Nevěděl by někdo z hlavy, jaké rozměry mají uhlíky do alternátoru pro 1,6 16V?
Přestalo to dobíjet a zítra to teprve jdu kutat ven.
Jestli to tu někde je, naveďte mě, nenašel jsem to. Díky
Uhlíky do alternátoru
Moderátor: Moderators General
Uhlíky do alternátoru
Megane II kombi 1,6 16V 2003
"Messieurs, salut la voiture horrible!"
"Messieurs, salut la voiture horrible!"
Re: Uhlíky do alternátoru - rozměry, výměna
Valeo TG11C011.
Závada, zdá se, je odstraněná. Rozměr nových uhlíků je přibližně 4x6x15 mm.
Pokud by někoho zajímal postup:
Projevy závady - nepravidelné problikávání kontrolky dobíjení, někdy pár dní nesvítí, pak se zčistajasna na různě dlouhou dobu rozsvítí.
Dobíjecí napětí měřené na baterii při motoru na volnoběh a zapnutých světlech a vyhřívání zadního okna každý den jiné, asi 13,0-13,5 V.
Náprava - výměna uhlíků v alternátoru, než bych to sáhodlouze popisoval, tady je hezké video:
https://www.youtube.com/watch?v=aVvPzwtxdrM
Podle toho člověka výrobce Valeo používá už x let do všech svých alternátorů uhlíky jednoho rozměru.
Nejlepší nakonec: Pokud máte alternátor ukotvený jako já na třech bodech (od bloku motoru čučí dopředu k chladiči hliníková tyčka), není vůbec nutné alternátor kuchat z auta a stačí z něj vymontovat sestavu regulátoru a uhlíků, místa je tam dost.
Závada, zdá se, je odstraněná. Rozměr nových uhlíků je přibližně 4x6x15 mm.
Pokud by někoho zajímal postup:
Projevy závady - nepravidelné problikávání kontrolky dobíjení, někdy pár dní nesvítí, pak se zčistajasna na různě dlouhou dobu rozsvítí.
Dobíjecí napětí měřené na baterii při motoru na volnoběh a zapnutých světlech a vyhřívání zadního okna každý den jiné, asi 13,0-13,5 V.
Náprava - výměna uhlíků v alternátoru, než bych to sáhodlouze popisoval, tady je hezké video:
https://www.youtube.com/watch?v=aVvPzwtxdrM
Podle toho člověka výrobce Valeo používá už x let do všech svých alternátorů uhlíky jednoho rozměru.
Nejlepší nakonec: Pokud máte alternátor ukotvený jako já na třech bodech (od bloku motoru čučí dopředu k chladiči hliníková tyčka), není vůbec nutné alternátor kuchat z auta a stačí z něj vymontovat sestavu regulátoru a uhlíků, místa je tam dost.
Megane II kombi 1,6 16V 2003
"Messieurs, salut la voiture horrible!"
"Messieurs, salut la voiture horrible!"
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2029
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Uhlíky do alternátoru
Hlavně je třeba koupit uhlíky pro 12V. Pokud se použijí uhlíky pro 230V, velmi rychle oddělají kroužky komutátoru. Uhlíky pro vyšší napětí jsou totiž velmi tvrdé.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Re: Uhlíky do alternátoru
Rovnako menit uhliky bez vymeny komutatora je polovicna robota.
Megane II 2.0 16V AT4, Eberspächer HYDRONIC B5WSC
Re: Uhlíky do alternátoru
Na sběrné kroužky dojde až někdy příště, potřeboval jsem to vyřešit během jednoho dne a před barákem. Mimochodem, když jsem měnil uhlíky naposledy před lety v alternátoru Magneti Marelli, nebyly kroužky po 250 000 km ani z poloviny tak odrané jak v tomhle při 230 t. Každopádně si můžu říct, jsem to Valeo aspoň trochu upgradoval, protože uhlíky jsem sehnal italské .
Megane II kombi 1,6 16V 2003
"Messieurs, salut la voiture horrible!"
"Messieurs, salut la voiture horrible!"
Re: Uhlíky do alternátoru
Už som vymenil uhliky v Octavii, VW Vento aj Peugeot expert, vždy s uhlikami určenými pre Feliciu ( lebo mali len také v predajni).
Sú to väčšie ako original a treba trochu prebrúšiť ich (veľmi mäkké a brúsil som na kameni na brúšenie nožov, ale na posledy som brúsil
aj na asfalte na parkovisku, a to bolo tiež veľmi kvalitné)
Uhlíky boli za 1,30€.
Sú to väčšie ako original a treba trochu prebrúšiť ich (veľmi mäkké a brúsil som na kameni na brúšenie nožov, ale na posledy som brúsil
aj na asfalte na parkovisku, a to bolo tiež veľmi kvalitné)
Uhlíky boli za 1,30€.
Megane II k9k 732 1.5 dci 78kw - v šrote
Megane II 1.9 dci 88kw nachipovaný na 96 (aspoň podľa predajcu)
Megane II 1.9 dci 88kw nachipovaný na 96 (aspoň podľa predajcu)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 17 hostů