VÝMĚNA OLEJE
Moderátor: Moderators General
TO wc
musím uznat, že tvůj návod je grandiózní
Doufám, že se nebudeš zlobit, když ho pošlu kamarádům pro zlepšení nálady.....a taky doufám, že nebudeš chtít poplatek za autorská práva
Doufám, že se nebudeš zlobit, když ho pošlu kamarádům pro zlepšení nálady.....a taky doufám, že nebudeš chtít poplatek za autorská práva
Renault Megáne II GT, 1,6 16V, Expresion + něco navíc r.v. 2004
Renault Fluence Privilege, 1.6 16V 81kW/110 k 2010
Renault Fluence Privilege, 1.6 16V 81kW/110 k 2010
Ještě bych se chtěl vrátit k zde doporučované dveřní klice jakožto prostředku k odšroubování vypouštěcího šroubu.
Pokud máte šroub pořádně dotáhnutý (jako jsem měl já),tak to klikou neuvolníte,kliky jsou z příliš měkkého materiálu a při pokusu o uvolnění šroubu uděláte z kliky spirálu.
Doporučuji desítku imbus a obrousit na požadovaný čtyřhran.I tak jsem ale musel použit kus trubky jako nástavec a i ten imbus dostal pořádně zabrat.
Pokud máte šroub pořádně dotáhnutý (jako jsem měl já),tak to klikou neuvolníte,kliky jsou z příliš měkkého materiálu a při pokusu o uvolnění šroubu uděláte z kliky spirálu.
Doporučuji desítku imbus a obrousit na požadovaný čtyřhran.I tak jsem ale musel použit kus trubky jako nástavec a i ten imbus dostal pořádně zabrat.
Megane II. Sedan Sportway 1.4 16v 72kW
No presne to se stalo mne - pln radosti z elegantniho reseni jez jsem se docetl na techto strankach jsem vybrakoval jedny dvere a hura na vymenu oleje...no stalo se, co se stat muselo u silne dotazeneho vypoustaku - za chvilku z nej bylo cosi na zpusob cukrkandlove spiralky . Sel jsem na to ale krapet jinak - mel jsem ponekud rozsirenejsi ctyrhran 10, tak jsem zbrousil...o dost mene prace, nez u imbusu...maloco se vyrovna pocitu z vlastnorucne vyrobeneho (i kdyz ve skutecnosti jen drobne predelaneho:) ) nastroje, doporucuji!
Re: TO wc
Práva jsou naprosto volnáBugy-wugy píše:musím uznat, že tvůj návod je grandiózní
Doufám, že se nebudeš zlobit, když ho pošlu kamarádům pro zlepšení nálady.....a taky doufám, že nebudeš chtít poplatek za autorská práva
Ale jestli to někdo otiskne a za honorář si koupí novou Lagunu, pěkně mě natento
wecka
Megané II sedan 1,9 dCi - 88kW, 6st., climatronic
6,0 l/100Km
6,0 l/100Km
A hla, vyrobil som si vypustaci kluc zo ztarsej zeleznej tyce. Tyc bola stvorcova 1cm, tak som to obrusil na 0.8 cm:
http://picasaweb.google.com/rado.megane ... 6884932626
http://picasaweb.google.com/rado.megane ... 5976093714
...a tie genialne ukosy hran, aby sa lahko nasadzoval, a aby som si nahodou neposkriabal svoje zasrane pracky!
http://picasaweb.google.com/rado.megane ... 6884932626
http://picasaweb.google.com/rado.megane ... 5976093714
...a tie genialne ukosy hran, aby sa lahko nasadzoval, a aby som si nahodou neposkriabal svoje zasrane pracky!
