Vydání motorku naklapeni světel
Moderátor: Moderators General
- odinsvobik
- Starting member
- Příspěvky: 52
- Registrován: stř říj 07, 2015 12:59
- Bydliště: Čáslav
Vydání motorku naklapeni světel
Zdarec klubaci, chtel bych poprosit. Jak vyndat ze svetla nejsetrneji motorek naklapeni svtlometu? Nerad bych tam zlomil tu tycinku. Vim ze motorek je tam nasazen pres takovy otocny zámeček, ale otazka zní, abych ho mohl vyndat taknmusim tedy pootocit a nejak vyhaknout tu kulicku nebo musím pres seřízení tu tycinku nejak vytocit abych to.mohl vyndat z toho zámečku. Diky za pomoc chlapi
- Libor Duriska
- Starting member
- Příspěvky: 71
- Registrován: ned pro 04, 2016 20:58
Re: Vydání motorku naklapeni světel
Pripájam sa k otázke. Našiel som len teoretický postup v dielenskom manuáli:
DEMONTÁŽ
"Otočte motor o čtvrt otáčky směrem ven z vozidla. Demontujte seřizovací motor tak, že jej sklopíte, abyste vysadili kulový čep seřizovacího motoru z drážky svorky světlometu."
Poznámka: "Pro usnadnění odpojení utáhněte šroub (nastavovania výšky svetiel) o nekolik otáček".
MONTÁŽ
"Držte parabolu za světlometem a táhněte za patici žárovky. Zasaďte kulový čep do drážky svorky světlometu. Otočte motor o čtvrt otáčky směrem dovnitř vozidla".
Poznámka: "Kulový čep nesmí být pouze v kontaktu, musí být uložen v drážce."
DEMONTÁŽ
"Otočte motor o čtvrt otáčky směrem ven z vozidla. Demontujte seřizovací motor tak, že jej sklopíte, abyste vysadili kulový čep seřizovacího motoru z drážky svorky světlometu."
Poznámka: "Pro usnadnění odpojení utáhněte šroub (nastavovania výšky svetiel) o nekolik otáček".
MONTÁŽ
"Držte parabolu za světlometem a táhněte za patici žárovky. Zasaďte kulový čep do drážky svorky světlometu. Otočte motor o čtvrt otáčky směrem dovnitř vozidla".
Poznámka: "Kulový čep nesmí být pouze v kontaktu, musí být uložen v drážce."
Renault Megane III Grandtour 1,4 TCe, Dynamique, 04/2010
Renault Megane II Grandtour 1,6 16V, Expression, 09/2003
Renault Megane II Grandtour 1,6 16V, Expression, 09/2003
Re: Vydání motorku naklapeni světel
Minuly týždeň som vymenil svetlometu na MII. postup na vybranie motorčeku je:
- Preotočiť motorček, kým uvoľňuješ.
- trochu vytiahneš motorček von na doraz
- vyklapaj motorček smerom hore alebo dole ( voči svetlometu) a snáž vysundať von ( motorček je zacvaknutý na parabolu v systeme - GUľA na motorček - DRÁŽKA na parabole)
- postup na montaáž je opačný.
- Preotočiť motorček, kým uvoľňuješ.
- trochu vytiahneš motorček von na doraz
- vyklapaj motorček smerom hore alebo dole ( voči svetlometu) a snáž vysundať von ( motorček je zacvaknutý na parabolu v systeme - GUľA na motorček - DRÁŽKA na parabole)
- postup na montaáž je opačný.
Megane II k9k 732 1.5 dci 78kw - v šrote
Megane II 1.9 dci 88kw nachipovaný na 96 (aspoň podľa predajcu)
Megane II 1.9 dci 88kw nachipovaný na 96 (aspoň podľa predajcu)
Re: Vydání motorku naklapeni světel
ja som to robil asi nejak takto:
1. ešte kým je všetko poskladané, sklopím (tým kolečkom v aute) svetlá čo najnižšie (možnosť 4)
2. vyberiem svetlo
3. otvorím kryt tlmených žiaroviek (H7)
4. otočím motorčekom tak, aby sa dal vybrať
5. potiahnem smerom ku sebe upevnením žiarovky (projektor), tak aby sa svetlá zdvihli
6. vytiahnem motorček tak, že ten "čap" vyberiem z drážky
to prvotné sklopenie svetiel umožní vytiahnuť motorček čo najviac von a bude sa s ním tak lepšie manipulovať
1. ešte kým je všetko poskladané, sklopím (tým kolečkom v aute) svetlá čo najnižšie (možnosť 4)
2. vyberiem svetlo
3. otvorím kryt tlmených žiaroviek (H7)
4. otočím motorčekom tak, aby sa dal vybrať
5. potiahnem smerom ku sebe upevnením žiarovky (projektor), tak aby sa svetlá zdvihli
6. vytiahnem motorček tak, že ten "čap" vyberiem z drážky
to prvotné sklopenie svetiel umožní vytiahnuť motorček čo najviac von a bude sa s ním tak lepšie manipulovať
Megane II 2007 hatchback facelift - 1.5 dCi 78kW K9K 732
Re: Vydání motorku naklapeni světel
Motorčeky som zdarne vybral vďaka postupu, diky. Teraz ale k môjmu problému: Nefuguje mi naklápanie svetlometov. Motorček má tri piny: +,- a tretí pin je na reguláciu sklonu, ktorá sa riadi zmenou odporu. Odpor v rozmedzí cca 100 - 2000 Ohm sa mení v krokoch podľa otočenia kolieska pod volantom. Na kabeláži mám + aj - privedené v poriadku. Na jednej strane sa mení odpor na treťom pine v závislosti od otočenia regulátora. Na druhom svetlomete je zrejme nejaká porucha vedenia. Živý je len + a -, tretí, ovládací pin nereaguje.
Šiel som teda po motorčekoch. Pripojil som na + a - póly 12V baterku a potenciometrom som ovládal polohu. Z toho vyplýva, že:
- motorčeky sú funkčné
- regulátor (koliesko dolu pod volantom) je funkčné
- napätie + a - je prítomné na svorkách
Napriek tomu mi to nefunguje. Jediné legické vysvetlenie mám, že motorčeky fungujú nejak v páre a tým že regulácia odporu na jednom svetlomete je hluchá, je možné, aby nefungovali motorčeky na oboch svetlometoch? Diky
Šiel som teda po motorčekoch. Pripojil som na + a - póly 12V baterku a potenciometrom som ovládal polohu. Z toho vyplýva, že:
- motorčeky sú funkčné
- regulátor (koliesko dolu pod volantom) je funkčné
- napätie + a - je prítomné na svorkách
Napriek tomu mi to nefunguje. Jediné legické vysvetlenie mám, že motorčeky fungujú nejak v páre a tým že regulácia odporu na jednom svetlomete je hluchá, je možné, aby nefungovali motorčeky na oboch svetlometoch? Diky
Renault Laguna III Grandtour 2,0 dci 96 kW 2013
Renault Megane II Grandtour 1,6 16v 83 kW 2004 LPG
Renault Megane II Grandtour 1,6 16v 83 kW 2004 LPG
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Majestic-12 [Bot] a 35 hostů