1.9 dCi - odstranění karbonu? výměna 88kw za 96kw?
Moderátor: Moderators General
1.9 dCi - odstranění karbonu? výměna 88kw za 96kw?
Zdravim,
mám Megana r.v. 2005 1.9 dCi 88kw. Po roce odešlo opět turbo, poprvý to bylo bez varování, tenkrát jsem pořizoval repas, kterej nefungoval správně, tak se dalo starý z vrakáče za 3500,- a rok šlapalo krásně. Předtim než odešlo tohle se mi cca v průběhu týdne 2x stalo, že se objevila hláška o kontrole vstřikování "check injection", po vypnutí/zapnutí motoru bylo ok, po třetí už K.O.
Měl jsem tady ještě jedno seskládaný turbo, tak se tam nacpalo. Vyčištění sání (hadice, intercooler...) atd. Vypadalo to nadějně, akorát někde ucházel vzduch, nepovedlo se nám dohledat přesně kde, zhruba v místě spoje katalyzátoru s výfukem nebo někde vejš. Těsnění všude bylo a dotažený všechno taky co vim.
Zkusili jsme projet a cca za 1-2 km zase dým a ztráta výkonu, než sme to chcípli, ještě si to asi nasálo olej a chytlo otáčky do max.
Povedlo se s tim pak akorát ještě vyjet na rampu a nebyl zatim čas se na to podívat.
Tak nevim, jestli bylo špatný jenom turbo nebo je problém někde jinde.
Známej má teorii, že motor je zakarbonovanej a pak to tam lítá přes výparník. Je fakt, že z motoru tenkrát lítal sajrajt. Rok ale nebyl žádnej problém.
Máte někdo zkušenost z dekarbonizací motoru?
Je možný tam dát místo 88kw motoru 96kw verzi? Případně co všechno by bylo potřeba s motorem vyměnit?
Díky.
mám Megana r.v. 2005 1.9 dCi 88kw. Po roce odešlo opět turbo, poprvý to bylo bez varování, tenkrát jsem pořizoval repas, kterej nefungoval správně, tak se dalo starý z vrakáče za 3500,- a rok šlapalo krásně. Předtim než odešlo tohle se mi cca v průběhu týdne 2x stalo, že se objevila hláška o kontrole vstřikování "check injection", po vypnutí/zapnutí motoru bylo ok, po třetí už K.O.
Měl jsem tady ještě jedno seskládaný turbo, tak se tam nacpalo. Vyčištění sání (hadice, intercooler...) atd. Vypadalo to nadějně, akorát někde ucházel vzduch, nepovedlo se nám dohledat přesně kde, zhruba v místě spoje katalyzátoru s výfukem nebo někde vejš. Těsnění všude bylo a dotažený všechno taky co vim.
Zkusili jsme projet a cca za 1-2 km zase dým a ztráta výkonu, než sme to chcípli, ještě si to asi nasálo olej a chytlo otáčky do max.
Povedlo se s tim pak akorát ještě vyjet na rampu a nebyl zatim čas se na to podívat.
Tak nevim, jestli bylo špatný jenom turbo nebo je problém někde jinde.
Známej má teorii, že motor je zakarbonovanej a pak to tam lítá přes výparník. Je fakt, že z motoru tenkrát lítal sajrajt. Rok ale nebyl žádnej problém.
Máte někdo zkušenost z dekarbonizací motoru?
Je možný tam dát místo 88kw motoru 96kw verzi? Případně co všechno by bylo potřeba s motorem vyměnit?
Díky.
Re: 1.9 dCi - odstranění karbonu? výměna 88kw za 96kw?
Vždy by sa mali vymeniť aj mazacie a odtokove trubky a skontrolovať mazanie
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: 1.9 dCi - odstranění karbonu? výměna 88kw za 96kw?
Hlavně zkontrolovat sací trubku k turbu, protože při destrukci oběžného kola lítají střepiny až do sací trubky, kde se zapíchají a napečou do plastu a pak se časem uvolní a zlikvidují funkční nové turbo. Takže do rukou kameru na šlaušku a štětku na záchod, šůrovat a šůrovat.
Výměna motoru za 96kW verzi je nesmysl, mechanika je na půl auta, tj. cooler, trubky, jiný sání, jiný turbo, jiný vstřiky, vodní chlazení, elektrický čerpadlo a pak to nedáš elektricky do funkce. Jiná řídící jednotka, jiná elektrika.
Nechal bych zrentgenovat kat, jestli na něm není prasklina, která se otevírá za tepla.
Výměna motoru za 96kW verzi je nesmysl, mechanika je na půl auta, tj. cooler, trubky, jiný sání, jiný turbo, jiný vstřiky, vodní chlazení, elektrický čerpadlo a pak to nedáš elektricky do funkce. Jiná řídící jednotka, jiná elektrika.
Nechal bych zrentgenovat kat, jestli na něm není prasklina, která se otevírá za tepla.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: 1.9 dCi - odstranění karbonu? výměna 88kw za 96kw?
Jo čekal jsem, že to asi nebude možný.
Ten karbon bys neřešil?
Posledně jsme si taky lámali hlavu, co může bejt špatně a stačilo dát funkční turbo z vrakáče místo nepovedenýho repasu a všechno ok a to jsme to dali na prasáka bez vyčistění sání.
No znova vyčistim co pude.
Turbo bych chtěl dát asi zas nějaký origo použitý nebo si koupit akorát střed a těsnění a opravit to.
Ten karbon bys neřešil?
Posledně jsme si taky lámali hlavu, co může bejt špatně a stačilo dát funkční turbo z vrakáče místo nepovedenýho repasu a všechno ok a to jsme to dali na prasáka bez vyčistění sání.
No znova vyčistim co pude.
Turbo bych chtěl dát asi zas nějaký origo použitý nebo si koupit akorát střed a těsnění a opravit to.
Re: 1.9 dCi - odstranění karbonu? výměna 88kw za 96kw?
Tak turbo nakonec neodešlo, je ve stejnym stavu jako před montáží. Vrtulky ok, vůle minimální. Problém bude někde jinde.
Re: 1.9 dCi - odstranění karbonu? výměna 88kw za 96kw?
Můžou bejt nějaký komplikace při výměně 1,9 dCi 88 Kw v Meganu za 1,9 dCi 88 Kw ze Scenicu? Ten ze Scenicu má snad nějak jinak chlazení EGR, což by prej problém bejt neměl, jestli to nemá teda ještě nějaký další odlišnosti, který by výměnu mohly zkomplikovat. Máte někdo zkušenost?
-
- Moderátor
- Příspěvky: 11698
- Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
- Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko
Re: 1.9 dCi - odstranění karbonu? výměna 88kw za 96kw?
Odlišnosti jsou minimální, jen nesedí štítky.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]
Re: 1.9 dCi - odstranění karbonu? výměna 88kw za 96kw?
Jo motor pasuje v pohodě. Byl komplet se vstřikama, spojkou, rozvodama a měl by mít cca 90 tis., ale kdo ví, vypadá ok. Ještě se dal novej střed turba od Melett. Auto jezdí pěkně už, tak to snad vydží co nejdýl.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 21 hostů