Výběr bazarového Megane II - co bývá za problémy u 1.9 dCi 88 kW?
Moderátor: Moderators General
Výběr bazarového Megane II - co bývá za problémy u 1.9 dCi 88 kW?
Ahoj, vybíráme nástupce pro našeho starého Megana. Našli jsme dvě slušně nabídky. Teď řešíme, co vybrat, s čím bude míň starostí a méně nákladů na provoz a údržbu.
Renault Megane 1,6i, 2007, 210 000 km najeto
- z bazaru, bez servisky (není známá servisní historie)
- určitě potřebuje vyměnit olej a neví se, kdy se dělaly rozvody
- 2 malé ďubky a jedna malá hvězdička na čelním skle (nevím, jestli je nutná výměna)
- od podzimu stálo a nejezdilo
- základní výbava
Renault Megane 1,5 dCi, 2008, 240 000 km najeto
- od majitele, pravidelně měněný olej
- možná bude potřebovat nové rozvody
- prý zlobí větrák (foukání), klimatizace by měla fungovat
- diagnostika prý hlásí jeden špatný vstřik, ale auto prý normálně jezdí (prodávající to bral jako něco, co nevadí provozu, ale četl jsem, že když se začne kazit nějaký vstřik, jsou všechny zralé na výměnu...)
- má jen jednu kartu (chtěli bychom dvě, tzn. přidělat)
- lepší výbava (6st. převodovka, tempomat, ...)
Jezdíme převážně po Praze (nákupy), na chatu (30 km), ale nezřídka jezdíme i na hory plus potom delší cesty na dovolenou. Pravidelné krátké cesty (do práce apod.) nejezdíme.
Jak byste u těchto aut odhadli vstupní investice? Co všechno na tom bude potřeba udělat a kolik to bude stát? Které z těch dvou vybrat? Obě auta jsou za stejnou cenu (hledáme levnější kombi). Díky za rady!
Renault Megane 1,6i, 2007, 210 000 km najeto
- z bazaru, bez servisky (není známá servisní historie)
- určitě potřebuje vyměnit olej a neví se, kdy se dělaly rozvody
- 2 malé ďubky a jedna malá hvězdička na čelním skle (nevím, jestli je nutná výměna)
- od podzimu stálo a nejezdilo
- základní výbava
Renault Megane 1,5 dCi, 2008, 240 000 km najeto
- od majitele, pravidelně měněný olej
- možná bude potřebovat nové rozvody
- prý zlobí větrák (foukání), klimatizace by měla fungovat
- diagnostika prý hlásí jeden špatný vstřik, ale auto prý normálně jezdí (prodávající to bral jako něco, co nevadí provozu, ale četl jsem, že když se začne kazit nějaký vstřik, jsou všechny zralé na výměnu...)
- má jen jednu kartu (chtěli bychom dvě, tzn. přidělat)
- lepší výbava (6st. převodovka, tempomat, ...)
Jezdíme převážně po Praze (nákupy), na chatu (30 km), ale nezřídka jezdíme i na hory plus potom delší cesty na dovolenou. Pravidelné krátké cesty (do práce apod.) nejezdíme.
Jak byste u těchto aut odhadli vstupní investice? Co všechno na tom bude potřeba udělat a kolik to bude stát? Které z těch dvou vybrat? Obě auta jsou za stejnou cenu (hledáme levnější kombi). Díky za rady!
Naposledy upravil(a) kuky7 dne pát bře 01, 2019 22:04, celkem upraveno 2 x.
Re: 1,6i vs. 1,5 dCi
Hm, to je opravdu výběr
Nazval bych to "Co je menší zlo".
Pokud seš rozhodnut a chceš jedno z těchto konkrétních dvou, 1.6ka je jasná volba.
Nazval bych to "Co je menší zlo".
Pokud seš rozhodnut a chceš jedno z těchto konkrétních dvou, 1.6ka je jasná volba.
Re: 1,6i vs. 1,5 dCi
A v čem vidíš problém: v té motorizaci, nebo v těchto konkrétních kusech? Protože co jsem četl recenze, nabyl jsem dojmu, že ta 1,6i je nejspolehlivější benzínová a 1,5 dCi nejspolehlivější dieselová verze motoru u Megane II.
Jestli jde o ty problémy, co jsou u těch aut, jsou díky tomu za dobrou cenu a aspoň vím, v čem je problém. U jiných bych se obával, že o tom problému vědět dopředu nebudu a on se pak stejně objeví. Takže aspoň vím, co je špatně. Až se tyhle problémy opraví, tak by to mělo být v pohodě, ne? Nebo se tyhle motory nějak kazí?
Dokážeš odhadnout ceny zmíněných oprav?
Děkuju moc!
Jestli jde o ty problémy, co jsou u těch aut, jsou díky tomu za dobrou cenu a aspoň vím, v čem je problém. U jiných bych se obával, že o tom problému vědět dopředu nebudu a on se pak stejně objeví. Takže aspoň vím, co je špatně. Až se tyhle problémy opraví, tak by to mělo být v pohodě, ne? Nebo se tyhle motory nějak kazí?
Dokážeš odhadnout ceny zmíněných oprav?
Děkuju moc!
Re: 1,6i vs. 1,5 dCi
Je to jednoduché, výměna okna je cca 4tis., to samozřejmě budeš muset udělat.
Výběr je jasný proto, že všeobecně je servis motoru u starších dieselů dražší nežli u benzínů.
Co se týče toho proč 1.6ku ? No asi proto, že tento motor se dá běžně sehnat i s nižším nájezdem kolem 6tis. a jsou všude, 1.5ka vychází dráž a shání se špatně.
Co se týče oprav, nevím, kdo to bude dělat a za kolik máš díly. Tzn. rozdíl v ceně může být diametrálně odlišný.
Výběr je jasný proto, že všeobecně je servis motoru u starších dieselů dražší nežli u benzínů.
Co se týče toho proč 1.6ku ? No asi proto, že tento motor se dá běžně sehnat i s nižším nájezdem kolem 6tis. a jsou všude, 1.5ka vychází dráž a shání se špatně.
Co se týče oprav, nevím, kdo to bude dělat a za kolik máš díly. Tzn. rozdíl v ceně může být diametrálně odlišný.
Re: 1,6i vs. 1,5 dCi
Z těchto dvou bych šel taky radši do toho benzínu, když už teda musí být. Upřímně na dovolené, hory a tak, bych šel do něčeho novějšího, protože obě popsaná auta vypadají, že už teda mají něco za sebou a jsou vhodná tak maximálně na to ježdění na chalupu.
Diesel je na servis dražší, obecně i docela o dost, jestli jsou tam problémy se vstřikem, kdoví co bude dál, pravidelně měněný olej už při takovém nájezdu zas tolik neudělá, je to přesně ta doba, kdy je potřeba do auta nasypat dost peněz s nejistým výsledkem. Jestli nejsou měněné spojky, tak pravděpodobně začnou brzo prokluzovat, tlumiče budou chtít vyměnit, atd. I když servis takových starších kousků je na dílčí úkony už za docela malé peníze, tak jich může být tolik, že to dá dohromady víc než má takové auto hodnotu.
A poznámka k té kartě. Renaultí karty se nedají klonovat, bylo by potřeba objednat dvě nové v autorizovaném servise a auto na ně překódovat. Očekával bych, že by to stálo tak čtvrtinu kupní ceny takového auta, ale možná kecám, jsem laik.
Diesel je na servis dražší, obecně i docela o dost, jestli jsou tam problémy se vstřikem, kdoví co bude dál, pravidelně měněný olej už při takovém nájezdu zas tolik neudělá, je to přesně ta doba, kdy je potřeba do auta nasypat dost peněz s nejistým výsledkem. Jestli nejsou měněné spojky, tak pravděpodobně začnou brzo prokluzovat, tlumiče budou chtít vyměnit, atd. I když servis takových starších kousků je na dílčí úkony už za docela malé peníze, tak jich může být tolik, že to dá dohromady víc než má takové auto hodnotu.
A poznámka k té kartě. Renaultí karty se nedají klonovat, bylo by potřeba objednat dvě nové v autorizovaném servise a auto na ně překódovat. Očekával bych, že by to stálo tak čtvrtinu kupní ceny takového auta, ale možná kecám, jsem laik.
Kadjar 1.2 TCe LIMITED, 6/2018, Modrá Cosmos
Re: 1,6i vs. 1,5 dCi
Čínská karta se dělá kolem 2 tis., někdy i krapek levněji. Originál bez HF cca 3500.
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2005
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: 1,6i vs. 1,5 dCi
V tomhle případě bych osobně také volil motor 1,6i. Mám doma oba tyto motory. 1,5dCi 78kW v Megane Grandtour, motor 1,6i 83kW v Grand Scénicu. S oběma jsem maximálně spokojen. Grand Scénic má nyní 225 tisíc km a motor jde jako švýcarské hodiny.
Argumentoval bych stejně, jako kolegové. Oprava motoru 1,5dCi je jistě nákladnější a kdo ví, co se s tím vstřikovačem děje. Pokud se jedná o piezzo vstřikovače Siemens, pak tyto nelze opravovat, pouze vyměnit za jiné. A to není levné.
Do Prahy bude benzín vhodnější, už kvůli způsobu jízdy v Praze. Samé křižovatky, brzdy, kolony. Na druhou stranu při delší cestě motor 1,6i překvapí velmi slušnou spotřebou. Moje paní s Grand Scenicem jezdí kolem sedmi litrů, a to je o půl tuny těžší vůz než Megane.
Argumentoval bych stejně, jako kolegové. Oprava motoru 1,5dCi je jistě nákladnější a kdo ví, co se s tím vstřikovačem děje. Pokud se jedná o piezzo vstřikovače Siemens, pak tyto nelze opravovat, pouze vyměnit za jiné. A to není levné.
Do Prahy bude benzín vhodnější, už kvůli způsobu jízdy v Praze. Samé křižovatky, brzdy, kolony. Na druhou stranu při delší cestě motor 1,6i překvapí velmi slušnou spotřebou. Moje paní s Grand Scenicem jezdí kolem sedmi litrů, a to je o půl tuny těžší vůz než Megane.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Re: Výběr bazarového Megane II (1,6i vs. 1,5 dCi)
Díky za rady, opravdu se mi těžko rozhoduje, do čeho jít. Chápu, že diesely jsou náchylnější, ale zase mi přijde trochu spolehlivější kupovat auto od člověka, který s tím nějakou dobu jezdil a řekne, co s tím je (to je ten diesel), než když mi v bazaru řeknou, že to dostali na podzim na protiúčet a od té doby to tam stojí a ani nevědí, kdy na tom byl dělaný jaký servis (to je ten benzín). Takže se tam může objevit cokoliv... Trpí něco kromě baterky tím, že to tak dlouho stojí? Navíc ten diesel má 6st. převodovku, tempomat a zachovalejší interiér (tedy předpokládám slušnější zacházení).
Re: Výběr bazarového Megane II (1,6i vs. 1,5 dCi)
Pak teda pořád dokola procházím inzeráty všude možně po internetu, ale působí to na mě stejně. Dají se najít auta, která vypadají zachovalejší, ale jsou o něco starší (většinou 2005). A podle toho, co jsem četl v recenzích, byly ty motory před modernizací v roce 2005 méně spolehlivé. Přijde mi tak lepší koupit něco z pozdějších fází výroby, kdy už byly ty chyby vychytané. Nebo ne? Přijde vám přiměřená cena 45 000 Kč za ta auta, co jsem zde popsal?
Případně dnes jsem objevil tyto inzeráty:
https://www.sauto.cz/osobni/detail/rena ... oFrom=list - starší diesel
https://www.sauto.cz/osobni/detail/rena ... oFrom=list - dovoz z Německa bez dohledatelné historie v ČR
https://auto.bazos.cz/inzerat/100774716 ... 16-16V.php - zatím nepřihlášený dovoz z Německa - překupník
https://auto.bazos.cz/inzerat/100752623 ... Rv2008.php - tipnul bych havarovaný (píše 1.6i, ale na dveřích je dCi z dieselu...), dražší než ostatní
https://auto.bazos.cz/inzerat/100659126 ... 6v-LPG.php - nevím, jestli u takového auta nejsou s LPG spíš další starosti, navíc to nemá rezervu kvůli nádrži LPG
https://auto.bazos.cz/inzerat/100078430 ... ane-II.php - oprava klimy a taky už je dražší
Případně dnes jsem objevil tyto inzeráty:
https://www.sauto.cz/osobni/detail/rena ... oFrom=list - starší diesel
https://www.sauto.cz/osobni/detail/rena ... oFrom=list - dovoz z Německa bez dohledatelné historie v ČR
https://auto.bazos.cz/inzerat/100774716 ... 16-16V.php - zatím nepřihlášený dovoz z Německa - překupník
https://auto.bazos.cz/inzerat/100752623 ... Rv2008.php - tipnul bych havarovaný (píše 1.6i, ale na dveřích je dCi z dieselu...), dražší než ostatní
https://auto.bazos.cz/inzerat/100659126 ... 6v-LPG.php - nevím, jestli u takového auta nejsou s LPG spíš další starosti, navíc to nemá rezervu kvůli nádrži LPG
https://auto.bazos.cz/inzerat/100078430 ... ane-II.php - oprava klimy a taky už je dražší
Re: Výběr bazarového Megane II (1,6i vs. 1,5 dCi)
No radu/y si dostal, je to na tobě. Hlavní problém je to, že se starší diesel může stát tvojí "noční můrou"
Osobně sežeň někoho, kdo tomu rozumí, ideálně s diagnostikou ať ti auto co vybereš prohlédne. U takto starého auta, počítej ihned po nákupu s cca 15tis. investicí (rozvody, náprava + brzdy)
A rada nakonec, nikomu nevěř a až něco koupíš, prostě udělej rozvody s čerpadlem, abys měl jistotu. To, že ti bude řečeno, že to někdo dělal, v dnešní době nic neznamená !!
Osobně sežeň někoho, kdo tomu rozumí, ideálně s diagnostikou ať ti auto co vybereš prohlédne. U takto starého auta, počítej ihned po nákupu s cca 15tis. investicí (rozvody, náprava + brzdy)
A rada nakonec, nikomu nevěř a až něco koupíš, prostě udělej rozvody s čerpadlem, abys měl jistotu. To, že ti bude řečeno, že to někdo dělal, v dnešní době nic neznamená !!
Re: Výběr bazarového Megane II (1,6i vs. 1,5 dCi)
Tenhle režim provozu se podobá mému, v tom nemá nafťák opodstatnění. Zvolil bych znovu benzin.
Megane II kombi 1,6 16V 2003
"Messieurs, salut la voiture horrible!"
"Messieurs, salut la voiture horrible!"
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2005
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Výběr bazarového Megane II (1,6i vs. 1,5 dCi)
1,5dCi nemá až tolik problém s mechanikou. To jsou držáky. Spíš tam hrozí rizika z hlediska vstřikování. To je dnes problém. Bohužel nikdy totiž nevíš, jakou naftu tam kdo lil.
Zejména vstřikovací systémy Delphi mohou časem zlobit. Naštěstí vstřikovače se dají poměrně lacino repasovat. Na druhou stranu vstřikovače Siemens vydrží celkem hodně, ale když zazlobí, musí se vyměnit kus za kus. Repase piezzo vstřikovače není možná.
Ale obecně vzato koupě ojetého vozu, zvláště takto starého, je vždy riziko a zajíc v pytli. Když koupíš dobře, můžeš být ještě mnoho let velice spokojen, tak jako já. Mám tři Renaulty a nedám na ně dopustit. Co mě na servisu stály tyhle tři vozy za dobu, co je mám, mě jedno jediné předchozí stejně staré Galaxy stálo víc. Zlaté Renaulty, fakt jo. Nikdy předtím bych nevěřil, že to řeknu.
Já jezdím Meganem, většinou delší trasy ročně 25 tisíc km, žena Scenicem v kombinovaném provozu kolem 18 tisíc km ročně, dcera Cliem kolem 8 tisíc km ročně, druhá dcera má Corsu (také velmi dobrá volba), ročně cca 15 tisíc km.
Nikdy bych Renaulta nechtěl. Kdo mě zná, potvrdí, že jsem roky zarytě tvrdil, že tuhle značku domů nikdy. Pak jsem na naléhání manželky koupil Megane, měsíc poté Grand Scénic, rok nato dcera Clio. A nechtěl bych už nic jiného (rozhodně ne "koncern").
Zejména vstřikovací systémy Delphi mohou časem zlobit. Naštěstí vstřikovače se dají poměrně lacino repasovat. Na druhou stranu vstřikovače Siemens vydrží celkem hodně, ale když zazlobí, musí se vyměnit kus za kus. Repase piezzo vstřikovače není možná.
Ale obecně vzato koupě ojetého vozu, zvláště takto starého, je vždy riziko a zajíc v pytli. Když koupíš dobře, můžeš být ještě mnoho let velice spokojen, tak jako já. Mám tři Renaulty a nedám na ně dopustit. Co mě na servisu stály tyhle tři vozy za dobu, co je mám, mě jedno jediné předchozí stejně staré Galaxy stálo víc. Zlaté Renaulty, fakt jo. Nikdy předtím bych nevěřil, že to řeknu.
Já jezdím Meganem, většinou delší trasy ročně 25 tisíc km, žena Scenicem v kombinovaném provozu kolem 18 tisíc km ročně, dcera Cliem kolem 8 tisíc km ročně, druhá dcera má Corsu (také velmi dobrá volba), ročně cca 15 tisíc km.
Nikdy bych Renaulta nechtěl. Kdo mě zná, potvrdí, že jsem roky zarytě tvrdil, že tuhle značku domů nikdy. Pak jsem na naléhání manželky koupil Megane, měsíc poté Grand Scénic, rok nato dcera Clio. A nechtěl bych už nic jiného (rozhodně ne "koncern").
Naposledy upravil(a) marek230177 dne pát úno 22, 2019 09:35, celkem upraveno 1 x.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Re: Výběr bazarového Megane II (1,6i vs. 1,5 dCi)
Tohle já měl po letech šťastného soužití s Fiaty a Lanciemi s Fordem - taky jsem o něm nechtěl ani slyšet a teď mám už druhého Focuse. Ani na jednom se nic nekazilo a nekazí (nepočítám samozřejmě normální spotřební díly a údržbu), jenom jim bohužel reznou dveře. Náhradní díly za pár šupů, jízdní vlastnosti nesrovnatelné s Meganem, kterého jsem vloni na prvním náledí málem otočil do škarpy, když jsem projížděl zatáčku rychlostí, na kterou jsem byl dlouhodobě zvyklý z Focusu.
Až aspoň trochu amortizuju peníze, které jsem nastrkal do Meganu, koupím buď třetího, nebo Mondeo. Renault už nechci.
Až aspoň trochu amortizuju peníze, které jsem nastrkal do Meganu, koupím buď třetího, nebo Mondeo. Renault už nechci.
Megane II kombi 1,6 16V 2003
"Messieurs, salut la voiture horrible!"
"Messieurs, salut la voiture horrible!"
Re: Výběr bazarového Megane II (1,6i vs. 1,5 dCi)
Já to měl taky tak. Neměl jsem Renaulty moc rád, ale nějak jsme se dostali k tomu našemu (2002, kombi) a přirostlé nám k srdci. Nikdy nás nenechal ve štychu. Maximálně se objevila nějaká drobnost, která ale vzhledem k věku auta byla zanedbatelná. A hlavně jsme jezdili za 6,5 litru... A nerezne. Jiné značky v tomhle věku dávno mají rezavé lemy, blatníky a podobně, ale nás Megane nerezne, byť má různé škrábance. Takže jsme si teď řekli, že chceme znovu Megane.
Focusy jsme taky zvažovali, ale v téhle ceně se dá sehnat prakticky jedině 1.6 TDCi a k těch jsem se všude dočetl akorát to, že je to časovaná bomba...
Zaujal jsi mě ale s těmi jízdními vlastnostmi a příhodou na náledí... Megane se teď zbavujeme právě proto, že nám v lednu klouznul na náledí a odřeli jsme celý bok o svodidla. Už delší dobu jsme přemýšleli, že si pořídíte něco trochu novějšího, protože tenhle už měl dost za sebou, tak jsme se konečně odhodlali. Ale čekal bych, že klouzání na ledu bude dané spíš vzorkem pneumatik (který jsme měli dobrý) a třeba hmotností (kterou ale asi budou mít oba podobnou). Co hraje roli v tom, že by Focus podle tebe neuklouznul? Jiný rozvor? Jiné řízení? Automatické asistenční systémy?
Focusy jsme taky zvažovali, ale v téhle ceně se dá sehnat prakticky jedině 1.6 TDCi a k těch jsem se všude dočetl akorát to, že je to časovaná bomba...
Zaujal jsi mě ale s těmi jízdními vlastnostmi a příhodou na náledí... Megane se teď zbavujeme právě proto, že nám v lednu klouznul na náledí a odřeli jsme celý bok o svodidla. Už delší dobu jsme přemýšleli, že si pořídíte něco trochu novějšího, protože tenhle už měl dost za sebou, tak jsme se konečně odhodlali. Ale čekal bych, že klouzání na ledu bude dané spíš vzorkem pneumatik (který jsme měli dobrý) a třeba hmotností (kterou ale asi budou mít oba podobnou). Co hraje roli v tom, že by Focus podle tebe neuklouznul? Jiný rozvor? Jiné řízení? Automatické asistenční systémy?
Re: Výběr bazarového Megane II (1,6i vs. 1,5 dCi)
A na kolik vyjdou ty nové vstřiky od Siemens? Vzhledem k tomu, že majitel toho 1.5 dCi zmiňoval jako jediný problém s motorem právě to, že diagnostika hlásí vadu vstřiku (byť prý jede normálně), obávám se, že to bude chtít hned na začátku vyměnit. Ale našel jsem na internetu cenu kolem 3-4 tisíc za jeden, takže za všechny i s prací to už je fakt pálka a asi by teda byl na místě spíš ten benzín...
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2005
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Výběr bazarového Megane II (1,6i vs. 1,5 dCi)
Není přece třeba měnit je všechny.
Je třeba se přesvědčit předem, jaký vstřikovací systém na motoru je.
Je třeba se přesvědčit předem, jaký vstřikovací systém na motoru je.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Re: Výběr bazarového Megane II (1,6i vs. 1,5 dCi)
„Piezo-elektrické vstřikovače jsou bohužel neopravitelné a výměna všech vyjde na zhruba 30.000 korun. I tady platí, že pokud selže jeden vstřikovač, zanedlouho odejdou i ty zbývající.“ (http://www.auto.cz/motor-renault-1-5-dc ... sti-121115)
Re: Výběr bazarového Megane II (1,6i vs. 1,5 dCi)
Focus má výborný podvozek, zadní náprava je víceprvková a s nezávislým zavěšením. I s kombíkem se dají řezat zatáčky bez toho, aby auto ztrácelo kontakt s vozovkou, jede to pomalu jak po kolejnicích. Pneumatiky jsem měl nové zimní, ty s chováním Meganu v zatáčce neměly co dělat.
První Focus jsme měli kombi 1,8 16V, 85 kW, ale v porovnání s 83 kW Meganu to jezdilo a zrychlovalo jak Ferrari. Měli jsme ho skoro 10 let, najeto měl skoro 300 tisíc, z toho asi 150 s námi. Bohužel nám ho totálně zrušila paní s dodávkou, která nedala manželce přednost. Nebýt toho, věřím, že s ním spokojeně jezdíme dodnes. Ten druhý je obyčejný hatchback s nejobyčejnějším motorem 74 kW 1,6 16V, koupil jsem si ho na podzim za pár šupů v podstatě jen na vožení stavebního materiálu na chalupu. O naftových motorech Ford, krom toho, že mají mizernou pověst, nic nevím, nafťák jsem nikdy neměl a asi ani mít nebudu.
První Focus jsme měli kombi 1,8 16V, 85 kW, ale v porovnání s 83 kW Meganu to jezdilo a zrychlovalo jak Ferrari. Měli jsme ho skoro 10 let, najeto měl skoro 300 tisíc, z toho asi 150 s námi. Bohužel nám ho totálně zrušila paní s dodávkou, která nedala manželce přednost. Nebýt toho, věřím, že s ním spokojeně jezdíme dodnes. Ten druhý je obyčejný hatchback s nejobyčejnějším motorem 74 kW 1,6 16V, koupil jsem si ho na podzim za pár šupů v podstatě jen na vožení stavebního materiálu na chalupu. O naftových motorech Ford, krom toho, že mají mizernou pověst, nic nevím, nafťák jsem nikdy neměl a asi ani mít nebudu.
Megane II kombi 1,6 16V 2003
"Messieurs, salut la voiture horrible!"
"Messieurs, salut la voiture horrible!"
Re: Výběr bazarového Megane II (1,6i vs. 1,5 dCi)
Ahoj, o naftovém motoru bych být tebou vůbec neuvažoval, znám už lidi který ojetej naftovej Renault zrujnoval, (a to dva lidi) vím spotřeba 4,5 litru v případě 1.5 dCi zní lákavě, někteří umí i za 3,9 ovšem může se draze vymstít u takto ojetých aut s v podstatě neznámou historií, je to prostě ekonomický nesmysl, a myslím to vážně, říkal jsem to i kolegovi který si ojeté dCi s 200 K na tachu koupil, aby nakonec přišel o 120 000 KČ! V rodině jedno dCi máme a je to super motor, ale byl kupovaný nový. Jinak k výběru, nejlíp vypadá ten stříbrnej dovezenej z Německa, v Německu jich jezdí dost s tímhle motorem, většinou patří starším lidem, a ti to dávají do servisu jak se má, já osobně mám motor 1.6 16V jezdím s ním jak krátké trasy po městě, které se dají v zimě udržet i na 6,5l, tak dlouhé po dálnici, a zdá se mi, že čím je auto neloženější, tím má lepší spotřebu, jel jsem s ním už i v pěti lidech 400 KM po dálnici tempo 140, a spotřeba 7,2 ale při normálním dálničním tempu 110 mívám spotřebu tak 6, v létě pravidelně dělám výlety po Evropě kdy jezdím po okreskách a moc nevyužívám dálnic a to se spotřebou klidně i 5,5l, Výhoda motoru je, že nevyžaduje žádnou extra péči, prostě jednou za 15 tis. vyměníš olej a filtr a to je snad vše Snad jen jsem měl problém s chcípáním motoru, když jsem jezdil do Polska pro benzín k Orlenu. Jinak problém bývá spíš s ostatními částmi auta, jako jsou třeba stahovačky oken a jejich jednotky, ventilátor, klima, bouchání od podvozku, sem tam přestane něco fungovat, a za čas zase začne je třeba mít trpělivost a neřešit ty maličkosti s horkou hlavou, na většinu závad najdeš tady na fóru řešení a dílů je dost, A HLAVNĚ PLATÍ NEJEZDIT S TÍM DO RENAULTU!
Re: Výběr bazarového Megane II (1,6i vs. 1,5 dCi)
Jo, ten z Německa se nám docela líbí, dost o tom teď uvažujeme. Jen mi řekněte, je fakt normální, že má to auto tak zachovalý interiér a přitom tak ohmataný to madlo u opěrky na ruku na dveřích? Prodávající mi samozřejmě řekl, že je to materiálem a je to normální u Meganů a že teď to samý viděl u jinýho, který měl mnohem menší nájezd, ale já se s tím naopak jinde nikdy nesetkal. Tak aby to nebylo auto s 300 000 km, kde se vyměníly ošoupaný díly a jen to madlo nesehnal. A pak stočil na 200 000 km...
A dá se někde ověřit stav km z Německa? Stránky ministerstva dopravy u něj evidujou jen teď to, s čím to přihlásil, Cebii jsem neplatil, ale taky píše, že má jen dva údaje o stavu tachometru. Německé stránky, které by tyhle údaje uměly vypsat, jsem nenašel.
A dá se někde ověřit stav km z Německa? Stránky ministerstva dopravy u něj evidujou jen teď to, s čím to přihlásil, Cebii jsem neplatil, ale taky píše, že má jen dva údaje o stavu tachometru. Německé stránky, které by tyhle údaje uměly vypsat, jsem nenašel.
Re: Výběr bazarového Megane II (1,6i vs. 1,5 dCi)
Pro jistotu doplňuji odkaz, mluvím pořád o tomto: https://www.sauto.cz/osobni/detail/rena ... oFrom=list.
Re: Výběr bazarového Megane II (1,6i vs. 1,5 dCi)
To madlo je normalka.
Ja som z allegra kipil tusim z 20 e obe nove, iba plast bez toho povlaku. Vyzera to luxusne.
Ja som z allegra kipil tusim z 20 e obe nove, iba plast bez toho povlaku. Vyzera to luxusne.
Megane II 2.0 16V AT4, Eberspächer HYDRONIC B5WSC
- marek230177
- Grafoman
- Příspěvky: 2005
- Registrován: úte čer 14, 2016 09:07
Re: Výběr bazarového Megane II (1,6i vs. 1,5 dCi)
Já jsem koupil Mégane při 110 tisících km a obě přední madla byla po smrti, ačkoli jinak auto bylo jak nové.
Jinak koukám na ten výše uvedený inzerát..... Osobně bych vzal auto po faceliftu, podle mě vypadá o dost líp než původní model II. A potom mě dost zaráží informace, že motor je Euro4. To totiž v tomhle roku výroby nemusí být tak úplně pravda. Takže i na to pozor.
Jinak koukám na ten výše uvedený inzerát..... Osobně bych vzal auto po faceliftu, podle mě vypadá o dost líp než původní model II. A potom mě dost zaráží informace, že motor je Euro4. To totiž v tomhle roku výroby nemusí být tak úplně pravda. Takže i na to pozor.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)
Re: Výběr bazarového Megane II (1,6i vs. 1,5 dCi)
Prodejce v tomto nelhal, jak píšou tady kolegové, já mám 115 000 Km a madlo u řidiče už vypadá podobně jako u toho Meganu z odkazu. Ověřit by to šlo snad jedině kdybys napsal do Servisu Renault v Beyreuthu kam auto asi jezdilo, za mě vypadá na ty kilometry hezky, kdybych měl auto koupit, určitě bych zkontroloval, funkčnost klimatizace, okýnek, koukl bych na podvozek, stav výfuku, čepů a pružin jestli nejsou prorezavělý, dost praskají, taky bych kouknul třeba na přední světla, po jejich boku je nápis valeo, když tam není tak už byli měněny. Ten faceliftovanej kousek na LPG taky vypadá dobře, ale takhle na dálku se to těžko hodnotí.
Re: Výběr bazarového Megane II (1,6i vs. 1,5 dCi)
Tak zase hledám... Byli jsme s prodejcem domluvení, že se přijedeme podívat, ale den dopředu napsal, že to prodal někomu jinému. Hledám teď jinde. Našli jsme zachovale vypadající Megane 1.9 dCi 88 kW, r. v. 2006, najeto 207 000 km. Dobrá výbava (6st. převodovka, tempomat, navigace). Jsou tyhle motory nějak více poruchové? Co bývá za problémy?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Majestic-12 [Bot] a 43 hostů