1.9 dCi - odstranění karbonu? výměna 88kw za 96kw?

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
b.m
Starting member
Příspěvky: 92
Registrován: čtv pro 10, 2015 03:39

1.9 dCi - odstranění karbonu? výměna 88kw za 96kw?

Příspěvek od b.m » ned lis 04, 2018 22:22

Zdravim,

mám Megana r.v. 2005 1.9 dCi 88kw. Po roce odešlo opět turbo, poprvý to bylo bez varování, tenkrát jsem pořizoval repas, kterej nefungoval správně, tak se dalo starý z vrakáče za 3500,- a rok šlapalo krásně. Předtim než odešlo tohle se mi cca v průběhu týdne 2x stalo, že se objevila hláška o kontrole vstřikování "check injection", po vypnutí/zapnutí motoru bylo ok, po třetí už K.O.

Měl jsem tady ještě jedno seskládaný turbo, tak se tam nacpalo. Vyčištění sání (hadice, intercooler...) atd. Vypadalo to nadějně, akorát někde ucházel vzduch, nepovedlo se nám dohledat přesně kde, zhruba v místě spoje katalyzátoru s výfukem nebo někde vejš. Těsnění všude bylo a dotažený všechno taky co vim.

Zkusili jsme projet a cca za 1-2 km zase dým a ztráta výkonu, než sme to chcípli, ještě si to asi nasálo olej a chytlo otáčky do max.

Povedlo se s tim pak akorát ještě vyjet na rampu a nebyl zatim čas se na to podívat.

Tak nevim, jestli bylo špatný jenom turbo nebo je problém někde jinde.

Známej má teorii, že motor je zakarbonovanej a pak to tam lítá přes výparník. Je fakt, že z motoru tenkrát lítal sajrajt. Rok ale nebyl žádnej problém.

Máte někdo zkušenost z dekarbonizací motoru?

Je možný tam dát místo 88kw motoru 96kw verzi? Případně co všechno by bylo potřeba s motorem vyměnit?

Díky.

zdeno255
Senior member
Příspěvky: 1140
Registrován: úte črc 21, 2015 13:37

Re: 1.9 dCi - odstranění karbonu? výměna 88kw za 96kw?

Příspěvek od zdeno255 » ned lis 04, 2018 22:43

Vždy by sa mali vymeniť aj mazacie a odtokove trubky a skontrolovať mazanie

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: 1.9 dCi - odstranění karbonu? výměna 88kw za 96kw?

Příspěvek od Šamša » ned lis 04, 2018 23:05

Hlavně zkontrolovat sací trubku k turbu, protože při destrukci oběžného kola lítají střepiny až do sací trubky, kde se zapíchají a napečou do plastu a pak se časem uvolní a zlikvidují funkční nové turbo. Takže do rukou kameru na šlaušku a štětku na záchod, šůrovat a šůrovat.
Výměna motoru za 96kW verzi je nesmysl, mechanika je na půl auta, tj. cooler, trubky, jiný sání, jiný turbo, jiný vstřiky, vodní chlazení, elektrický čerpadlo a pak to nedáš elektricky do funkce. Jiná řídící jednotka, jiná elektrika.
Nechal bych zrentgenovat kat, jestli na něm není prasklina, která se otevírá za tepla.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

b.m
Starting member
Příspěvky: 92
Registrován: čtv pro 10, 2015 03:39

Re: 1.9 dCi - odstranění karbonu? výměna 88kw za 96kw?

Příspěvek od b.m » pon lis 05, 2018 16:15

Jo čekal jsem, že to asi nebude možný.

Ten karbon bys neřešil?

Posledně jsme si taky lámali hlavu, co může bejt špatně a stačilo dát funkční turbo z vrakáče místo nepovedenýho repasu a všechno ok a to jsme to dali na prasáka bez vyčistění sání.

No znova vyčistim co pude.

Turbo bych chtěl dát asi zas nějaký origo použitý nebo si koupit akorát střed a těsnění a opravit to.

b.m
Starting member
Příspěvky: 92
Registrován: čtv pro 10, 2015 03:39

Re: 1.9 dCi - odstranění karbonu? výměna 88kw za 96kw?

Příspěvek od b.m » sob lis 10, 2018 11:59

Tak turbo nakonec neodešlo, je ve stejnym stavu jako před montáží. Vrtulky ok, vůle minimální. Problém bude někde jinde.

b.m
Starting member
Příspěvky: 92
Registrován: čtv pro 10, 2015 03:39

Re: 1.9 dCi - odstranění karbonu? výměna 88kw za 96kw?

Příspěvek od b.m » ned pro 02, 2018 10:55

Můžou bejt nějaký komplikace při výměně 1,9 dCi 88 Kw v Meganu za 1,9 dCi 88 Kw ze Scenicu? Ten ze Scenicu má snad nějak jinak chlazení EGR, což by prej problém bejt neměl, jestli to nemá teda ještě nějaký další odlišnosti, který by výměnu mohly zkomplikovat. Máte někdo zkušenost?

Šamša
Moderátor
Příspěvky: 11698
Registrován: sob črc 10, 2004 23:59
Bydliště: Vysokomýtsko - Choceňsko

Re: 1.9 dCi - odstranění karbonu? výměna 88kw za 96kw?

Příspěvek od Šamša » ned pro 02, 2018 15:35

Odlišnosti jsou minimální, jen nesedí štítky.
Laguna II. 2007 2.0dCi Carminat 2 127kW, podložky Eibach (rozšířeno +4cm), 201000km
Laguna II. 2003 2.0T Carminat Initiale Paris 120kW, napadeno kutilem domácím, ale pracuje se na tom 220000km
BMW 635csiA 1987 155kW AC Schnitzer 17" 357000km (vytahuju jen za sluníčka a když mám na benál:-)
[img]

b.m
Starting member
Příspěvky: 92
Registrován: čtv pro 10, 2015 03:39

Re: 1.9 dCi - odstranění karbonu? výměna 88kw za 96kw?

Příspěvek od b.m » pon pro 31, 2018 14:07

Jo motor pasuje v pohodě. Byl komplet se vstřikama, spojkou, rozvodama a měl by mít cca 90 tis., ale kdo ví, vypadá ok. Ještě se dal novej střed turba od Melett. Auto jezdí pěkně už, tak to snad vydží co nejdýl.

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 37 hostů