1.5 DCi - dunivý zvuk z krytu vaček po vyndání víčka

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Meganek2006
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: čtv říj 04, 2018 19:51

1.5 DCi - dunivý zvuk z krytu vaček po vyndání víčka

Příspěvek od Meganek2006 » čtv říj 04, 2018 20:04

Prosím, všiml si někdo, že při chodu motoru po vyndání víčka na dolévání oleje se ozývá dost intenzivní dunivý zvuk doprovázený i tlakovými projevy při zakrytí otvoru rukou? Před cca 3roky jsem nechal preventivně v autorizovaném servisu měnit šály - byly tak akorát načaté. Ale protože nemám moc velkou důvěru v daný servis nejsem 100% přesvědčen, že šály byly vyměněny. Proto mě zvýšený hluk z otvoru pro víčko zarazil. Může mi někdo napsat své zkušenosti s tím duněním ?
Renault Megane 1.5 dCi r.v. 2006 spotřeba 4.3 až 4.8 l/100 km

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2021
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: 1.5 DCi - dunivý zvuk z krytu vaček po vyndání víčka

Příspěvek od marek230177 » pon říj 08, 2018 06:53

A jiný problém s motorem za jízdy, nebo ve volnoběhu pozoruješ?

Mám na mysli třeba nepravidelnost chodu, spotřebu oleje, horší starty, ztrátu výkonu.......?
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Meganek2006
Starting member
Příspěvky: 4
Registrován: čtv říj 04, 2018 19:51

Re: 1.5 DCi - dunivý zvuk z krytu vaček po vyndání víčka

Příspěvek od Meganek2006 » úte říj 09, 2018 07:06

Žádné jiné projevy, olej neubývá, výkon OK (63kW). Mám zkušenost jen z benzínové felicie. Tam se tak intenzivní zvuk neozýval, jen spíš klepání. Je možné, že je to projev odvětrání klikovky. Odvětrání lze u tohoto motoru jen velmi špatně odpojit (krátká hadička u vývěvy) a proto jsem to nezkoušel. Po vyndání víčka oleje je opravdu slyšet nárust zvukového efektu doprovázený tlakem vzduchu - dunění, ne klepání. Ke všemu jsem ještě vyměnil pravý hydrosilentblok a zvýšily se i vibrace v karoserii. Ale pak jsem vrátil zpátky původní silenblok a vše se zklidnilo. Ty hydrobloky jsou opravdu moc rozdílné asi jsou některé (jsou univerzální) natlakované na těžší motory. Stačilo by mě, kdyby někdo při chodu motoru vyndal víčko a popsal rozdíl ve vnímání zvuku. Jinak 1.5 dci je výborný motor, má dostatečný záběr a po 160000km spotřeba město, kopce jen 4.7l. Dlouhé trasy po okreskách ale i po dálnici s limitem cca 120 km cca 4.3l/100 km.
Renault Megane 1.5 dCi r.v. 2006 spotřeba 4.3 až 4.8 l/100 km

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 hostů