Pády otacok a chcipani za jazdy

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
michalrv
Starting member
Příspěvky: 8
Registrován: pát led 24, 2014 14:58

Pády otacok a chcipani za jazdy

Příspěvek od michalrv » čtv bře 28, 2019 15:39

Zdravim, megane II,1.4 16v,72kw... Za jazdy to obcas silne skubne/zadrhne, okamzity skok otacok napr.z 3800 na 2000 a hned naspat. Alebo tie otacky zostanu dolu a nech pridavam plyn jak chcem tak to "nepretlacim", skusal som v tej chvili aj radit rozne rychlosti a nic, akonahle som pustil plyn tak to chciplo... Volnobeh nekolise, starty pekne, robi to za studena aj za tepla, niekedy aj 30km bez chyby, inokedy aj 3x v pribehu par km. Bolo to v servise na renault diag...bez zavad, jedine co, tak ze sa obcas pomalsie vracia egr ventil. Spravili akurat reset nastaveni. Blbne to samozrejme dalej.

Uživatelský avatar
Nesli
Junior member
Příspěvky: 228
Registrován: čtv srp 04, 2016 12:48
Bydliště: Praha 9

Re: Pády otacok a chcipani za jazdy

Příspěvek od Nesli » čtv bře 28, 2019 16:55

V servise to budou odborníci na slovo vzatí, protože tvůj motor žádný EGR ventil nemá :lol:

Začal bych tím, že bych šel po škrtící klapce (prostříkat konektor, příp. nechat vyčistit), přes diag (ale raději někde jinde) zkontrolovat, jak jsou na tom dráhy potenciometru plynového pedálu. Klidně rovnou vyčistit pojistky v motoru a konektory k ECU, tam může být oxidace. Příp. kontrola ukostření motoru. Pokud to nepomůže, hledat dát. Klidně by mohl být i problém s dodávkou paliva...

Jinak předpokládám při incidentu se žádná varovná kontrolka nerozsvítí, co? :)
Megane II Sedan, 1.4 16v, rv. 7/2007
Past: Megane I Grandtour, 1.6 16v, rv. 2000, "Modrá ústrice"

michalrv
Starting member
Příspěvky: 8
Registrován: pát led 24, 2014 14:58

Re: Pády otacok a chcipani za jazdy

Příspěvek od michalrv » čtv bře 28, 2019 18:48

S tym egr mi to tiez bolo podozrive, ale nebol som si 100% isty...mozno mal na mysli volnobezny? :D Desku s poistkami uz som mal vonku, trocha som to precistil, ale nebolo to moc zoxidovane. Skusal som akurat vymenit rele paliv.cerpadla. Ten potenciometer by som zvladol skontrolovat cez diagnostiku co mam, uz som to skusal prave na klapke na druhom aute, pomaly som pridaval a nastavil som si nech mi to ukazuje graf, pekne plynule stupanie bez prepadov, skokov...
Kontrolka samozrejme ziadna.
Este ked si dobre spominam, tak nejake podobne prepady, stratu vykonu som pozoroval asi pred rokom ked som zapol klimu... Odvtedy som s nim ale moc nejazdil, tak som to neriesil. Njn, to je pristup :D Tak som prave dnes skusil klimu zapnut, aj chladila, skubanie ziadne, len to bolo trocha linejsie, ale zase to trochu piskalo. Takze asi kompresor kaput. Skoda, ze ma to nenapadlo kym to bolo v tom servise, az ked som ho bol odskusat.
Ale asi blbost aby kompresor takto zabrzdil motor, nie? To by ten remen asi skor preklzoval... A hlavne ked klimu zapnutu nemam, aj ked neviem ci mam kompresor so spojkou, alebo stalobezny...
Neviem, ten skok otacok takmer o 2000 v jednom okamziku, nie nejak postupne...Keby to bolo spalovanim,palivom,klapkou tak by to nemuselo byt take skokove, alebo ano? :D to zas nechcem ja placat blbosti :D

Uživatelský avatar
Nesli
Junior member
Příspěvky: 228
Registrován: čtv srp 04, 2016 12:48
Bydliště: Praha 9

Re: Pády otacok a chcipani za jazdy

Příspěvek od Nesli » pát bře 29, 2019 10:56

Krokový/volnoběžný pokud vím na MII také není, vše dělá škrtící klapka.

RE potenciometr plynového pedálu - nemyslel jsem sledovat pouze to, jak obyč diag. zrovna hlasí požadavek. V plynovém pedálu jsou dva potenciometry, na základě kterých ECU vyhodnocuje finální požadavek, je možné, že jsou zanesené a občas pošlou natolik rozdílné hodnoty, že to dělá paseku, nicméně takový incident by měl být uložen v paměti závad.

RE klima, jj, na tomto motoru to ubere v malých otáčkách nechutně výkonu. A ano, chladí málo (i po novém naplnění) a ano, trochu píská/zvoní, tj. kompresor by měl být ok. Je to verze se spojkou (tj. levná edice, pouze připojeno/odpojeno), kdyby se kompresor zadřel a připojil, tak to buď bude klouzat, nebo přetrhne řemen.

Nástup trhnutí bude určitě hrát roli, naštěstí jsem takový problém nikdy neřešil (ale je zde spousta zkušených ostřílených hochů, snad poradí). Pokud je nástup poklesu opravdu skokový, myslím, že zrazu uzavřená škrtící klapka nebo výpadek elektriky na palivovém čerpadle, příp. vadná kostra motoru (motor přestane pálit) by to bez obtíží zvládly ;)
Megane II Sedan, 1.4 16v, rv. 7/2007
Past: Megane I Grandtour, 1.6 16v, rv. 2000, "Modrá ústrice"

michalrv
Starting member
Příspěvky: 8
Registrován: pát led 24, 2014 14:58

Re: Pády otacok a chcipani za jazdy

Příspěvek od michalrv » stř čer 05, 2019 17:15

tak nakoniec to bol snimac otacok klikove hridele...

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů