Uhlíky do alternátoru

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Idefix
Starting member
Příspěvky: 74
Registrován: pát pro 01, 2017 08:44

Uhlíky do alternátoru

Příspěvek od Idefix » stř úno 20, 2019 21:25

Nevěděl by někdo z hlavy, jaké rozměry mají uhlíky do alternátoru pro 1,6 16V?
Přestalo to dobíjet a zítra to teprve jdu kutat ven.
Jestli to tu někde je, naveďte mě, nenašel jsem to. Díky
Megane II kombi 1,6 16V 2003
"Messieurs, salut la voiture horrible!"

lakinooo
Senior member
Příspěvky: 1037
Registrován: pon zář 27, 2004 09:33

Re: Uhlíky do alternátoru

Příspěvek od lakinooo » stř úno 20, 2019 21:47

Aký máš alternátor?
Megane II 2.0 16V AT4, Eberspächer HYDRONIC B5WSC

Idefix
Starting member
Příspěvky: 74
Registrován: pát pro 01, 2017 08:44

Re: Uhlíky do alternátoru - rozměry, výměna

Příspěvek od Idefix » čtv úno 21, 2019 21:48

Valeo TG11C011.

Závada, zdá se, je odstraněná. Rozměr nových uhlíků je přibližně 4x6x15 mm.

Pokud by někoho zajímal postup:
Projevy závady - nepravidelné problikávání kontrolky dobíjení, někdy pár dní nesvítí, pak se zčistajasna na různě dlouhou dobu rozsvítí.
Dobíjecí napětí měřené na baterii při motoru na volnoběh a zapnutých světlech a vyhřívání zadního okna každý den jiné, asi 13,0-13,5 V.
Náprava - výměna uhlíků v alternátoru, než bych to sáhodlouze popisoval, tady je hezké video:
https://www.youtube.com/watch?v=aVvPzwtxdrM
Podle toho člověka výrobce Valeo používá už x let do všech svých alternátorů uhlíky jednoho rozměru.
Nejlepší nakonec: Pokud máte alternátor ukotvený jako já na třech bodech (od bloku motoru čučí dopředu k chladiči hliníková tyčka), není vůbec nutné alternátor kuchat z auta a stačí z něj vymontovat sestavu regulátoru a uhlíků, místa je tam dost.
Megane II kombi 1,6 16V 2003
"Messieurs, salut la voiture horrible!"

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2014
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Uhlíky do alternátoru

Příspěvek od marek230177 » pát úno 22, 2019 09:41

Hlavně je třeba koupit uhlíky pro 12V. Pokud se použijí uhlíky pro 230V, velmi rychle oddělají kroužky komutátoru. Uhlíky pro vyšší napětí jsou totiž velmi tvrdé.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

lakinooo
Senior member
Příspěvky: 1037
Registrován: pon zář 27, 2004 09:33

Re: Uhlíky do alternátoru

Příspěvek od lakinooo » pát úno 22, 2019 13:47

Rovnako menit uhliky bez vymeny komutatora je polovicna robota.
Megane II 2.0 16V AT4, Eberspächer HYDRONIC B5WSC

Idefix
Starting member
Příspěvky: 74
Registrován: pát pro 01, 2017 08:44

Re: Uhlíky do alternátoru

Příspěvek od Idefix » pát úno 22, 2019 14:18

Na sběrné kroužky dojde až někdy příště, potřeboval jsem to vyřešit během jednoho dne a před barákem. Mimochodem, když jsem měnil uhlíky naposledy před lety v alternátoru Magneti Marelli, nebyly kroužky po 250 000 km ani z poloviny tak odrané jak v tomhle při 230 t. Každopádně si můžu říct, jsem to Valeo aspoň trochu upgradoval, protože uhlíky jsem sehnal italské :D.
Megane II kombi 1,6 16V 2003
"Messieurs, salut la voiture horrible!"

pete1969
Starting member
Příspěvky: 63
Registrován: pát bře 23, 2018 09:26

Re: Uhlíky do alternátoru

Příspěvek od pete1969 » ned úno 24, 2019 21:07

Už som vymenil uhliky v Octavii, VW Vento aj Peugeot expert, vždy s uhlikami určenými pre Feliciu ( lebo mali len také v predajni).
Sú to väčšie ako original a treba trochu prebrúšiť ich (veľmi mäkké a brúsil som na kameni na brúšenie nožov, ale na posledy som brúsil
aj na asfalte na parkovisku, a to bolo tiež veľmi kvalitné)
Uhlíky boli za 1,30€.
Megane II k9k 732 1.5 dci 78kw - v šrote
Megane II 1.9 dci 88kw nachipovaný na 96 (aspoň podľa predajcu)

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Majestic-12 [Bot] a 12 hostů