Olej v chladicí kapalině

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
krahujec
Starting member
Příspěvky: 7
Registrován: sob črc 30, 2011 14:51

Olej v chladicí kapalině

Příspěvek od krahujec » čtv úno 21, 2019 17:09

Zdravím všechny a praím o radu. Při poslední kontrole auta jsem zjistil, že mám nějak tmavou chladicí kapalinu. Původně byla červená. Teď je dost do černa, je mastná, na víčku je bílý povlak (zdá se to smíchané s olejem). Kontroloval jsem olej a toho nijak zvlášť neubylo a zdá se čistý. Chladicí kapaliny ubyde tak deci za půl roku.

Nevíte, odkud se to tam mohlo vzít? Brácha říká, že buď vadný chladič oleje nebo podpálené těsnění pod hlavou.

Díky moc za rady.
Renault Megane GrandTour 1.6 16V, r.v. 2005

Idefix
Starting member
Příspěvky: 74
Registrován: pát pro 01, 2017 08:44

Re: Olej v chladicí kapalině

Příspěvek od Idefix » čtv úno 21, 2019 22:03

Nevím, že by u tohoto motoru byl chladič oleje. Tipuju těsnění pod hlavou. Zkusil bych se ještě podívat na měrku oleje, jestli na ní bude nějaká emulze, pěna apod. Podle výsledku bych změřil kompresi ve válcích za sucha a mokra (tlakoměr i s návodem se dá půjčit, měli by ho mít v každé autodílně, v krajním případě koupit na známém čínském portálu od 13 dolarů).
Megane II kombi 1,6 16V 2003
"Messieurs, salut la voiture horrible!"

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2021
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Olej v chladicí kapalině

Příspěvek od marek230177 » pát úno 22, 2019 07:38

Kompresí nic nepozná. I olej může být klidně čistý. Jde totiž o to, kudy se to pod tou hlavou potkává.

Jestliže olej z tlakového kanálu hlavy proniká do chlazení, bude pouze olej ve vodě. Tlak oleje je vyšší než tlak vody. A komprese s tím nemá vůbec co dělat.

Pokud voda z chladícího kanálu proniká do vratneho vedení oleje, bude voda v oleji. A komprese zase nic.

Kdyby voda pronikla do spalovacího prostoru, budou chlazení i olej čisté. Ovšem motor bude kulhat. To se může projevit na kompresí a určitě se bude chladící okruh výrazně tlakovat a voda půjde z nádobky ven.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

krahujec
Starting member
Příspěvky: 7
Registrován: sob črc 30, 2011 14:51

Re: Olej v chladicí kapalině

Příspěvek od krahujec » pát úno 22, 2019 11:05

Měrku i víčko od oleje jsem kontroloval. Tam se zdá všechno čisté. Mám doma knížku: JAK NA TO, našel jsem si tam chladič oleje, ale zdá se mi, že nic takového na motoru nemám. Takže nejspíš ta hlava. Jeden mechanik mi říkal, že s tím těsněním bude dobré udělat i rozvody. Proto se chci ještě zeptat, co je dobré zároveň udělat při té výměně těsnění. Díky
Renault Megane GrandTour 1.6 16V, r.v. 2005

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2021
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Olej v chladicí kapalině

Příspěvek od marek230177 » pát úno 22, 2019 11:12

Rozvody? Proč to? Přece pokud nemají najeté kilometry nebo roky, není k výměně důvod.

Nejlepší způsob, jak z člověka vytáhnout peníze.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů