastavit. Víc mě opravdu nezajímá!!!
Děkuji.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: Volnoběžné otáčky
Nejde, je to pevně nastavené a na klimu to točí více kvůli odběru proudu ventilátorem a lepšímu rozběhu motoru na rozjezd, je to popsané i v Dialogysu.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2030
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Volnoběžné otáčky
Nejde. No, co se dá dělat. Něco by se dělat dalo. Nasimulovat jednotce motoru trvalý chod klimatizace. To se dělávalo kdysi na Octavii s motorem 1,6i 55kW AEE, která měla extrémně nízké otáčky volnoběhu a tím často nepravidelný chod. Na jeden z pinů jednotky motoru se přivedlo napětí (třeba přes skrytý vypínač, aby to bylo případně deaktivovatelné) a jednotka si myslela, že běží kompresor a přidala si asi 150 otáček. Motor tak šel mnohem pravidelněji a neměl díru v plynu.
Akorát nevím, jestli takový pin jednotka motor K9K732 má, na to jsem ještě nekoukal.
Akorát nevím, jestli takový pin jednotka motor K9K732 má, na to jsem ještě nekoukal.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Re: Volnoběžné otáčky
Nešlo by to vyřešit trvale zapnutou klimou standard čudlem (pro ŘJ, tj. stále vyšší otáčky), která by se ale reálně zapínala přes dodatečný spínač, který by připojoval/odpojoval spojku klima kompresoru (např. přes relátko)?
Otázkou je, zda by ŘJ po chvíli nevyhodnotila závadu klimy kvůli malému tlaku a neodpojila jí..
Otázkou je, zda by ŘJ po chvíli nevyhodnotila závadu klimy kvůli malému tlaku a neodpojila jí..
Megane II Sedan, 1.4 16v, rv. 7/2007
Past: Megane I Grandtour, 1.6 16v, rv. 2000, "Modrá ústrice"
Past: Megane I Grandtour, 1.6 16v, rv. 2000, "Modrá ústrice"
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 30 hostů