Momentalne Fluence 1.6 2013 + Grande Punto 1.4 8V 2013
-
- Starting member
- Příspěvky: 69
- Registrován: pát pro 05, 2008 14:42
- Bydliště: Trebic
- Kontaktovat uživatele:
- trichopter
- Advanced member
- Příspěvky: 480
- Registrován: ned srp 05, 2007 12:52
- Bydliště: SK/KNM
- Tarabascz
- Člen RCČR
- Příspěvky: 177
- Registrován: stř úno 20, 2008 02:16
- Bydliště: Česká Lípa
- Kontaktovat uživatele:
je je jeeeejj
kolikrát se již tady řešilo taková banalní věc jako je nulovaní servisních km - navíc zvládnul jsem to i já a takových keců kolem toho ach jo
nic žádná kombinace ničeho, tlačítkem pro přepínaní (zobrazovaní udaju na palubném displeji) si najedeš na obrazovku kde jsou zbývající km do servisu a pak to samé tlačítko podržíš asi na půl minutky a je to
žádná věda, žádná návštěva servisu a pod. naskočí tam krasnych nových 30 tis. km
jsou daleko vážnější poruchy pro nové temata, tohle se již tady několikrát řešilo - stačí trošku usilí a hledat
proč hned zakládat stejná a stejná temata pořád dokola
kolikrát se již tady řešilo taková banalní věc jako je nulovaní servisních km - navíc zvládnul jsem to i já a takových keců kolem toho ach jo
nic žádná kombinace ničeho, tlačítkem pro přepínaní (zobrazovaní udaju na palubném displeji) si najedeš na obrazovku kde jsou zbývající km do servisu a pak to samé tlačítko podržíš asi na půl minutky a je to
žádná věda, žádná návštěva servisu a pod. naskočí tam krasnych nových 30 tis. km
jsou daleko vážnější poruchy pro nové temata, tohle se již tady několikrát řešilo - stačí trošku usilí a hledat
proč hned zakládat stejná a stejná temata pořád dokola
Megane II Grandtour r.v. 2004
1,6 benzin 16V 83kW
Jak to šlo:
Trabant (byl to nezmar pokuď nebylo 15 stupnů a míň ) --> Š 110 R (krásný vzpomínky) --> Š 120S (žehlička - stroj na vaření vody ) --> Opel Kadett 1,6i (to byla změna a svezeníčko - nikdy nikde nezklamal, nejspolehlivější auto co jsem kdy měl) --> Renault Megane Grandtour (neskutečně poruchové auto - od této značky ruce pryč...)
1,6 benzin 16V 83kW
Jak to šlo:
Trabant (byl to nezmar pokuď nebylo 15 stupnů a míň ) --> Š 110 R (krásný vzpomínky) --> Š 120S (žehlička - stroj na vaření vody ) --> Opel Kadett 1,6i (to byla změna a svezeníčko - nikdy nikde nezklamal, nejspolehlivější auto co jsem kdy měl) --> Renault Megane Grandtour (neskutečně poruchové auto - od této značky ruce pryč...)
Tarabascz: promin, ale slapnul jsi krapet vedle - ano, reagovat s rocnim odstupem je podivne, navic kdyz uz to odpovedeli ostatni. Ale nejak jsem si nevsimnul, ze by kdo zakladal nove tema...no a jestli ses spletl a chtel jsi nekomu vycist, ze se k necemu vyjadruje po takove dobe, tak jsi opet vedle, protoze pak opakujes totez a znovu objevujes Ameriku v podobe nulovani intervalu...to jen tak na okraj, rozhorceni nebyva nejlepsim radcem
- Tarabascz
- Člen RCČR
- Příspěvky: 177
- Registrován: stř úno 20, 2008 02:16
- Bydliště: Česká Lípa
- Kontaktovat uživatele:
v poho ja nejsem rozhorčenej - jsem klidnej - vyrovnanej člověk
Megane II Grandtour r.v. 2004
1,6 benzin 16V 83kW
Jak to šlo:
Trabant (byl to nezmar pokuď nebylo 15 stupnů a míň ) --> Š 110 R (krásný vzpomínky) --> Š 120S (žehlička - stroj na vaření vody ) --> Opel Kadett 1,6i (to byla změna a svezeníčko - nikdy nikde nezklamal, nejspolehlivější auto co jsem kdy měl) --> Renault Megane Grandtour (neskutečně poruchové auto - od této značky ruce pryč...)
1,6 benzin 16V 83kW
Jak to šlo:
Trabant (byl to nezmar pokuď nebylo 15 stupnů a míň ) --> Š 110 R (krásný vzpomínky) --> Š 120S (žehlička - stroj na vaření vody ) --> Opel Kadett 1,6i (to byla změna a svezeníčko - nikdy nikde nezklamal, nejspolehlivější auto co jsem kdy měl) --> Renault Megane Grandtour (neskutečně poruchové auto - od této značky ruce pryč...)
- Václav1975
- Starting member
- Příspěvky: 39
- Registrován: stř lis 26, 2008 19:27
- Bydliště: Frýdek - Místek
-
- Starting member
- Příspěvky: 9
- Registrován: sob pro 06, 2008 12:16
- Bydliště: BB
- Kontaktovat uživatele:
Aky olej, aky interval?
Bolo tu popisane dost, ale chcem sa spyta aky olej doporucujete? 5W40?
A hlavne aky interval. Renaul doporucuje 30 000 km? Nie je to prilis vela?
Ked som mal naftobe BX menil som kazdych 10K, najprv castrol GTX3 15w40. Potom som nasiel Madit turbo plus 15w40 a mal prene tie iste ukazovatele a plnil tie iste normy, len bol o polovicu lacnejsi.
Takze otazka znie co odporucate? zeby Castrol TXT LL04 5W-30, 1L? Co dava povodne vyrobca?
A hlavne aky interval. Renaul doporucuje 30 000 km? Nie je to prilis vela?
Ked som mal naftobe BX menil som kazdych 10K, najprv castrol GTX3 15w40. Potom som nasiel Madit turbo plus 15w40 a mal prene tie iste ukazovatele a plnil tie iste normy, len bol o polovicu lacnejsi.
Takze otazka znie co odporucate? zeby Castrol TXT LL04 5W-30, 1L? Co dava povodne vyrobca?
- trichopter
- Advanced member
- Příspěvky: 480
- Registrován: ned srp 05, 2007 12:52
- Bydliště: SK/KNM
-
- Starting member
- Příspěvky: 9
- Registrován: sob pro 06, 2008 12:16
- Bydliště: BB
- Kontaktovat uživatele:
Ak teda trojnasobne skracujes odporucany interval, je na to dovod? Viem ze to odporucali u renaultovych dci motoroch, koli turbu. Treba to vsak skratit aj na atmosferickych benzinoch?
Mam totiz 1,6 tku od nova a prave mam rok a 30 000km. Idem na prehliadku, zatial je s autom takmer vsetko OK, ale rozmyslam, ci interval tiez neskratit aspon 20K
Mam totiz 1,6 tku od nova a prave mam rok a 30 000km. Idem na prehliadku, zatial je s autom takmer vsetko OK, ale rozmyslam, ci interval tiez neskratit aspon 20K
můžu dát do 1,5 Dci (60 kW), ten oil filtr z Hdi, když všechny rozměry by měly sedět a na výšku by tam měl taky vlézt, akorát otevírací tlak obtokového ventilu je u filtru z Hdi 1,5 [bar] a u filtru z Dci 1,3 [bar]???
Ale pokud jsem to dobře pochopil, tak ten tlak je na přepouštěcí ventilek (zabraňující protržení vložky) a olej jde potom obchvatem přes ten ventilek (mimo filtr)? Jak už psal někde WC. Tak když ten tlak bude o 0,2 baru větší, nemělo by to zas tak moc vadit ne???
Ale pokud jsem to dobře pochopil, tak ten tlak je na přepouštěcí ventilek (zabraňující protržení vložky) a olej jde potom obchvatem přes ten ventilek (mimo filtr)? Jak už psal někde WC. Tak když ten tlak bude o 0,2 baru větší, nemělo by to zas tak moc vadit ne???
Megane Grandtour 1.5 dCi 60kW
Ja som skrátil na 20, ale nie na 10-15 ako Rado, to je podľa mňa každého osobná vec, zavisý to od toho ako máš rád svoje auto a koľko máš lóva a aký olej používašhuder píše:Ak teda trojnasobne skracujes odporucany interval, je na to dovod? Viem ze to odporucali u renaultovych dci motoroch, koli turbu. Treba to vsak skratit aj na atmosferickych benzinoch?
Mam totiz 1,6 tku od nova a prave mam rok a 30 000km. Idem na prehliadku, zatial je s autom takmer vsetko OK, ale rozmyslam, ci interval tiez neskratit aspon 20K
ale prvé 2 výmeny som mal na 25-30 ako sa píše
p.s.
rado, neviem nájsť na tejto stránke ten tvoj ELF
http://olejposta.sk/?s=5&m=10&t=0&v=0&a=0
Scenic Grand 1.9 96kW 2010
Megane Grand 1.5 66kW 2011
Megane Grand 1.5 66kW 2011
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 35 hostů