Zdravím všechny a praím o radu. Při poslední kontrole auta jsem zjistil, že mám nějak tmavou chladicí kapalinu. Původně byla červená. Teď je dost do černa, je mastná, na víčku je bílý povlak (zdá se to smíchané s olejem). Kontroloval jsem olej a toho nijak zvlášť neubylo a zdá se čistý. Chladicí kapaliny ubyde tak deci za půl roku.
Nevíte, odkud se to tam mohlo vzít? Brácha říká, že buď vadný chladič oleje nebo podpálené těsnění pod hlavou.
Díky moc za rady.
Olej v chladicí kapalině
Moderátor: Moderators General
Olej v chladicí kapalině
Renault Megane GrandTour 1.6 16V, r.v. 2005
Re: Olej v chladicí kapalině
Nevím, že by u tohoto motoru byl chladič oleje. Tipuju těsnění pod hlavou. Zkusil bych se ještě podívat na měrku oleje, jestli na ní bude nějaká emulze, pěna apod. Podle výsledku bych změřil kompresi ve válcích za sucha a mokra (tlakoměr i s návodem se dá půjčit, měli by ho mít v každé autodílně, v krajním případě koupit na známém čínském portálu od 13 dolarů).
Megane II kombi 1,6 16V 2003
"Messieurs, salut la voiture horrible!"
"Messieurs, salut la voiture horrible!"
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2021
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Olej v chladicí kapalině
Kompresí nic nepozná. I olej může být klidně čistý. Jde totiž o to, kudy se to pod tou hlavou potkává.
Jestliže olej z tlakového kanálu hlavy proniká do chlazení, bude pouze olej ve vodě. Tlak oleje je vyšší než tlak vody. A komprese s tím nemá vůbec co dělat.
Pokud voda z chladícího kanálu proniká do vratneho vedení oleje, bude voda v oleji. A komprese zase nic.
Kdyby voda pronikla do spalovacího prostoru, budou chlazení i olej čisté. Ovšem motor bude kulhat. To se může projevit na kompresí a určitě se bude chladící okruh výrazně tlakovat a voda půjde z nádobky ven.
Jestliže olej z tlakového kanálu hlavy proniká do chlazení, bude pouze olej ve vodě. Tlak oleje je vyšší než tlak vody. A komprese s tím nemá vůbec co dělat.
Pokud voda z chladícího kanálu proniká do vratneho vedení oleje, bude voda v oleji. A komprese zase nic.
Kdyby voda pronikla do spalovacího prostoru, budou chlazení i olej čisté. Ovšem motor bude kulhat. To se může projevit na kompresí a určitě se bude chladící okruh výrazně tlakovat a voda půjde z nádobky ven.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Re: Olej v chladicí kapalině
Měrku i víčko od oleje jsem kontroloval. Tam se zdá všechno čisté. Mám doma knížku: JAK NA TO, našel jsem si tam chladič oleje, ale zdá se mi, že nic takového na motoru nemám. Takže nejspíš ta hlava. Jeden mechanik mi říkal, že s tím těsněním bude dobré udělat i rozvody. Proto se chci ještě zeptat, co je dobré zároveň udělat při té výměně těsnění. Díky
Renault Megane GrandTour 1.6 16V, r.v. 2005
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2021
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Olej v chladicí kapalině
Rozvody? Proč to? Přece pokud nemají najeté kilometry nebo roky, není k výměně důvod.
Nejlepší způsob, jak z člověka vytáhnout peníze.
Nejlepší způsob, jak z člověka vytáhnout peníze.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 hostů