Únik převodového oleje z leve strany převodovky

Než napíšete dotaz, přesvědčte se, zda už nebyl zodpovězen dříve. Nezakládejte nová témata, existuje-li stejné nebo příbuzné.

Moderátor: Moderators General

Odpovědět
Uživatelský avatar
analytic
Junior member
Příspěvky: 240
Registrován: sob pro 31, 2005 13:36
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Únik převodového oleje z leve strany převodovky

Příspěvek od analytic » stř říj 03, 2018 20:32

Ahoj pánové, tak v garáži pod autem každý den několik kapek čistého oleje - z levé strany (tedy u krátké poloosy).

Prosím o zkušenosti a postup.

1) Jde vyměnit gufero bez demontáže převodovky ?

2) Předpoklad: rameno z čepu, ven náboj, poloosu,

3) Jak vyndat staré a jak vložit nové?

4) cca doba práce (dělám si sám) ?

5) Jde o speciál nebo je to konfekční gufero - mělo by být 40-55-8-13 s prachovkou ?

Díky za rady.
analytic@seznam.cz, skype: analytic31,
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Únik převodového oleje z leve strany převodovky

Příspěvek od marek230177 » čtv říj 04, 2018 07:11

Dělal jsem loni. Docela mě překvapilo, jak to šlo snadno.

Gufero COR 01033808 jsem sehnal asi za 80 korun, výměna možná za hodinu......?

Staré gufero jsem vydloubnul šroubovákem, nové opatrně naklepal dlouhou plastovou tyčkou. Od té doby absolutní sucho.

Postup máš vlastně správně, jen bych nevyhazoval osu z náboje a už vůbec ne celý náboj, je to naprosto zbytečné. Stačí jen kolo dolů, vyčepovat rameno. Osu (vnitřní kloub osy) po vytažení se skříně odhodit stranou.
Naposledy upravil(a) marek230177 dne čtv říj 04, 2018 13:09, celkem upraveno 2 x.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Renaulťák
Senior member
Příspěvky: 1307
Registrován: pon čer 15, 2015 20:19
Bydliště: Nitra

Re: Únik převodového oleje z leve strany převodovky

Příspěvek od Renaulťák » čtv říj 04, 2018 09:05

Analitic pise ze pod kratkou levou poloosou, tak jestli se nepletu, je lozisko s guferem na poloose v manzete.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Únik převodového oleje z leve strany převodovky

Příspěvek od marek230177 » čtv říj 04, 2018 13:03

Po se fakt pleteš. Copak v manžetě je převodový olej? Copak v manžetě je ložisko? Copak v manžetě je gufero? Nic takového tam není a nikdy nebylo. Je tam jen stejnoběžný, případně kinetický kloub a trocha mazacího tuku.

Píše o úniku převodového oleje z levé strany převodovky (viz nadpis příspěvku), tedy v místě, kde z převodovky ústí levá = krátká poloosa.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Uživatelský avatar
analytic
Junior member
Příspěvky: 240
Registrován: sob pro 31, 2005 13:36
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Únik převodového oleje z leve strany převodovky

Příspěvek od analytic » pát říj 05, 2018 13:57

Poloosu vytahuji poprvé. Jenom se vytáhne( z hřídele rozvodovky) ?
nebo je ještě jištěná kolíkem ??
analytic@seznam.cz, skype: analytic31,
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!

Renaulťák
Senior member
Příspěvky: 1307
Registrován: pon čer 15, 2015 20:19
Bydliště: Nitra

Re: Únik převodového oleje z leve strany převodovky

Příspěvek od Renaulťák » sob říj 06, 2018 10:57

marek230177 píše:
čtv říj 04, 2018 13:03
Po se fakt pleteš. Copak v manžetě je převodový olej? Copak v manžetě je ložisko? Copak v manžetě je gufero? Nic takového tam není a nikdy nebylo. Je tam jen stejnoběžný, případně kinetický kloub a trocha mazacího tuku.

Píše o úniku převodového oleje z levé strany převodovky (viz nadpis příspěvku), tedy v místě, kde z převodovky ústí levá = krátká poloosa.
Je pravdou, ze MII jsem nikdy nevlastnil. Vychazim vsak z predpokladu, ze u MII je motor ulozen stejne, jako u vsech ostatnich Renaultu, tedy motor vpravo, prevodovka vleo. Pokud to neni anglicka veze, je to auto z levostranym rizenim a na strane volantu je tedy leva polosa, ktera je na rozvodovku pripojena manzetou, osa se otaci v manzete a je mazana prevodovym olejem.
Pokud se bavime o prave poloose, ta je nasunuta na tisicihran hridele vychazejici z rozvodovka a vnitrni kloub je u ni mazan tukem, stejne, jako venkovni klouby u obou poloos.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá

Uživatelský avatar
analytic
Junior member
Příspěvky: 240
Registrován: sob pro 31, 2005 13:36
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Únik převodového oleje z leve strany převodovky

Příspěvek od analytic » sob říj 06, 2018 21:21

Tak jsem střelil vedle. Uniká brzdová kapalina z tlumicícho bubínku na vedení spojkové hydrauliky. Údajne typická závada, nicméně nemohu tu kompletní hadici nikde v náhradních dílech najít, asi budu muset k zlatokopům .....
Výměna asi nebude procházka růžovým sadem. Nebo o tom někdo něco víte ???
analytic@seznam.cz, skype: analytic31,
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Únik převodového oleje z leve strany převodovky

Příspěvek od marek230177 » ned říj 07, 2018 11:04

Renaulťák píše:
sob říj 06, 2018 10:57
............. a na strane volantu je tedy leva polosa, ktera je na rozvodovku pripojena manzetou, osa se otaci v manzete a je mazana prevodovym olejem.
Pane, nauč se základní věci o motorových vozidlech, prosím, ano? A nemel tady kraviny. Máš sice hrdinný nick Renaulťák, ale o autech (Renaulty nevyjímaje) toho asi moc neznáš.

Mě fakt nebaví pořád dokola na všech možných diskusních fórech opravovat a napravovat nesmysly, co sem kdekdo ostatní píše.

Manžeta poloosy na levé straně, a dokonce ani na žádné jiné straně, NENÍ mazána převodovým, ani jiným olejem !!!!! Nemá s převodovkou absolutně nic společného. Jedná se o zcela autonomní díl. Manžeta je součástí osy, nikoli převodovky, je uzavřena páskami na jejím obvodu a otáčí se spolu s osou. Uvnitř je stejnoběžný kloub, a ten je mazán mazacím tukem s přídavkem sirníku molybdenu MoS2. Převodový olej uvnitř teda fakt není, sorry jako.
Převodový olej je pouze a jedině ve skříni převodovky. Do ní je osa nasunuta mnohohranným uložením (do unašeče planetového kola diferenciálu, abych byl úplně přesný). Prostor mezi vnitřní a vnější částí převodové skříně (okolo nasunuté osy) je utěsněn simeringem, o němž jsme se tu bavili.



Renaulťák píše:
sob říj 06, 2018 10:57
Pokud to neni anglicka veze, ............
I kdyby to byla anglická verze, motor s převodovkou by byl uložen v karoserii naprosto stejně. Tam se pohonná jednotka neotáčí, není k tomu žádný racionální důvod.
Naposledy upravil(a) marek230177 dne ned říj 07, 2018 11:25, celkem upraveno 2 x.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Únik převodového oleje z leve strany převodovky

Příspěvek od marek230177 » ned říj 07, 2018 11:23

analytic píše:
sob říj 06, 2018 21:21
Tak jsem střelil vedle. Uniká brzdová kapalina z tlumicícho bubínku na vedení spojkové hydrauliky. Údajne typická závada, nicméně nemohu tu kompletní hadici nikde v náhradních dílech najít, asi budu muset k zlatokopům .....
Výměna asi nebude procházka růžovým sadem. Nebo o tom někdo něco víte ???
Nikdy jsem u Mégane nedělal. Originál díl nový lehce přes dvě tisícovky.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

Renaulťák
Senior member
Příspěvky: 1307
Registrován: pon čer 15, 2015 20:19
Bydliště: Nitra

Re: Únik převodového oleje z leve strany převodovky

Příspěvek od Renaulťák » ned říj 07, 2018 12:27

marek230177 píše:
ned říj 07, 2018 11:04
Renaulťák píše:
sob říj 06, 2018 10:57
............. a na strane volantu je tedy leva polosa, ktera je na rozvodovku pripojena manzetou, osa se otaci v manzete a je mazana prevodovym olejem.
Pane, nauč se základní věci o motorových vozidlech, prosím, ano? A nemel tady kraviny. Máš sice hrdinný nick Renaulťák, ale o autech (Renaulty nevyjímaje) toho asi moc neznáš.

Mě fakt nebaví pořád dokola na všech možných diskusních fórech opravovat a napravovat nesmysly, co sem kdekdo ostatní píše.

Manžeta poloosy na levé straně, a dokonce ani na žádné jiné straně, NENÍ mazána převodovým, ani jiným olejem !!!!! Nemá s převodovkou absolutně nic společného. Jedná se o zcela autonomní díl. Manžeta je součástí osy, nikoli převodovky, je uzavřena páskami na jejím obvodu a otáčí se spolu s osou. Uvnitř je stejnoběžný kloub, a ten je mazán mazacím tukem s přídavkem sirníku molybdenu MoS2. Převodový olej uvnitř teda fakt není, sorry jako.
Převodový olej je pouze a jedině ve skříni převodovky. Do ní je osa nasunuta mnohohranným uložením (do unašeče planetového kola diferenciálu, abych byl úplně přesný). Prostor mezi vnitřní a vnější částí převodové skříně (okolo nasunuté osy) je utěsněn simeringem, o němž jsme se tu bavili.



Renaulťák píše:
sob říj 06, 2018 10:57
Pokud to neni anglicka veze, ............
I kdyby to byla anglická verze, motor s převodovkou by byl uložen v karoserii naprosto stejně. Tam se pohonná jednotka neotáčí, není k tomu žádný racionální důvod.
Mozna znas Skodovky a jine koncernove vozy. Narychlo jsem nasel pouze foto poloos z MI:
https://www.sbazar.cz/antika1/detail/86 ... 97-poloosy
Pokud mrknes na levou poloosu vlevo, vidis, ze manzeta neni pritazena primo na osu. Proc asi?
Naposledy jsem sice vyhazoval pred deseti lety osu z LII. Vypada obdobne. U LIII jsem nastesni na nic sahat nemusel. Manual od MII nemam, proto vychazim z manualu pro LII. Vezmi si sanon s - 2 Prevodova ustroji, otevri na 29 HNACI HRIDELE, dale na stranu 29-14 Manzeta na strane prevodovky a horni obrazek je s castecnymi rezy. Napravo je klub mazany prevodovym olejem, protoze je vsunut do rozvodovky.
Ze ma u RL a LL rizeni mator ulozeny stejne, je mi po dvaceti letech prace v automotiv docela jasne. Jsou pouze nekteri, co mi tvrdi, ze volant je u nas vpravo. Pletou si to s tim, ze se u nas jezdi vpravo.
Moje prezdivka, Renaultak, co te tak irituje, vznikla ne z me neukojitelne jesitnosti, ale proto, ze jsem nebyl ochotny prejit na koncernove, ba ani BMW. Tak se to se mnou tahne jiz od prvni R8. Asi za par let zkonci, protoze od pokrokove LII a prijatelne LIII se Renault nechal strhnout davy a Renaulty jiz nevyrabi. Stare paky vi, o cem pisi. Nepomuze ani zvetsovani znaku. Klidne muze byt pres celou kaporu.
Nejsem servisak a nejsem neomylny.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Únik převodového oleje z leve strany převodovky

Příspěvek od marek230177 » ned říj 07, 2018 15:21

Už se k tomu nemíním vyjadřovat.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

vitas2
Experienced member
Příspěvky: 774
Registrován: sob črc 31, 2004 11:44

Re: Únik převodového oleje z leve strany převodovky

Příspěvek od vitas2 » ned říj 07, 2018 23:50

Vyjádřit by ses měl, minimálně omluva by byla namístě 8)

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Únik převodového oleje z leve strany převodovky

Příspěvek od marek230177 » pon říj 08, 2018 06:28

Zač? Za to, že mám pravdu a panáček mele blbosti? Proberte se tady, pokud možno všichni, co o tom nic nevíte.

Přes patnáct let působím na šesti diskusních fórech, kam jsem za tu dobu přispěl více než 35 tisíci příspěvky. Fakt mě nebaví pořád dokola po někom opravovat bláboly a polopravdy, nesmysly a výmysly. Ono se to jednomu přežere.

Nikdo na světě není takový borec, že by věděl vše, samozřejmě ani já ne. Velmi často nevím, ptám se, zjišťuji. Ale pokud něco nevím, nikdy veřejně netvrdím, že to vím. A aby svůj veřejně napsaný blábol ještě někdo obhajoval, to už chce opravdu pořádný koule.

Napsal jsem, že se k tomu už nemíním vyjadřovat proto, protože je to odshora dolů jen snůška nesmyslů, co sem kolega napsal. A dost mě namíchlo, že nebyl ochoten přijmout mou kritiku a uvedení věci na pravou míru a opět opakovaně si trval na svém nesmyslu. K tomu už opravdu nemám, co bych dodal. A navíc mě to unavuje a ztrácím svůj drahocenný čas.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

lakinooo
Senior member
Příspěvky: 1035
Registrován: pon zář 27, 2004 09:33

Re: Únik převodového oleje z leve strany převodovky

Příspěvek od lakinooo » pon říj 08, 2018 06:59

chlapci obaja mate pravdu.

Starsie renaulty mali vutorny klb, teda taky trojity bazmeg vlozeny priamo do prevodovky, bol mazany prevodovym olejom, manzeta bola o prevodovku pritlacena takym prstencom a pritiahnuta myslim troma skrutkami. Manzeta mala vlastne lozisko v ktorom sa tocila poloos.

Poloos Megane I

Obrázek


Ale toto megane II uz nema. Ma poloosi nasunute v prevodovke na tisichrane, oba klby ma mazane len vazelinou pod manzetou.

Poloos Megane II
Obrázek
Megane II 2.0 16V AT4, Eberspächer HYDRONIC B5WSC

Vlada55
Starting member
Příspěvky: 2
Registrován: pát lis 11, 2016 21:43

Re: Únik převodového oleje z leve strany převodovky

Příspěvek od Vlada55 » pon říj 08, 2018 10:03

lakinooo To je přesné, moje RX4 r. 2002 má manžetu s ložiskem. Trochu tudy proniká přev. olej ale jen občas,dotahuji trochu sponu a zase je na čas klid. Lada 55 zdravím všechny.

vitas2
Experienced member
Příspěvky: 774
Registrován: sob črc 31, 2004 11:44

Re: Únik převodového oleje z leve strany převodovky

Příspěvek od vitas2 » pon říj 08, 2018 10:30

marek230177 píše:
pon říj 08, 2018 06:28
Zač? Za to, že mám pravdu a panáček mele blbosti? Proberte se tady, pokud možno všichni, co o tom nic nevíte.
Nemyslím, že by mlel úplné blbosti, psal, že MIIku nezná, ale že si myslí, že to bude podobné např. jako u Megane I nebo u LIIky. Neměnil to samé gufero nedávno jako ty 8)
marek230177 píše:
pon říj 08, 2018 06:28
Přes patnáct let působím na šesti diskusních fórech, kam jsem za tu dobu přispěl více než 35 tisíci příspěvky. Fakt mě nebaví pořád dokola po někom opravovat bláboly a polopravdy, nesmysly a výmysly. Ono se to jednomu přežere.
Nemusíš, nikdo tě k tomu přeci nenutí :wink:
marek230177 píše:
pon říj 08, 2018 06:28
Nikdo na světě není takový borec, že by věděl vše, samozřejmě ani já ne. Velmi často nevím, ptám se, zjišťuji. Ale pokud něco nevím, nikdy veřejně netvrdím, že to vím. A aby svůj veřejně napsaný blábol ještě někdo obhajoval, to už chce opravdu pořádný koule.
Zas takový blábol nenapsal, viděl jsem mnohem horší. On si pouze myslel, že je v MIIce podobný typ poloos co zná z jiných rencků a v tom je celý problém.
marek230177 píše:
pon říj 08, 2018 06:28
Napsal jsem, že se k tomu už nemíním vyjadřovat proto, protože je to odshora dolů jen snůška nesmyslů, co sem kolega napsal. A dost mě namíchlo, že nebyl ochoten přijmout mou kritiku a uvedení věci na pravou míru a opět opakovaně si trval na svém nesmyslu. K tomu už opravdu nemám, co bych dodal. A navíc mě to unavuje a ztrácím svůj drahocenný čas.
Spíš si myslím, žes to chtěl zahrát do autu, protože kdybys opravdu věděl, napsal bys mu HNED na začátku, že si to plete s poloosou např. z LIIky a nepsal bys toto :
marek230177 píše:
ned říj 07, 2018 11:04
Renaulťák píše:
sob říj 06, 2018 10:57
............. a na strane volantu je tedy leva polosa, ktera je na rozvodovku pripojena manzetou, osa se otaci v manzete a je mazana prevodovym olejem.
Pane, nauč se základní věci o motorových vozidlech, prosím, ano? A nemel tady kraviny. Máš sice hrdinný nick Renaulťák, ale o autech (Renaulty nevyjímaje) toho asi moc neznáš.

Mě fakt nebaví pořád dokola na všech možných diskusních fórech opravovat a napravovat nesmysly, co sem kdekdo ostatní píše.

Manžeta poloosy na levé straně, a dokonce ani na žádné jiné straně, NENÍ mazána převodovým, ani jiným olejem !!!!! Nemá s převodovkou absolutně nic společného. Jedná se o zcela autonomní díl. Manžeta je součástí osy, nikoli převodovky, je uzavřena páskami na jejím obvodu a otáčí se spolu s osou. Uvnitř je stejnoběžný kloub, a ten je mazán mazacím tukem s přídavkem sirníku molybdenu MoS2. Převodový olej uvnitř teda fakt není, sorry jako.
Převodový olej je pouze a jedině ve skříni převodovky. Do ní je osa nasunuta mnohohranným uložením (do unašeče planetového kola diferenciálu, abych byl úplně přesný). Prostor mezi vnitřní a vnější částí převodové skříně (okolo nasunuté osy) je utěsněn simeringem, o němž jsme se tu bavili.
Renaulťáka neznám osobně, stejně jako marek230177, ale tohle si myslím nezasloužil.

Renaulťák
Senior member
Příspěvky: 1307
Registrován: pon čer 15, 2015 20:19
Bydliště: Nitra

Re: Únik převodového oleje z leve strany převodovky

Příspěvek od Renaulťák » pon říj 08, 2018 10:54

Asi zaslouzil. Mel jsem si prehodit nicka na "Stary Renaultak". Pak by to nektere progresivni choleriky tak neiritovalo. Plati to, co jsem napsal, ze poslednim opravdovym Renaultem byla LII.
Na druhou stranu me tesi, ze pri vymene osy nebudu u meho soucasneho parku muset vypoustet prevodovy olej.
Laguna III Coupe 2,0 dCi, 4control, 131kW/180k, tmavě červená metalíza
Megane III CC, 1,4 TCe, 96kW/130k, černá metalíza
Trafic II L2, 9 míst, 1,9dCi, 74 kW, modtrá

Uživatelský avatar
marek230177
Grafoman
Příspěvky: 2005
Registrován: úte čer 14, 2016 09:07

Re: Únik převodového oleje z leve strany převodovky

Příspěvek od marek230177 » pon říj 08, 2018 12:01

Renaulťák píše:
pon říj 08, 2018 10:54
Na druhou stranu me tesi, ze pri vymene osy nebudu u meho soucasneho parku muset vypoustet prevodovy olej.
Tím bych si bohužel tak jist nebyl ;-). Raduješ se předčasně. Pokud vidím v katalogu správně, má LIII a MIII stejný systém poloos jako MII, tedy se olej při demontáži osy vypouštět musí. Unašeč se vytahuje z převodovky ven.
RENAULT Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW K9K732 (*2008)
RENAULT Scenic III 1,4TCe 96kW H4J700 (*2012)
RENAULT Master IV 2,3dCi 132kW M9T716 (*2020)

lakinooo
Senior member
Příspěvky: 1035
Registrován: pon zář 27, 2004 09:33

Re: Únik převodového oleje z leve strany převodovky

Příspěvek od lakinooo » pon říj 08, 2018 20:11

Inak chlapy sme uz taki, chybu si neprizname nikdy....
Megane II 2.0 16V AT4, Eberspächer HYDRONIC B5WSC

Uživatelský avatar
analytic
Junior member
Příspěvky: 240
Registrován: sob pro 31, 2005 13:36
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Únik převodového oleje z leve strany převodovky

Příspěvek od analytic » pon říj 15, 2018 21:31

Pánové, nevyjadřuji se k diskuzím tohoto typu ale mám návrh: Pojďme řešit techniku a postupy a nikoli co kdo řekl.
analytic@seznam.cz, skype: analytic31,
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!

Uživatelský avatar
analytic
Junior member
Příspěvky: 240
Registrován: sob pro 31, 2005 13:36
Bydliště: Hořovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Únik převodového oleje z leve strany převodovky

Příspěvek od analytic » stř říj 24, 2018 20:14

Problém konečně vyřešen. Závada sice na první pohled vypadala jako gufero z převodovky - jak jsem založil toto vlákno. Nicméně
opravdu šlo o závadu na hydraulice spojky. Na spojkové hadici je bubínek s membránou, který tlumí rázy v hydraulice spojky při poloze mezi úvratěmi. Membrána vysychá, agresivitou a hygroskopicitou kapaliny DOT5.1 (tedy klasická, nikoliv silikonová kapalina) dojde ke korozi kovového obložení a kapalina vytéká po kapkách (na poloosu a hromadí se na ramenu nápravy a skapává na zem).
Řešení:
Foto:
https://mega.nz/#F!11V1WSqZ!WEHFJgij1KXSeqF5zgFVJw

Nová hadice s membránou je dostupná jen v RENAULTU >>>> 1764Kč. Práce - vopruz >> ven: baterka, ECU motoru, celý vzduchový filtr i s tělem, trouba sání vzduchu, silnoproudé kabely stranou. Pak demontovat starou hadici a namontovat novou. Podle přiloženého videa provedeno odvzdušnění --> bez problému. Na tom videu to je ta varianta s dvěma lyrami - až se podíváte, pochopíte.
Video:
https://www.youtube.com/watch?v=xmyWEcl_du8

Aktuální číslo spoj.potrubí: 8200595252 1764,- Kč s DPH

Doba práce: (myslím že jsem docela zručný), navíc jsem (pravda) věci čistil před zpštnou montáží - 3.5 hodiny.
analytic@seznam.cz, skype: analytic31,
Renault Mégane II, 1.5 dCi 74 kW mot. K9K728 (kombík, rok 2004),
KIA SORENTO 2.5 CRDI 103kW (2004), viz web-různé vlastní montážní postupy
!!!!!! NEOPRAVUJ CO NENI ROZBITÝ !!!!!!

Odpovědět

Zpět na „Renault Mégane II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 hostů